Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nyt valmis 30 asteen helteisiin?

Vierailija
23.06.2022 |

Onko mitään opittu viime kesistä vai taasko saa kärsiä ilman viilennyslaitetta?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan turha tulla mulle aukomaan pätäään että "nyt nautitaan kun on helle". Ei nautita, kun pelätään koko ajan, milloin vanhempani joutuu sydänvaivaisena sairaalaan, jos sekä sisällä että ulkona on jatkuvasti 30 astetta. Asuntoon ei saa asentaa ilmalämpöpumppua.

Viime kesästä viisastuneena ostin nyt ajoissa kylmäainetta sisältävän ilmastointilaitteen ennen kuin loppuvat kesken. Todella kätevä viilentäjä jos ilmalämpöpumppua ei voi asentaa. Olen myös hamstrannut vissyä koska ne loppuvat aina kaupoista helteillä.

Vierailija
62/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että talvihullut tukehtuvat katkeruuteensa. Tämä lämpö on ihanaa ja nyt sitä on tulossa niin pitkälle kuin säätiedotusta riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kognitiivista vinoumaa näemmä helteestä "nauttijoilla"

Vierailija
64/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteeseen tottuu muutamassa päivässä. Jos et totu, olet sairas ja kuulut sairaalaan.

Oikea elämä ei ole ihan noin mustavalkoista.

Vierailija
65/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan turha tulla mulle aukomaan pätäään että "nyt nautitaan kun on helle". Ei nautita, kun pelätään koko ajan, milloin vanhempani joutuu sydänvaivaisena sairaalaan, jos sekä sisällä että ulkona on jatkuvasti 30 astetta. Asuntoon ei saa asentaa ilmalämpöpumppua.

Viime kesästä viisastuneena ostin nyt ajoissa kylmäainetta sisältävän ilmastointilaitteen ennen kuin loppuvat kesken. Todella kätevä viilentäjä jos ilmalämpöpumppua ei voi asentaa. Olen myös hamstrannut vissyä koska ne loppuvat aina kaupoista helteillä.

Onko vanavedessä liikaa teidän akkojen lääkkeistä peräisin olevia hormoneja?

Vierailija
66/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän huonosti kuumaa, mutta on tässä paleltukin jo tarpeeksi. Vieläkin saa olla lämmöt päällä sisällä, jospa huomenna voi laittaa vähäksi aikaa kiinni.

Minulla on kyllä jäätävän kylmä kämppä, joten ehkä joutuu pitämään ikkunoita päivät auki saadakseen lämpöä sisällekin.

Vierailija
67/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen teidän talvihullujen tänne oksentamaan elämälle, ilolle ja lämmölle vieras ja katkera kommentti saa minut nauttimaan.

Vierailija
68/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nämä helteistä "nauttijat" kertoa että mitä nautinnollista siinä helteessä on? Miten se tarjoaa teille jonkun suuren nautinnon?

Tykkään lämpimästä. Voi olla pihalla ja jos tulee kuuma, niin mennään pyörillä järvelle uimaan. Järvivedetkin ovat lämpöisiä kohta. Olen syntynyt ihan väärille leveysasteille :)

Mun leveysasteeni ovat muuttuneet. Pirkanmaasta on tullut kammottava kesäisin, 30 asteen helleputkia 2018, 2019, 2020 ja 2021. Tätä kesää ei jääty odottelemaan. Kaipaan 20-22 asteen kesäkelejä, nykyään harvoin tarjolla.

Niin, tänäkesänä ei olla juurikaan päästy noin "korkeisiin" lämpötiloihin vielä. Tälläkin hetkellä vain 18

Vierailija
69/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset tottuvat helteeseen nopeasti. Mt-ongelmainen ei tietenkään totu mihinkään koska ongelmat ovat pään sisällä, ei lämpötilassa.

Vierailija
70/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset tottuvat helteeseen nopeasti. Mt-ongelmainen ei tietenkään totu mihinkään koska ongelmat ovat pään sisällä, ei lämpötilassa.

Levität törkeää ja stigmatisoivaa mth/s-vihaa. Lopeta se. Paljastat asenteellasi ja kommentoinnillasi olevasi itse sairaampi.

