Saan olla miehen mökillä kesällä viikon, muu perhe koko loman
Lyhyesti, mies totesi, että hän aikoo viettää yhden lomaviikon omistamallaan mökillä yksin, yhden lasten kanssa ja yhden viikon voimme olla kaikki yhdessä, koska jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.
Olen tosi loukkaantunut, koen ettei perheestä voi ulkoistaa yhtä ihmistä noin. Tuntuu ikävältä, että äiti saa ikäänkuin armosta olla siellä viikon ja sitten pitää lähteä, ja isä päättää, miten kauan sopii olla.
Ilmoitin siis, etten mene ollenkaan. Myönnän, että hermo kiristyy pidemmmällä tähtäimellä, kun appivanhemmat hääräävät siellä myös, enkä ihan koe olevani maailma hirvein akka, vaikken aina tanssi heidän pillinsä mukaan.
Nyt siis päätin, että kokeilkoon mökkilomaa ihan ilman minua. Varaan oman reissun ja lähden vaeltamaan, mikä on ollut tarkoitus jo pitkään. Ajatuksia?
Kommentit (538)
Mukavaa vaellusta ja hyvää kesää muutenkin.
Ja miehen mukaan minua ei huolita pidemmäksi aikaa siksi, että tulee valitusta ja riitaa. Syy on hänestä täysin minun, omaa osuuttaan ei pysty näkemään. Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä. Meninkö liian pitkälle? Ap
Sinä siis saat olla mökillä viikon, lapset kaksi viikkoa.
Keitä ovat ne "muu perhe", jotka saavat olla mökillä koko loman?
Toihan ois taivaallista että mies veis lapset viikoks mökille ja ite sais tehdä mitä vaan.
Vaeltaminen on hyvä valinta, nyt ei kannata enää jossitella, olet päätöksesi tehnyt.
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa?
En itse katselis päivääkään tuollaista tyyppiä.
Jos tulee riitaa ja hermot kiristyy, niin eikö tuo ole just hyvä ratkaisu. Toki asian olisi voinut esittää muutenkin kuin käskynä, yleensä suhteessa keskustellaan asiat.
Ihana asia! Perhe saa mukavia muistoja mökiltä ilman riitoja ja sinä saat vaelluksesi. Minne ajattelit mennä eli miksi pitää tehdä ihan varaus, Suomessa riittää, että karauttaa kansallispuiston reunaan vaikka taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Just tähän provot aina karahtaa. Kun ei viitsitä miettiä loppuun asti, kuka ja mitä.
Mukava kuitenkin, että appivanhemmat saavat häärätä miehen omistamalla mökillä niin paljon kuin haluavat. :)
Keittiöön ei mahdu kahta emäntää.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti, mies, lapset ja appivanhemmat samassa pihapiirissä sekä miehen siskon perhe vierailevat. Appivanhempien säännöillä mennään, ja niihin olen yrittänyt sopeutua, mutta paha sisu ottaa joskus vallan :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tähän provot aina karahtaa. Kun ei viitsitä miettiä loppuun asti, kuka ja mitä.
Joo, tiedän, että on vaikea uskoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Toihan ois taivaallista että mies veis lapset viikoks mökille ja ite sais tehdä mitä vaan.
Joo,mutta vähän eri asia! ei tuntus yhtään miltään,jos minä en SAISI mennä sinne mökille kuin viikoksi....eri juttu jos voin olla siellä samaan aikaan kuin mieheni,niin silloinhan se on helpotus joskus,jos lapset lähtee miehen kanssa ja voin olla välillä yksin
No kerro nyt, ketä ovat ne, jotka saavat olla mökillä koko loman.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehen mukaan minua ei huolita pidemmäksi aikaa siksi, että tulee valitusta ja riitaa. Syy on hänestä täysin minun, omaa osuuttaan ei pysty näkemään. Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä. Meninkö liian pitkälle? Ap
Tuossa provo paljastui, eli teillä on yhteistä lomaa viikko, joten et olisi siellä mökillä muutenkaan heidän kanssa sen enempää, jos muut lomat eri aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jospa heillä on 3 viikkoa lomaa?
1. viikko- mies yksin
2. viikko - mies ja lapset
3. viikko - mies, ap ja lapset
No tämä provo vuotaa kuin seula joka kohdasta. :D
Oikein!