Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?

Vierailija
23.06.2022 |

Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?

Kommentit (1536)

Vierailija
461/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tässäkin ketjussa on ilmennyt että on aika lailla makuasia kummalla tykkää pyöräillä, jos kyse on siitä kuntoilusta. Toiset tykkää hikoilla ja toiset ei. Mutta yksi aika olennainen pointti miettiessä kumman hankkii on myös budjetti. Jos on käyttää pyörään jotain tonnin verran niin sillä saa hyvän sähköttömän tai huonon sähköpyörän, ja kyllä silloin oma valinta kallistuisi siihen hyvään sähköttömään kuntoilukäyttöön. Halpis on aina vähän riski, jää ajelut vähille jos on aina joku osa rikki. Jos taas on rahaa hyvään sähköpyörään niin onhan se kiva ja monipuolinen vekotin, voi ajaa kevyesti tai hikoillen ja tiedä vaikka innostuu ajamaan osan niistä ennen autolla kuljetuista matkoistakin pyörällä.

462/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörät syrjäyttävät hikipyörät Suomessakin. Ovat jo syrjäyttäneet pyöräkaupassa pyöräilymaissa.

Pyöräily olisi kivaa ilman ylämäkiä, raskaita kelejä ja vastatuulta ja jos voisi pukeutua sään mukaan.

Ratkaisu on keksitty: Sähköavusteinen polkupyörä. Liity joukkoon. Miksi jääräillä ;-)

Riemupyöräilijä kohta 10 vuotta.

Miksei sitten jo joku vespa? Tätä en ymmärrä; ollaan ajavinaan polkupyörää mutta oikeasti se onkin moottori joka vie.

Ei se kulje, jos et polje, ei se" sähkömoottori  vie", se avustaa

Vähän pyörittelet jalkaa ilman kunnon vastusta. Voiko tuota nyt polkemiseksi sanoa.

Oletko koskaan edes ajanut sillä ?  Ja kuule, kyllä sen vastuksen voi laittaa ihan samalle tasolle kuin perinteisessä pyörässäkin. 4 eri vastustasoa. Lisäksi s.pyörä voi painaa 27 kg, joten kyllä siinä oikeasti silloin saa polkea kun valitsee täyden vastuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä päästöistä ilmeisesti kumpuaa vitutuksesta joka hikipyöräilijällä eskaloituu kun sähköpyöräilijä solahtaa hymyssä suin ohi ylämäessä ;-)

Kärsi, kärsi,korkeemman ktruunun saat.

Ihmiset oikeasti ylpeilevät sillä että ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa edes polkupyörää ilman sähköavustusta polkea?

Saisin potkut töistä, jos ajelisin pyörällä sinne joka päivä, etenkin helteillä. Hienhajuni ei ole edes paha, mutta voitko kuvitella miltä nainen näyttää, joka on aamulla laittanut tukan hyvin, lähtee pyörällä töihin, laittaa kypärän päähän ja sitten siitä työpaikalle. Tukka näyttää siltä kuin joku olisi sylkenyt siihen ja sitten vedetty kammalla tiukasti päälakea pitkin. Meikit valuneet pois naamalta, märkiä läiskiä kainaloissa, selässä jne. Kaikilla työpaikoilla ei ole mahdollisuuttaa suihkuun ennen työvuoroa, saatika, että olisi mahdollista sitten pestä tukka (merkityksessä: tukan pesun jälkeen föönaus) ja sitten vielä meikkaus. Ei onnistu. Sitten kun menisi peräreiän näköisenä palvelemaan asiakkaita, niin heitä ei sen jälkeen sitten enää näkisi ja kaiken kukkuraksi asiakkaat haukkuisivat koko puljun pystyyn, että voisitteko edes opettaas työntekijöillenne hygienian perusteet.

Kun sitten menen sähköavusteisella pyörällä töihin, niin ei tarvitse tehdä juuri itse töitä muuta kuin sen verran, että polkimet pysyy liikkeessä. Saavun töihin suurinpiirtein saman näköisenä kuin kotoa lähdin, vähän peilin edessä korjaan tukkaa ja olen valmis ja pirteä. Kotiin tullessa sitten voin ottaa kaiken kuntoiluna ja päivästä riippuen vaikka polkea itse. En koe akullisen pyörän polkemista mitenkään raskaana, edes ilman avustusta. TÄmä johtuu ehkä siitä, että ajan myös trad. pyörällä ja aika usein on selässä kauppareissuilla täyteen ahdettu reppu ja tarkalla sitten toinen kauppakassi, joten olen tottunut polkemaan ylimääräistä painoa mukanani.

Tämä vuodatus ihan vain sen takia, että ennenkuin sanoo muka kuolemattoman totuuden siitä, että sähköavusteiseillä ajavat ovat huonokuntoisia, niin pitäisi vähintään tarkistaa omat faktat ennen mielipiteensä julkaisemista julksiesti. Onneksi tämä on anonyymipalsta, niin et menetä mainettasi kokonaan.

sivusta seuraaja

Mutta jos osaisit lukea ei tuossa viestissä johon vastasit sinun kaltaisia ihmisiä arvosteltu vaan näitä palstalaisia jotka ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa ilman avustusta ajaa ja jotka palstalla aukovat päätänsä niille jotka eivät sähköavusteista pyörää käytä.

Jos sinä osaisit lukea, olisit huomannut että tuon kaltaisia ihmisiä on vain omassa mielikuvituksessasi. Kaikki oikeasti sähköpyörällä ajaneet kertovat tässäkin ketjussa valinneensa sähkiksen koska sillä treenit ovat vielä tavallistakin pyörää tehokkaammat.

Saisiko jonkun laskukaavan tähän että treeni on tehokkaampaa kun sen tekee moottoriavusteisesti? Tämähän on jo mullistavaa.

Mitä mullistavaa siinä on? Tietenkin se on tehokkaampaa kun pystyt merkittävästi pidempiin treeneihin ja ne pysyvät entistä paremmin halutulla sykealueella?

Miksi luulit kaikkien maailman kilpapyöräilijöiden harjoittelevan yksinomaan sähköpyörällä, jos se ei olisi tehokkaampaa?

Aijaa, jos minä ajan vaikka tunnin autolla lenkkipaikalle niin en kyllä laske että on pitempi lenkki vaikka kuluuhan siinäkin 10 kaloria.

Vierailija
464/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä päästöistä ilmeisesti kumpuaa vitutuksesta joka hikipyöräilijällä eskaloituu kun sähköpyöräilijä solahtaa hymyssä suin ohi ylämäessä ;-)

Ihmiset oikeasti ylpeilevät sillä että ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa edes polkupyörää ilman sähköavustusta polkea?

Saisin potkut töistä, jos ajelisin pyörällä sinne joka päivä, etenkin helteillä. Hienhajuni ei ole edes paha, mutta voitko kuvitella miltä nainen näyttää, joka on aamulla laittanut tukan hyvin, lähtee pyörällä töihin, laittaa kypärän päähän ja sitten siitä työpaikalle. Tukka näyttää siltä kuin joku olisi sylkenyt siihen ja sitten vedetty kammalla tiukasti päälakea pitkin. Meikit valuneet pois naamalta, märkiä läiskiä kainaloissa, selässä jne. Kaikilla työpaikoilla ei ole mahdollisuuttaa suihkuun ennen työvuoroa, saatika, että olisi mahdollista sitten pestä tukka (merkityksessä: tukan pesun jälkeen föönaus) ja sitten vielä meikkaus. Ei onnistu. Sitten kun menisi peräreiän näköisenä palvelemaan asiakkaita, niin heitä ei sen jälkeen sitten enää näkisi ja kaiken kukkuraksi asiakkaat haukkuisivat koko puljun pystyyn, että voisitteko edes opettaas työntekijöillenne hygienian perusteet.

Kun sitten menen sähköavusteisella pyörällä töihin, niin ei tarvitse tehdä juuri itse töitä muuta kuin sen verran, että polkimet pysyy liikkeessä. Saavun töihin suurinpiirtein saman näköisenä kuin kotoa lähdin, vähän peilin edessä korjaan tukkaa ja olen valmis ja pirteä. Kotiin tullessa sitten voin ottaa kaiken kuntoiluna ja päivästä riippuen vaikka polkea itse. En koe akullisen pyörän polkemista mitenkään raskaana, edes ilman avustusta. TÄmä johtuu ehkä siitä, että ajan myös trad. pyörällä ja aika usein on selässä kauppareissuilla täyteen ahdettu reppu ja tarkalla sitten toinen kauppakassi, joten olen tottunut polkemaan ylimääräistä painoa mukanani.

Tämä vuodatus ihan vain sen takia, että ennenkuin sanoo muka kuolemattoman totuuden siitä, että sähköavusteiseillä ajavat ovat huonokuntoisia, niin pitäisi vähintään tarkistaa omat faktat ennen mielipiteensä julkaisemista julksiesti. Onneksi tämä on anonyymipalsta, niin et menetä mainettasi kokonaan.

sivusta seuraaja

Mutta tässä ei puhuttu nyt työmatkoista. Tässä puhuttiin kuntoilusta. Ja kyllä, olen sitä mieltä että aika huono kunto saa olla jos ei jaksa pyöräillä ollenkaan ilman sähköavustusta. Toki on tosi hieno homma jos huonokuntoinen löytää sähköpyörän avulla liikunnan ilon! Siinähän se kuntokin kasvaa hiljalleen sitten.

Vierailija
465/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälle saat polkea jos meinaat pyöräilyllä laihtua. Ei se kuluta kaloreita kävelyä enempää.

Juuri näin. Nämä aiheen alapeukuttajasankarit voisivat tulla kertomaan sankaritarinoitaan liikunnalla laihtumisestaan.

Liikunta on pitänyt minut koko elämäni ajan hoikkana/normaalipainoisena. Olen todella perso kaikelle makealle ja mätän herkkuja joka ikinen päivä reilusti. Liikunnan ansiosta en kuitenkaan liho.

Joskus on ollut kausia, jolloin en ole pystynyt liikkumaan ja paino on lähtenyt välittömästi nousemaan. Ne hetkelliset lihomiset ovat tuntuneet kaikin puolin ikäviltä kokemuksilta.

Ajan tavallisella pyörällä työmatkani. Kilometrejä kertyy 30 päivittäin ympäri vuoden pahinta kelirikkoa lukuunottamatta. Sähköpyörää en tarvitse mihinkään. Autolla teen pitkät matkat ja kuljetan isommat tavarat ja kyytiläiset.

Vierailija
466/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän pääsee paljon halvemmalla kun nostaa siihen sähköttömään fillariin lisäpainoja tarpeiden ja kunnon mukaan. Tässä ketjussa oli tarkoitus nimenomaan keskustella siitä onko järkeä hankkia sähköpyörä jos pyörän tarkoitus on olla liikunta- ja painonpudotusmuoto, muistutan taas niille jotka alkavat puolustelemaan sähköfillaria työmatkaliikkumavälineenä. Siinä se on hyvä ja puolustaa paikkaansa.

Sähköpyörän hankinta liikuntaa ja painonpudotusta varten on järkevää, jos kuuluu niihin, jotka lähtevät sen kanssa pyöräilemään paljon aikaisempaa useammin siksi, että pyöräily sähköpyörällä on heistä selvästi kivempaa ja helpompaa kuin perinteisellä pyörällä.

Mutta jos taas kuuluu niihin, jotka nauttivat pyöräilystä tavallisella pyörällä ja joiden mielestä ylämäet ja vastatuuli tuovat vain mukavaa haastetta ja vaihtelua pyöräilyyn, kannattaa ennemmin laittaa rahat hyvään perinteiseen pyörään.

Vierailija
467/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menipä pelkäksi kalorinpoltoksi, miksi sähköavusteinen pyörä saa ihmiset moiseen raivoon. Minulle säköavusteinen pyörä on kulkuneuvo, jolla pääsen kauppaan. Taksin tai juuri sen oman auton käyttö tulisi aivan mahdottomaksi kustannusten takia.

Minua ei ärsytä, vaikka useimilla juuri täällä sähköpyörästä mesonneet ajavat bemarilla tai audilla ja ovat niin pikku sieluisia besserwissereitä kaiken maailman mittareiden kanssa.

Kun elämää alkaa olla mittarissa ja terveydelliset rajoitukset tulee vastaan, on onni, että pääsee liikkeelle ja voi nauttia maisemista. Vaikka kuinka kuvittelee olevansa hyvässä kunnossa ja pystyvänsä melkein mihin vaan, voi yksi aamu herätä toisenlaiseen tilanteeseen, kaikkeen ei kuntoilu auta.

Minä taas ihmettelen miten aggressiivisesti sähköpyöriä puolustellaan, ja samalla haukutaan normaaleita pyöriä ties miksi "hikipyöriksi" jotka ei taviksille sovi, ja niillä ajavia itsensä henkihieveriin rääkkääviksi himourheilijoiksi, ja vedetään herneet syvälle nenään jos joku kehtaa sanoa ettei sähköpyörä ole mitenkään välttämätön vaan normaalipyörälläkin on ihan mukava ajaa.

Vierailija
468/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pari kuukautta sähköpyöräilyä, yht. 33 km työmatkaa päivässä. Itseäni ärsytti myös tuo 25 km rajoitus joka ikäänkuin jarruttaa menoa. Rajoittimen ohittaminen on viiden minuutin homma. Vakuutushan siihen pitäisi nyt lain mukaan ottaa mutta en ole vielä kerennyt sitä tekemään.

Vierailija
469/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Lehtonen kirjoitti:

Laihdutus on nimenomaan suorittamasta, eikä kyllä mistään kohtaan mukavaa, liikuntaan (etenkin silloin kun miinuskaloreilla muutenkin) pätee pitkälti sama. Molempien ilo tulee vasta sitten, kun suoritus on ohi. Jos et kestä faktoja niin pysyt lihavana koko loppuikäsi... Naistenlehtien levittämä käsitys, että kuntoilun pitäisi olla "kivaa". 90% kerroista ei huvita lähteä, vaikka olen kuntoillut jo 10 vuotta. Mutta silti vain pakotan itseni lähtemään, koska koen olevana huono ihminen jos en mene. Ja sykemittari on hyvä apu, että tietää ettei ole löysäillyt lenkillä. Suoritusten seuraamiseen puhelimesta jää myös koukkuun, ja siitä tulee positiviinen addiktio kun ei halua että jää aukkoja sinne treenihistoriaan.

Ne jotka haluaa jotain helppoa ja kivaa keinoa tulee pysymään lihavana...

Tämä on hyvin yksipuolinen näkemys liikunnasta. Tiesitkö, että Lasse Virenkin teki harjoittelustaan 80 % hyvin (hänelle) kevyellä teholla eli juoksi nämä lenkit nopeudella, jolla hän ei hengästynyt lainkaan (syke max 120, kun Lassen maksimisyke noihin aikoihin oli 200)?

Vierailija
470/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menipä pelkäksi kalorinpoltoksi, miksi sähköavusteinen pyörä saa ihmiset moiseen raivoon. Minulle säköavusteinen pyörä on kulkuneuvo, jolla pääsen kauppaan. Taksin tai juuri sen oman auton käyttö tulisi aivan mahdottomaksi kustannusten takia.

Minua ei ärsytä, vaikka useimilla juuri täällä sähköpyörästä mesonneet ajavat bemarilla tai audilla ja ovat niin pikku sieluisia besserwissereitä kaiken maailman mittareiden kanssa.

Kun elämää alkaa olla mittarissa ja terveydelliset rajoitukset tulee vastaan, on onni, että pääsee liikkeelle ja voi nauttia maisemista. Vaikka kuinka kuvittelee olevansa hyvässä kunnossa ja pystyvänsä melkein mihin vaan, voi yksi aamu herätä toisenlaiseen tilanteeseen, kaikkeen ei kuntoilu auta.

Minä taas ihmettelen miten aggressiivisesti sähköpyöriä puolustellaan, ja samalla haukutaan normaaleita pyöriä ties miksi "hikipyöriksi" jotka ei taviksille sovi, ja niillä ajavia itsensä henkihieveriin rääkkääviksi himourheilijoiksi, ja vedetään herneet syvälle nenään jos joku kehtaa sanoa ettei sähköpyörä ole mitenkään välttämätön vaan normaalipyörälläkin on ihan mukava ajaa.

Kukaan täällä ei ole väittänyt, etteikö tavallinen pyörä sovi tavikselle. Tavallisella pyörälläkin voi ajella rauhallisesti, eikä kukaan ole väittänyt, etteikö tavallisella pyörällä voisi olla mukava ajaa.

Vierailija
471/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti Lehtonen kirjoitti:

Laihdutus on nimenomaan suorittamasta, eikä kyllä mistään kohtaan mukavaa, liikuntaan (etenkin silloin kun miinuskaloreilla muutenkin) pätee pitkälti sama. Molempien ilo tulee vasta sitten, kun suoritus on ohi. Jos et kestä faktoja niin pysyt lihavana koko loppuikäsi... Naistenlehtien levittämä käsitys, että kuntoilun pitäisi olla "kivaa". 90% kerroista ei huvita lähteä, vaikka olen kuntoillut jo 10 vuotta. Mutta silti vain pakotan itseni lähtemään, koska koen olevana huono ihminen jos en mene. Ja sykemittari on hyvä apu, että tietää ettei ole löysäillyt lenkillä. Suoritusten seuraamiseen puhelimesta jää myös koukkuun, ja siitä tulee positiviinen addiktio kun ei halua että jää aukkoja sinne treenihistoriaan.

Ne jotka haluaa jotain helppoa ja kivaa keinoa tulee pysymään lihavana...

Tämä on hyvin yksipuolinen näkemys liikunnasta. Tiesitkö, että Lasse Virenkin teki harjoittelustaan 80 % hyvin (hänelle) kevyellä teholla eli juoksi nämä lenkit nopeudella, jolla hän ei hengästynyt lainkaan (syke max 120, kun Lassen maksimisyke noihin aikoihin oli 200)?

Ja yksipuolinen näkemys laihduttamisesta. Jos on valmis suorittamaan laihduttamista, mikäs siinä, mutta samaan lopputulokseen pääsee rennomminkin ja se on aivan hyvä valinta. Valitettavasti se ei tee kenestäkään parempaa ihmistä, jos ne 40 ylimääräistä kiloa pudottaa vuodessa sen kahden sijaan.

Vierailija
472/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörässä painonhallintakeinona on järkeä siinä, että sillä jaksaa polkea pidemmälle ja on sen aikaa enemmän pois jääkaapilta.

Vierailija
473/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta seuraaja

Minusta myös sähköpyörällä poljetun työmatkan jälkeen on syytä käydä suihkussa. Riippuu ehkä hieman myös työmatkan pituudesta, minulla se on aina ollut noin 20 km tai vähän enemmänkin.

Ja eivätkös suihkut ole työpaikoilla pakolliset?

Vierailija
474/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän pääsee paljon halvemmalla kun nostaa siihen sähköttömään fillariin lisäpainoja tarpeiden ja kunnon mukaan. Tässä ketjussa oli tarkoitus nimenomaan keskustella siitä onko järkeä hankkia sähköpyörä jos pyörän tarkoitus on olla liikunta- ja painonpudotusmuoto, muistutan taas niille jotka alkavat puolustelemaan sähköfillaria työmatkaliikkumavälineenä. Siinä se on hyvä ja puolustaa paikkaansa.

Sähköpyörän hankinta liikuntaa ja painonpudotusta varten on järkevää, jos kuuluu niihin, jotka lähtevät sen kanssa pyöräilemään paljon aikaisempaa useammin siksi, että pyöräily sähköpyörällä on heistä selvästi kivempaa ja helpompaa kuin perinteisellä pyörällä.

Mutta jos taas kuuluu niihin, jotka nauttivat pyöräilystä tavallisella pyörällä ja joiden mielestä ylämäet ja vastatuuli tuovat vain mukavaa haastetta ja vaihtelua pyöräilyyn, kannattaa ennemmin laittaa rahat hyvään perinteiseen pyörään.

Ovatko sähköpyörät niin laadukkaita että monimutkaisuus huomioonottaen ne ovat vuodesta toiseen vain ajamista vaille? Samat kulumat kuin perinteisen pyörällä plus X. X ei voi mitenkää olla merkityksetön yli viiden vuoden ajalla. Sähköpyörät myös kehittyvät toisella tavalla kuin perinteinen munamankeli. Syntyykö houkutus luopua ja ostaa uusi näennäisten hyötyjen vuoksi. Näennäisten siinä mielessä että alkuperäinen konkelointi pieneen arki ja hyötyliikuntaan jää takaalalle. Vrt hifistely laitteilla mutta itse musiikin kuuntelu jää vähiin yms.

Tämä ei ole niinkää muiden sähköpyöräilyasia vasn miksi en itse innostu.

Vierailija
475/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?"

Vastaus on yksiselitteisesti "On."

Jos on tarve liikkua ja kohottaa kuntoa, niin sähköavusteisella pyörällä (oletan, että aloittaja kuitenkin tarkoitti sähköavusteista pyörää eikä sähköpyörää) tulee ehkä lähdettyä haastamaan itseään enemmän pidemmille lenkeille. Tämä johtuu siitä, että jos ihminen tietää, että voimien loppuessa saa jotain avustusta loppulenkkiin, niin voikin sitten yhtäkkiä alkaa houkutella ajatus, että "menenpä pidemmälle tänään (koska tiedän, että voin laittaa loppumatkalle sitten enemmän avustusta)".  Matkalla voi myös itseään haastaa ottamalla avustuksen pois ja näin on mukana sitten lisäpainoakin tuomassa haastetta.

Jos on täysin omien voimien varassa, niin ottaa lenkin mieluummin varman päälle. 

Minulla on sähköavusteinen pyörä hankinnassa, mutta pitää ensin miettiä pyörävarkauksien esto ja sellaisia tyhmiä arkipäiväisiä juttuja. Puhumattakaan nyt siitä, että täytyy sivistää itseään miten löytää ne laadukkaat pyörät, joista kaikki puhuu (ongelmana nykymaailmassa on se, että kun joku esiintyy asiantuntijana ja sanoo, että se on merkki a, niin jostain tulee joku toinen asiantuntijana esittäytyvä ja sanoo, että ei kun se on merkki b, a on täyttä kuraa ja sitten nämä asiantuntijat alkavat kinata keskenään, että kumpi on oikeassa ja pyörää harkitseva on entistäkin enemmän ulalla. Puhumattakaan siitä, että jos jostain liikkeestä ostat, niin koskaan et saa objektiivista tietoa, vaan myyjä tietenkin suosittelee juuri sitä mitä heillä on myynnissä tai sitten juuri sitä merkkiä, mitä myymäläpäällikkö on käskenyt suositella (jotta niistä päästään eroon). Olen harkinnut oman pyöräni sähköistämistä, mutta en tiedä onko järkeä sähköistää 16-vaihteista pyörää.

Vierailija
476/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajaa kaksi tuntia ,vaikka esim. 130sykkeellä niin sillä ei ole mitään merkitystä onko avustus vai ei. Toinen saa vaan avustuksesta paremman keskinopeuden ja pidemmän lenkin kun toiselle se taas olisi aivan turhaa painolastia,koska keskari on muutenkin yli 25kmh.

Vierailija
477/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin siätilaan kuntosähköpyörän, nniin jaksaa räntäsateellakin polkea pidempään.

Vierailija
478/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta seuraaja

Mutta tässä ei puhuttu nyt työmatkoista. Tässä puhuttiin kuntoilusta. Ja kyllä, olen sitä mieltä että aika huono kunto saa olla jos ei jaksa pyöräillä ollenkaan ilman sähköavustusta. Toki on tosi hieno homma jos huonokuntoinen löytää sähköpyörän avulla liikunnan ilon! Siinähän se kuntokin kasvaa hiljalleen sitten.

työmatkakin voi olla kuntoilua.

Vierailija
479/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörässä painonhallintakeinona on järkeä siinä, että sillä jaksaa polkea pidemmälle ja on sen aikaa enemmän pois jääkaapilta.

Mutta sitten lenkiltä palattua ottaakin kompensaatioksi tuplasatsin jääkaapista ja on painonpudotusprojekti muutaman piirun taas enemmän jäljessä tavoitteista.

Vierailija
480/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta seuraaja

Mutta jos osaisit lukea ei tuossa viestissä johon vastasit sinun kaltaisia ihmisiä arvosteltu vaan näitä palstalaisia jotka ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa ilman avustusta ajaa ja jotka palstalla aukovat päätänsä niille jotka eivät sähköavusteista pyörää käytä.

Jos sinä osaisit lukea, olisit huomannut että tuon kaltaisia ihmisiä on vain omassa mielikuvituksessasi. Kaikki oikeasti sähköpyörällä ajaneet kertovat tässäkin ketjussa valinneensa sähkiksen koska sillä treenit ovat vielä tavallistakin pyörää tehokkaammat.

Saisiko jonkun laskukaavan tähän että treeni on tehokkaampaa kun sen tekee moottoriavusteisesti? Tämähän on jo mullistavaa.

Mitä mullistavaa siinä on? Tietenkin se on tehokkaampaa kun pystyt merkittävästi pidempiin treeneihin ja ne pysyvät entistä paremmin halutulla sykealueella?

Miksi luulit kaikkien maailman kilpapyöräilijöiden harjoittelevan yksinomaan sähköpyörällä, jos se ei olisi tehokkaampaa?

Aijaa, jos minä ajan vaikka tunnin autolla lenkkipaikalle niin en kyllä laske että on pitempi lenkki vaikka kuluuhan siinäkin 10 kaloria.

No mitä vıttua sillä auton ajamisella on tekemistä sähköpyörän kanssa? Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi