Saan olla miehen mökillä kesällä viikon, muu perhe koko loman
Lyhyesti, mies totesi, että hän aikoo viettää yhden lomaviikon omistamallaan mökillä yksin, yhden lasten kanssa ja yhden viikon voimme olla kaikki yhdessä, koska jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.
Olen tosi loukkaantunut, koen ettei perheestä voi ulkoistaa yhtä ihmistä noin. Tuntuu ikävältä, että äiti saa ikäänkuin armosta olla siellä viikon ja sitten pitää lähteä, ja isä päättää, miten kauan sopii olla.
Ilmoitin siis, etten mene ollenkaan. Myönnän, että hermo kiristyy pidemmmällä tähtäimellä, kun appivanhemmat hääräävät siellä myös, enkä ihan koe olevani maailma hirvein akka, vaikken aina tanssi heidän pillinsä mukaan.
Nyt siis päätin, että kokeilkoon mökkilomaa ihan ilman minua. Varaan oman reissun ja lähden vaeltamaan, mikä on ollut tarkoitus jo pitkään. Ajatuksia?
Kommentit (538)
Hei, voisitteko kommentoida ketjuun ilman noita kymmeniä lainauksia? On vähän kökköä lukea kännykällä näitä ketjuja, kun joidenkin viestien sisältö on lähes kokonaan edellisiä viestejä.
Ap:lle toivotan hyvää lomaa. Ota ilo irti lomasta, jossa sun ei tarvitse koko ajan paapoa muita. Nauti omasta ajasta!
Vieläkö mies pitää mykkäkoulua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap kuulostaa ihan siltä, että sinä et ole todellakaan nyt syypää tässä. Syynä on miehesi irtautumattomuus vanhemmistaan, erityisesti äidistään. Mies on takuulla huomannut kasvavan tyytymättömyytesi hänen asettaessaan omat vanhempansa sinun edellesi. Hän ei ole valmis katkaisemaan napanuoraa, koska äidin mielipaha on niin vaikea kestää. Sinun mielipahasi kun ei ole niin tärkeä hänelle. Ehkä hän kuvittelee, että kun sinä et ole mökillä, hän on turvassa, eikä tarvi pelätä, että sinä aloitat keskustelun, jota hän ei halua käydä. Siksi hän nimittää sitä riitelyksi, koska ei todellakaan myönnä, että hänen äitisuhteensa ei ole terveellä pohjalla.
Jollain tasolla sinun ehkä pitäisi alkaa tehdä miehellesi tiettäväksi, että olette tämän priorisointiasian ja kaikkien sen mukanaan tuomien lieveilmiöiden takia sellaisessa tienristeyksessä, josta ei nyt pysty jatkamaan suoraan niin, että asiat säilyvät hänen kannaltaan mukavasti ennallaan.Mistä te revitte näitä analyysejä? Ap on sanonut että mies asettaa äitinsä hänen edelle mutta esimerkit on tosi omituisia. Kuinka moni voi käsi sydämellä sanoa että ei omia vanhempiaan vaikka siellä mökillä ollessa huomioisi tai asettuisi aina poikkiteloin heitä vastaan puolisonsa pyynnöstä?
Samaa kysyn sinulta. Missä ap vaatinut puolisoa asettumaan poikkiteloin? Voitko lainata sen kohdan?
Kertoessaan miehensä mielistelevän ja kirltäneen häntä vaatimasta anopilta kamojaan jne. Ap asettaa miehen valintatilanteeseen -äitisi tai mä-.
Kukas se nyt analysoi? Minä en ainakaan nähnyt missään sellaista kohtaa, jossa miestä olisi vaadittu valitsemaan äitinsä tai puolisonsa.
Koskaan en ole vaatinut miestä valitsemaan, mutta toki olen pyytänyt häntä olemaan reilu. No, jotenkin kun tätä asiaa olen miettinyt, niin on selvää, ketkä ovat miehelle tärkeimmät ja keiden takia tätä meidän kulissia on pidetty pystyssä. Oikeasti ongelma on se, että minä en suostu miellyttämään enkä jaksa tätä enää. Ap
Vai olisiko se mökki hänelle tärkeä? Miten sun täytyy appivanhempiasi miellyttää siellä ollessa?
Tämän kommentin kirjoittaja ei ole viitsinyt lukea ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis saat olla mökillä viikon, lapset kaksi viikkoa.
Keitä ovat ne "muu perhe", jotka saavat olla mökillä koko loman?
Lyhyesti, mies, lapset ja appivanhemmat samassa pihapiirissä sekä miehen siskon perhe vierailevat. Appivanhempien säännöillä mennään, ja niihin olen yrittänyt sopeutua, mutta paha sisu ottaa joskus vallan :D ap
Eli mies on oikeassa.
Toimisin samoin. Saisit mennä "tuulettamaan tunteitasi" sinne erämaahan.
Vierailija kirjoitti:
Wanhan ajan hyvä vaimo kirjoitti:
Oletpa huono vaimo ja vaikean kuuloinen luonne muutenkin AP: Miehesi omistaa mökin, ilmeisesti maksanut sen itse ja maksaa kaikki kulut kiinteistöverosta sähköön. Tottakai mies kaipaa yksinoloa ja rentoutumista välillä ilman huutavia kakaroita ja vaimoa jota näkee 51/52 viikosta muutenkin vuodessa.
Mikset suo miehellesi tuota viikkoa yksin? Miksi pitää olla niin "minä minä minä ja minun tarpeet" -edellä koko ajan? Ei ihme, että avioerot lisääntyneet.
Tähän ei pitäisi edes vastata, mutta mies on ollut mökillä etätöissä paljon, aina kun pystyy ja haluaa, ja pitää pitkiä viikonloppuja, kun olen lasten kanssa kotona. Ikinä en ole kieltänyt. Hän voi vain ilmoittaa ja aina sopii. Ap
Tulee mieleen että miehellä on salarakas mökkipaikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wanhan ajan hyvä vaimo kirjoitti:
Oletpa huono vaimo ja vaikean kuuloinen luonne muutenkin AP: Miehesi omistaa mökin, ilmeisesti maksanut sen itse ja maksaa kaikki kulut kiinteistöverosta sähköön. Tottakai mies kaipaa yksinoloa ja rentoutumista välillä ilman huutavia kakaroita ja vaimoa jota näkee 51/52 viikosta muutenkin vuodessa.
Mikset suo miehellesi tuota viikkoa yksin? Miksi pitää olla niin "minä minä minä ja minun tarpeet" -edellä koko ajan? Ei ihme, että avioerot lisääntyneet.
Tähän ei pitäisi edes vastata, mutta mies on ollut mökillä etätöissä paljon, aina kun pystyy ja haluaa, ja pitää pitkiä viikonloppuja, kun olen lasten kanssa kotona. Ikinä en ole kieltänyt. Hän voi vain ilmoittaa ja aina sopii. Ap
Tulee mieleen että miehellä on salarakas mökkipaikkakunnalla.
Joo, äitinsä.
Jokos ap on lapsille kertonut, että he saavat viettää isän kanssa mökillä aikaa ilman sinua?
Jotain se siellä puuhailee kun se siellä jatkuvasti oleskelee.
Ehk ne viljelevät hamppua siellä. Jonkun pitää olla aina paikalla vartioimassa, lisäksi eivät luota toisiinsa.
No olikos tämäkin ketju provo? Ap ei ole taas vähään aikaan ilmoitellut itsestään, vaikka ilmeisesti lomakin on jo alkanut, ainakin jollakin osapuolella.
Jos olet ap maisemissa, niin kerropa, miten teidän perheen lomailut käytännössä toteutetaan? Kuka missäkin on?
IDIOOTTI IDIOOTTI KU LAINAILEY PILAAT KETJUN IDIOOTTI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipas ihan surullinen fiilis ap:n puolesta näistä kommenteista. Huomaa, että jossain suvuissa vanha miniöidenmollausperinne kukoistaa.
"Miniä ei ole ihminen eikä tamma hevonen" sanoi vanha kansa.
Itse oon kasvanut tosi yhteisöllisessä suvussa ja varsinkin nyt aikuisena arvostan puolisoita, jotka siihen sopeutuivat. Se vaatii todella paljon viettää kesiä puolison sukulaisten keskellä, kun heillä on ne yhteiset vuosien aikana muodostuneet tavat olla yhdessä.
Eihän se nyt ole miniöiden mollausta, jos todetaan, että sen uutena mukaan tulevan pitää pystyä sopeutumaan sen alkuperäisen mökkeilijäkunnan tapoihin, eikä olettaa, että koko miehen suku muuttaa omat tapansa ja perinteensä sukumökillään miniän tapoihin sopiviksi. Miniän perheen mailla ja sukujuhlissa sitten toisin päin. Jostain syystä vävypojilta tuo talon tapoihin sopeutuminen onnisttuu mutkattomasti, mutta osa miniöistä kuvittelee, että ne oman suvun perinteet pitää saada iskostetua ihan joka paikkaan ja kaikkien muiden tulee joustaa tavoissaan.
Tässä tapauksessa suhteet on jo lähteneet siten vinksalleen, että ap on sopeutunut liian pitkään siihen, että lomat vietetään miehen suvun kanssa ja ehdoilla. Harvaa kiinnostaisi sopoeutua vuorokautta pidempään. Monissa suvuissa myös naisiin kohdistetaan erilaisia vaatimuksia kuin miehiin, joten vävyn osa on parempi kuin miniän.
Aika montaa kiinnostaa sopeutua sukulaisten toiveisiin, varsinkin vanhenevien sukulaisten. Millainen ihminen ei auta vanhenevia vanhempiaan vain siksi, että on omakin ydinperhe?
Auttaminen on eri asia kuin ehdoilla eläminen ja lapsuudenperheen asettaminen tärkeämmäksi kuin oma puoliso.
Ap ei ole kuvannut yhtäkään tällaista asiaa.
Se, että mies suunnittelee lomansa yksin ajatuksella, että maksimoi vanhempien kanssa käyettävän ajan, on jo sitä. Ja kehtaa olettaa, että puoliso tulee paikalle ajankohtana, jonka hän ilmoittaa.
Hän maksimoi omalla mökillä oloajan, ei vanhempiensa kanssa oloaikaa. Puolisonsa ei viihdy mökillä, olisiko ollut parempi suoraan sanoa, että pysy koko kesä poissa?
Parisuhteeseen kuuluu usein se, että huomioidaan puolison tarpeet Mitä ap on tähän saakka tehnyt, ylipäänsä menemällä sinne mökille. Varmasti tässä kohtaa onkin viisasta, että ap ei enää myöskään huomio kesää suunnitellessaan miestä, vaan miettii vain, missä tahtoo olla. Eikä se paikka ole miehen mökki.
Jo otsikko kertoo että ap haluaisi olla mäkillä enemmän, huomaatko? Ei häntä sinne ole pkotettu tähänkään asti, jiten ei se todellakaan ole mikään uhraus.
Ymmärsin, että hän haluaa viettää aikaa miehensä kanssa ja perheenä, ei välttämättä mökillä.
Mies käytöksellään nyt osoittaa, ettei halua viettää aikaa ap:n ja oman perheensä, mökillä olo on hänelle tärkeämpää.
Ap hyvä, ei tuollaiseen mieheen kannata panostaa. Ota itsellesikin nyt vapautta ja myös sitä lapsivapaata.
Se mies on vkon lasten kanssa siellä ja olisi vkon perheenä ellei ap nyt olisi tollanen martyyri. Mökillä olo on kuule aika monelle tärkeää, miksi vuokrailla mökkejä ja riekkua Lintsillä jos on oma mökki missä olla?
Ei se mökki ole onni ja autuus. Ainakaan ap ei siellä viihdy, miksi siis pilata oma viikko menemällä sinne
No sitähän tässä on ihmetelty, miksi AP valittaa siitä, että ei pääse koko kesäksi kärsimään mökille, jossa ei viihdy.
Olisiko tyytymätön siihen, että mies on mieluummin mökillä kuin vaimonsa seurassa. Laittaa varmaan miettimään, onko koko parisuhteessa mieltä.
No jos sen vaimon kanssa mökkeily menee riidaksi niin tottakai siellä mökillä ollaan ilman häntä. Jos parisuhde on kolmesta vkosta kiinni niin sit saa olla.
Eikös se mies ollut mökillä myös etätöissä ja ap hoitanut sillä aikaa lapset. Melkoinen vastuunpakoilija, milloin ap saa samanlaisen irtioton vastuistaan?
Varmaan silloin kun tekee etätöitä, oisko? Ja tokalla lomaviikollaan.
Tarina ei kyllä kerro, että ap:lla olisi etätöitä ja niiden jälkeistä lapsivapaata omaa aikaa m
2.vko mies mökillä lasten kanssa. Siinä ole hyvä
Vierailija kirjoitti:
Hei, voisitteko kommentoida ketjuun ilman noita kymmeniä lainauksia? On vähän kökköä lukea kännykällä näitä ketjuja, kun joidenkin viestien sisältö on lähes kokonaan edellisiä viestejä.
Ap:lle toivotan hyvää lomaa. Ota ilo irti lomasta, jossa sun ei tarvitse koko ajan paapoa muita. Nauti omasta ajasta!
Kirjoittaisit vähemmän kökköä tekstiä, niin lainauksetkin olis vähemmän kökköjä.
Joko lomat on lusittu? Onko ero vireillä vai sopu löytynyt?
Vaelluslomalle tärkeitä: Wc-paperia, kosteuspyyhkeitä, terveyssiteitä ja paria kokoa kondomeita. Kokemus on opettanut.
Sinä olet varmaan tyyppi joka varastelee toisten haudoiltakin kukat ja lyhdyt, kun ne nyt vaan on jotain "krääsää" eikä vainaja niitä kaipaa.