Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?

Vierailija
23.06.2022 |

Kriteerit hirveimmälle oma valinta.

Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.

Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.

Kommentit (545)

Vierailija
141/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on se, että suurimmissa (= kalleimmissa, eli käytännössä Pk-seutu ja Tampere) kaupungeissa niissä halvimmissa/kurjimmissa lähiöissäkin asuu melko paljon ihan tavallista työssäkäyvää porukkaa ja opiskelijoitakin (syrjäytyneen porukan lisäksi), koska asuntojen hintataso vain on yleisesti ottaen niin kova, ettei muualle ole asiaa pienehkö palkkaisena.

Pienissä ja syrjäisemmissä kaupungeissa taas käytännössä jokaisella työssäkäyvällä osa-aikaisesta siivoojasta lähtien on mahdollisuus ostaa osake rivitalosta hintaan 30 000 tai oma rintamamiestalo 50 000 eurolla. Siten voikin todeta, että he jotka tällaisessa kaupungissa asuvat siinä kaupungin ainoassa vuokralähiössä, ovat usein pääsääntöisesti varsin syrjäytynyttä porukkaa.

Eipä taida yhdestäkään kaupungista saada 30 000 eurolla rivitalo-osaketta, eikä rintamamiestalotkaan lähde noin halvalla.

Suomi on täynnä sellaisia 10 000 - 30 000 asukkaan pikkukaupunkeja, joista mainittuun hintaan löytää helposti molemmat.

Juu, mutta tuo idari väitti, että muualla kuin pk-seudulla ja Tampereella saisi. Ei saa Kuopiossa, ei saa Oulussa, ei saa Joensuussa, ei saa Rovaniemellä.

Vierailija
142/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadun muuttoani Vuosaareen kirjoitti:

Helsingissä Vuosaari, siellä kämäisimmät alueet täynnä päihdeongelmaisia. Siistimmillä alueilla valittavia eläkeläisiä, jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Vuosaaressa n. 40 000 asukasta, iso alue siis.

Vuosaaressa monta eri aluetta, meri, hyvät palvelut, monta koulua, uusin lukio, luobtoa vielä paljon jäljellä, hyvät pyöräilytiet jne

Sepä juuri. Kun Vuosaaressa on ihanat metsät ja merelliset maisemat, mutta se on pilattu rakentamalla täyteen vuokraslummeja. Ja niissä vanhoissa taloissa vasta asuukin epämääräistä porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkelin Laajalampi on ollut myös jossakin vaiheessa kaikenlaisia hörhöjä pullollaan. Taitaa nykyään olla jo meno tasoittunut.

Arvasin että Peitsari ja Tuppurala saavat maininnan :D Joskin pakko puolustaa, että Peitsarissa omakotitaloalueella oikein rauhallista ja kiva asua.

Mukava kuulla, asuin siinä lapsena ja lapsuusmuistot ovat lämpimiä :) Uimaranta oli ihan vieressä, samoin iso leikkipuisto. Sparista (nimi liene ajat sitten muuttunut) haettiin pyörillä karkkia.

T. Nykyinen Lappeenrantalainen

Vierailija
144/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hervanta, Tampere. Muutaman kerran kulkenut bussilla sinne kaverille kylään, ja mietin vaan missäköhän maassa mä oikein olen. Sama kaverin lähikaupassa. Tuntui todella epämukavalta. En ikinä muuttaisi Hervantaan, vaikka ilmaiseksi saisin asua siellä. Kaverikin muutti onneksi pois sieltä.

Höpö höpö. Tynnyrissä kasvaneet arvostelee jotain paikkaa, kun on kulkenut bussilla muutaman kerran?! Mä olen asunut nyt pohjois-hervannassa 3 vuotta ja kyllä enemmistö on edelleen ihan vaaleaihoisia ja suomea puhuvia. Omassa rapussani yksi ulkomaalainen sukunimi, muut suomalaisia eläkeläisiä.

Sulla tulee kyllä tulevaisuudessa olemaan vaikeaa, kun kaupassakin ahdistaa, jos on ulkomaalaisia :D

Vierailija
145/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupuhuhta Jyväskylässä.

Vierailija
146/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsussa tykätään polttaa kantsua.

(Kannelmäki)

Postinumerokin on sopivasti 00420

Vierailija
147/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jynkkä Kuopiossa. Peruspalvelut kaukana, ainoa kauppa koko kaupungin kallein, bussiyhteydet surkeat ja sen lisäksi vuokrataloissa runsas edustus laitapuolen sakkia.

Yllättävä! Asuin n 10 vuotta Jynkässä, enkä tuollaista huomiota tehnyt. Sen jälkeen on kuulema noita vuokratalojakin peruskorjattu ja ovat siistejä kaikinpuolin.

Silloinkin oli yksi lähikauppa, mutta kävelyetäisyyden päässä petosen puolella lisää ja toisella suunnalla Kolmisoppi. Uusavuttomuutta jos viitsi kävellä parit kilsat muualle kauppoihin.

Vierailija
148/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa Lehtomäki ja Eskolanmäki.

Vierailija
149/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hervanta, Tampere. Muutaman kerran kulkenut bussilla sinne kaverille kylään, ja mietin vaan missäköhän maassa mä oikein olen. Sama kaverin lähikaupassa. Tuntui todella epämukavalta. En ikinä muuttaisi Hervantaan, vaikka ilmaiseksi saisin asua siellä. Kaverikin muutti onneksi pois sieltä.

Höpö höpö. Tynnyrissä kasvaneet arvostelee jotain paikkaa, kun on kulkenut bussilla muutaman kerran?! Mä olen asunut nyt pohjois-hervannassa 3 vuotta ja kyllä enemmistö on edelleen ihan vaaleaihoisia ja suomea puhuvia. Omassa rapussani yksi ulkomaalainen sukunimi, muut suomalaisia eläkeläisiä.

Sulla tulee kyllä tulevaisuudessa olemaan vaikeaa, kun kaupassakin ahdistaa, jos on ulkomaalaisia :D

Ongelma-alueilla asuvat harvemmin huomaavat ongelmia, koska ovat niihin tottuneet. Muutappa oikeasti rauhalliselle alueelle niin nopeasti huomaat miten aikaisempi paikka ei ollutkaan niin rauhallinen. Tunsin aikoinaan yhden Hervannassa asuneen ja väitti mainehaitan pötypuheeksi, mutta kun kuunteli sen juttuja niin oli kyllä maineensa arvoinen.

Vierailija
150/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rönö (Kuopio).

Niin täynnä omahyväisiä ja itseriittoisia omien pierujen haistelijoita ettei oo tosikaan.

Sanoo ääni lehtiroskiksesta...

Kah, omien pierujen haistelija ilmoittautuu. Onko hyvät aromit tänään?

Vierailija
151/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Soukka. Ruotsinkielinen nimi aika osuva: Sökö

Vierailija
152/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnassa Jukola, Katinala, Ojoinen

Vierailija
153/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi Jakomäet ja Malmit mitenkään kauhean rauhattomia ole ja Jakiksen legendaarinen maine syntyi -70 luvulla jolloin siellä oli valtavasti teinejä ja bussit lakkasivat lulkemaata aikaisin.

Sanoisin että Helsingin pahin lähiö on Järvenpää vaikka onkin oma kaupunkinsa.

Vierailija
154/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten hirviä taitaa olla mäntylän metsässä ja sen takana olevilla pelloilla.

Vierailija
155/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on se, että suurimmissa (= kalleimmissa, eli käytännössä Pk-seutu ja Tampere) kaupungeissa niissä halvimmissa/kurjimmissa lähiöissäkin asuu melko paljon ihan tavallista työssäkäyvää porukkaa ja opiskelijoitakin (syrjäytyneen porukan lisäksi), koska asuntojen hintataso vain on yleisesti ottaen niin kova, ettei muualle ole asiaa pienehkö palkkaisena.

Pienissä ja syrjäisemmissä kaupungeissa taas käytännössä jokaisella työssäkäyvällä osa-aikaisesta siivoojasta lähtien on mahdollisuus ostaa osake rivitalosta hintaan 30 000 tai oma rintamamiestalo 50 000 eurolla. Siten voikin todeta, että he jotka tällaisessa kaupungissa asuvat siinä kaupungin ainoassa vuokralähiössä, ovat usein pääsääntöisesti varsin syrjäytynyttä porukkaa.

Eipä taida yhdestäkään kaupungista saada 30 000 eurolla rivitalo-osaketta, eikä rintamamiestalotkaan lähde noin halvalla.

Jo vain saa. Esim. Kauhavalta saa rivarikaksioita alle 30 tonnia ja rintsikoitakin on Tampereen syrjäkyliltä ollut tuohon hintaan myynnissä.

Vierailija
156/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asunut Hervannassa 16vuotta ja voin sanoa että täällä on maailman paras asua, ikinä ei oo pelottanut :)

Mutta ymmärrän ihmisiä jotka täällä ei asu tai on arkoja, täällä ei silloin kyllä pärjää tosin ne *pahat* ajat oli silloin 10-20 vuotta sitten. Mut joo kyllä Pohjois-hervanta on edelleen vähän raju paikka, sinne ei kannata muuttaa, liikaa..härdelliä ja omituisia hiippareita. Etelä-, Itä- ja Länsi-hervanta on nykyään mukavaa seutua ja ei tarvitse ketään pelätä.

Itse sanoisin Tampereelta Annalan, se on nykyään vähän kuin Hervanta 15 vuotta sitten eli oikeesti aika vaarallinen paikka jos et osaa puoliasi pitää.

Olen asunut pohjois-hervannassa kaksi vuotta, enkä edelleenkään ymmärrä, mikä täällä on niin vaarallista? Omassa talossani 75 % asukkaista eläkeläisiä ja pihapiirissä ihan tavallisen näköisiä mukuloita leikkimässä.

Ahvenisjärveä vältän nykyään kesäisin, siellä on aina isompia älämölöporukoita, mutta missään muualla Hervannassa ei ole pelottanut tai ahdistanut kulkea. 

Helsingissä asuin aikoinaan Linjoilla, Töölössä, Malmilla ja Kantsussa. Missään niistäkään ei pelottanut, eikä Hervanta ole em. paikkoja kummempi. Juoppoja on joka paikassa, Kalevasta muutin pois juoppojen naapureiden takia. Töölössä yläkerran juoppo oksensi aina ikkunastaan niin, että oksu osui myös mun ikkunoihin.

Malmilla oli manneja, Kantsussa eniten juoppoja ja Hervannassa ulkomaalaisia. Nistejä näkyy Tampereen keskustassa enemmän kuin missään em. lähiöissä olen nähnyt.

Kuten joku tuossa aiemmin sanoikin, eiköhän kaikissa isompien kaupunkien lähiöissä suurin osa-asukkaista ole ihan tavallisia töissä käyviä ihmisiä, eläkeläisiä ja opiskelijoita. 

Vierailija
157/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne ovat jo tässäkin ketjussa aiemmin mainitut (veri-)Meri-Toppila ja Rajakylä jossa varsinkin RUISKUkkatie.

-Oulu

Vierailija
158/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma-alueilla asuvat harvemmin huomaavat ongelmia, koska ovat niihin tottuneet. Muutappa oikeasti rauhalliselle alueelle niin nopeasti huomaat miten aikaisempi paikka ei ollutkaan niin rauhallinen. Tunsin aikoinaan yhden Hervannassa asuneen ja väitti mainehaitan pötypuheeksi, mutta kun kuunteli sen juttuja niin oli kyllä maineensa arvoinen.

Kolmessa vuodessa tuskin tulee vielä sokeaksi oman alueensa ongelmille. Ja kyllähän se vaan on niin, että jos jossain Tampereen kokoisessa kaupungissa haluaa asua, niin vaikeaa on tulevaisuudessa löytää sellaista paikkaa, jossa ulkomaalaisia ei olisi.

Itse asun Tampereella Kalevassa, joka asuntojen hintojen perusteella olisi "parempaa" aluetta. Hupparijätkät täälläkin diilaa kamaa kaupan parkkipaikalla keskellä päivää.

Vierailija
159/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupunkini on hirveä asuinalue, nimittäin se on Oulu...

Kauhujen Kaukovainio ei ole mistään pahimmasta päästä. Se on kaunis ja väljästi rakennettu metsäinen puistokaupunginosa, jossa on liikunta- ja ulkoilu- ja opiskelupaikat sekä palvelut lähellä, eikä keskustaankaan ole pitkä matka.

Osa uusista kaupunginosista on aika kauheita. Esimerkiksi Talvikangas. Paikan nimi oli muuten ennen rakentamisen aloittamista Makkarasuo, mutta se vaihdettiin Talvikankaaksi jostain syystä... Arkkitehtuuri on kammottavaa, näyttää kuin olisi jossain teollisuusalueella. Ei mitään vehreyttä. Ihmiset asuu kalliissa toisissaan kiinni olevissa laatikoissa. Pari kertaa joutunut asioimaan tuolla, toisella kertaa läppärin ostossa ja toisella kertaa polkupyörän, molemmat osoittautui toimiviksi peleiksi. Ketään en tunne, joka asuisi Talvikankaalla. Vaikeuksia sijoittaa sitä edes kartalle, vaikka tosiaan tunnen kaupungin muuten aika hyvin asuttuani siellä ensimmäiset 16 elinvuottani.

Vierekkäiset Kynsilehto ja Huonesuo edustaa samantyyppistä rakentamista, kuin Talvikangas, mutta muutama vuosikymmen vanhempana. Eikö tuon nimet jo kerro Kynsilehto ja Huonesuo, kas kun ei Kynsisieni ja Kosteusvaurio. Tasakattoisia 70-luvun rivitaloja ja toisiinsa kiinnirakennettuja pientaloja. Karmivia värejä ulkovuorauksissa ja huonostihoidettuja pikkuisia tasaisia nurmikkopihoja...

Paikkoja joista pidän, on esim. Kaijonharju, Puolivälinkangas ja Myllyoja. Ne on kerrostalovaltaisia, mutta luonnonläheisiä asuinalueita. Sen verran kaupunkimaisia, että yksityisyys sallitaan, mutta kuintenkin kuin pieniä kyliä tarvittaessa.

Vierailija
160/545 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo vain saa. Esim. Kauhavalta saa rivarikaksioita alle 30 tonnia ja rintsikoitakin on Tampereen syrjäkyliltä ollut tuohon hintaan myynnissä.

Aika kalliit rintaliivit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän