Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?
Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?
Kommentit (1536)
Mikä ihme ajaa näitä länkyttäjiä kirjoittamaan.
Tietämättömyys?
Vitutus siitä kun sähkikset menevät ohi ylämäessä eli silloin kun eniten vituttaa?
Ei ole varaa sähkikseen ja sossu ei anna?
Muu syy? Mikä?
Ehdottomasti kannattaa hankkia. En antaisi pois, sohvalle jäisin tai auton rattiin hyppäisin, jos ei olisi sähköä ylämäkeen avuksi. Päivittäiset lenkkeillyt ovat nykyään silkkaa iloa, ecolla ja vaihteita vaihtamalla vastus on raskaampi kuin tavallisella pyörällä, mutta vastamäkeen voi sitä vaihtaa normin, ja vaihteita pienemmäksi, ja jyrkkää mäkeä ylösmentäessä otetaan high käyttöön. Säästä niveliä, ja verenmaku suussa kuntoilu on historiaa. Tottakai jokainen valitsee oman kuntonsa ja vaatimustensa mukaan. Niin minäkin, olen iloinen nykyisistä päivittäisistä pyöräilylenkeistä 20 - 34 km vakio, mäkimaastoa.
Ano nyyminen kirjoitti:
Tää voi mennä vähä offtopic ( hyppäsin siis sivulta 5 kun en jaksanut trollien vämmäystä) muttanutta :
Sähköavusteista pyörää ei puolla kuin se että on jokin sairaus , esim nivelrikko tms. Joka estää tavallisella pyöräll ajon.
Ite en moista kapistusta hankkisi.
Syy:
1 hinta , paskan halpiaisen hinnalla saa he.....tin hyvän tav. Pyörän
2. Valikoima. Tav. pyöris on joka kategorias huomattavan parempi valikoima . Löytää varmasti sellaisen minkä runko sopii omille mitoille.
3. Kunto ei kohoa pyörittämällä tyhjää .... vaan vaatii vastuksen. Vastusta voi säätää vaihteilla.
4. Läskikään ei pala itsellään.... muuten laihtuisi sohvalla istumalla .
5. Jne.... sähköfillarilla kuntoilu on sama kuin tupakoitsija väittäisi ettei polttelu ole epäterveellistä.?
Kuvittelet ihan oikeasti että siinä tyhjää pyöritetään polkimia ?! Kannattaa ajaa ennen kuin kommentoi, jos tietämys on tuota luokkaa. Se ei todellakan ole kuin sohvalla istuksimista !
Siinä olet oikeassa että hyvää sähkistä ei saa halvalla lähemmäs 5000 e alkaa olla jo sellainen hinta että saa
Seuraavaksi voitaiskin siirtyä sähkökävelyyn
Vierailija kirjoitti:
Ano nyyminen kirjoitti:
Tää voi mennä vähä offtopic ( hyppäsin siis sivulta 5 kun en jaksanut trollien vämmäystä) muttanutta :
Sähköavusteista pyörää ei puolla kuin se että on jokin sairaus , esim nivelrikko tms. Joka estää tavallisella pyöräll ajon.
Ite en moista kapistusta hankkisi.
Syy:
1 hinta , paskan halpiaisen hinnalla saa he.....tin hyvän tav. Pyörän
2. Valikoima. Tav. pyöris on joka kategorias huomattavan parempi valikoima . Löytää varmasti sellaisen minkä runko sopii omille mitoille.
3. Kunto ei kohoa pyörittämällä tyhjää .... vaan vaatii vastuksen. Vastusta voi säätää vaihteilla.
4. Läskikään ei pala itsellään.... muuten laihtuisi sohvalla istumalla .
5. Jne.... sähköfillarilla kuntoilu on sama kuin tupakoitsija väittäisi ettei polttelu ole epäterveellistä.?Kuvittelet ihan oikeasti että siinä tyhjää pyöritetään polkimia ?! Kannattaa ajaa ennen kuin kommentoi, jos tietämys on tuota luokkaa. Se ei todellakan ole kuin sohvalla istuksimista !
Siinä olet oikeassa että hyvää sähkistä ei saa halvalla lähemmäs 5000 e alkaa olla jo sellainen hinta että saa
Kolmella saa oikean tavallisen sähkiksen. Laatumerkin keskimoottori, hydr. levyjarrut, etujousitus. Krääsäkauppojen kertakäyttöpyörät alle 1500 eur kannattaa jättää myyjilleen.
Sukset ei tarvitse voitelua. Harjoitus on moninverroin tehokkaampi kun hiki lentää jo tasamaallakin.
Jo muovisuksi on lintsausta. Puinen ilman tervaa on se oikea.
Missä vuoristossa täällä ihmiset oikein asuvat, kun aina on ylämäkeä vastassa? Siellä kyllä ymmärtää että sähköpyörä voi olla ihan hyvä vaihtoehto liikkumiseen, mutta Suomi on kuitenkin suht tasainen maa.
Aloituksessa sanottiin "liikunta ja painonpudotus"niin eihän siinä sähköpyörässä silloin mitään järkeä ole.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörällä liikunnan harrastaminen on ihan sama asia kun itse sanoisin että kävin tosi pitkällä lenkillä kun ajoin autolla yli 50km
Se on hyvä kirjoitella asioista, joista ei tajua yhtään mitään.
Tunnin metsälenkki eilen, keskisyke 143bpm, maksimi 167bpm. Kellon mukaan kulutus yli 600kcal(mihin en kyllä luottaisi).
Kun yhdistän sykemittarin pyörään, saan tarkempaa dataa, koska se laskee käytetyt tehot jne. polkimista. Palataan sitten asiaan.
Joka tapauksessa hauskaa touhua, koska pääsee paikoista joista normipyörällä ei pääse ja ihan oikeasti saa ajoittain puuskuttamaan, jos tauotta painaa. Ja minä en ole mikään sohvaperuna.
Läskit täällä puolustelee sähköpyöriään kun tavallisella pyörällä reidet huutaisi hoosiannaa ensimmäisessä ylämäessä.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa sanottiin "liikunta ja painonpudotus"niin eihän siinä sähköpyörässä silloin mitään järkeä ole.
Aloittaja puhui myös maantiepyörästä sähköllä vs. ilman, vähän jäi epäselväksi että oliko aikeissa hankkia oikeasti kippurasarvinen kilpapyörä, vai tarkoittiko AP vain pyörää jolla voi polkea pidempiä matkoja. Sähköiset kippurasarviset maantiepyörät lienee aika harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörällä liikunnan harrastaminen on ihan sama asia kun itse sanoisin että kävin tosi pitkällä lenkillä kun ajoin autolla yli 50km
Tunnin metsälenkki eilen, keskisyke 143bpm, maksimi 167bpm. Kellon mukaan kulutus yli 600kcal(mihin en kyllä luottaisi).
Kun yhdistän sykemittarin pyörään, saan tarkempaa dataa, koska se laskee käytetyt tehot jne. polkimista. Palataan sitten asiaan.
Joka tapauksessa hauskaa touhua, koska pääsee paikoista joista normipyörällä ei pääse ja ihan oikeasti saa ajoittain puuskuttamaan, jos tauotta painaa. Ja minä en ole mikään sohvaperuna.
Sulla on kyllä sysi huono kunto jos sykkeet tuota luokkaa sähköpyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa hauskaa touhua, koska pääsee paikoista joista normipyörällä ei pääse ja ihan oikeasti saa ajoittain puuskuttamaan, jos tauotta painaa. Ja minä en ole mikään sohvaperuna.Sulla on kyllä sysi huono kunto jos sykkeet tuota luokkaa sähköpyörällä.
Mennyvittuun lässyttämästä apina kun et mitään mistään ymmärrä
Harvemmin muuten näkee normaalipainoista ajamassa sähköpyörällä mistä lie johtuu? kysympä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa hauskaa touhua, koska pääsee paikoista joista normipyörällä ei pääse ja ihan oikeasti saa ajoittain puuskuttamaan, jos tauotta painaa. Ja minä en ole mikään sohvaperuna.Sulla on kyllä sysi huono kunto jos sykkeet tuota luokkaa sähköpyörällä.
Jos mistään mitään ymmärtäisit, niin liikkua voi niin monenlaisella temmolla ja teholla, oli sitten kyse sähköpyöräilystä, tai lapaseen vetämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin muuten näkee normaalipainoista ajamassa sähköpyörällä mistä lie johtuu? kysympä vaan.
Niin, ne on aika hoikkia kavereita nämä pyöräilijät.
Katsoin juuri sähköpyörävalikoimaa netistä edullisimmasta päästä, ja aika monessa käyttäjän suositeltu max paino näytti olevan 100-120 kg, joten eihän nuo edes kauhean ylipainoiselle sovellu. Omassa perinteisessä maastopyörässäkin max suositus on 136 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyvittuun lässyttämästä apina kun et mitään mistään ymmärrä
Sullakin taitaa olla vähintään 30kg ylimääräistä painoo se selittäis osittain nuo korkeat sykkeet ja huonon kunnon.mutta silti.
Oikeasti tehokasta liikuntaa voi olla vain sellainen josta pidät. Pakkopullat jäävät aina lyhyiksi.
Voisin melkein sanoa että sähköpyörä on pelastanut henkeni kun sen ostamisen jälkeen olen alkanut liikkua päivittäin. Mikään muu laji ei ole tuntunut nautinnolta jota haluaa. Hikipyöräily on ollut vastenmielistä lapsesta alkaen ja vähiin jäi.
No älä sit v.ddu hanki.