Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12643)

Vierailija
2281/12643 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ajattelin teidän tilannetta eilen pitkään, myös näiden kommenttien valossa, mitä on heitetty esiin Mökkimiehestä, koska aloin miettiä narsismia ja sen pelkoa ja yleensä manipulaatiota.

Voi olla, että menen nyt ihan pieleen, mutta se riskihän on koko tämän ketjun ajan otettu😃

Tulin siihen tulokseen, että nämä diagnoosit meiltä maallikoilta on aivan turhia, mutta kuitenkin nousee miehestä esiin minun silmiini erittäin heikko ihminen.

Hän on heikko suhteessa itseensä ja tunteisiinsa, toisin sanoen, ilmaisee jokaisen pahan mielensä syyttelemällä, tiuskimalla, rähjäämällä...hän on heikko suhteessa mielihaluihinsa, eli jos nyt ei ole kivaa (kotityöt, lasten kanssa normaalit kasvatusvaikeudet, jne.) hän antaa itselleen periksi ja lähtee tekemään jotain mukavampaa, harrastuksiin, toisten seuraan, jne. Ja monessa muussa.

Kaikki nämä vuodet sinä olet ollut siellä paikkaamassa näitä heikkouksia. Sinä olet antanut perheen, rakkautta, kiintymystä, huolehtimista. Kaikkea sitä, mitä hän onkin ollut vailla. Ja nyt sinä oletkin (ohhoh yllätys!) sanonut tämän sopimuksen irti. Hänestä katsoen varmaan tuosta noin vain - sinun lähtösi tässä puskista tuli. Hän on aidosti niin tarvitsevainen ihminen, että hän oli jonnekin sielunsa sopukkaan saanut uskoteltua itselleen, että sinä tosiaankin jäät tähän tilanteeseen, hän eroaa ja sinä et. Hän tulee ja menee ja sinä tyydyt ja odotat.

Siitä tämä raivo nyt. Kaikki se, mitä on rakentanut heikon persoonansa ympärille, kaikki se manipulointi ja kontrollointi, joka hänelle on välttämätöntä tunteakseen olonsa mitenkään kelpaavaksi tai vahvaksi, näyttää sortuvan kerralla. Kova paikka, kieltämättä.

Voisi olla hyvä tämä muistaa, jos tässä mitään totuutta on, kun tapaatte. Kun katsot häntä niin voisit ehkä ajatella, että kyllä, hän vei sinulta paljon ja todella ikävällä tavalla. Mutta niin veit sinäkin jotain, mitä hän kipeästi tarvitsee.

Ja jotta tulisi täysin selväksi: en todellakaan siis puolustele miestä tässä, vaan totean, että sinulla on kaikki syyt ja mahdollisuudet mennä siihen tapaamiseen täysin leuka pystyssä ja rinta rottingilla. Sinä olet tehnyt oman kasvutyösi ja jatkat sitä sitkeästi, nyt on aivan hänen oma asiansa, mihin suuntaa kasvu hänellä jatkuu, ylös- vai alaspäin.

Ja tosiaankin kaikki asiat asianajajan kautta. Sinä olet tehnyt reilusti ja rehellisesti ehdotuksen, jonka tietty myös heti välität asianajajalle. Kuten tiedät, se ei mene läpi, vaan siellä nyt väännetään, että mistä voitaisiin vääntää. Anna rauhassa hänen tehdä se, koska eihän hänkään kykene muuta tekemään kuin ehdotuksen.

Ja huom: mitä kohtuuttomimpia hänen ehdotuksensa ovat, sen syvempää kuoppaa hän itselleen kaivaa. Siellä asianajajien ja lain maailmassa.

T: MaratonParkuja

Vierailija
2282/12643 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuo mies 45 tarjonnut vain omia harrastuksiaan vaimolleen? Mikähän vaimoa kiinnostaisi? Ja kun haukkuu vaimon vartaloa, niin kyllä kertoo miehestä paljon. Ja että haluaa nuoren naisen. Tyttis -efekti?

Mitähän nuori nainen tekisi tuollaisella miehellä? Jos miehen kiinnostuksen kohteet ovat ne joiden mukaan pitäisi mennä, ja jotka vielä noin pinnallisia ja materiaalisia. Monet naiset arvostat kuitenkin enemmän kirjoja kuin kajakkeja. 

Ja jos mieltää kertomansa asiat arvoiksi, niin miksei toimi niiden mukaan. 

"Haukun vaimon vartaloa ?"

-En todellakaan, olen sensijaan huolissa ylipainon aiheuttamista lievistä ongelmista.

Siksi olen ehdottanut, että olis yhteisiä liikuntaharrastuksia, ja kevyttä liikuntaa, terveellisempää ruokavaliota.

Toiminko väärin ?

---

Sen tiedän, mitä olen tapaillut nuorempia naisia, et kyllä, sori vaan, on paljon nuorempia naisia, ketkä arvostaa. 45 v. miestä, jolla on elämä, kuin myös elämän ulkoisetkin tekijät todella kunnossa.

Tämä onkin myös elämän rikkautta. Että minuakaan ei kaikki naiset halveksi.

Uskokaa tai älkää, se ei ole siitä kiinni, ettenkö saisi nuorempaa naista. Eikä se ole pakko olla 25-35, vaan ihan tilanteen mukaan. Mutta semmoinen kellä on halu!

Mutta vaikea on päästää irti.

M45

Toimit pieleen, et varmaan väärin. Tarkoituksesi voi olla hyvä, mutta näin naisena voin kertoa, että liikuntaharrastuksien ja muiden esittely vaimolle saatesanoin "kun tuota painoa kertyy"-tyyppisesti ei motivoi sen kummemmin liikkumaan kuin syömään terveellisemmin. Se masentaa ja pahentaa noita oireita.

Minä uskon täysin, että ei ole kiinni siitä, ettetkö saisi nuorempia naisia. Kyse taitaakin olla nyt siitä, mitä sinä et noilta nuoremmilta naisilta saa.

Tarkoitan, että sinun varmaan kannattaa miettiä, mikä vaimossasi on se, josta edelleen on vaikeaa päästää irti. Tai sitä, riittääkö sinulle lopulta, että sinut on valittu suhteeseen, koska sinulla on elämässä ulkoisesti katsoen kaikki ok.

Sekä rakentaa enemmän tämän päälle myös kommunikaatiotasi vaimon kanssa, eikä keskittyen virheisiin, joita hänessä näet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/12643 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen tätivinkki eroamiseen, että jos mietitte eroa nyt mielessänne siihen malliin, että "miten ihmeessä olen tuhlannut kolme vuotta tuohon ihmiseen nyt se menee hukkaan", niin se on hyvin äkkiä kahdeksan vuotta ja mikään ei parane.

Vierailija
2284/12643 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Nyt ala elää ja rakentaa omaa elämää. Harrastuksia, liikuntaa, konsertteja, mitä ikinä. Näe kavereita. Muuta siihen toiseen huoneeseen. Jaat vastuut lasten asioista puoliksi (hankinnat, riitojen selvitykset, ruokailut). Vaikka seksiä välillä olisikin, palaa omaan huoneeseen nukkumaan. Laita itsesi etusijalle.

Hän kokee sinut nyt elämässään painolastiksi, joten älä anna pitää sinua itsestäänselvyytenä. Hän tajuaa kumppanin ja omistautumisesi arvon valitettavasti vasta sitten, kun on sen jo menettänyt. Hyvässä lykyssä kiinnostuu sinusta ihmisenä ennen eroa, kun et ole aina automaattisesti vierellä, tuttuna ja turvallisena.

Vierailija
2285/12643 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Nyt ala elää ja rakentaa omaa elämää. Harrastuksia, liikuntaa, konsertteja, mitä ikinä. Näe kavereita. Muuta siihen toiseen huoneeseen. Jaat vastuut lasten asioista puoliksi (hankinnat, riitojen selvitykset, ruokailut). Vaikka seksiä välillä olisikin, palaa omaan huoneeseen nukkumaan. Laita itsesi etusijalle.

Hän kokee sinut nyt elämässään painolastiksi, joten älä anna pitää sinua itsestäänselvyytenä. Hän tajuaa kumppanin ja omistautumisesi arvon valitettavasti vasta sitten, kun on sen jo menettänyt. Hyvässä lykyssä kiinnostuu sinusta ihmisenä ennen eroa, kun et ole aina automaattisesti vierellä, tuttuna ja turvallisena.

Tästä irrallisesta kommentista on 'hiukan' vaikea arvella, kenelle on tarkoitettu???

Jos viitataan ap:n viime vuoden kesäkuun tilanteeseen, olet auttamatta myöhässä ohjeinesi🤔

Vierailija
2286/12643 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ajattelin teidän tilannetta eilen pitkään, myös näiden kommenttien valossa, mitä on heitetty esiin Mökkimiehestä, koska aloin miettiä narsismia ja sen pelkoa ja yleensä manipulaatiota.

Voi olla, että menen nyt ihan pieleen, mutta se riskihän on koko tämän ketjun ajan otettu😃

Tulin siihen tulokseen, että nämä diagnoosit meiltä maallikoilta on aivan turhia, mutta kuitenkin nousee miehestä esiin minun silmiini erittäin heikko ihminen.

Hän on heikko suhteessa itseensä ja tunteisiinsa, toisin sanoen, ilmaisee jokaisen pahan mielensä syyttelemällä, tiuskimalla, rähjäämällä...hän on heikko suhteessa mielihaluihinsa, eli jos nyt ei ole kivaa (kotityöt, lasten kanssa normaalit kasvatusvaikeudet, jne.) hän antaa itselleen periksi ja lähtee tekemään jotain mukavampaa, harrastuksiin, toisten seuraan, jne. Ja monessa muussa.

Kaikki nämä vuodet sinä olet ollut siellä paikkaamassa näitä heikkouksia. Sinä olet antanut perheen, rakkautta, kiintymystä, huolehtimista. Kaikkea sitä, mitä hän onkin ollut vailla. Ja nyt sinä oletkin (ohhoh yllätys!) sanonut tämän sopimuksen irti. Hänestä katsoen varmaan tuosta noin vain - sinun lähtösi tässä puskista tuli. Hän on aidosti niin tarvitsevainen ihminen, että hän oli jonnekin sielunsa sopukkaan saanut uskoteltua itselleen, että sinä tosiaankin jäät tähän tilanteeseen, hän eroaa ja sinä et. Hän tulee ja menee ja sinä tyydyt ja odotat.

Siitä tämä raivo nyt. Kaikki se, mitä on rakentanut heikon persoonansa ympärille, kaikki se manipulointi ja kontrollointi, joka hänelle on välttämätöntä tunteakseen olonsa mitenkään kelpaavaksi tai vahvaksi, näyttää sortuvan kerralla. Kova paikka, kieltämättä.

Voisi olla hyvä tämä muistaa, jos tässä mitään totuutta on, kun tapaatte. Kun katsot häntä niin voisit ehkä ajatella, että kyllä, hän vei sinulta paljon ja todella ikävällä tavalla. Mutta niin veit sinäkin jotain, mitä hän kipeästi tarvitsee.

Ja jotta tulisi täysin selväksi: en todellakaan siis puolustele miestä tässä, vaan totean, että sinulla on kaikki syyt ja mahdollisuudet mennä siihen tapaamiseen täysin leuka pystyssä ja rinta rottingilla. Sinä olet tehnyt oman kasvutyösi ja jatkat sitä sitkeästi, nyt on aivan hänen oma asiansa, mihin suuntaa kasvu hänellä jatkuu, ylös- vai alaspäin.

Ja tosiaankin kaikki asiat asianajajan kautta. Sinä olet tehnyt reilusti ja rehellisesti ehdotuksen, jonka tietty myös heti välität asianajajalle. Kuten tiedät, se ei mene läpi, vaan siellä nyt väännetään, että mistä voitaisiin vääntää. Anna rauhassa hänen tehdä se, koska eihän hänkään kykene muuta tekemään kuin ehdotuksen.

Ja huom: mitä kohtuuttomimpia hänen ehdotuksensa ovat, sen syvempää kuoppaa hän itselleen kaivaa. Siellä asianajajien ja lain maailmassa.

Kyllä toi ap:n miehen käytös on vaan älyttömän miehen käytöstä. Ap:n miehen lailla voi toimia myös älytön mies, joka on itse lähtenyt. Ap:n miehen käytöksen syitä ei kannata sen kummemmin miettiä. Hukkaan heitettyä aikaa. Ei mies itsekään tiedä, miksi toimii niin kuin toimii. On kuin uhmaikäinen lapsi kiehuvassa raivossaan siksi, kun äiti on sanonut "ei", ja se raivo pitää kaataa jonnekin pois, kauas pois itsestä. Tuollainen ihminen ei kestä, että hänellekin asetetaan rajat.

Nyt ex mies sai apn paljastamaan omat toiveensa, omia toiveitaan pihtaa. Hyvä idea ap:lta hoitaa asianajajan kautta, vaatia exältäkin ehdotukset etukäteen. Mieti ap ennen kokousta, mitkä ovat sopimuksiin sinun reunaehtosi, joista et jousta. Äläkä sitten jousta niistä. Voit myös pyytää miettimisaikaa, tai aikaa oman ehdotuksesi tekemiseen. Älä allekirjoita hätiköiden yhtään mitään paperia. Harkitse kaikki tarkoin, luetuta asianajajallasi, pyydä kommenttia vaikka järkevältä ystävältä. Sinun asiasi on toimia kuten sinun mielestäsi on lasten, ja sinun itsesi, kannalta hyvä.

Vierailija
2287/12643 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä on ketju jossa muutenkin vaikeassa elämäntilanteessa olevaa ihmistä hellästi ravistellaan tarkastelemaan asiaa myös toiselta kantilta.

Ihmisen ollessa sisältä rikki, hajalla, palasina, toisten hyökkäys ja syytökset ei auta. Pahimmillaan vain pahentavat oloa ja tilannetta.

Järkevästi mietitty ja aseteltu, ymmärtävä mutta rehellinen, herättävä kommentointi saa paljon enemmän aikaan. Se saa ajattelemaan.

On aivan muut ketjut missä voitte hyökätä ihmisten kimppuun ikävästi. Tästä ketjusta toivoisin sen pysyvän pois. Vaikkei tällä alustalla tietenkään ketään voi estää.

Rehellinen saa ja pitää olla, herätellä saa ja pitää. Kommentointi on toivottavaa. Mutta muistetaan että kirjoitusten takana on ihminen ja se ihminen saattaa olla aivan totaalisen rikki ja loppu.

Minä ja 28 ei sitä enää olla, mutta molemmat olemme olleet ja nousseet sieltä pohjalta. Varmasti ymmärryksemme on niiden puolella jotka tällä hetkellä ovat siellä pohjalla.

Annetaan heille tukemme ja hyviä neuvoja. Virtuaalinen olkapää ja halaus. Autetaan osaltamme kanssaihminen ylös sieltä suosta, ei paineta enää alemmas.

Niin, ja yön tunteina tuli mieleen, että olen taas antanut exän pelata tilanteella. Kuvittelemalla itse että asia saadaan sovittua, kertomalla itse avoimesti oman ehdotukseni asiaan, hänen sitä ollessa vailla. Ja sitten kuitenkin hän pimittää sen oman ehdotuksensa minulta. Itse sanoi että lastenvalvojalle ei lähdetä vääntämään. Nyt kuitenkaan ei kerro mitä aikoo vastaehdotuksenaan ehdottaa. Ei kerro tulojaan. Jne.

Että mä voinkin edelleen olla tyhmä. Mutta, nyt tajusin asian, otan yhteyden asianajajaani, saa hän pyytää exän ehdotuksen näytille. Jotta ei sitten tule siellä yllätyksenä. Mitä ex hakee takaa. Saadakseen minut suostumaan johonkin epäsuotuisaan. Ärsyttävä tyyppi!!

Sainpa purettua tämän ärsytyksen pois päästäni! Nyt töihin.

Ap

Kysy asianajajalta neuvot elatusmaksujen määräytymiseen ja laskentaan. Kysy asianajajalta, millaisia vedätysyrityksiä niissä on ollut. Vaadi mieheltä dokumentit  (verotuspäätös, laskut, kuitit,...) ja käy ne itse tarkasti läpi.

Vierailija
2288/12643 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi ap:n miehen käytös on vaan älyttömän miehen käytöstä. Ap:n miehen lailla voi toimia myös älytön mies, joka on itse lähtenyt. Ap:n miehen käytöksen syitä ei kannata sen kummemmin miettiä. Hukkaan heitettyä aikaa. Ei mies itsekään tiedä, miksi toimii niin kuin toimii. On kuin uhmaikäinen lapsi kiehuvassa raivossaan siksi, kun äiti on sanonut "ei", ja se raivo pitää kaataa jonnekin pois, kauas pois itsestä. Tuollainen ihminen ei kestä, että hänellekin asetetaan rajat.

Nyt ex mies sai apn paljastamaan omat toiveensa, omia toiveitaan pihtaa. Hyvä idea ap:lta hoitaa asianajajan kautta, vaatia exältäkin ehdotukset etukäteen. Mieti ap ennen kokousta, mitkä ovat sopimuksiin sinun reunaehtosi, joista et jousta. Äläkä sitten jousta niistä. Voit myös pyytää miettimisaikaa, tai aikaa oman ehdotuksesi tekemiseen. Älä allekirjoita hätiköiden yhtään mitään paperia. Harkitse kaikki tarkoin, luetuta asianajajallasi, pyydä kommenttia vaikka järkevältä ystävältä. Sinun asiasi on toimia kuten sinun mielestäsi on lasten, ja sinun itsesi, kannalta hyvä.

Mä ajattelen, että mitä paremmin ymmärrän, miksi toinen käyttäytyy kuten käyttäytyy, sen helpompi mun itseni on hakea omat keinoni ja tapani selvitä tilanteesta. Tämä etenkin ristiriitatilanteissa ja vaikeissa paikoissa.

Jonnekin asti kantaa se, että ajattelee, että mlkku mikä mlkku, mutta sitten kun on pakko pistää ihan tosissaan hantille, olen kokenut, että mun on hyvä pysähtyä miettimään, mitä tuo toinen oikeasti haluaa.

Ei se tarkoita, että ihmiseen pitäisi sen enempää energiaa tuhlata tai häntä miettiä, kun siitähän ei ole kyse, vaan nimenomaan siitä, että osaan pitää puoleni. Nimittäin jos yhtään ei mieti, vaan menee vaan olettamuksella, että riitelen siellä kuspään kanssa, toinen pääsee yleensä yllättämään sitten jollain vedolla, joka saakin minut näyttämään kuspäältä itsensä sijaan.

Olen tämän kokenut monessa eri tilanteessa, etenkin työtilanteissa. Niissä, jossa kaikin objektiivisin tavoin olen ollut eniten "oikeassa", olen joutunut ikävimpiin oloihin ja tiloihin, kun en ole käsittänyt, mitä tuo toinen oikein hakee, vaan pitänyt vain kiinni siitä, mikä on oikein ja miten pitäisi toimia. Sen sijaan, että siis olisin kyennyt torppaamaan sen, mitä toinen tekee minulle, olen ajatunut ajamaan hänen asiaansa. Vttumainen tilanne, jolta tässä yritän APta säästää, mutta kuten sanottua, voin olla ihan hakoteilläkin.

Vierailija
2289/12643 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on ettei me kaikki tallustele täällä "puhtaat jauhot pussissa" vaan osalla asuu känkkäränkkä pysyvästi olkapäällä, osalla näkyvästi ja osalla ilmestyy vain silloin tällöin julkisuuteen, joka ehkä on pahinta koska pääsee yllättämään ja lyö monesti palleaan ja silloin vain haukkoo henkeään avuttomana ja yllätettynä.

Kumpi se apn ex sitten on, en osaa sanoa, koska itse mennyt myös rakkauslasit päässä jossa "kaiken se kestää ja antaa anteeksi". Kunnes ei enää kestä ja alkaa näkemään asiat ilman rillejä. Ja kun on vuosia myötäillyt mitä ihmeellisempiä juttuja koska on luottanut puolisoon (se on se parisuhteen "juttu") ja kieltäytyy enää näin toimimasta niin vähemmästäkin hämmentyy vastapuoli.

Ihana ap! Sulla on se punainen lanka sisälläsi nyt joka johtaa sua etkä lankea exän temppuhin. Luota itseesi ja pidä pääsi kylmänä koska ei ex rupea sinusta hellästi ajattelemaan kun ei sitä ole vuosikausiin tehnyt. Uskon että osa meistä haluaa selvitellä asiat aina hyvin päin vaikka yhteinen tarina loppuukin ja sitten on nämä känkkäränkät joille periaatteessa ei sovi mikään muu kuin heidän näkemys ja sitä suorittaessaan, jos tilanne niin vaatii, voidaan hetken uskotella jotain hempeyttä kunhan se ajaa omaa asiaa.

Onneksi sinulla on asianajaja joka toimii just silloin kun ex on ladannut palleaosuman ja sinä haukot henkeäsi miettimällä mitä piiiiip tässä taas tapahtuu?

Voimahali, sä selviit.

-Alli

Vierailija
2290/12643 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nopea kommentti: Tukeudu asianajajan neuvoihin ja asiantuntemukseen. Vältä neuvottelemasta yksin asioita eksän kanssa. Voimia ja valoa. Nyt on vaikeaa, mutta asiat saadaan kyllä sovittua pian ja voit keskittyä omaan elämääsi.

Vierailija
2291/12643 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut ketjua alusta asti, koska mietin eroamista 25v yhdessäolon jälkeen. Syitä on paljon, mutta mieheni tekee töitä kaiket illat ja tällaista ollut melkein koko ajan. Meillä ei ole mitään yhteistä ja emme edes kommunikoi kuin pakolliset.

Olen innolla seurannut "28" ja mökkimiehen tarinaa. Molemmat tuntuvat olevan hyvin kartalla missä menevät ja poissa on nuoruuden haihattelut. Kahden aikuisen suhde. Mitä siitä sitten muodostuukaan ajan kanssa, on varmasti sellaista mitä muistelee lämmöllä. Se on jotain mitä moni toivoo kokevansa. Minä ainakin :)

Vierailija
2292/12643 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puupupup

Vierailija
2293/12643 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut ketjua alusta asti, koska mietin eroamista 25v yhdessäolon jälkeen. Syitä on paljon, mutta mieheni tekee töitä kaiket illat ja tällaista ollut melkein koko ajan. Meillä ei ole mitään yhteistä ja emme edes kommunikoi kuin pakolliset.

Olen innolla seurannut "28" ja mökkimiehen tarinaa. Molemmat tuntuvat olevan hyvin kartalla missä menevät ja poissa on nuoruuden haihattelut. Kahden aikuisen suhde. Mitä siitä sitten muodostuukaan ajan kanssa, on varmasti sellaista mitä muistelee lämmöllä. Se on jotain mitä moni toivoo kokevansa. Minä ainakin :)

Voimia sinulle irtautua vanhasta joka ei anna sinulle mitään, ja lähteä kohti tuntematonta! Ei voi tietää mikä mökkimies2 sinun eteen osuu ja mietit jälkikäteen kuin kiitollinen olet että valitsit tuntemattoman, etkä tyytynyt siihen mikä ei sinua ravitse.

Vierailija
2294/12643 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tsemppiä ja uskallusta sinulle, toivottavasti saat kerättyä rohkeutta irrottautuaksesi suhteesta joka todennäköisesti ei tyydytä enää kumpaakaan teistä, millään tasolla.

Veikkauksen slogania siteeraten: "Elämä voi muuttua!"

Jonkun vaan täytyy käynnistää se muutos.

Vierailija
2295/12643 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä kommenteista! En nyt ehdi niitä tarkemmin kommentoimaan. Paitsi sen, että maratonparkuja, sulla on tosi viisaita ja hyviä ajatuksia. Näet asiat oikeasti, ymmärrät syvemmin. Todella osuvaa pohdintaa sinulta! Kiitos siitä.

Tulin pikaisesti vain kertomaan miten "hauska" huomata, kuinka exän temppujen taakse jo näkee. Vielä hän, ikävä kyllä, saa välillä minut menemään retkuun, mutta ei enää yhtä pahasti kun aiemmin, hyvin äkkiä jo hoksaan mikä kuvio. Eilenkin itse aiheutti omalla joustamattomuudellaan, puhumattomuudellaan, määräilyllään riidan lapsen ja itsensä ja lopulta lapsen ja minun välille. Hienosti käänsi kaiken minun syyksi ja lopuksi pesi kätensä koko hommasta. Laittoi minut selvittämään asian. Ja lopuksi se hänen viljelemä en halua että tästä tulee riitaa viesti jonka usein jossain muodossa laittaa lopuksi kun on ensin itse riitaa kylvänyt.

Ensin ärsytti. Sitten jo huvitti. Että malliesimerkki taas.

Joku päivä mä oon niin viisas etten mee näihin enää ollenkaan. Asia on lapsen kanssa sovittu ja puhuttu. Minun osalta. Toisen teoista en enää vastuuta ota. Hoitakoon itse.

Eipä mulla muuta tähän hetkeen. Lähden töihin. Kylmä aamu jo! Hanskat pitää kaivella esille.

Ap

Vierailija
2296/12643 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä kommenteista! En nyt ehdi niitä tarkemmin kommentoimaan. Paitsi sen, että maratonparkuja, sulla on tosi viisaita ja hyviä ajatuksia. Näet asiat oikeasti, ymmärrät syvemmin. Todella osuvaa pohdintaa sinulta! Kiitos siitä.

Tulin pikaisesti vain kertomaan miten "hauska" huomata, kuinka exän temppujen taakse jo näkee. Vielä hän, ikävä kyllä, saa välillä minut menemään retkuun, mutta ei enää yhtä pahasti kun aiemmin, hyvin äkkiä jo hoksaan mikä kuvio. Eilenkin itse aiheutti omalla joustamattomuudellaan, puhumattomuudellaan, määräilyllään riidan lapsen ja itsensä ja lopulta lapsen ja minun välille. Hienosti käänsi kaiken minun syyksi ja lopuksi pesi kätensä koko hommasta. Laittoi minut selvittämään asian. Ja lopuksi se hänen viljelemä en halua että tästä tulee riitaa viesti jonka usein jossain muodossa laittaa lopuksi kun on ensin itse riitaa kylvänyt.

Joku päivä mä oon niin viisas etten mee näihin enää ollenkaan. Asia on lapsen kanssa sovittu ja puhuttu. Minun osalta. Toisen teoista en enää vastuuta ota. Hoitakoon itse.

Eipä mulla muuta tähän hetkeen. Lähden töihin. Kylmä aamu jo! Hanskat pitää kaivella esille.

Ap

Huimasti olet oppinut ja kehittynyt vuodessa, asenteesi on aina vaan parempi ja parempi.

Pian pystyt jo suhtautumaan tapahtumiin niin kuin katselisit tragikoomista tv-sarjaa. Miespääosan esittäjä on vahvasti karikatyyrinen hahmo, "drama king", joka poukkoilee ihmissuhteissaan dramaattisesti mutta silti täysin ennalta arvattavalla tavalla. Opit seuraamaan tuota poukkoilua sivusta ja sinua hieman hymyilyttääkin, kun pystyt ennakoimaan kaikki juonenkäänteet. Mies ei enää pysty yllättämään sinua eikä pysty hyppyyttämän sinua, koska hän on menettänyt otteensa marionetin narusta. Sinä et enää hyppää, kun hän yrittää kiskoa naruista. Tuumit ehkä vain että hohhoi, vai tällainen jakso tänään... Mitähän ensi jaksossa, keksiiköhän tuo mitään uutta?

Hyvin sä vedät, Ap. Hienoa nähdä miten olet saanut itsesi kerättyä ja noustua todella vaikean tilanteen yläpuolelle! (*respect*)  Ihminen kun ei ole pelkästään sitä, mitä hän on saavuttanut, vaan myös sitä, mistä hän on selvinnyt.

Ajattelepa sitä tunnetta, kun talon myynnit ja ositukset on lopulta selvitetty, eikä sun tarvitse enää olla exään missään yhteyksissä niiltä osin...... Voit kiivetä ainakin kuvitteelliselle podiumille samppanjapullon kanssa, hölskyttää sitä ensin, ampua sitten korkin taivaan tuuliin, suihkia samppanjaa kenen päälle nyt sitten haluatkin ja tuulettaa oikein kunnolla: MÄ TEIN SEN!

Hengessä mukana

<3 <3

Vierailija
2297/12643 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että kirjoitit, kiitos.

Erot ovat aina raskaita asioita, päätöksiä. Varmasti myös raskasta sille joka eroa harkitsee. Minä olin se jätetty osapuoli, se jolle ero tuli yllättäen ja kipeetähän se teki ja olisin tehnyt kaikkeni, jotta suhde olisi jatkunut.

Elämä kuitenkin yllättää. Täällä olen mökkimiehen kauniissa mökkimiljöössä. Eilen illalla tänne tultiin, mökkimies teki runsaan iltapalan, saunottiin + ja paljuiltiin. Tänään on tehty töitä, toinen saunatuvassa ja toinen mökissä. Monta päivää yhdessäoloa edessä. En voi valittaa, toisella oli selkeästi ollut ikävä ja jälleen näkeminen oli ihanaa. Olen onnellinen juuri nyt.

Nyt jatkan töitä, mutta tänään menee työkoneet kiinni viimeistään 15.30.

Vierailija
2298/12643 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 v yhdessä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että kirjoitit, kiitos.

Erot ovat aina raskaita asioita, päätöksiä. Varmasti myös raskasta sille joka eroa harkitsee. Minä olin se jätetty osapuoli, se jolle ero tuli yllättäen ja kipeetähän se teki ja olisin tehnyt kaikkeni, jotta suhde olisi jatkunut.

Elämä kuitenkin yllättää. Täällä olen mökkimiehen kauniissa mökkimiljöössä. Eilen illalla tänne tultiin, mökkimies teki runsaan iltapalan, saunottiin + ja paljuiltiin. Tänään on tehty töitä, toinen saunatuvassa ja toinen mökissä. Monta päivää yhdessäoloa edessä. En voi valittaa, toisella oli selkeästi ollut ikävä ja jälleen näkeminen oli ihanaa. Olen onnellinen juuri nyt.

Nyt jatkan töitä, mutta tänään menee työkoneet kiinni viimeistään 15.30.

Yksi vinkki: Carpe diem🥂. Nauti😵💫

Tuumis🌻

Vierailija
2299/12643 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus pääkysymykseen: Koska rakastan 💓

Vierailija
2300/12643 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huimasti olet oppinut ja kehittynyt vuodessa, asenteesi on aina vaan parempi ja parempi.

Pian pystyt jo suhtautumaan tapahtumiin niin kuin katselisit tragikoomista tv-sarjaa. Miespääosan esittäjä on vahvasti karikatyyrinen hahmo, "drama king", joka poukkoilee ihmissuhteissaan dramaattisesti mutta silti täysin ennalta arvattavalla tavalla. Opit seuraamaan tuota poukkoilua sivusta ja sinua hieman hymyilyttääkin, kun pystyt ennakoimaan kaikki juonenkäänteet. Mies ei enää pysty yllättämään sinua eikä pysty hyppyyttämän sinua, koska hän on menettänyt otteensa marionetin narusta. Sinä et enää hyppää, kun hän yrittää kiskoa naruista. Tuumit ehkä vain että hohhoi, vai tällainen jakso tänään... Mitähän ensi jaksossa, keksiiköhän tuo mitään uutta?

Hyvin sä vedät, Ap. Hienoa nähdä miten olet saanut itsesi kerättyä ja noustua todella vaikean tilanteen yläpuolelle! (*respect*)  Ihminen kun ei ole pelkästään sitä, mitä hän on saavuttanut, vaan myös sitä, mistä hän on selvinnyt.

Ajattelepa sitä tunnetta, kun talon myynnit ja ositukset on lopulta selvitetty, eikä sun tarvitse enää olla exään missään yhteyksissä niiltä osin...... Voit kiivetä ainakin kuvitteelliselle podiumille samppanjapullon kanssa, hölskyttää sitä ensin, ampua sitten korkin taivaan tuuliin, suihkia samppanjaa kenen päälle nyt sitten haluatkin ja tuulettaa oikein kunnolla: MÄ TEIN SEN!

Hengessä mukana

<3 <3

KIITOS! Tästä viestistä.

Olen kihissyt raivosta koko päivän, miten voi ihminen olla niin tyhmä ja typerä!! Kihisen raivosta lasteni vuoksi, miten inhottavasti heidät tähän sotkuun sotketaan, lahjotaan, jopa syyllistetään sillä että ei ole isää tarpeeksi nähty ja miten paha mieli isällä siksi onkaan. Jne jne jne.

Se "#^#&@:_#& teksti mitä olen vastaanottanut eilen ja tänään. Voi että mua suututtaa!! Raivostuttaa!! Mutta, edelleen näen näistä läpi. Jutut saa enää pienen pelon nippasun aikaan kunnes se peittyi raivon alle.

Omaa kuoppaansa se reppana kaivaa. Kun ei tajua niin ei tajua. En jaksa enää energiaani siihen käyttää, että yrittäisinkään. Selvittäköön ammattilaiset sille asiat.

Mutta, palatakseni tuohon viestiin, se teki jälleen sen, minkä tämä ketju parhaimmillaan tekee. Auttoi.

Tällä kertaa sulatti sitä raivoa sisältäni ja laittoin hymyilemään. Kiitos siis vielä!

Koiran kanssa kävellessä huomasin ajattelevani, että pitäis lähteä juoksemaan tämä kiukku ulos! Melkonen muutos siihen sohvalla itkevään ihmiskasaan joka pelkäsi kaiken luhistuvan toisen uhkaillessa.

Siinäpä tekee mitä tahtoo. Mua se ei kaada enää koskaan!!! Mua vaan suututtaa niin paljon lasten puolesta!!!!!

Ap

Ps. 28, ihanaa viikonloppua sinne teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi