Saan olla miehen mökillä kesällä viikon, muu perhe koko loman
Lyhyesti, mies totesi, että hän aikoo viettää yhden lomaviikon omistamallaan mökillä yksin, yhden lasten kanssa ja yhden viikon voimme olla kaikki yhdessä, koska jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.
Olen tosi loukkaantunut, koen ettei perheestä voi ulkoistaa yhtä ihmistä noin. Tuntuu ikävältä, että äiti saa ikäänkuin armosta olla siellä viikon ja sitten pitää lähteä, ja isä päättää, miten kauan sopii olla.
Ilmoitin siis, etten mene ollenkaan. Myönnän, että hermo kiristyy pidemmmällä tähtäimellä, kun appivanhemmat hääräävät siellä myös, enkä ihan koe olevani maailma hirvein akka, vaikken aina tanssi heidän pillinsä mukaan.
Nyt siis päätin, että kokeilkoon mökkilomaa ihan ilman minua. Varaan oman reissun ja lähden vaeltamaan, mikä on ollut tarkoitus jo pitkään. Ajatuksia?
Kommentit (538)
Riitelyksi meni jo ennen kuin pääsitte edes mökille, kun juuri sanoit odottavasi anteeksipyyntöä, etkä voi keskustella.
Eli miehesi on tottunut, ettei kanssasi voi keskustella ja siksi ilmoitti sen mitä ilmoitti. Olet hankala ihminen Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ahdistuu, jos esimerkiksi joutuu kehumaan kun anoppi on leiponut ja kutsuu maistamaan?
Pullat kyllä maistuvat hyvältä ja kelpaavat, mutta tätyy pantata kehuja.
Aloittaja, olet itsekeskeinen.
Aikuisen ihmisen pitää nähdä hieman omaa nokkaansa pitemmälle.Ja mies ei ole? Aloittaja sanoi, että kehuu, mutta mies aina keksii lisää kehuttavaa. Onpa rentoa lomailua
No siksihän se ap ei olisi siellä kuin vkon. Mies haluaa rennon loman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap kuulostaa ihan siltä, että sinä et ole todellakaan nyt syypää tässä. Syynä on miehesi irtautumattomuus vanhemmistaan, erityisesti äidistään. Mies on takuulla huomannut kasvavan tyytymättömyytesi hänen asettaessaan omat vanhempansa sinun edellesi. Hän ei ole valmis katkaisemaan napanuoraa, koska äidin mielipaha on niin vaikea kestää. Sinun mielipahasi kun ei ole niin tärkeä hänelle. Ehkä hän kuvittelee, että kun sinä et ole mökillä, hän on turvassa, eikä tarvi pelätä, että sinä aloitat keskustelun, jota hän ei halua käydä. Siksi hän nimittää sitä riitelyksi, koska ei todellakaan myönnä, että hänen äitisuhteensa ei ole terveellä pohjalla.
Jollain tasolla sinun ehkä pitäisi alkaa tehdä miehellesi tiettäväksi, että olette tämän priorisointiasian ja kaikkien sen mukanaan tuomien lieveilmiöiden takia sellaisessa tienristeyksessä, josta ei nyt pysty jatkamaan suoraan niin, että asiat säilyvät hänen kannaltaan mukavasti ennallaan.Mistä te revitte näitä analyysejä? Ap on sanonut että mies asettaa äitinsä hänen edelle mutta esimerkit on tosi omituisia. Kuinka moni voi käsi sydämellä sanoa että ei omia vanhempiaan vaikka siellä mökillä ollessa huomioisi tai asettuisi aina poikkiteloin heitä vastaan puolisonsa pyynnöstä?
Samaa kysyn sinulta. Missä ap vaatinut puolisoa asettumaan poikkiteloin? Voitko lainata sen kohdan?
Kertoessaan miehensä mielistelevän ja kirltäneen häntä vaatimasta anopilta kamojaan jne. Ap asettaa miehen valintatilanteeseen -äitisi tai mä-.
Kukas se nyt analysoi? Minä en ainakaan nähnyt missään sellaista kohtaa, jossa miestä olisi vaadittu valitsemaan äitinsä tai puolisonsa.
Koskaan en ole vaatinut miestä valitsemaan, mutta toki olen pyytänyt häntä olemaan reilu. No, jotenkin kun tätä asiaa olen miettinyt, niin on selvää, ketkä ovat miehelle tärkeimmät ja keiden takia tätä meidän kulissia on pidetty pystyssä. Oikeasti ongelma on se, että minä en suostu miellyttämään enkä jaksa tätä enää. Ap
Vai olisiko se mökki hänelle tärkeä? Miten sun täytyy appivanhempiasi miellyttää siellä ollessa?
No, jos anoppi leipoo, niin pitää mennä syömään ja kehua, pelkkä kiitos ei riitä. Pitää kehua apen laihtumista. Pitää ihastella kaikkea uutta, kun tulee hyvä mieli. Mieheltä tulee neuvoja, millä eri tavoin miellyttää. Miksi ei voi olla perusystävällinen luontevasti, vaan pitää kiitellä heitä ylenpalttisesti lähtiessä, vaikka on ollut omassa mökissä...? Tämä on ahdistavaa. Ap
Eli ihan perus kohteliasta käytöstä. Vanhemmille ihmisille tollaset asiat on usein tärkeitä, mitä noista ahdistumaan.
Nämä olivat nopeita esimerkkejä. On paljon muutakin. Olen kiltisti totellut, joten siten ei ongelmaa. Ehkä itse väsyttää, samoin tavaroiden katoaminen, mutta onko se syy sulkea minut pois? Tai se, että mies suuttuu jostain syystä? Ap
Ei ole, sen sijaan tämä * jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.* on varsin ymmärrettävä syy eikä se liity appivanhempiisi vaan on teidän ongelmanne.
No niinpä! Osasyy on varmasti miehen suvun läsnäolo, jos muilla lomilla on kivaa. Miksi mies ei tule vastaan?
Hän haluaa olla mökillään. Miten hän tulisi vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Riitelyksi meni jo ennen kuin pääsitte edes mökille, kun juuri sanoit odottavasi anteeksipyyntöä, etkä voi keskustella.
Eli miehesi on tottunut, ettei kanssasi voi keskustella ja siksi ilmoitti sen mitä ilmoitti. Olet hankala ihminen Ap.
Ne on siellä nyt. Ja riidaksihan se meni.
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt riitelyksi. Mies ilmoitti, minä nieleskelin ja aloin sitten miettiä käytännön järjestelyjä. Mihin vielä pitäisi venyä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap kuulostaa ihan siltä, että sinä et ole todellakaan nyt syypää tässä. Syynä on miehesi irtautumattomuus vanhemmistaan, erityisesti äidistään. Mies on takuulla huomannut kasvavan tyytymättömyytesi hänen asettaessaan omat vanhempansa sinun edellesi. Hän ei ole valmis katkaisemaan napanuoraa, koska äidin mielipaha on niin vaikea kestää. Sinun mielipahasi kun ei ole niin tärkeä hänelle. Ehkä hän kuvittelee, että kun sinä et ole mökillä, hän on turvassa, eikä tarvi pelätä, että sinä aloitat keskustelun, jota hän ei halua käydä. Siksi hän nimittää sitä riitelyksi, koska ei todellakaan myönnä, että hänen äitisuhteensa ei ole terveellä pohjalla.
Jollain tasolla sinun ehkä pitäisi alkaa tehdä miehellesi tiettäväksi, että olette tämän priorisointiasian ja kaikkien sen mukanaan tuomien lieveilmiöiden takia sellaisessa tienristeyksessä, josta ei nyt pysty jatkamaan suoraan niin, että asiat säilyvät hänen kannaltaan mukavasti ennallaan.Mistä te revitte näitä analyysejä? Ap on sanonut että mies asettaa äitinsä hänen edelle mutta esimerkit on tosi omituisia. Kuinka moni voi käsi sydämellä sanoa että ei omia vanhempiaan vaikka siellä mökillä ollessa huomioisi tai asettuisi aina poikkiteloin heitä vastaan puolisonsa pyynnöstä?
Samaa kysyn sinulta. Missä ap vaatinut puolisoa asettumaan poikkiteloin? Voitko lainata sen kohdan?
Kertoessaan miehensä mielistelevän ja kirltäneen häntä vaatimasta anopilta kamojaan jne. Ap asettaa miehen valintatilanteeseen -äitisi tai mä-.
Kukas se nyt analysoi? Minä en ainakaan nähnyt missään sellaista kohtaa, jossa miestä olisi vaadittu valitsemaan äitinsä tai puolisonsa.
Koskaan en ole vaatinut miestä valitsemaan, mutta toki olen pyytänyt häntä olemaan reilu. No, jotenkin kun tätä asiaa olen miettinyt, niin on selvää, ketkä ovat miehelle tärkeimmät ja keiden takia tätä meidän kulissia on pidetty pystyssä. Oikeasti ongelma on se, että minä en suostu miellyttämään enkä jaksa tätä enää. Ap
Vai olisiko se mökki hänelle tärkeä? Miten sun täytyy appivanhempiasi miellyttää siellä ollessa?
No, jos anoppi leipoo, niin pitää mennä syömään ja kehua, pelkkä kiitos ei riitä. Pitää kehua apen laihtumista. Pitää ihastella kaikkea uutta, kun tulee hyvä mieli. Mieheltä tulee neuvoja, millä eri tavoin miellyttää. Miksi ei voi olla perusystävällinen luontevasti, vaan pitää kiitellä heitä ylenpalttisesti lähtiessä, vaikka on ollut omassa mökissä...? Tämä on ahdistavaa. Ap
Eli ihan perus kohteliasta käytöstä. Vanhemmille ihmisille tollaset asiat on usein tärkeitä, mitä noista ahdistumaan.
Nämä olivat nopeita esimerkkejä. On paljon muutakin. Olen kiltisti totellut, joten siten ei ongelmaa. Ehkä itse väsyttää, samoin tavaroiden katoaminen, mutta onko se syy sulkea minut pois? Tai se, että mies suuttuu jostain syystä? Ap
Ei ole, sen sijaan tämä * jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.* on varsin ymmärrettävä syy eikä se liity appivanhempiisi vaan on teidän ongelmanne.
No niinpä! Osasyy on varmasti miehen suvun läsnäolo, jos muilla lomilla on kivaa. Miksi mies ei tule vastaan?
Muu perhe haluaa pieniä retkiä kesällä. Kuuntelemalla kaikkien toiveita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt riitelyksi. Mies ilmoitti, minä nieleskelin ja aloin sitten miettiä käytännön järjestelyjä. Mihin vielä pitäisi venyä? Ap
Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menihän kun et suostu keskustelemaan vaan odotat snteeksipyyntöä ja uhkaat sillä ettet sit ole ollenkaan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muu perhe haluaa pieniä retkiä kesällä. Kuuntelemalla kaikkien toiveita?
Kai sieltä mökiltä pääsee pienille retkille? Toki jos ap ei ole siellä mukana, ei hän ole sit niillä tetkilläkään mukana.
No mitä se mies nyt sitten ilmoitti? Aika sekavaa.
Sen vai, että saat olla viikon mökillä? Eikö se jo ole ilmoitettu? Eihän sun sinne edes pitänyt mennä.
Vai oliko joku uusi ilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
Sen vai, että saat olla viikon mökillä? Eikö se jo ole ilmoitettu? Eihän sun sinne edes pitänyt mennä.
Vai oliko joku uusi ilmoitus?
Ap on nyt siellä mökillä eli tämä koko ketju kirjoitettu mökiltä käsin. Ilmeisesti mies nyt mökillä ilmoittanut tämän asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oliko joku uusi ilmoitus?Ap on nyt siellä mökillä eli tämä koko ketju kirjoitettu mökiltä käsin. Ilmeisesti mies nyt mökillä ilmoittanut tämän asian.
Eli Ap aiheuttanut jo eripuraa ja siksi näytettiin ovea?
Mä ymmärrän että ap loukkaantunut mutta tuskin yksin syy miehessä. Itse hyppisin onnesta jos olisin saanut olla viikon ilman penskoja.
Vastauksista päätellen en usko perhe-elämän olevan sinua varten ap, oikeassa oleville anteeksipyynnön odottajille jotka eivät tule toimeen ihmisten kanssa on varmasti parempi keskittyä maailmannapa työuraan jossa taidatkin olla jo korvaamaton?
Vierailija kirjoitti:
Ja miehen mukaan minua ei huolita pidemmäksi aikaa siksi, että tulee valitusta ja riitaa. Syy on hänestä täysin minun, omaa osuuttaan ei pysty näkemään. Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä. Meninkö liian pitkälle? Ap
Ymmärrän miestäsi täysin. Ei kai kukaan halua viettää lomaansa riidellen. Katso peiliin ja tanssi yksin oman pillisi mukaan, näin on kaikille parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oliko joku uusi ilmoitus?Ap on nyt siellä mökillä eli tämä koko ketju kirjoitettu mökiltä käsin. Ilmeisesti mies nyt mökillä ilmoittanut tämän asian.
Eli Ap aiheuttanut jo eripuraa ja siksi näytettiin ovea?
Itse asiassa ei. On ollut oikein mukavaa. Siksi tämä tuli ihan puun takaa ja tuntuu erityisen pahalta. Ap
Mökin omistaja päättää, keitä siellä saa olla.
On todella omituinen isäntä. Äiti ei saa olla mökillä yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, suhteessanne taitaa olla muutakin haastetta? Mies ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa, se on jo yksi. Hän kieltää sinua tulemasta mökille, joka tosin on hänen, mutta silti, se on toinen, joka on myös vallankäyttöä.
Sinuna en menisi enää ollenkaan koko mökille, vaan viettäisin lomani ihan miten haluan.
Ja te iänikuiset provohuutelijat ja yksityiskohtiin takertujat, menkää muualle nillittämään, jookos.Kyllä. Kuvasin alle sitä, miksi minä olen hankala miehen mielestä. Miehellä on myös kova tarve miellyttää vanhempiaan ja hän priorisoi heitä suhteessa minuun. Ja hän haluaa pitää yllä kulissia vanhempien suuntaan.
Ei tämä parane tai lopu, jos en joskus hyppää ulos. En minä yksin ole vaikea ja syypää, tässä on monenlaista juttua, jotka eivät edes liity minuun, mutta jotenkin ne minuun puretaan kuitenkin. ApMiten se priorisointi näkyy? 90% näissä tapauksissa se syy on kyllä siinä miniässä, mutta ehkä sä sit kuulut tohon 10%, joilla oikeasti on hankalat appivanhemmat ja törppö mies.
Appivanhempien tarpeet menevät minun tarpeiden edelle, myös vauva-aikana oli näin. Heille pitää ladella valkoisia valheita, etteivät pahastu, joistakin ihan triviaaleista asioista. Minua ei koskaan kiitetä tai kehuta, mutta anoppia pienimmästäkin asiasta, ja kaikkien täytyy tehdä niin, jos ei muutoin niin miehen käskystä. Olen huomannut, että kun vanhemmat ärsyttävät miestä, hän kiukuttelee minulle. Appivanhempien kaikki toiveet toteutetaan, jopa oman perheen kustannuksella. He ovat miehen silmissä oikeasti virheettömiä. Ap
Mieslapsi