Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?

Vierailija
22.06.2022 |

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

Kommentit (559)

Vierailija
441/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pyytämättä saanut tutuilta naisilta römpsä ja tissikuvia mikä on ällöttävää ja ahdistavaa. Etenkin jos kyseessä ei mikään kaunis tapaus. Samoin olen parissa suhteessa saanut naiselta turpaan mutta eihän siitä mies kehtaa puhua julkisesti. Samoin olen joutunut sammuneena tilaan jossa nainen on ottanut suihin. Miten nämä olisi jos tekijä olisikin mies? Näiden aikoihin olin 18-23 vuotias nuori mies.

En tiedä, miksi sitä pitäisi pohtia, jos kyseessä olisi ollut tekijänä mies. Eikö sitä voi käsitellä ihan sillä, että sinä olet nämä kokenut ja miltä se sinusta tuntui? Jos olet kokenut tapaukset ikävinä, niistä kannattaa puhua. Jos et, mitä lisäarvoa niistä puhuminen tähän tuo?

Koko ketju on pyhitetty puheelle siitä miten naiset kokevat jokaisen sanan ikävinä ja sitten kun mies kertoo todellisesta ahdistelusta, tulet jeesustelemaan. 🤡

Jos tekijä olisi ollut mies, hän olisi miehenä leimaantunut homoksi. Naisena hän olisi saanut terapiaa, korvauksia ja tekijä linnaa.

Vierailija
442/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen vain muutaman iäkkäämmän naisen, jotka sanoo ettei heitä ole ahdisteltu. Sitten kun juttelee heidän kanssaa, käykin ilmi, että naiset ovat vaan selittäneet tapahtumat omilla sanoilla, mutta objektiivisesti kyseessä on ollut lain tarkoittama häirintä, usein jopa seksuaalirikos.

Aikaisemmin kun laki oli erilainen eikä näistä asioista puhuttu, naiset eivät edes tajunneet kokeneensa jotain seksuaalista häirintää tai sukupuoleen perustuvaa syrjintää.

Onneksi nuoremmat polvet ovat tätä nykyä paremmin informoituja.

Syrjintä on eri asia. Ihan jos totta puhutaan, se on ihan todella vähemmistö, joka kokee ahdistelua vaikkakin sitä on enemmän kuin esim. 10 vuotta sitten.

Enpä usko että kyse on vähemmistöstä. Mihin edes perustat väitteesi? Itse en taida tuntea ketään naista jota ei olisi jotenkin häiritty sukupuolensa takia.

Tutkimusten mukaan 2012 joka kolmas nainen oli kokenut seksuaalista häirintää.

Lisäksi kysehän ei aina ole seksuaalisuuteen liittyvästä häirinnästä vaan naisia voidaan väheksyä, kiusata, mollata, ulossulkea, syrjiä, yms. muillakin tavoilla sukupuolensa takia. Kun otetaan tämäkin aspekti huomioon, kyllä tämä on hyvin yleinen kokemus.

Ja toisaalta, jos väität että ahdistelua on enemmän kuin vuonna 2012, niin silloinhan pitää olla myös enemmän uhreijakin.

Tiedätkö mitä 1/3 tarkoittaa? Ahdistelu on eri asia kuin syrjintä tai väheksyntä. Olet tyyppiesimerkki feminististä, joka ulvoo täysin ilman perusteita.

Minusta jo tuollainen heitto, että "olet tyyppiesimerkki feminististä, jne..." on juuri tätä häirintää mistä tässä puhutaan.

Tajuatko itse edes että olet häirikkö vai teetkö tuota ihan tietoisesti???

Olen nainen joka tajuaa mikä ero on ahdistelulla, häirinnällä ja tietoisesti satuttamisella.

Eivätkö sinusta siis ahdistelu ja häirintä ole "tietoista satuttamista"?

Ei siinä niin sanottu. Kyllä ne eroaa toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wille Rydmanin tapauksen yhteydessä näin Facebookissa paljon kommentteja, joissa joku vanhempi nainen sanoi tyyliin nykyään ei saa mitään tehdä, kyllä minuakin aikoinaan töissä välillä vähän pyllykälle taputeltiin, mutta en minä sitä pahalla ottanut..

Eli arvelen, että naiset jotka eivät ole kokeneet häirintää, joko tykkäävät seksuaalisesta huomiosta tuntemattomilta ja puolitutuilta, tai ovat sisäistäneet todella lujasti sen että oikeutta määrätä omasta kehosta ei ole.

Vierailija
444/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomien huomio saattaa kiihottaa niin tyttöjä kuin naisia. Ihminen vain toimii joskus niin (evoluutiota).

Vierailija
445/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanin tapauksen yhteydessä näin Facebookissa paljon kommentteja, joissa joku vanhempi nainen sanoi tyyliin nykyään ei saa mitään tehdä, kyllä minuakin aikoinaan töissä välillä vähän pyllykälle taputeltiin, mutta en minä sitä pahalla ottanut..

Eli arvelen, että naiset jotka eivät ole kokeneet häirintää, joko tykkäävät seksuaalisesta huomiosta tuntemattomilta ja puolitutuilta, tai ovat sisäistäneet todella lujasti sen että oikeutta määrätä omasta kehosta ei ole.

Arvele vaan, mutta totta siitä ei sillä tule. Onneksi edelleen useampi ei koe häirintää kuin kokee sitä. Toki se 40% on liikaa, mutta vähemmistö kuitenkin.

Vierailija
446/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonkauniina harvemmin kokenut epämiellyttävää ahdistelua.

Ne epämiellyttävät miehet eivät uskalla lähestyä suorasukaisine iskuineen, koska tietävät, ettei heillä ole mahiksia sinuun, saati lähmi. Komeat ovat uteliaan kohteliaita sinua kohtaan ja arvostavat sinua eri tavalla.

Mistä tulee käsitys, että häirintä olisi jotenkin ulkonäköasia? Useita kommentteja, ettei ole kokenut, koska nätti/hoikka ym. Sit kuitenkin jonkun miehen heitto, ettei läskit...Ymmärtäkää nyt, ettei kyse ole ulkonäöstä tai mistään, mitä se kohde on! Mun lähipiirin miehet eivät käyttäydy noin, vaikka ympärillä on usein ihan kaiken näköisiä, kokoisia ja ikäisiä. Se kohde ei saa miehiä käyttäytymään jollakin tavalla, se mies käyttäytyy urposti, jos on niin tehdäkseen.

Vierailija
447/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvele vaan, mutta totta siitä ei sillä tule. Onneksi edelleen useampi ei koe häirintää kuin kokee sitä. Toki se 40% on liikaa, mutta vähemmistö kuitenkin.

Miksi ei totta? Ihmiset ovat yksilöitä.

Vierailija
448/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen vain muutaman iäkkäämmän naisen, jotka sanoo ettei heitä ole ahdisteltu. Sitten kun juttelee heidän kanssaa, käykin ilmi, että naiset ovat vaan selittäneet tapahtumat omilla sanoilla, mutta objektiivisesti kyseessä on ollut lain tarkoittama häirintä, usein jopa seksuaalirikos.

Aikaisemmin kun laki oli erilainen eikä näistä asioista puhuttu, naiset eivät edes tajunneet kokeneensa jotain seksuaalista häirintää tai sukupuoleen perustuvaa syrjintää.

Ei he ole paremmin informoituja vaan täysin neutraaleista asioista tehdään iso numero ja jo nuorille sanotaan, että jokainen sana miespuoliselta on ahdistelua. Toivottavasti näen vielä sen päivän kun joku nuori uskaltaa sanoa äidilleen, että älä viitsi. Kaikki ylitulkitaan ja yliseksualisoidaan, ihan kaikki.

N35, teinitytön äiti

Olen samaa mieltä. Ihmiset ovat ihan turhan vauhkoja nykyään, varsinkin naiset. Myös kaikki vähemmistöt osaavat myös vauhkota kohtelustaan. Kaikki pikkuasiat koetaan heti syrjintänä tai häirintänä. Epämiellyttäviä ihmisiä. Onneksi omassa ystäväpiirissäni ei ole ketään, joka uhriutuisi jotenkin. Kaikki tasapainoisia normaali-ihmisiä.

t. N54

Tässä tyyppiesimerkki muiden kokemusten vähättelystä. Mikä sinä olet sanomaan, ettei toisten kokemukset ole relevantteja? Ole iloinen, jos et ole kohteeksi joutunut. Ja ole iloinen, jos lähipiirisi on sillai tasapainoisia normaali-ihmisiä, etteivät aiheuta toisille ikäviä kokemuksia. Mutta sinä et ole mikään sanomaan toisten kokemuksista!

Vierailija
449/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hirvee ketju, ei mitään järkeä enää. Porukka vaan tappelee keskenään pilkun paikasta jallittaa muiden mielipiteitä.

Vierailija
450/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei he ole paremmin informoituja vaan täysin neutraaleista asioista tehdään iso numero ja jo nuorille sanotaan, että jokainen sana miespuoliselta on ahdistelua. Toivottavasti näen vielä sen päivän kun joku nuori uskaltaa sanoa äidilleen, että älä viitsi. Kaikki ylitulkitaan ja yliseksualisoidaan, ihan kaikki.

N35, teinitytön äiti

Olen samaa mieltä. Ihmiset ovat ihan turhan vauhkoja nykyään, varsinkin naiset. Myös kaikki vähemmistöt osaavat myös vauhkota kohtelustaan. Kaikki pikkuasiat koetaan heti syrjintänä tai häirintänä. Epämiellyttäviä ihmisiä. Onneksi omassa ystäväpiirissäni ei ole ketään, joka uhriutuisi jotenkin. Kaikki tasapainoisia normaali-ihmisiä.

t. N54

Tässä tyyppiesimerkki muiden kokemusten vähättelystä. Mikä sinä olet sanomaan, ettei toisten kokemukset ole relevantteja? Ole iloinen, jos et ole kohteeksi joutunut. Ja ole iloinen, jos lähipiirisi on sillai tasapainoisia normaali-ihmisiä, etteivät aiheuta toisille ikäviä kokemuksia. Mutta sinä et ole mikään sanomaan toisten kokemuksista!

Täällä kuitenkin tosi harvoin ääneen pääsevät ne naiset ja tytöt, jotka tykkäävät seksuaalisesta huomiosta. Heitä on kuitenkin ehkä jopa enemmistö. Heidänkin kokemustaan pitää kunnioittaa siinä missä ahdistavuuden kokemustakin. Jokainen kokee nämä asiat omalla tavallaan.

Vierailija
451/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä varmaan hyvin harvinaista, kun olen itsekin miehenä tullut häirityksi naisten toimesta useaan otteeseen.

En tiedä kuinka harvinaista on, mutta omin silmin olen nähnyt, kuinka miestäni nuorena jatkuvasti häirittiin. Mies oli nuorena harvinaisen kaunis ja sai huomiota sekä naisilta (myös 40 v vanhemmilta naisilta) ja miehiltä. Kerrankin piti laivan baarissa lopulta sanoa järjestysmiehelle, että tämä eläkeläisrouva ei vaan irrota miehen perseestä, vaikka kuinka kielletään.

Poikamme on perinyt miehen ulkonäön ja on kertonut, että saa samaa epämieluisaa huomiota (myös sekä naisilta että miehiltä) ja mm. dickpicejä puhelimeensa.

Itse olin nuorena ihan tavis tyttö ja silti häirittiin. Nyt keski-ikäisenä on saanut olla rauhassa. Pari kertaa on jonkun ruumiinosan ulkonäköä joku eläkeläisukko kehunut, mutta se on ok.

Tämä dickpic-juttu on kyllä omituisin ilmiö ikinä. Miten joku mies voi ajatella, että nainen haluaisi kuvan hänen elimestään? Ei se mikään ilo silmälle ole. Aion kommentoida kokoa ja näköä, kurttujen määrää ja kassien riippuvuutta seuraavan kuvan kohdalla.

On se jännä. Itselle ei ole tullut kertaakaan mieleen vastakkaisen sukupuolen kanssa viestiessä, että laitanpa tuolle kuvan vaginastani. Haluaa kumminkin, ei vaan kehtaa sitä pyytää. On muutes helvetin hyvä idea.

Uskoisin että suurin osa miehistä jotka lähettää dickpicin ei usko että nainen tykkää siitä vaan nauttivat itse siitä että nainen näkee heidän elimensä.Kuten naiset jotka instassa näyttävät paikkojaan tekevät sen omaksi ilokseen eivät altruisminsa takia.

Tämä.Miten naisille ei vielä ole valjennut että miehet ei lähetä dickpicejä naisten takia.

Ok, mut siis miksi? Miksi haistattaa jollakulla noin intiimillä asialla? Miksi haluaa herättää inhoa jotakin muuten niin luonnollista ja oikeissa tilanteissa haluttavaa kohtaan?

Vierailija
452/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirintä alkoi jo ala-asteella kun vähän tissit alko nuputtaa. Jo lapsena halusin olla iahn jo sen takia poika.

Vierailija
453/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35, teinitytön äiti

t. N54

Silloin kun se kokemus on täysin keksittyä, siitä täytyy voida sanoa. Siitä pitäisi itseasiassa rangaista. Ei ole yksi eikä kaksi miestä, jotka kärsii keksityistä ja liioitelluista jutuista, osa jopa istuu niiden vuoksi.

Vierailija
454/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalista ahdistelua ja häirintää on niin kauan kun ihmiset sen hyväksyy ja näköjään sitä hyväksytään todella laajasti, myös hyvin nuoriin lapsiin kohdistettuna. Todella kuvottavaa.

Se, että aikuinen ihminen nauttii seksistä ja huomiosta on ihan eri asia kuin se, että ahdistellaan toisia.

Kaikkein käsittämättömintä on nuorten kokeman ahdistelun ja häirinnän vähättely ja nuorten syyttäminen. En tiedä kumpi on karseampaa, itse ahdistelu vai se uhrien vähättely, syyttely ja haukkuminen.

Vierailija
455/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjintä on eri asia. Ihan jos totta puhutaan, se on ihan todella vähemmistö, joka kokee ahdistelua vaikkakin sitä on enemmän kuin esim. 10 vuotta sitten.

Enpä usko että kyse on vähemmistöstä. Mihin edes perustat väitteesi? Itse en taida tuntea ketään naista jota ei olisi jotenkin häiritty sukupuolensa takia.

Lisäksi kysehän ei aina ole seksuaalisuuteen liittyvästä häirinnästä vaan naisia voidaan väheksyä, kiusata, mollata, ulossulkea, syrjiä, yms. muillakin tavoilla sukupuolensa takia. Kun otetaan tämäkin aspekti huomioon, kyllä tämä on hyvin yleinen kokemus.

Ja toisaalta, jos väität että ahdistelua on enemmän kuin vuonna 2012, niin silloinhan pitää olla myös enemmän uhreijakin.

Tiedätkö mitä 1/3 tarkoittaa? Ahdistelu on eri asia kuin syrjintä tai väheksyntä. Olet tyyppiesimerkki feminististä, joka ulvoo täysin ilman perusteita.

Ja sinä tyyppiesimerkki urposta, joka haluaisi mitätöidä koko ongelman

Vierailija
456/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä tyyppiesimerkki urposta, joka haluaisi mitätöidä koko ongelman

Millä perusteella? Faktojen vuoksi?

-eri

Vierailija
457/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalista ahdistelua ja häirintää on niin kauan kun ihmiset sen hyväksyy ja näköjään sitä hyväksytään todella laajasti, myös hyvin nuoriin lapsiin kohdistettuna. Todella kuvottavaa.

Se, että aikuinen ihminen nauttii seksistä ja huomiosta on ihan eri asia kuin se, että ahdistellaan toisia.

Kaikkein käsittämättömintä on nuorten kokeman ahdistelun ja häirinnän vähättely ja nuorten syyttäminen. En tiedä kumpi on karseampaa, itse ahdistelu vai se uhrien vähättely, syyttely ja haukkuminen.

Laitatko esimerkin tästä ketjusta ahdistelun hyväksymisestä, kiitos.

Kukaan ei vähättele ahodtelun uhrin kokemusta vaan kritisoi sitä, että väitetään kaikkien naisten sitä kokeneen ja esimerkkeinä käytetään kaikkea muuta kuin ahdistelua. Uhriutuminen luonnollisesti herättää vihaa, oikea uhrius ei.

Vierailija
458/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun soisi olevan monipuolista. Ei yhteen osa-alueeseen (kuten esim. ahdistavuus) keskittyvää. Osa nauttii, osa ei, osa on ok, jne.

Yksilöt on kukin janalla. Joku tykkää hyväksikäyttää, joku tykkää tulla hyväksikäytetyksi, joku pitää toisesta näistä, joku ei pidä kummastakaan näistä, jollekin on ihan sama, joku pitää vähän, jne.

Täysin tilanne- ja yksilökohtaista ja kulttuuri vaikuttaa myös.

Vierailija
459/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään miestä, jota ei olisi seksuaalisesti tai ulkonäöllisesti kommentoitu. Eri asia on, onko mies kokenut sen häirintänä. Miehet ovat tässä(kin) vshvempia.

Et ole hyvä esimerkki vahvasta miehestä (olet siis jotain aivan muuta), koska vahvalla miehellä ei ole tarvetta vähätellä ketään, ei edes naisia, jotka ovat kokeneet häirintää.

Vierailija
460/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei totta? Ihmiset ovat yksilöitä.

Juu niin on, tilastot on tilastoja ja jos se yksilö ei ole kokenut ahdistelua, sulla ei ole mitään oikeutta sanoa, että oletpas. Vai olisiko ok mun sanoa sinulle että sut on rais kattu vaikka itse luulet muuta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi