Miten hillitä vauvakuumetta?
Täytän loppuvuodesta 28. Mies täyttää alkuvuodesta 30. Olemme olleet yhdessä 9 vuotta ja hiljattain menimme myös naimisiin.
Olen puhunut haaveistani saada vauva jo vuosia ja hiljalleen mies on myös suostuvainen. Yrittämisen aloitamme loppuvuodesta.
Pääni valtaa tällä hetkellä pelkät vauva-asiat ja puhelenkin miehelle päivittäin vauvoista. Miten pystyisin hillitsemään itseäni? Yritykseen ei kuitenkaan ole enää kauaa.
Tuntuu, että olen jo ikäloppu ja jokainen kuukausi on heitetty hukkaan.
Kommentit (66)
Olette just hyvässä iässä 🙂. Mitä tuota hillitsemään, nauti nyt vaan.
No miksi tuollainen aikataulu? Älkää kuvitelko että lapsen kanssa asiat menee suunnitelmien ja aikataulujen mukaan. Meille kävi niin, että yritimme esikoista vuoden. Tämä vauva kuoli kohtuun 3 päivää ennen laskettua aikaa. Joka päivä olen kiitollinen kahdesta elävästä lapsestani.
Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Toivottavasti puhut niiden lisääntymisestä.
Ota sisaruksen 3kk ja 2v lapset hoitoon pari kertaa viikossa.
Siirsin juuri omia lapsihaaveita eteenpäin ainakin muutamalla vuodella.
Vierailija kirjoitti:
No miksi tuollainen aikataulu? Älkää kuvitelko että lapsen kanssa asiat menee suunnitelmien ja aikataulujen mukaan. Meille kävi niin, että yritimme esikoista vuoden. Tämä vauva kuoli kohtuun 3 päivää ennen laskettua aikaa. Joka päivä olen kiitollinen kahdesta elävästä lapsestani.
Ovatko he kiitollisia kuolemasta ja sitä edeltävästä kärsimyksestä?
Mitä vanhemmaksi tulen ja mitä vaativampia asioita joudun tekemää sitä tyhmemmältä lapsiin liittyvä naiivius ja suorittava työ tuntuu.
Voi hyvä luoja. Mies kyllästyy sinuun ja vauvajuttuihin, eikä kohta edes halua yrittää sitä lasta. Varsinkin jos ei itse alunperin ole ollut yhtä innoissaan kuin sinä.
Yritä ajatella siltä kantilta että kun kohta aloitatte niin mitä olisi hyvä tehdä ennen sitä alta pois. Esim. karsia kämpästä turhaa tavaraa ja ehkä uudelleenjärjestellä. Ja kolme kuukautta ennen aloittamista foolihappolisä. Joogaa tms. muuta rentouttavaa. Jos tykkäät neulomisesta tai muusta käsityöstä niin nyt kannattaa tehdä mielin määrin (itsellä ainakin ei ole kohta kolmevuotiaani syntymän jälkeen ollut aikaa tehdä kuin kahdet sukat...). Ei siis niin että välttämättä vauvanvaatteita alkaa väsätä mutta jotain mieluisaa puuhaa :)
Vierailija kirjoitti:
Yritä ajatella siltä kantilta että kun kohta aloitatte niin mitä olisi hyvä tehdä ennen sitä alta pois. Esim. karsia kämpästä turhaa tavaraa ja ehkä uudelleenjärjestellä. Ja kolme kuukautta ennen aloittamista foolihappolisä. Joogaa tms. muuta rentouttavaa. Jos tykkäät neulomisesta tai muusta käsityöstä niin nyt kannattaa tehdä mielin määrin (itsellä ainakin ei ole kohta kolmevuotiaani syntymän jälkeen ollut aikaa tehdä kuin kahdet sukat...). Ei siis niin että välttämättä vauvanvaatteita alkaa väsätä mutta jotain mieluisaa puuhaa :)
Itsellä ei ole ollut aikaa tehdä yksiäkään sukkia sen jälkeen kun 12v sitten aloitin opinnot.
Mä kuuntelin vauva-aiheisia podcasteja kun odotin enkä viitsinyt miestä hukuttaa juttuihini. Kuuntele ehdottomasti Hei Baby alusta asti!
Tirsk. Taas yksi mies joka hokee kohta kulta, kohta. :D
Uskoo ken haluaa.
Jos jollain tutulla on koliikki-/refluksivauva, niin mene vaikka viikonlopuksi auttamaan ja hoitamaan parin yön yönvalvomiset.
Tarjoudut hoitamaan naapurin nelivuotiasta adhd-tapausta koko kesän