Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?
Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?
Kommentit (1536)
Kumpikohan on tehokkaampaa, lenkki hikipyärällä ja seuraava vuoden päästä kun vitutuksesta on toivuttu, vai
lenkki päivittäin sähkiksellä naattien ;-)
Sähkoksellä jopa helteellä pääsee naattimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajetaanko tour de France nykyään sähköpyörällä? 😂😂😂
Mites tuo nyt liittyy ketjun aiheeseen?
Nämä _urheilulliset_ täällä selittää kuinka mopoilu kohottaa kuntoa. Naurettavaa.
Eihän tässä mopoilusta puhuttu, vaan sähköpyöräilystä.
Sama asia. Sähköavusteinen, oletko invalidi vai miksi et osaa itse polkea?
Niin, edelleen tässä ketjussa ei puhuttu mopoista, joilla voi vain ajaa. Katsos kun se sähköpyörä ei polkematta liiku. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi minulta kyselet noita, kun et ole edes kysynyt, onko mulla sähköpyörää.
Kannatan invakortin hankkimista, jos normaalit asiat kuten pyöräily ei enää suju. Muutaman kerran polkaisu ei ole pyöräilemistä.
Tarkoitatko nyt mopoa, jossa on jalkakiksi? Ne eivät ole tämän ketjun aihe, vaan sähköpyörät.
Sähköpyörä on mopo. Olen seurannut pappaa, joka laskettelee neljä km kauppaan polkematta kertaakaan. Urheilullista eikö, mutta voi kertoa pyöräilleensä kauppaan.
Ja ai kun käy kateeksi. Olet oikea suomalainen sankari.
Pyöräily on tosi kivaa koska siinä maisemat vaihtuu ja tuuli vilvoittelee. Voin kuvitella miten kivaa sähköpyörällä on polkea, kun jaksaa pidempiäkin matkoja ja voi mennä mäkiseenkiin maastoon ilman pelkoa väsähtämisestä ja hirveästä hikoilusta. Olen muutaman kerran kokeillut ja se mikä yllätti, oli lähinnä se, että kun on itse tottunut polkemaan reippaasti niin koko ajan mentiin sillä rajalla että avustus lakkasi koska nopeus oli jo 25 km/h. Eli poljin ihan tosissani koko ajan mutta mäet meni helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Osa näistä päästöistä ilmeisesti kumpuaa vitutuksesta joka hikipyöräilijällä eskaloituu kun sähköpyöräilijä solahtaa hymyssä suin ohi ylämäessä ;-)
Kärsi, kärsi,korkeemman ktruunun saat.
Ihmiset oikeasti ylpeilevät sillä että ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa edes polkupyörää ilman sähköavustusta polkea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa näistä päästöistä ilmeisesti kumpuaa vitutuksesta joka hikipyöräilijällä eskaloituu kun sähköpyöräilijä solahtaa hymyssä suin ohi ylämäessä ;-)
Ihmiset oikeasti ylpeilevät sillä että ovat niin huonokuntoisia etteivät jaksa edes polkupyörää ilman sähköavustusta polkea?
Pyöräiletkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
Pyöräily on tosi kivaa koska siinä maisemat vaihtuu ja tuuli vilvoittelee. Voin kuvitella miten kivaa sähköpyörällä on polkea, kun jaksaa pidempiäkin matkoja ja voi mennä mäkiseenkiin maastoon ilman pelkoa väsähtämisestä ja hirveästä hikoilusta. Olen muutaman kerran kokeillut ja se mikä yllätti, oli lähinnä se, että kun on itse tottunut polkemaan reippaasti niin koko ajan mentiin sillä rajalla että avustus lakkasi koska nopeus oli jo 25 km/h. Eli poljin ihan tosissani koko ajan mutta mäet meni helpommin.
Ylämäet voi taluttaa jos ei jaksa polkea tai halua hikoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräiletkö sinä?
Kyllä. Huolestun siinä vaiheessa kun en jaksa enää omin lihasvoimin mihinkään liikkua. Moni 80-vuotias vanhuskin vielä jaksaa pyöräillä, täällä ilmeisesti työikäiset ylpeilevät sillä etteivät jaksa ja haukkuvat niitä jotka jaksavat.
Riippuu, kuinka pyöräilee. Jos se hampaat irvessä suurin vaihde silmässä, ei kyllä mitään tapahdu. Reipas polkemistahti koko ajan ja kyllä kuluttaa. Tuli testattua joskus.
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälle saat polkea jos meinaat pyöräilyllä laihtua. Ei se kuluta kaloreita kävelyä enempää.
Mikä teitä tyyppejä vaivaa joille kaiken tekemisen pitää olla älyttömän tehokasta? Pienistä puroista ne suuret virrat kasvavat. Jos harrastaa mitä tahansa treeniä niin kunto nousee, vastustuskyky paranee ja mieliala samalla.
Jos treenaa vaikka 10 minuuttia hyppimällä hyppynarua niin viikossa on silloin hyppinyt 70 minuuttia narulla. Ja jos ylipainoa on tullut hitaasti syömällä keskimäärin 100 kcal liikaa per päivä niin silloin aika pienillä muutoksilla paino lähtee nopeasti laskuun.
Olen varastolla kerääjänä päivittäistavaroissa ja voin kertoa, että tuossa työssä todellakin laihtuu nopeasti kun nostelee raskaita tavaroita. Ja vaikka miten olen pätkäpaastoillut viime kuukaudet niin vasta reipas kulutus työssä hoikisti kropan kertaheitolla. Mutta minäpä olenkin kilpirauhassairas ja ne 15 kiloa tulivat ennen dignoosia ja ovat vasta nyt saaneet kunnolla kyytiä.
Meidän kuntosalilta löytyy sähkökuntopyörä. Varaan sen aina ja helppoa on!
Vierailija kirjoitti:
Mikähän idea siinäkin on mennä salille polkemaan pyörää tai juoksemaan juoksumatolla vaikka ulkona on vaikka kuinka paljon teitä mitä pitkin lenkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän idea siinäkin on mennä salille polkemaan pyörää tai juoksemaan juoksumatolla vaikka ulkona on vaikka kuinka paljon teitä mitä pitkin lenkkeillä.
Mulla ainakin nivelet kestää paremmin juoksumattoa. Lisäksi siinä ei ole kuoppia ja möykkyjä, eikä mäkiä. Saa juosta vaikka silmät kiinni, tasaisesti, kompastelematta. Myös tosiaan hellempi jaloille kuin asfaltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla on usein telkkari. Aika kuluu rattoisasti polkiessa ja jotain ohjelmaa katsoessa. Ei tule vastaan koiria flekseissä koko pyörätien leveydeltä, eikä mäkiä, saa pitää tasaisen rasituksen yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni menee salille tekemään lihaskuntotreeniä. Silloin juoksumatto tai kuntopyörä toimii alkuverryttelynä tai loppujäähdyttelynä. Sitten välillä olosuhteet ulkona ovat sellaiset, että sisällä on mukavampi juosta tai pyöräillä. Kävin juuri tänään juoksemassa ulkona 5 kilometrin lenkin. Olipa se aika hikistä hommaa juosta 29 asteen helteessä. Jos vaihtoehtona olisi ollut kätevän matkan päässä ilmastoitu kuntosali ja sen juoksumatto, niin olisin ilman muuta valinnut sen.
Mun isä on kova hiihtämään (kohta 80v). Kesäisin ei sitten ollut sellaista liikuntamuotoa mikä olisi sillain ollut hänelle se juttu. Ostivat vaimonsa kanssa sähköpyörät, nyt vetävät jatkuvasti ympäri Suomea pyörillä, monen päivän reissuja. Ei he enää jaksa tuollaisia reissuja tehdä normipyörillä millään, saavat hirveästi liikuntaa, ulkoilmaa, ja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä on kova hiihtämään (kohta 80v). Kesäisin ei sitten ollut sellaista liikuntamuotoa mikä olisi sillain ollut hänelle se juttu. Ostivat vaimonsa kanssa sähköpyörät, nyt vetävät jatkuvasti ympäri Suomea pyörillä, monen päivän reissuja. Ei he enää jaksa tuollaisia reissuja tehdä normipyörillä millään, saavat hirveästi liikuntaa, ulkoilmaa, ja kokemuksia.
Noin vanhoille ihmisille sen nyt vielä ymmärtää, kuten muillekin liikuntarajotteisille. No, kaipa se lihavuus ja koko elämän jatkunut liikkumattomuus sitten aiheuttaa työikäisllekin niin suurta liikuntarajoitteisuutta että täytyy olla täysin laitteiden avustuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni menee salille tekemään lihaskuntotreeniä. Silloin juoksumatto tai kuntopyörä toimii alkuverryttelynä tai loppujäähdyttelynä. Sitten välillä olosuhteet ulkona ovat sellaiset, että sisällä on mukavampi juosta tai pyöräillä. Kävin juuri tänään juoksemassa ulkona 5 kilometrin lenkin. Olipa se aika hikistä hommaa juosta 29 asteen helteessä. Jos vaihtoehtona olisi ollut kätevän matkan päässä ilmastoitu kuntosali ja sen juoksumatto, niin olisin ilman muuta valinnut sen.
Itse oon tyytyväinen että oon vuosien varrella saanut kuntoa kohotettua sen verran että jaksaa helteessäkin juosta. Toissapäivänä juoksin vähän alle 15 kilometriä, vauhti ei tosin päätä huimannut. Omassa lähimaastossa löytyy toki metsäpolkuja, niissä ei tarvitse kärsiä suorasta auringonpaahteesta.
Joku täällä sanoi että katsoo mielummin telkkaria ilmastoidussa huoneessa. Itsestä on kiva vaan päästä hetkeksi kaikista laitteista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisin potkut töistä, jos ajelisin pyörällä sinne joka päivä, etenkin helteillä. Hienhajuni ei ole edes paha, mutta voitko kuvitella miltä nainen näyttää, joka on aamulla laittanut tukan hyvin, lähtee pyörällä töihin, laittaa kypärän päähän ja sitten siitä työpaikalle. Tukka näyttää siltä kuin joku olisi sylkenyt siihen ja sitten vedetty kammalla tiukasti päälakea pitkin. Meikit valuneet pois naamalta, märkiä läiskiä kainaloissa, selässä jne. Kaikilla työpaikoilla ei ole mahdollisuuttaa suihkuun ennen työvuoroa, saatika, että olisi mahdollista sitten pestä tukka (merkityksessä: tukan pesun jälkeen föönaus) ja sitten vielä meikkaus. Ei onnistu. Sitten kun menisi peräreiän näköisenä palvelemaan asiakkaita, niin heitä ei sen jälkeen sitten enää näkisi ja kaiken kukkuraksi asiakkaat haukkuisivat koko puljun pystyyn, että voisitteko edes opettaas työntekijöillenne hygienian perusteet.
Kun sitten menen sähköavusteisella pyörällä töihin, niin ei tarvitse tehdä juuri itse töitä muuta kuin sen verran, että polkimet pysyy liikkeessä. Saavun töihin suurinpiirtein saman näköisenä kuin kotoa lähdin, vähän peilin edessä korjaan tukkaa ja olen valmis ja pirteä. Kotiin tullessa sitten voin ottaa kaiken kuntoiluna ja päivästä riippuen vaikka polkea itse. En koe akullisen pyörän polkemista mitenkään raskaana, edes ilman avustusta. TÄmä johtuu ehkä siitä, että ajan myös trad. pyörällä ja aika usein on selässä kauppareissuilla täyteen ahdettu reppu ja tarkalla sitten toinen kauppakassi, joten olen tottunut polkemaan ylimääräistä painoa mukanani.
Tämä vuodatus ihan vain sen takia, että ennenkuin sanoo muka kuolemattoman totuuden siitä, että sähköavusteiseillä ajavat ovat huonokuntoisia, niin pitäisi vähintään tarkistaa omat faktat ennen mielipiteensä julkaisemista julksiesti. Onneksi tämä on anonyymipalsta, niin et menetä mainettasi kokonaan.
sivusta seuraaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla on usein telkkari. Aika kuluu rattoisasti polkiessa ja jotain ohjelmaa katsoessa. Ei tule vastaan koiria flekseissä koko pyörätien leveydeltä, eikä mäkiä, saa pitää tasaisen rasituksen yllä.
Sali suojelee siitepölyltä
Ei, vaan päinvastoin.