Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?

Vierailija
23.06.2022 |

Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?

Kommentit (1536)

Vierailija
421/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sykemittari pitää olla mukana, että tietää liikkuneensa? Suurin osa ihmisistä, jotka vihaa liikuntaa, vihaa sitä juuri siksi, että se on pelkkää suorittamista ilman minkäänlaista iloa. Pitää pyöräillä tietty aika, noudattaa tiettyjä sykerajoja tai saada kulututettua tietty määrä kaloreita. Kaikkea pitää mitata.

Entä jos menis vaan liikkumaan? Tekee sitä, mikä tuntuu kivoimmalta.

Koska etenkin jos sähköpyörällä menee, tulee valheellinen vaikutelma että kulutti paljon kaloreita.

Ja mitään järkeä ei ole punnita ruokiaan (mitä myös suosittelin laihdutukseen) jos ei tiedä paljon liikunta kulutti. Appi osaa laskea sen kaloreihin mukaan, mutta vain jos on sykemittari joka on yhdistetty appiin. Jos ei ole kokenut liikuja niin ihmisillä ei ole mitään aavistusta paljon heidän liikuntansa kuluttaa, ilman sykemittausta. Eikä aavistusta paljonko heidän 

Sähköpyöräilijälle erityisesti suosittelen, että tietää tuliko ees kuntoiltua. Muillekin hyvä apu.

Jos olet itse pudottanut 40 kg kuten minä, niin palataan sitten asiaan, mutta älä neuvo keinoja jos et ole kokenut mitä laihdutus on. Laihdutus on nimenomaan suorittamasta, eikä kyllä mistään kohtaan mukavaa, liikuntaan (etenkin silloin kun miinuskaloreilla muutenkin) pätee pitkälti sama. Molempien ilo tulee vasta sitten, kun suoritus on ohi. Jos et kestä faktoja niin pysyt lihavana koko loppuikäsi... Naistenlehtien levittämä käsitys, että kuntoilun pitäisi olla "kivaa". 90% kerroista ei huvita lähteä, vaikka olen kuntoillut jo 10 vuotta. Mutta silti vain pakotan itseni lähtemään, koska koen olevana huono ihminen jos en mene. Ja sykemittari on hyvä apu, että tietää ettei ole löysäillyt lenkillä. Suoritusten seuraamiseen puhelimesta jää myös koukkuun, ja siitä tulee positiviinen addiktio kun ei halua että jää aukkoja sinne treenihistoriaan.

Ne jotka haluaa jotain helppoa ja kivaa keinoa tulee pysymään lihavana...

Vierailija
422/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kuntosalilta löytyy sähkökuntopyörä. Varaan sen aina ja helppoa on!

Kaikki kuntopyörät ovat sähkötoimisia.

Pitää vähän saivarrella ja vastata, että ei muuten ole, jos vanhan mekaanisen ostaa.

Ja ellen ihan väärässä ole, niin sähkökuntopyöräilijä oli sarkastinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä päästöistä ilmeisesti kumpuaa vitutuksesta joka hikipyöräilijällä eskaloituu kun sähköpyöräilijä solahtaa hymyssä suin ohi ylämäessä ;-)

Kärsi, kärsi,korkeemman ktruunun saat.

Ihmiset oikeasti ylpeilevät sillä että ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa edes polkupyörää ilman sähköavustusta polkea?

Pyöräiletkö sinä?

Eilen pyöräilin 56km/h normifillarilla +30 asteen helteessä. Sen verran veti keli mehuja pois että tänään pidin välipäivän.

Vierailija
424/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1st wolrd problem. Itse kyllä pudottaisin painoa muulla tavalla kuin pyöräilemällä koska se on painon pudottamiseen jokseenkin toimimaton tapa.

Säännöllisesti jos pyöräilee niin luulis siinä vähän tulevan intoa muutenkin painonpudotukseen ja elämäntapoihin. Se pyörä kun kulkee aika paljon kevyemmin jos painoa on kilokaupalla vähemmän.

Aika paljon saa polkea että laihtuu, ehkä jotain 20-35 kg päivässä. Pohkeita se muokkaa ja ehkä reisiäkin.

Eikö kukaan muu muka huomannut, että tossa viestissä puhutaan kilogrammoista eikä kilometreistä :D

Vierailija
425/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aavistustakaan paljonko heidän syömänsä ruoka sisältää kaloreita, piti siis sanomani. Suurin osa aliarvioi syömänsä kalorit.

Mutta eihän se yllätä, Suomi on yksi Euroopan lihavimpia maita ja koko Euroopastakin 55% on ylipainoisia. Ihmiset haluaisivat "helppoja kivoja" keinoja, sähköpyöriä ja "sano ei suorittamiselle ja räkkitreenille". Sitten pysytään lihavana, kun ei oo kanttia mennä epämukavuusalueelle säännölliesti

Todellinen liikunnan ilo on sitä että oppii nauttimaan fyysisestä epämukavuudesta, hikoilusta, omilla fyysisillä äärirajoillaan olemisesta. Ja jää siihen koukkuun. Jos ei sitä temppua pysty tekemään, ei "liikunnan iloa" tule koskaan löytämäänkään, koska mitään muuta "liikunnan iloa" ei ole olemassakaan. 

Varsinkaan jossain pyöräilyssä/lenkkeilyssä... pallopeleissä saattaa jotain taktista viehätystä ollakin.

Salilla käyvät, lenkkeilijät jne. jakautuu tasan kahteen ryhmään A) ne jotka oppi nauttimaan fyysisestä tuskasta ja kamppailusta itseään vastaan ja jää siihen koukkuun B) ne jotka lopettaa

Vierailija
426/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköavusteiset maantiepyörät eli sellaiset ns. kilpapyörät maksavat suunnilleen 5000-10 000€. Sähkö avustaa tosiaan vain alle 25 km/h. Käytännössä ylämäessä ja kovassa vastatuulessa sähkö on käytössä. Muuten mennään lihasvoimalla. Sähkömoottori ja akku lisäävät painoa vain pari kiloa eikä siitä ole yhtään lisävastusta jos ajaa ilman sähköavustusta. Akku riittää käytännössä miten pitkälle päivälenkillä tahansa. Minulla akku riittää yli 100 km sähöavusteista ajokilometriä. Pyörään saa myös erittäin kalliin lisäakun, en ole tarvinnut.

Ap.n kysymys on onko järkeä?

Vastaus on kyllä.

Avustaa se sähköllä nopeampaakin vauhtia kuin 25 km , kun laittaa lastun siihen, jos on sellainen pyörä että siihen voi laittaa

Eihän ne mitään "lastuja" tarvitse, sen kun vain lataa siihen softapäivityksen jolla se rajoittimen ohitus hoituu.

Vierailija
427/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1st wolrd problem. Itse kyllä pudottaisin painoa muulla tavalla kuin pyöräilemällä koska se on painon pudottamiseen jokseenkin toimimaton tapa.

Säännöllisesti jos pyöräilee niin luulis siinä vähän tulevan intoa muutenkin painonpudotukseen ja elämäntapoihin. Se pyörä kun kulkee aika paljon kevyemmin jos painoa on kilokaupalla vähemmän.

Aika paljon saa polkea että laihtuu, ehkä jotain 20-35 kg päivässä. Pohkeita se muokkaa ja ehkä reisiäkin.

Eikö kukaan muu muka huomannut, että tossa viestissä puhutaan kilogrammoista eikä kilometreistä :D

Tuskin. Palstaetikettiin ei kuulu lukea niin tarkkaan mitä muut kirjoittavat.

ohittaja ilman sähköapua

Vierailija
428/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastocrossari kirjoitti:

Itse en oikein ymmärrä tuota pelkkään sykemittaukseen perustuvaa kalorikulutusmittausta.

Crosstrainerilla kuntoillessani, se tietää tasan tarkkaan watit ym. ja sykkeeni suoraan sykevyöstä, joten oletan sen mittaustuloksen olevan aika tarkka.

Käytän kuitenkin samaan aikaan Polarin kelloa, joka mittaa sykkeen lähes yhtä tarkasti, kuin vyö, mutta se ei saa crosstrainerista mitään dataa harjoittelun rankkuudesta. Mittaustulos saattaa poiketa jopa 50%, jos vedän rankahkon treenin.

Poikkesin aiheesta, joten kerrotaan tämäkin selvästikin joitain ärsyttävä asia, että minä normaalipainoinen ja hiukan urheilullinen laiska paska olen ostamassa sähköpyörää. Ihan vaan kulkuneuvoksi ja hauskanpitovälineeksi ja jopa niihin liikuntasuorituksiin.

Tätä minäkin olen yrittänyt sanoa tässä ketjussa parissa viestissä. Sykemittari ei pysty mitenkään mittaamaan suoraan kalorinkulutusta. Se mittaa vain sykettä ja pyrkii sen avulla päättelemään, kuinka raskasta liikunta on ollut. Yhdessä se muiden tietojen (esim. aika, liikuntalaji, mahdollisesti matka sekä käyttäjän tiedot) kanssa se laskee sitten arvion kalorinkulutukselle. Tämä on kuitenkin vain arvio, joka voi olla jopa 50 % pielessä.

Vierailija
429/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sähköpyörä on kulkuneuvo, luovuin autosta muutettuani kaupunkiin. Riippuu ihan millaista tehoa käyttää sähköavusteena, että haluaako treeniä vai polkea suihkunraikkaana töihin.

Vierailija
430/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Palstaetikettiin ei kuulu lukea niin tarkkaan mitä muut kirjoittavat.

ohittaja ilman sähköapua

Toki huomasin mutta en jaksanut tarttua täkyyn, kun on niin kuuma

T. Nipo-Nelli

Vierailija
431/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä maksaa paljon ja siitä voi olla vaikea nousta sähköttömään pyörään.

Minun mielipide on ettei terveet tarvi sähköpyörää muuhun kuin "hiettömänä konttorille" pyöräilyyn.

Vierailija
432/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörät syrjäyttävät hikipyörät Suomessakin. Ovat jo syrjäyttäneet pyöräkaupassa pyöräilymaissa.

Pyöräily olisi kivaa ilman ylämäkiä, raskaita kelejä ja vastatuulta ja jos voisi pukeutua sään mukaan.

Ratkaisu on keksitty: Sähköavusteinen polkupyörä. Liity joukkoon. Miksi jääräillä ;-)

Riemupyöräilijä kohta 10 vuotta.

Miksei sitten jo joku vespa? Tätä en ymmärrä; ollaan ajavinaan polkupyörää mutta oikeasti se onkin moottori joka vie.

Ei se kulje, jos et polje, ei se" sähkömoottori  vie", se avustaa

Vähän pyörittelet jalkaa ilman kunnon vastusta. Voiko tuota nyt polkemiseksi sanoa.

Vierailija
433/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sitä vaan jaksettiin polkea. Yli 40km 6 kertaa viikossa + muut työt. Ikää 65v ja sanoo että vielä hyvin jaksais. Kuuleman mukaan eli yli 90-vuotiaaksi. Keskivertopalstalainen lannistuu jos pitää rappuset kävellä.

Vierailija
434/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti Lehtonen kirjoitti:

Pyöräily aivan todellakin polttaa kaloreita, enemmän kuin kävely. Vain ihminen joka ei ole koskaan käyttänyt sykemittaria liikuessaan (tai ehkä edes koskaan liikkunut?) voi väittää muuta.

Riippuu tosin täysin vauhdista mitä pyöräilet. Tour de Francea vetävät kilpapyöräilijät on kyllä aika kovakuntoisia, ja reisilihakset on valtavat.

Itse pyöräilin viimeksi 40 km (ilman sähköjä) ja kaloreita paloi 1300 kcal. Vähemmälläkin kilometreillä saa kulumaan satoja kaloreita, jos vaan polkee rivakasti. Laihtuminen vaatii miinuskaloreita, ei mikään liikunta yksistään laihduta, jos syömällä enemmän tekee sitten tyhjäksi kaiken sen ylikulutuksen. 

Sähköpyörää ei tosiaankaan tarvita kuntoiluun, tai yleensäkään mitään hienoa pyörää. Pääasia on rasitus, siihen kelpaa vaikka 1-vaihteinen mummopyörä. Itse teen 20-40 km lenkkejä normaali kolmivaihteisella peruspyörällä, moni vetää ohi sähköpyörillään mutta mitä sitten. Sykemittarini kertoo, että en tehnyt turhaa työtä.

Mutta tietysti jos esim. 10 km työmatka tulee pyöräiltyä sähköpyörällä, sillä voi olla iso vaikutus kuntoon, jos ei sitten muuten kuntoile. Sähköpyörällä voi myös tehdä vaihtelevampia lenkkejä, maisemien takia. Sykemittari on hyvä olla mukana, että tietää todellisen kulutuksen eikä tule illuusiota siitä, että "nyt on kuntoiltu" ilman syytä.

Laihtumiseen suosittelisin myös ihan oikeasti ruokien punnitsemista ja kalorien laskemista esim. My Fitness Pal apilla. Jos sitä ei ole koskaan tehnyt, on todella vaikea tietää että paljonko sitä oikeastaan syökään päivän mittaan. Ei sitä tarvitse koko ikäänsä tehdä, mutta jo muutaman viikon laskeminen voi olla silmiä avaavaa. Ja asettaa ruokailun oikeisiin uomiin. Sen jälkeen voi jatkaa ilman laskemista.

T. 40 kg pudottanut, nykyinen aktiivikuntoilija

Miksi se sykemittari pitää olla mukana, että tietää liikkuneensa? Suurin osa ihmisistä, jotka vihaa liikuntaa, vihaa sitä juuri siksi, että se on pelkkää suorittamista ilman minkäänlaista iloa. Pitää pyöräillä tietty aika, noudattaa tiettyjä sykerajoja tai saada kulututettua tietty määrä kaloreita. Kaikkea pitää mitata.

Toki saa tehä just sitä mikä tuntuu kivoimmalta. Ei se poista sitä että joku toinen katsoo että sykkeet pysyy tietyllä sykealueella. Näin treeniä pystyy kohdistamaan eri alueille jotka kehittävät eri ominaisuuksia. Toki paljon treenanneet yleensä tuntevat sykkeensä niin tarkasti etteivät välttämättä sykemittaria tarvi

Vierailija
435/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti Lehtonen kirjoitti:

Pyöräily aivan todellakin polttaa kaloreita, enemmän kuin kävely. Vain ihminen joka ei ole koskaan käyttänyt sykemittaria liikuessaan (tai ehkä edes koskaan liikkunut?) voi väittää muuta.

Riippuu tosin täysin vauhdista mitä pyöräilet. Tour de Francea vetävät kilpapyöräilijät on kyllä aika kovakuntoisia, ja reisilihakset on valtavat.

Itse pyöräilin viimeksi 40 km (ilman sähköjä) ja kaloreita paloi 1300 kcal. Vähemmälläkin kilometreillä saa kulumaan satoja kaloreita, jos vaan polkee rivakasti. Laihtuminen vaatii miinuskaloreita, ei mikään liikunta yksistään laihduta, jos syömällä enemmän tekee sitten tyhjäksi kaiken sen ylikulutuksen. 

Sähköpyörää ei tosiaankaan tarvita kuntoiluun, tai yleensäkään mitään hienoa pyörää. Pääasia on rasitus, siihen kelpaa vaikka 1-vaihteinen mummopyörä. Itse teen 20-40 km lenkkejä normaali kolmivaihteisella peruspyörällä, moni vetää ohi sähköpyörillään mutta mitä sitten. Sykemittarini kertoo, että en tehnyt turhaa työtä.

Mutta tietysti jos esim. 10 km työmatka tulee pyöräiltyä sähköpyörällä, sillä voi olla iso vaikutus kuntoon, jos ei sitten muuten kuntoile. Sähköpyörällä voi myös tehdä vaihtelevampia lenkkejä, maisemien takia. Sykemittari on hyvä olla mukana, että tietää todellisen kulutuksen eikä tule illuusiota siitä, että "nyt on kuntoiltu" ilman syytä.

Laihtumiseen suosittelisin myös ihan oikeasti ruokien punnitsemista ja kalorien laskemista esim. My Fitness Pal apilla. Jos sitä ei ole koskaan tehnyt, on todella vaikea tietää että paljonko sitä oikeastaan syökään päivän mittaan. Ei sitä tarvitse koko ikäänsä tehdä, mutta jo muutaman viikon laskeminen voi olla silmiä avaavaa. Ja asettaa ruokailun oikeisiin uomiin. Sen jälkeen voi jatkaa ilman laskemista.

T. 40 kg pudottanut, nykyinen aktiivikuntoilija

Toki saa tehä just sitä mikä tuntuu kivoimmalta. Ei se poista sitä että joku toinen katsoo että sykkeet pysyy tietyllä sykealueella. Näin treeniä pystyy kohdistamaan eri alueille jotka kehittävät eri ominaisuuksia. Toki paljon treenanneet yleensä tuntevat sykkeensä niin tarkasti etteivät välttämättä sykemittaria tarvi

Itellä nousee syke jo pelkästään kun laitan sykemittarin 😂 ja se ei ole hyvää sykkeen nousua jos se tapahtuu pelkästä stressistä. Toki jokainen tyylillään.

Vierailija
436/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä pelkäksi kalorinpoltoksi, miksi sähköavusteinen pyörä saa ihmiset moiseen raivoon. Minulle säköavusteinen pyörä on kulkuneuvo, jolla pääsen kauppaan. Taksin tai juuri sen oman auton käyttö tulisi aivan mahdottomaksi kustannusten takia.

Minua ei ärsytä, vaikka useimilla juuri täällä sähköpyörästä mesonneet ajavat bemarilla tai audilla ja ovat niin pikku sieluisia besserwissereitä kaiken maailman mittareiden kanssa.

Kun elämää alkaa olla mittarissa ja terveydelliset rajoitukset tulee vastaan, on onni, että pääsee liikkeelle ja voi nauttia maisemista. Vaikka kuinka kuvittelee olevansa hyvässä kunnossa ja pystyvänsä melkein mihin vaan, voi yksi aamu herätä toisenlaiseen tilanteeseen, kaikkeen ei kuntoilu auta.

Vierailija
437/1536 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menipä pelkäksi kalorinpoltoksi, miksi sähköavusteinen pyörä saa ihmiset moiseen raivoon. Minulle säköavusteinen pyörä on kulkuneuvo, jolla pääsen kauppaan. Taksin tai juuri sen oman auton käyttö tulisi aivan mahdottomaksi kustannusten takia.

Minua ei ärsytä, vaikka useimilla juuri täällä sähköpyörästä mesonneet ajavat bemarilla tai audilla ja ovat niin pikku sieluisia besserwissereitä kaiken maailman mittareiden kanssa.

Kun elämää alkaa olla mittarissa ja terveydelliset rajoitukset tulee vastaan, on onni, että pääsee liikkeelle ja voi nauttia maisemista. Vaikka kuinka kuvittelee olevansa hyvässä kunnossa ja pystyvänsä melkein mihin vaan, voi yksi aamu herätä toisenlaiseen tilanteeseen, kaikkeen ei kuntoilu auta.

Onhan nuo amerikkalaiset kulkeneet sähkökäyttöisillä vehkeillä jo vuosikymmenet. Hyvä että nykyisin on matalemman kynnyksen välineitä kuten sähköpyörä ja sähköpotkulauta niille jotka eivät vielä tuollaista tarvitse.

Pikaisesta kuvahausta esimerkki mitä tarkoitan: https://media-cldnry.s-nbcnews.com/image/upload/t_nbcnews-ux-2880-1000,…

Vierailija
438/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä päästöistä ilmeisesti kumpuaa vitutuksesta joka hikipyöräilijällä eskaloituu kun sähköpyöräilijä solahtaa hymyssä suin ohi ylämäessä ;-)

Kärsi, kärsi,korkeemman ktruunun saat.

Ihmiset oikeasti ylpeilevät sillä että ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa edes polkupyörää ilman sähköavustusta polkea?

Saisin potkut töistä, jos ajelisin pyörällä sinne joka päivä, etenkin helteillä. Hienhajuni ei ole edes paha, mutta voitko kuvitella miltä nainen näyttää, joka on aamulla laittanut tukan hyvin, lähtee pyörällä töihin, laittaa kypärän päähän ja sitten siitä työpaikalle. Tukka näyttää siltä kuin joku olisi sylkenyt siihen ja sitten vedetty kammalla tiukasti päälakea pitkin. Meikit valuneet pois naamalta, märkiä läiskiä kainaloissa, selässä jne. Kaikilla työpaikoilla ei ole mahdollisuuttaa suihkuun ennen työvuoroa, saatika, että olisi mahdollista sitten pestä tukka (merkityksessä: tukan pesun jälkeen föönaus) ja sitten vielä meikkaus. Ei onnistu. Sitten kun menisi peräreiän näköisenä palvelemaan asiakkaita, niin heitä ei sen jälkeen sitten enää näkisi ja kaiken kukkuraksi asiakkaat haukkuisivat koko puljun pystyyn, että voisitteko edes opettaas työntekijöillenne hygienian perusteet.

Kun sitten menen sähköavusteisella pyörällä töihin, niin ei tarvitse tehdä juuri itse töitä muuta kuin sen verran, että polkimet pysyy liikkeessä. Saavun töihin suurinpiirtein saman näköisenä kuin kotoa lähdin, vähän peilin edessä korjaan tukkaa ja olen valmis ja pirteä. Kotiin tullessa sitten voin ottaa kaiken kuntoiluna ja päivästä riippuen vaikka polkea itse. En koe akullisen pyörän polkemista mitenkään raskaana, edes ilman avustusta. TÄmä johtuu ehkä siitä, että ajan myös trad. pyörällä ja aika usein on selässä kauppareissuilla täyteen ahdettu reppu ja tarkalla sitten toinen kauppakassi, joten olen tottunut polkemaan ylimääräistä painoa mukanani.

Tämä vuodatus ihan vain sen takia, että ennenkuin sanoo muka kuolemattoman totuuden siitä, että sähköavusteiseillä ajavat ovat huonokuntoisia, niin pitäisi vähintään tarkistaa omat faktat ennen mielipiteensä julkaisemista julksiesti. Onneksi tämä on anonyymipalsta, niin et menetä mainettasi kokonaan.

sivusta seuraaja

Mutta jos osaisit lukea ei tuossa viestissä johon vastasit sinun kaltaisia ihmisiä arvosteltu vaan näitä palstalaisia jotka ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa ilman avustusta ajaa ja jotka palstalla aukovat päätänsä niille jotka eivät sähköavusteista pyörää käytä.

Jos sinä osaisit lukea, olisit huomannut että tuon kaltaisia ihmisiä on vain omassa mielikuvituksessasi. Kaikki oikeasti sähköpyörällä ajaneet kertovat tässäkin ketjussa valinneensa sähkiksen koska sillä treenit ovat vielä tavallistakin pyörää tehokkaammat.

Vierailija
439/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppoisa 8 km pyörälenkki kuluttaa vain alle 200 kcal pelkkää lihasvoimaa käyttäen. Käytännössä pitää pyöräillä tunti reippaasti (n. 20 km), että siitä on liikuntamuodoksi.

Ylipäänsä mitään liikuntaa pitää harrastaa tunti ennenkuin siitä on liikuntamuodoksi. Ja se on minimi.

Eipä ihme että täällä hingutaan sähköpyöriä jos tunnin lenkki on jotain ihmeellistä.

Vierailija
440/1536 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä maksaa paljon ja siitä voi olla vaikea nousta sähköttömään pyörään.

Minun mielipide on ettei terveet tarvi sähköpyörää muuhun kuin "hiettömänä konttorille" pyöräilyyn.

Voit pitää mielipiteesi omana tietonasi kun asiasta on ihan faktaakin olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän