Mies joka ei juo.
Onko olemassa normaalia työssäkäyvää miestä joka ei käytä alkoholia. Ollenkaan. Sellasta miestä että se enemmänkin dissaa koko päihdettä. Sanokaa että on. En ole vielä valmis suhteeseen mutta haluan etukäteen jo tietää että onko sellaista ihmistä olemassakaan? Tiedän sitten varautua joko vanhanapiikana hautaamiseen tai elämäni parhaimpaan parisuhteeseen.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ihan tavallinen raksainsinööri. Ei oo intourheilija eikä himouskovainen. Alkoholia ei oo käyttänyt seitsemääntoista vuoteen. Ei ennen sitäkään käyttänyt mitenkään ongelmaksi asti. Huomasi vain, ettei tarvitse alkoholia mihinkään. Sinällään meidän elämä ei ole muuttunut miksikään. Mies on ihana ja parisuhteemme on hyvä. Itse en ole absolutisti, mutta juon tosi harvoin. Yleensä vain, kun ollaan paremmassa ravintolassa, silloin otan lasin viiniä.
Tämä tarvitsemisen kertominen syyksi on aina vähän erikoista. Yleensä se tulee sellaisen suusta joka on ylemmyydentuntoinen toisia kohtaan. Vähän sama kuin käytetään sanaa ainakin, tyyliin minä en ainakaan/ no minä ainakin!
Ei kai kukaan elääkseen TARVITSE alkoholia, tai edes muutenkaan, moni vain tykkää käyttää alkoholia koska siitä tulee hyvä olo. Vai väitättekö te tätä tarvitsemisperustetta käyttävät että jokainen teidän tekemänne asia on tarveperusteinen? Ei taida olla ;)
Heikon itsetunnon omaava bongattu!
Unelma mies!Itse en siedä juoppoja miehiä.Kyllä on paljon alkottomia tupakoimattomia ihania miehiä .He ovat toisi Miehiä ja haluttuja!
Onhan meitä monia. Kuten moni muukin täällä kirjoitellut, ei vaan jaksa tai kiinnosta juoda.
M45 kirjoitti:
Onhan meitä monia. Kuten moni muukin täällä kirjoitellut, ei vaan jaksa tai kiinnosta juoda.
Joo, ilokseni olen huomannut että onhan teitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen, mutta on mahdotonta löytää naista. Suomessa parisuhteet ja avioliitot syntyvät viinan vaikutuksen alaisena. Alkottomana näistä jää kokonaan ulkopuolelle.
Omalle kohdalle on tinderissä osunut melko usein nainen joka ei juo ollenkaan tai hyvin harvoin, tyyliin kerran pari vuodessa. Harmikseni itse juon silloin tällöin, joten ovat kaatuneet tähän. Pk-seudulla.
Ei semmoisella naisella tee mitään jonka kanssa ei voi käydä edes ravintolassa illallisella.
Nyt en ymmärrä?
Minä sekä mieheni emme kumpikaan käytä alkoholia emmekä muitakaan päihteitä emmekä tupakoi.
Silti ravintolassa käydään päivällisellä silloin tällöin, mitään alkoholipakkoa siellä ei ole ilmennyt?
Ulkomailla ravintolassa ateriointi on melkein sääntö ei poikkeus, eikä sielläkään eteen ole tullut alkoholipakkoa. Onpa omituista että sinulla kuitenkin on sellaiseta kokemusta? Missä?
Kyllä tuommoisille veden kittaajille lähinnä nauretaan jos kunnon ravintolasta puhutaan. Vai tilaatteko maitua?
Selväjakuuma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on? Siis ei saa ollenkaan juoda? Jos ruuan kanssa tarjoillaa viiniä, niin ei saa ottaa? Onko tämä joku alkoholiongelmaisille välttämätön juttu, että sitä ei saa näkyä edes läheisten elämässä millään tavalla? Olen monesti miettinyt, että miten alkoholista voi tulla jollekin noin iso ongelma? En ymmärrä. Siis jos joku muu juo lasin viiniä, niin korkki aukeaa sullakin heti? Vai mikä, en vain ymmärrä. Ehkä olen tyhmä.
Ei tähän juttuun ole mitään yhtä ja selkeää vastausta joka pätisi kaikkiin. Sama juttu kuin vaikka ihmisiin jotka ei vedä röökiä, jokaisella on oma syynsä miksei sitä tee. Toiset on ehdottomampia ku toiset.
Alkoholi pyörittää tätä yhteiskuntaa aika paljon, niin kaippa se lähinnä on sitä että meidän ei juovien ja juovien näkemyserot eroaa niin paljon että on vaikea tulla toimeen. Ainakaan niin tiiviissä suhteessa kuin parisuhde.
Ihminen joka ei käytä alkoholia, on siinä syynä sitten oma alkoholiongelma tai somaattinen sairaus tai ihan vaan se että on joko aina tiennyt tai jossain vaiheessa todennut että se on täysin turha, ihan niinku röökikin vaikkapa, niin ei jotenkin pysty eikä jaksa kuunnella/katsella sellaista ihmistä joka taas kokee sen päihteen kuuluvan moniin tilanteisiin Hyvä ruoka, terassi, juhlat, sauna.. you name it.
No sieltä se ylimielisyys tulikin. Sinähän sen tiedät mitä alkoholia käyttävä ajattelee. Määrälläkään ei ole väliä, kun toisen ajatusmaailma on tiedossasi.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen, mutta on mahdotonta löytää naista. Suomessa parisuhteet ja avioliitot syntyvät viinan vaikutuksen alaisena. Alkottomana näistä jää kokonaan ulkopuolelle.
Omalle kohdalle on tinderissä osunut melko usein nainen joka ei juo ollenkaan tai hyvin harvoin, tyyliin kerran pari vuodessa. Harmikseni itse juon silloin tällöin, joten ovat kaatuneet tähän. Pk-seudulla.
Ei semmoisella naisella tee mitään jonka kanssa ei voi käydä edes ravintolassa illallisella.
Nyt en ymmärrä?
Minä sekä mieheni emme kumpikaan käytä alkoholia emmekä muitakaan päihteitä emmekä tupakoi.
Silti ravintolassa käydään päivällisellä silloin tällöin, mitään alkoholipakkoa siellä ei ole ilmennyt?
Ulkomailla ravintolassa ateriointi on melkein sääntö ei poikkeus, eikä sielläkään eteen ole tullut alkoholipakkoa. Onpa omituista että sinulla kuitenkin on sellaiseta kokemusta? Missä?
Kyllä tuommoisille veden kittaajille lähinnä nauretaan jos kunnon ravintolasta puhutaan. Vai tilaatteko maitua?
Kuka nauraa? Joku teinin tasolle jämähtänyt pelle korkeintaan. Jos et todella tiennyt, kunnon ravintoloissa on yleensä muitakin alkoholittomia vaihtoehtoja kuin vettä ja maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kolmekymppisissä sinkkumiehissä on todella vähän näitä. Siedän mieheltä hillityn juomisen, mutta sekin vaikuttaa olevan liikaa toivottu. Känniörveltäjään en koske pitkällä tikullakaan. Toisaalta tunne lienee molemminpuoleinen. Olen absolutisti, jolla muutenkin terveelliset elämäntavat, ja tämä vaikuttaa olevan monelle miehelle pitkä miinus.
Pitkä miinus tulee varmaan siitä, mitä toiselta vaadit ja edellytät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on? Siis ei saa ollenkaan juoda? Jos ruuan kanssa tarjoillaa viiniä, niin ei saa ottaa? Onko tämä joku alkoholiongelmaisille välttämätön juttu, että sitä ei saa näkyä edes läheisten elämässä millään tavalla? Olen monesti miettinyt, että miten alkoholista voi tulla jollekin noin iso ongelma? En ymmärrä. Siis jos joku muu juo lasin viiniä, niin korkki aukeaa sullakin heti? Vai mikä, en vain ymmärrä. Ehkä olen tyhmä.
Taidat tosiaan olla vähän tyhmä. Kun on lapsena vaikkapa katsonut isänsä juovan itsensä hengiltä tai muuten sekoilevan niin sitä saattaa päättää että kun tästä aikuistun omaan talouteen niin tämä aine ei ikinä tule kuulumaan omaan elämään, ja elää koko ikänsä absolutistina.
Minä en katsele edes sitä lasillista viiniä, koska jo alkoholin haju saa aikaan ahdistusreaktion minussa.
Mutta etkö ymmärrä, ettei tuokaan ole normaalia? Hae apua traumaasi.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kolmekymppisissä sinkkumiehissä on todella vähän näitä. Siedän mieheltä hillityn juomisen, mutta sekin vaikuttaa olevan liikaa toivottu. Känniörveltäjään en koske pitkällä tikullakaan. Toisaalta tunne lienee molemminpuoleinen. Olen absolutisti, jolla muutenkin terveelliset elämäntavat, ja tämä vaikuttaa olevan monelle miehelle pitkä miinus.
Yleensä en ole keskusteluissa edes sanonut edellyttäväni mieheltä hillittyä alkoholin käyttöä, vaan kertonut vain omasta käytöstäni. Siihen on sitten tullut sellaista epäuskoista ja joskus huvittunuttakin kommenttia, josta välittyy hyvin, että tämä asia ei nyt miestä miellytä.
Onhan niitä entisiä alkoholisteja vaikka kuinka. Toki voisi olla fiksumpaa ottaa mies joka juo vähän mutta omapa on asiasi
25 vuotias nainen löysi netistä miehen. Alkoholittomuus( tai vähäisyys), kulttuuriharrastukset metsäsi. Nyt yhdessä jo 10 vuotta
Kyllä löytyy, en juo joskin jo naimisissa ja lapsiakin monta.
Kaverin kanssa naureskeltiin kaupan kassalla sille, ettei kumpikaan juoda mitään. Niin takana oli tytsä vähän vaikeena, kun latoi kymmenen tölkkiä kassan hihnalle. Naama oli punasena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmiksesi? Siis joku kaataa alkoa kurkusta alas? Itse juon aina välillä koska minusta se on hauskaa, jos ei olisi, en joisi laisinkaan. Jos ei pysty olemaan juomatta, vaikka haluaisi, siihen on olemassa terapiaa ja lääkitystä.
Ja kyllä juomattomia miehiä on, mutta kun suomalaisessa kulttuurissa juodaan julkisesti aika paljon, heitä on vähän vaikeampi löytää. Hanki miesvoittoinen harrastus, vaikka lintubongaus tai jotain. Myös, muslimitaustaiset miehet useimmiten eivät juo, vaikka monikulttuurisessa liitossa on usein sitten muita haasteita. Mutta ei aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ihan tavallinen raksainsinööri. Ei oo intourheilija eikä himouskovainen. Alkoholia ei oo käyttänyt seitsemääntoista vuoteen. Ei ennen sitäkään käyttänyt mitenkään ongelmaksi asti. Huomasi vain, ettei tarvitse alkoholia mihinkään. Sinällään meidän elämä ei ole muuttunut miksikään. Mies on ihana ja parisuhteemme on hyvä. Itse en ole absolutisti, mutta juon tosi harvoin. Yleensä vain, kun ollaan paremmassa ravintolassa, silloin otan lasin viiniä.
Tämä tarvitsemisen kertominen syyksi on aina vähän erikoista. Yleensä se tulee sellaisen suusta joka on ylemmyydentuntoinen toisia kohtaan. Vähän sama kuin käytetään sanaa ainakin, tyyliin minä en ainakaan/ no minä ainakin!
Ei kai kukaan elääkseen TARVITSE alkoholia, tai edes muutenkaan, moni vain tykkää käyttää alkoholia koska siitä tulee hyvä olo. Vai väitättekö te tätä tarvitsemisperustetta käyttävät että jokainen teidän tekemänne asia on tarveperusteinen? Ei taida olla ;)
Kasvoin alkoholistiperheessä ja jo kaljan haju tuo selittämättömän ahdistuksen pintaan. En siis halua pilata omaa fiilistäni jonkun toisen juomisen vuoksi. Olen jo eronnut enkä halua lisää lapsiakaan, joten pärjään yksinkin. En etsi ketään. Vaan älkää valittako miehet vaimojenne ylipainosta, sillä tutkimuksen mukaan suomalaisia lihottaa alkoholi.
Ymmärrän tämän täysin, mutta viestisihän ei liittynyt lainaamaasi viestiin mitenkään. On ihan eri asia ettei halua alkoholia nähdäkään jonkun oman trauman vuoksi, kuin se että ei TARVITSE alkoholia mihinkään. Ei sitä muutkaan mihinkään tarvitse, joten joku muu syy siihen on,
Tämä on kummallinen keskustelu. Mitenhän olisi, jos alkoholin tilalle pistettäisiin huumeet. Tuskin tulisi kaikilta ihan samanlaista tekstiä. Jokainen tyylillään. 🙂
Minulla on monta miespuolista tuttua jotka eivät juo tai juovat vain vähän. Vähän juovilla voi mennä monetkin juhlat että ovat vain vissylinjalla, sitten joskus juovat muutamia, sellaiseen pieneen nousuhumalaan. Eli eivät selkeästi kontrolloi alkoholin käyttöä, vaan juovat välillä jos siltä tuntuu, mutta yleensä ei vaan heistä tunnu siltä. Minusta tuo on paras tapa suhtautua juomiseen. Minä pyrin samaan, mutta välillä juon vaan ihan hirveät kännit, koska tuntuu siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä en ole keskusteluissa edes sanonut edellyttäväni mieheltä hillittyä alkoholin käyttöä, vaan kertonut vain omasta käytöstäni. Siihen on sitten tullut sellaista epäuskoista ja joskus huvittunuttakin kommenttia, josta välittyy hyvin, että tämä asia ei nyt miestä miellytä.
Yllättävää, että sun kontrollifriikkeys ja elämänehtojen asettaminen sille miehelle ei miellytä miehiä :D
Eli kun kerron omasta alkoholinkäytöstäni, miehet tulkitsevat sen elämänehtojen asettamiseksi heille? No se selittääkin paljon.
joka ei juo kaljaa eikä tupakoi
onko semmosta
no on kyllä outo tai pöljä
ehä semmossen käsittämiseen järki riitä
Ymmärrän niin täysin. Minulla ahdistus nousi jo kun luin postauksesi.
Tosin meillä kotona ei juotu, alkoholi ei kuulunut lapsuuteeni.
Nuorena saatoin juhlia kuten muutkin nuoret, ja kun tapasin tulevan avomieheni käytimme maltillisesti myös alkon tuotteita kunnes totuus valkeni. Aloin tajuta että mies on alkoholisti ja väkivaltainen sellainen kaiken lisäksi. Olin nuori ja tyhmä kun hänen kelkkaansa lähdin, myönnän, mutta miten nuorella naisella jolla ei mitään tuollaista kokemusta aiemmin ole, voisi olla järkeä huomata varoitusmerkkejä ajoissa?
Mies oli 9 vuotta minua vanhempi, varsin sharmikas ja osasi puhua ihmiset puolelleen. Kun aloin huomautella runsaasta alkoholikäytöstä, alkoi syytellä minua alkoholistiksi! Minä olinkin se paha, hän syytön. Itse jätin käytön pois kokonaan koska kaikki alkoon liittyvä alkoi ahdistaa liikaa. Tarina eskaloitui sitten siihen, että minut vietiin sairaalaan mies putkaan. Syyte tuli tapon yrityksestä.
Että sellainen tarina minun ehdottoman alkoholikielteisyyteni taustalla.
Enää en kestä yhtään jos joku juo. Jo se, että näen että ihminen on alkoholin vaikutuksen alainen, näen sen heti olemuksesta ja silmistä ja puheesta ym. Se riittää aikaansaaman pakokauhun omaisen paniikin ja poistun paikalta hyvin nopeasti. Luottamus mennyt 100 % ja tästä jo useampi vuosi aikaa.