Vierailija
71/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nämä helteistä "nauttijat" kertoa että mitä nautinnollista siinä helteessä on? Miten se tarjoaa teille jonkun suuren nautinnon?

Tykkään lämpimästä. Voi olla pihalla ja jos tulee kuuma, niin mennään pyörillä järvelle uimaan. Järvivedetkin ovat lämpöisiä kohta. Olen syntynyt ihan väärille leveysasteille :)

Mun leveysasteeni ovat muuttuneet. Pirkanmaasta on tullut kammottava kesäisin, 30 asteen helleputkia 2018, 2019, 2020 ja 2021. Tätä kesää ei jääty odottelemaan. Kaipaan 20-22 asteen kesäkelejä, nykyään harvoin tarjolla.

Niin, tänäkesänä ei olla juurikaan päästy noin "korkeisiin" lämpötiloihin vielä. Tälläkin hetkellä vain 18

Jep, tänä kesänä poistuttiin ajoissa paikalta. Tullaan elokuun lopussa, eivätköhän ole hellittäneet jo. Jos ilmiö jää pysyväksi, on muutettava pohjoisempaan, minä en ala kesiäni istumaan sisällä minkään ilmastointilaitteen kanssa.

Vierailija
72/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsutaan talvihulluiksi heitä, jotka ei pidä helteistä? En itse pidä helteistä, mutta en kyllä hehkuta talveakaan. Sellainen 20-25 plusastetta, niin siitä nautin. Tarkenee kyllä juoda ne kahvit ulkona, käydä uimassa ja pitää kesämekkoja. Ja jaksaa paljon paremmin kuin helteissä

Vierailija
73/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tänä kesänä poistuttiin ajoissa paikalta. Tullaan elokuun lopussa, eivätköhän ole hellittäneet jo. Jos ilmiö jää pysyväksi, on muutettava pohjoisempaan, minä en ala kesiäni istumaan sisällä minkään ilmastointilaitteen kanssa.

Ja me poistumme myös mutta 1700km etelämmäs:) Minäkään en ala sisällä istumaan palelemassa kuten tätä vuotta on jo 6kk menty!

Vierailija
74/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun sisälämpötila on sen 30 astetta niin ongelma ei ole ainoastaan pään sisäinen. Tavallinen tuuletin ei helpota oloa yhtään, päinvastoin lisää lämpökuormitusta, nukkuminen mahdotonta.

Vierailija
75/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että talvihullut tukehtuvat katkeruuteensa. Tämä lämpö on ihanaa ja nyt sitä on tulossa niin pitkälle kuin säätiedotusta riittää.

Riippuu, mistä ennustetta katsoo. Näyttäisi, että helteet kestävän n. 7-8 päivää. Toki Forecalla on mittari tapissa pidempään, kuten sillä on tapana. Vaan eipä näitä osata edelleenkään kovin hyvin ennustaa. Eri palveluiden vaihtelut kertovat kuitenkin siitä, ettei helteiden jatkuminen viikkoa pidempään ole vielä mitenkään varmaa. Nähtäväksi jää.

Vierailija
76/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille lähdetään. Siellä on viileämpää kuin kaupungissa ja uimaan vieläpä pääsee viilentymään jos tarvetta ja varmasti aion uida Jussina paljon.

Vierailija
77/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me poistumme myös mutta 1700km etelämmäs:) Minäkään en ala sisällä istumaan palelemassa kuten tätä vuotta on jo 6kk menty!

Sehän on hyvin järkevää, eikö? Ratkaisuja, ei valittamista. Terveiset Finnmarkista.

Vierailija
78/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilma on helteessä kuin ihanaa pumpulia. Ja se toinen asia mistä nautin, on teidän katkerien talvihullujen itku.

Missä kohdassa minä mainitsin talven sanallakaan? Kuten tuossa aikaisemmin sanottiin niin yksinkertaisten ihmisten yksinkertainen ajatusmaailma.

Vierailija
79/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opittu ja ilmastointilaite hankittu. Ei se silti poista helletuskaa töissä ja ulkona.

Vierailija
80/128 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri nautiskelee helteestä: "ei voi tehdä muuta kun maata".

No onpa siistiä. Itte mielummin laittelisin pihaa ja kävisin vaikka fillaroimassa. Helteellä ei noitakaan pitkään jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä