Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies joka ei juo.

23.06.2022 |

Onko olemassa normaalia työssäkäyvää miestä joka ei käytä alkoholia. Ollenkaan. Sellasta miestä että se enemmänkin dissaa koko päihdettä. Sanokaa että on. En ole vielä valmis suhteeseen mutta haluan etukäteen jo tietää että onko sellaista ihmistä olemassakaan? Tiedän sitten varautua joko vanhanapiikana hautaamiseen tai elämäni parhaimpaan parisuhteeseen.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25C38 kirjoitti:

joka ei juo kaljaa eikä tupakoi

onko semmosta 

no on kyllä outo tai pöljä

ehä semmossen käsittämiseen järki riitä

Tuskin kukaan jatkuvasti juo tai tupakoi. Enemmän ajan on enemmistö ilman. Kohtuutonta vaatia koko pitkä elämä elämään kuin itse haluaisi toiselta.

Vierailija
62/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on päihteetön mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sellainen, mutta on mahdotonta löytää naista. Suomessa parisuhteet ja avioliitot syntyvät viinan vaikutuksen alaisena. Alkottomana näistä jää kokonaan ulkopuolelle.

Omalle kohdalle on tinderissä osunut melko usein nainen joka ei juo ollenkaan tai hyvin harvoin, tyyliin kerran pari vuodessa. Harmikseni itse juon silloin tällöin, joten ovat kaatuneet tähän. Pk-seudulla.

Mistä löydät sellaisia. Itse käännän tinderissä vain kortteja joissa vähintäänkin yhdessä kuvassa nainen istuu terassilla tai muuten esittelee viinilasiaan ja sehän on ehdottomasti samantien vasemmalle, etsin järkevää ihmistä, enkä mitään bilettäjää.

Vierailija
64/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ajattelen, että mulle sopis ex-lestadiolainen mies. Heille harvoin alkoholi tärkeää.

Vierailija
65/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on päihteetön mies.

Sama täällä. Mutta en kauaa! Kohta napsuu korkki auki ja tuhansia vuosia vanha riitti käynnistyy. Olen konservatiivinen Pitkätukka ja haluan alistaa muita uroksia voittamalla heidät painissa. Sen jälkeen valitsen juhannusneidon ja parittelen koko yön voimakkaassa humalassa.

Vierailija
66/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole elämäni aikana tuntenut yhtäkään miestä, joka ei olisi alkoholiin menevä. Ja läheisesti tunnen ainakin toistakymmentä. Nuorissa jannuissa voi olla oikeasti raittiita.

Vierailija
67/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä normaaliudesta, mutta minulla on sellainen mies.

Vierailija
68/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sellainen, mutta on mahdotonta löytää naista. Suomessa parisuhteet ja avioliitot syntyvät viinan vaikutuksen alaisena. Alkottomana näistä jää kokonaan ulkopuolelle.

Omalle kohdalle on tinderissä osunut melko usein nainen joka ei juo ollenkaan tai hyvin harvoin, tyyliin kerran pari vuodessa. Harmikseni itse juon silloin tällöin, joten ovat kaatuneet tähän. Pk-seudulla.

Ei semmoisella naisella tee mitään jonka kanssa ei voi käydä edes ravintolassa illallisella.

Nyt en ymmärrä? 

Minä sekä mieheni emme kumpikaan käytä alkoholia emmekä muitakaan päihteitä emmekä tupakoi.

Silti ravintolassa käydään päivällisellä silloin tällöin, mitään alkoholipakkoa siellä ei ole ilmennyt?

Ulkomailla ravintolassa ateriointi on melkein sääntö ei poikkeus, eikä sielläkään eteen ole tullut alkoholipakkoa.  Onpa omituista että sinulla kuitenkin on sellaiseta kokemusta? Missä?

Kyllä tuommoisille veden kittaajille lähinnä nauretaan jos kunnon ravintolasta puhutaan. Vai tilaatteko maitua?

Minua lähinnä yököttää ajatus naisesta, jonka lempiasia on ravintolass syöminen ja viinin lipittäminen, kyllä se on silloin ehdottomasti turn off.

Vierailija
69/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ajattelen, että mulle sopis ex-lestadiolainen mies. Heille harvoin alkoholi tärkeää.

No juon minä oluen, pari, kolme, ehkä kuusi jos sauna on lämmin, mutta yököttää ajatus viinasta tai että aamulla on krapula. Juomisen raja pitää olla siinä, että aamulla on hyvä nousta vaikka kuudelta ja lähteä lenkille. Jos pitää krapulassa herätä niin esim viikonloppu on pilalla. Ex lestadiolainen mies.

Vierailija
70/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Kyllä tuommoisille veden kittaajille lähinnä nauretaan jos kunnon ravintolasta puhutaan...[/quote]

Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän nautajasta.

Vierailija
71/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin absolutisti kun menin naimisiin. Eheydyin. Nyt on periaatteena "max 1 ravintola-annos per päivä, ei joka päivä". Se tuntuisi vieläkin parmemmalta.

Vierailija
72/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 3 absolutistia. Yksi on entinen juoppo, ja nyt addikkoitunut ruokaan, koska ei enää juo. Painoa jotain 200kg. Muitakin mt-ongelmia löytyy.

Toinen on muuten normaali, mutta hirveä sovinisti. Johtajana firmassa, jossa olen töissä, ja surkea sellainen. Pitää suosikkeja jne. Onneksi ei ole oma pomoni.

Kolmas kunnon nörtti, keräilee jotain star wars -juttuja. Ihan mukava kyllä.

Eli riippuen siitä, mitä tarkoitat normaalilla, en tiedä löytyykö.

Vierailija
73/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä on? Siis ei saa ollenkaan juoda? Jos ruuan kanssa tarjoillaa viiniä, niin ei saa ottaa? Onko tämä joku alkoholiongelmaisille välttämätön juttu, että sitä ei saa näkyä edes läheisten elämässä millään tavalla? Olen monesti miettinyt, että miten alkoholista voi tulla jollekin noin iso ongelma? En ymmärrä. Siis jos joku muu juo lasin viiniä, niin korkki aukeaa sullakin heti? Vai mikä, en vain ymmärrä. Ehkä olen tyhmä.

Olet tyhmä, mutta onneksi kaikille on ottaja.

Vierailija
74/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on päihteetön ja tupakoimaton mies ja on naisen taskussa jo.

Vierailija
75/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kuin yhden yhden jos jotkut juhlat. Mutta poltan kannabista noin joka viikonloppu..

Tänäänkin nautin jo yhden jointin ja kävin 2tunnin kävelyllä.

Vierailija
76/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä on? Siis ei saa ollenkaan juoda? Jos ruuan kanssa tarjoillaa viiniä, niin ei saa ottaa? Onko tämä joku alkoholiongelmaisille välttämätön juttu, että sitä ei saa näkyä edes läheisten elämässä millään tavalla? Olen monesti miettinyt, että miten alkoholista voi tulla jollekin noin iso ongelma? En ymmärrä. Siis jos joku muu juo lasin viiniä, niin korkki aukeaa sullakin heti? Vai mikä, en vain ymmärrä. Ehkä olen tyhmä.

Taidat tosiaan olla vähän tyhmä. Kun on lapsena vaikkapa katsonut isänsä juovan itsensä hengiltä tai muuten sekoilevan niin sitä saattaa päättää että kun tästä aikuistun omaan talouteen niin tämä aine ei ikinä tule kuulumaan omaan elämään, ja elää koko ikänsä absolutistina.

Minä en katsele edes sitä lasillista viiniä, koska jo alkoholin haju saa aikaan ahdistusreaktion minussa.

Itse asiassa mun isä melkein kuoli viinaan. Vieläkin on kiikun kaakun. En silti ymmärrä, miksi minua haittaisi, jos puolisoni joisi ruuan kanssa viiniä. Ja juokin ja minäkin juon. En silti juo itseäni humalaan. Enkä kyllä siltikään tavoita , miten puolisoni viinilasillinen liittyisi isäni alkoholiongelmaan jotenkin Ehkä olen tyhmä, mutta et sinäkään kyllä ihan normaalilta vaikuta ahdistusreaktioidesi kanssa. Joku itsesäätelyn ongelma. Voi olla tosiaan parempi, että pidät sen korkin kiinni.

Vierailija
77/104 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viinasta aiheutuu ongelmia jollekin, niin ei kannata juoda yhtään.

Exälläni oli ongelmia siinä että join yhden vähäprosenttisen 0,33cl juoman. En jättänyt juomatta sen takia, vaan erosin. Ei voi kontrolloida toisia.

Niin joo, ja ongelma ei ollut se juoma(tietenkään) vaan kontrollintarve. 

"Ongelma" on monesti hyvin vahvasti värittynyt, eikä kellekään muulle ongelma ollenkaan, joten yksi ihiminen isosta porukasta joutuu vain niellä sen että enemmistön mukaan mennään.

Vierailija
78/104 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat tosiaan olla vähän tyhmä. Kun on lapsena vaikkapa katsonut isänsä juovan itsensä hengiltä tai muuten sekoilevan niin sitä saattaa päättää että kun tästä aikuistun omaan talouteen niin tämä aine ei ikinä tule kuulumaan omaan elämään, ja elää koko ikänsä absolutistina.

Minä en katsele edes sitä lasillista viiniä, koska jo alkoholin haju saa aikaan ahdistusreaktion minussa.

Ymmärrän niin täysin. Minulla ahdistus nousi jo kun luin postauksesi.

Tosin meillä kotona ei juotu, alkoholi ei kuulunut lapsuuteeni.

Nuorena saatoin juhlia kuten muutkin nuoret, ja kun tapasin tulevan avomieheni käytimme maltillisesti myös alkon tuotteita kunnes totuus valkeni. Aloin tajuta että mies on alkoholisti ja väkivaltainen sellainen kaiken lisäksi. Olin nuori ja tyhmä kun hänen kelkkaansa lähdin, myönnän, mutta miten nuorella naisella jolla ei mitään tuollaista kokemusta aiemmin ole, voisi olla järkeä huomata varoitusmerkkejä ajoissa?

Mies oli 9 vuotta minua vanhempi, varsin sharmikas ja osasi puhua ihmiset puolelleen. Kun aloin huomautella runsaasta alkoholikäytöstä, alkoi syytellä minua alkoholistiksi! Minä olinkin se paha, hän syytön. Itse jätin käytön pois kokonaan koska kaikki alkoon liittyvä alkoi ahdistaa liikaa. Tarina eskaloitui sitten siihen, että minut vietiin sairaalaan mies putkaan. Syyte tuli tapon yrityksestä. 

Että sellainen tarina minun ehdottoman alkoholikielteisyyteni taustalla. 

Enää en kestä yhtään jos joku juo. Jo se, että näen että ihminen on alkoholin vaikutuksen alainen, näen sen heti olemuksesta ja silmistä ja puheesta ym. Se  riittää aikaansaaman pakokauhun omaisen paniikin ja poistun paikalta hyvin nopeasti. Luottamus mennyt 100 % ja tästä jo useampi vuosi aikaa.

Se että joku yksi selvästi narsistinen mies oikeuttaa lyömisen viinalla ja toisin päin, ei ole kyllä mikään  merkki siitä että alkoholi on paha hyihyi :D :D

Vähän sama kuin ei söisi kesällä jäätelöä koska ei halua että kukaan hukkuu.

Vierailija
79/104 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosebrides. Tuolla pystyy hakemaan raittiita.

Vierailija
80/104 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sellainen, sellaisia ihmisiä on kylllä olemassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän