Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12644)

Vierailija
3901/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en nähnyt näitä M36 viestejä, en tiedä mikä on tilanne. Onko nyt siis selvinnyt onko hän lapsen isä? Ei kai hän nyt muuten voi lastaan tunnustaa kuin varmistamalla ensin isyytensä? "

Lapsen voi tunnustaa ilman mitään DNA-testejä.

Moni tekeekin niin, joten miksei M36 voisi tunnustaa lasta ilman testiä?

Tosin, hehän teetättivät testin. Testin tuloksesta en tiedä.

Vierailija
3902/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, tarkoitinkin kauttarantain läheisellä tässä tapauksessa 28v. Että hänelle olisi ollut tärkeää olla ensimmäisenä jouluna yhdessä. Mutta ymmärrän, että työjutut oli sovittu jo ennen heidän tapaamistaan. Ei siitä nyt enää sen enempää. Pääasia, että he ovat keskenään niin sopineet ja se on heille ok. 

Sinänsä se, että ei olla yhdessä jouluaattona ei minua haittaa. Mökkimiehellä on omat aikuiset lapset ja minulla oma poika, ehkä jopa helpompi näin että ei sitä tarvitse miettiä. Se mikä enemmän "harmittaa", että monta ylimääräistä vapaa päivää menee niin, että ei ole mahdollista olla yhdessä, mutta tiesin että tämä vuosi mennään näin. 

Jos tilanne olisi toinen niin oltaisiin varmasti mökillä yhdessä. Se on mökkimiehelle

Siis aikuisille lapsilleen, jotka ovat jo naimisissa ja perheellisiä tahoillaan? Eiköhän sitä aikaakin ole, mutta eiköhän aikuiset ihmiset omine perheineenkin tule yhden joulun toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3903/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en nähnyt näitä M36 viestejä, en tiedä mikä on tilanne. Onko nyt siis selvinnyt onko hän lapsen isä? Ei kai hän nyt muuten voi lastaan tunnustaa kuin varmistamalla ensin isyytensä? "

Lapsen voi tunnustaa ilman mitään DNA-testejä.

Moni tekeekin niin, joten miksei M36 voisi tunnustaa lasta ilman testiä?

Tosin, hehän teetättivät testin. Testin tuloksesta en tiedä.

No, koska M36 ja ex-xvaimonsa olivat jo eronneet, kun lapsi sai alkunsa. M36 oli jo uudessa suhteessa. Siksi eroaa normiavioliitosta. Monet täällä ovat kehoittaneet menemään testiin varmuuden vuoksi. Ei tarvitse sitten jossitella myöhemmin. 

Vierailija
3904/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turha jossitella ja samoin turha ruinata siitä ettei saa nähdä lasta omilla ehdoillaan. Ja tästähän kärsii vain soppaan syytön lapsi.

Vierailija
3905/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsen voi tunnustaa ilman testejä. Ihan toinen asiahan se on, kuinka viisasta se on.

Ja sitäpaitsi, jos ensin tehdään DNA-testi, jonka tulos paljastaa isän, niin ei sen isän enää mitään tarvi tunnustaa, koska testi puhuu puolestaan.

Se oli sanomani pointti.

Kun joku ihmetteli näin:

"Ei kai hän nyt muuten voi lastaan tunnustaa kuin varmistamalla ensin isyytensä?"

Vierailija
3906/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä poistetuissa viesteissä oli lähinnä rutinaa exästä. Yritän nyt uudelleen hieman varovaisemmilla sanankäänteillä. Lähinnä minua närästää, että exä käyttää lapsia aseena, lähinnä tätä nuorinta. Saan tavata lasta kun se exälle sopii, exän luona ja exän valvonnassa. Ymmärrän, että kyse on hyvin nuoresta lapsesta, ei aivan kuukauttakaan, mutta en minä ihmeitä vaadi. Olisi mukavaa ihan rauhassa tutustua, käydä vaikka vaunulenkillä. Testi on huomenna. Tuloksissa kestää 1-2 viikkoa, mutta kun pyhät ovat välissä, niin arvelen tuloksien venyvän tammikuun puolelle. Arvelen ettei tilanne muutu miksikään tulosten myötä. Painajaisissani näen, että raahaan vierastuksesta itkevää lasta mukaani, kun exä joskus kaksivuotiaana päättää lapsen olevan kyllin vanha viikonloppuihin.

Eikä tämä rajoitu pelkästään vauvaan. Meillä on erosta lähtien ollut sama vuorottelusysteemi lasten lomaviikkojen suhteen. Kesään on oma systeeminsä. Muut lomat vuorotteluperiaatteella: 2023 minulla oli talviloma, exällä syysloma, minulla joululoma. 2024 exällä talviloma, minulla syysloma, exällä joululoma jne. Nyt exä yksipuolisesti ilmoitti reilu viikko sitten, että voin hakea lapset joulun jälkeen, tapaninpäivänä. Tämä tuntuu siksikin epäreilulta, kun itse olen tarkasti pitänyt huolen omista vuoroistani. En ole kertaakaan perunut tai yrittänyt vaihtaa vuoroja, vaan olen kieltäytynyt kaikista menoista jotka tulisivat päälle, aivan sama kuinka tärkeitä. Sen sijaan olen joustanut exän tarpeiden mukaan. Ottanut arki-iltoja, ylimääräisiä viikonloppuja, vaihtanut exän pyynnöstä vuoroja ym, mikäli ei vain tule niin myöhään että olisin sopinut muuta.

Mutta se rutinasta. Tyttiksen inssi meni läpi! Tarkoittaa sitä, että olemme mökillä loppiaiseen saakka. Tyttiksellä on välipäivät lomaa. Sukkuloi tammikuun ensimmäisen viikon mökiltä töihin.

-M36

Vierailija
3907/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsen voi tunnustaa ilman testejä. Ihan toinen asiahan se on, kuinka viisasta se on.

Ja sitäpaitsi, jos ensin tehdään DNA-testi, jonka tulos paljastaa isän, niin ei sen isän enää mitään tarvi tunnustaa, koska testi puhuu puolestaan.

Se oli sanomani pointti.u

Kun joku ihmetteli näin:

"Ei kai hän nyt muuten voi lastaan tunnustaa kuin varmistamalla ensin isyytensä?"

Mitä ihmettä nyt, samasta asiastahan juuri puhutaan. Tästähän on juuri kyse. Testi, oli se sitten DNA tai mikä olikaan, en tiedä mikä nyt on kyseessä M36 tapauksessa, tehdään.

Tietenkin ymmärrän, että lapsen voi tunnustaa ilman sitäkin, mutta nyt puhutaan M36: n tapauksesta. 

Vierailija
3908/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli sanomani pointti.

Kun joku ihmetteli näin:

Kyllä se silti pitää tunnustaa, vaikka olisi DNA-testi. Vanhemmuus vahvistetaan vain tunnustuksella tai oikeuden päätöksellä (tai avioliiton perusteella). Jos ei tunnusta vaikka DNA-testi osoittaisi isän, niin lastenvalvoja nostaa haasteen. Mutta testi ei automaattisesti muuta statusta.

-M36

Vierailija
3909/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei m36, teillä on sopimus niin haet lapset ennen tapaninpäivään. Ei tässä kohtaa tarvitse myöntyä exän yksipuolisiin ilmoituksiin.

Vierailija
3910/12644 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli sanomani pointti.

Kun joku ihmetteli näin:

Kyllä se silti pitää tunnustaa, vaikka olisi DNA-testi. Vanhemmuus vahvistetaan vain tunnustuksella tai oikeuden päätöksellä (tai avioliiton perusteella). Jos ei tunnusta vaikka DNA-testi osoittaisi isän, niin lastenvalvoja nostaa haasteen. Mutta testi ei automaattisesti muuta statusta.

-M36

Onko siis niin, että jos testi osoittaa ettei M36 ole isä niin hänen pitää silti lapsi tunnustaa?  Ei kai nyt sentään.

Siis tietenkin jos testi osoittaa, että on lapsen isä niin silloinhan tunnustamiselle ei ole mitään estettä. Tästähän oli juuri kyse: tunnustus vasta kun testi on tehty ja isyys on faktaa.

Vierailija
3911/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli sanomani pointti.

Kun joku ihmetteli näin:

-M36

Onko siis niin, että jos testi osoittaa ettei M36 ole isä niin hänen pitää silti lapsi

Tässä pointtina oli se, että tunnustuksella ennen syntymää m36 olisi saanut etuja.

Vierailija
3912/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei m36, teillä on sopimus niin haet lapset ennen tapaninpäivään. Ei tässä kohtaa tarvitse myöntyä exän yksipuolisiin ilmoituksiin.

Samaa mieltä. Yhteydenotto viranomaisiin, että sopimus ei pidä, tai ainakin sillä uhkaaminen. Neuvottelemisesta selkeästi ei tule mitään, sillä ex on ilmeisesti suivaantunut siitäkin, että lapsi ei toiminut toivotulla tavalla, eli M36 jatkaakin suhdettaan. Takuulla oli laskettu, että tyttis lähtee läppäisemään lapsesta kuullessaan.

Vierailija
3913/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli sanomani pointti.

Kun joku ihmetteli näin:

-M36

Onko siis niin, että jos testi osoitta

Mitä ihmeen etuja? Oikeuden hypätä exvaimon pillin tahtiin? Ei tuossa kohtaa, kun elämä on noin sekaisin, enää kenellekään ole tulossa etuja, vaan pitää ainoastaan parhaimman mukaan lakipykälät mielessä pitäen toimia. Molempien.

Vierailija
3914/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kuitenkin huoltajuutta ja mahdollisuutta olla lapsen kanssa etuna.

Vierailija
3915/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli viestisi on, että M36 kannattaa hypätä tästä eteenpäin seuraavat 18 vuotta exän sanelemaan tahtiin, jotta ex pysyy hyvällä mielellä eikä ala kiristämään lapsien kautta? Vai kannattaisiko tässä vaiheessa tehdä säännöt selviksi alusta lähtien?

Aikuisten etu voi olla nöyristellä toista ja kiristellä hampaita selän takana, mutta lasten etu se ei ole.

Vierailija
3916/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että ex ei toimisi täsmälleen samoin kui nyt toimii vaikka tunnustus olisikin tehty ennen syntymää? EX haluaa M36 eroavan suhteestaan. Sen eteen hän töitä tekee, tekipä M36 mitä tahansa ja mielistelisi miten paljhon hyvänsä.

Vierailija
3917/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M36, kiitos päivityksestä. Kyllä se on niin, että sekä lapsella että sinulla on oikeus tavata toisianne ja tutustua riippumatta eksän saneluista. Kun testi on tehty ja olettaen, että olet isä, neuvoisin ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan ja tekemään tapaamissopimuksen. Siinä varmasti osataan ottaa huomioon myös lapsen ikä. Sen jälkeen sanot eksälle että otat yhteyttä viranomaisiin jos tapaamissopimusta ei noudateta. Ja teet myös niin. Sama vanhempien lasten kanssa.

Viestini on sinulle sama kuin 28:lle: Eksä pompottaa sinua niin kauan kuin sinä annat sen tapahtua. Olet jo nähnyt millaisiin tekoihin hän pystyy kun hankkiutui tahallaan salaa raskaaksi välittämättä muista ihmisistä tai edes syntyvästä lapsesta mitään. Olen nainen ja minulla ei riitä sanoja kuvailemaan mitä mieltä olen tuollaisesta naistyypistä. 

Tämä kaikki tietenkin vain siinä tapauksessa, että todella haluat eksästä eroon. Käytöksesi ei ole ollut ihan selkeää viime vuosina, joten ymmärtänet epäilyni. Jos eksä on elämäsi nainen kaikesta huolimatta ja haluat oikeasti olla hänen kanssaan, sinun on tehtävä omat ratkaisusi. Mitä tahansa teetkin, ole tällä kertaa rehellinen tyttikselle. Ja itsellesi.

Rauhallista joulun aikaa.

Kuurankukka

Vierailija
3918/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että onko petetylle/jätetylle jäänyt hoitamaton haava, kun pitää vielä exien kanssa olla tekemisissä vaikka olisi jo uusi kumppani. Mutta kaikki kehotukset edellisen suhteen käsittelystä ammattilaisen turvin dissataan. Ja eikun uutta suhdetta kehiin. Siis ihan samaa käytöstä kuin niillä sivusuhteilevilla/pettäjillä. 

Vierailija
3919/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä poistetuissa viesteissä oli lähinnä rutinaa exästä. Yritän nyt uudelleen hieman varovaisemmilla sanankäänteillä. Lähinnä minua närästää, että exä käyttää lapsia aseena, lähinnä tätä nuorinta. Saan tavata lasta kun se exälle sopii, exän luona ja exän valvonnassa. Ymmärrän, että kyse on hyvin nuoresta lapsesta, ei aivan kuukauttakaan, mutta en minä ihmeitä vaadi. Olisi mukavaa ihan rauhassa tutustua, käydä vaikka vaunulenkillä. Testi on huomenna. Tuloksissa kestää 1-2 viikkoa, mutta kun pyhät ovat välissä, niin arvelen tuloksien venyvän tammikuun puolelle. Arvelen ettei tilanne muutu miksikään tulosten myötä. Painajaisissani näen, että raahaan vierastuksesta itkevää lasta mukaani, kun exä joskus kaksivuotiaana päättää lapsen olevan kyllin vanha viikonloppuihin.

Eikä tämä rajoitu pelkästään vauvaan. Meillä on erosta lähtien ollut sama vuorottelusysteemi lasten lomaviikkojen suhteen. Kesään on oma systeemi

Kiva, kun päivitit, vaikka välin tulee 'lunta tupaan'. Miten isommat lapset tulokkaan otti vastaan?

Leppoisaa joulunalusaikaa ja mukavaa mökkeilyä

Tuumis🌻

Nyt vaan tyttis rattiin, että saa ajokokemusta

Vierailija
3920/12644 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tyypillinen tilanne, josta ei ole enää paluuta. Miehelläsi on toinen nainen ja hän on vielä epävarma siitä toisesta suhteesta, että miten siinä tulee käymään. Niin sinä olet "varalla" ja turvallinen takaportti, jos se suhde ei onnistuisikaan. Siksi hän ei halua muillekaan asiasta kerrottavan. Eronne vain pitkittyy, mutta se tulee tapahtumaan. 

Arvosta itseäsi. Vaikeutat omaa elämääsi nukkumalla samassa sängyssä. Laita ero vireille. Voihan sen sitten perua, jos oikeasti tilanne paranee. Tuosta tilanteesta ette oikein enää voi peruuttaa samaan rakastuneeseen tilanteeseen, koska liikaa rikottu. Harvoin tuo syyttely loppuu, varsinkin jos ette terapiaan mene. Miehesi ei terapiaan lähde, koska ei halua kuulla terapeutin suusta syyttelyä, virheitä ja totuutta itsestään. Hänen on helpompi syyttää kaikesta sinua. Siinä vaiheessa, kun toinen halveksii noin paljon puolisoaan, on parempi erota.