Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?
En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen vain muutaman iäkkäämmän naisen, jotka sanoo ettei heitä ole ahdisteltu. Sitten kun juttelee heidän kanssaa, käykin ilmi, että naiset ovat vaan selittäneet tapahtumat omilla sanoilla, mutta objektiivisesti kyseessä on ollut lain tarkoittama häirintä, usein jopa seksuaalirikos.
Aikaisemmin kun laki oli erilainen eikä näistä asioista puhuttu, naiset eivät edes tajunneet kokeneensa jotain seksuaalista häirintää tai sukupuoleen perustuvaa syrjintää.
Onneksi nuoremmat polvet ovat tätä nykyä paremmin informoituja.
Syrjintä on eri asia. Ihan jos totta puhutaan, se on ihan todella vähemmistö, joka kokee ahdistelua vaikkakin sitä on enemmän kuin esim. 10 vuotta sitten.
Enpä usko että kyse on vähemmistöstä. Mihin edes perustat väitteesi? Itse en taida tuntea ketään naista jota ei olisi jotenkin häiritty sukupuolensa takia.
Tutkimusten mukaan 2012 joka kolmas nainen oli kokenut seksuaalista häirintää.
Lisäksi kysehän ei aina ole seksuaalisuuteen liittyvästä häirinnästä vaan naisia voidaan väheksyä, kiusata, mollata, ulossulkea, syrjiä, yms. muillakin tavoilla sukupuolensa takia. Kun otetaan tämäkin aspekti huomioon, kyllä tämä on hyvin yleinen kokemus.
Ja toisaalta, jos väität että ahdistelua on enemmän kuin vuonna 2012, niin silloinhan pitää olla myös enemmän uhreijakin.
Tiedätkö mitä 1/3 tarkoittaa? Ahdistelu on eri asia kuin syrjintä tai väheksyntä. Olet tyyppiesimerkki feminististä, joka ulvoo täysin ilman perusteita.
Minusta jo tuollainen heitto, että "olet tyyppiesimerkki feminististä, jne..." on juuri tätä häirintää mistä tässä puhutaan.
Tajuatko itse edes että olet häirikkö vai teetkö tuota ihan tietoisesti???
Olen nainen joka tajuaa mikä ero on ahdistelulla, häirinnällä ja tietoisesti satuttamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisia häirintää, siis koskettelua? En.
Huutelua? Oisko muutaman kerran joku kokenut oikeudekseen arvostella vartaloani, kun olin 18-v. Tai nuorempi.
Catcallingia? En kyllä muista.
Olen tietääkseni ihan ok näköinen, niin en tiedä... Ehkä olen ns. kunnollisen näköinen. Tai jotenkin epäseksuaalisen näköinen. Olen pieni ja siro.
Otsikossa puhuttiin härinnästä. Ei seksuaalisesta häirinnästä. Eikä siinähän ole välttämättä mitään tekemistä ulkonäöllä. Kaikenikäisiä ja kaikennäköisiä naisia häiritään eri tavoin.
Ja miehiä. Ja sit on niitä, joita ei häiritä, mutta pakko on uhriutua.
Tämäkin viesti alkaa olla häirinnän rajoilla. Siinähän viitataan kokonaiseen ihmisryhmään halventavasti. Ja lisäksi koko ajan halutaan estää naisia puhumasta naisiin kohdistuvasta häirinnästä vaikka otsikko rajaa keskustelun juuri tähän.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo 44v ja aina superkauniiksi ja upeaksi kutsuttu. En koskaan ole kokenut häirintää enkä ole kenestäkään kuullut edes. Tai sit on vaan liian rento tyyppi. Hauskan elämän viettänyt ja ehkä enemmän itse häiriköin kuin et joku mua häirittis
Nykyään ei saa kommentoida toisen ulkonäköä edes positiivisesti. Eli jos sinua kutsutaan superkauniiksi ja upeaksi, se katsotaan tänä päivänä kehorauhan häiritsemiseksi eli häirinnäksi. Et ole siis tunnistanut häirintää, koska meidän nuoruudessa 90 -luvulla elettiin ihan toisenlaista aikaa.
T. Nainen -77
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä varmaan hyvin harvinaista, kun olen itsekin miehenä tullut häirityksi naisten toimesta useaan otteeseen.
En tiedä kuinka harvinaista on, mutta omin silmin olen nähnyt, kuinka miestäni nuorena jatkuvasti häirittiin. Mies oli nuorena harvinaisen kaunis ja sai huomiota sekä naisilta (myös 40 v vanhemmilta naisilta) ja miehiltä. Kerrankin piti laivan baarissa lopulta sanoa järjestysmiehelle, että tämä eläkeläisrouva ei vaan irrota miehen perseestä, vaikka kuinka kielletään.
Poikamme on perinyt miehen ulkonäön ja on kertonut, että saa samaa epämieluisaa huomiota (myös sekä naisilta että miehiltä) ja mm. dickpicejä puhelimeensa.
Itse olin nuorena ihan tavis tyttö ja silti häirittiin. Nyt keski-ikäisenä on saanut olla rauhassa. Pari kertaa on jonkun ruumiinosan ulkonäköä joku eläkeläisukko kehunut, mutta se on ok.
Tämä dickpic-juttu on kyllä omituisin ilmiö ikinä. Miten joku mies voi ajatella, että nainen haluaisi kuvan hänen elimestään? Ei se mikään ilo silmälle ole. Aion kommentoida kokoa ja näköä, kurttujen määrää ja kassien riippuvuutta seuraavan kuvan kohdalla.
On se jännä. Itselle ei ole tullut kertaakaan mieleen vastakkaisen sukupuolen kanssa viestiessä, että laitanpa tuolle kuvan vaginastani. Haluaa kumminkin, ei vaan kehtaa sitä pyytää. On muutes helvetin hyvä idea.
Uskoisin että suurin osa miehistä jotka lähettää dickpicin ei usko että nainen tykkää siitä vaan nauttivat itse siitä että nainen näkee heidän elimensä.Kuten naiset jotka instassa näyttävät paikkojaan tekevät sen omaksi ilokseen eivät altruisminsa takia.
Minusta tuossa on selvä ero. Jos nainen laittaa itsestään kuvia instaan, se joka niitä haluaa katsoa, katselee. Jos vaikka OnlyFansissa niistä pitää maksaa, se maksaa kuka haluaa maksaa ja katsella.
Mutta kun joku ukko lähettää vartavasten tietylle naiselle dickpicin, se on loukkaava yritys osoittaa omaavansa enemmän valtaa, koska nainen ei ole halunnut, tilannut saati pyytänyt sitä kuvaa.
Niitä kuvia lähetellään jo ala-asteikäisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen vain muutaman iäkkäämmän naisen, jotka sanoo ettei heitä ole ahdisteltu. Sitten kun juttelee heidän kanssaa, käykin ilmi, että naiset ovat vaan selittäneet tapahtumat omilla sanoilla, mutta objektiivisesti kyseessä on ollut lain tarkoittama häirintä, usein jopa seksuaalirikos.
Aikaisemmin kun laki oli erilainen eikä näistä asioista puhuttu, naiset eivät edes tajunneet kokeneensa jotain seksuaalista häirintää tai sukupuoleen perustuvaa syrjintää.
Syrjintä on eri asia. Ihan jos totta puhutaan, se on ihan todella vähemmistö, joka kokee ahdistelua vaikkakin sitä on enemmän kuin esim. 10 vuotta sitten.
Enpä usko että kyse on vähemmistöstä. Mihin edes perustat väitteesi? Itse en taida tuntea ketään naista jota ei olisi jotenkin häiritty sukupuolensa takia.
Tutkimusten mukaan 2012 joka kolmas nainen oli kokenut seksuaalista häirintää.
Lisäksi kysehän ei aina ole seksuaalisuuteen liittyvästä häirinnästä vaan naisia voidaan väheksyä, kiusata, mollata, ulossulkea, syrjiä, yms. muillakin tavoilla sukupuolensa takia. Kun otetaan tämäkin aspekti huomioon, kyllä tämä on hyvin yleinen kokemus.
Ja toisaalta, jos väität että ahdistelua on enemmän kuin vuonna 2012, niin silloinhan pitää olla myös enemmän uhreijakin.
Tiedätkö mitä 1/3 tarkoittaa? Ahdistelu on eri asia kuin syrjintä tai väheksyntä. Olet tyyppiesimerkki feminististä, joka ulvoo täysin ilman perusteita.
Minusta jo tuollainen heitto, että "olet tyyppiesimerkki feminististä, jne..." on juuri tätä häirintää mistä tässä puhutaan.
Tajuatko itse edes että olet häirikkö vai teetkö tuota ihan tietoisesti???
Olen nainen joka tajuaa mikä ero on ahdistelulla, häirinnällä ja tietoisesti satuttamisella.
Eivätkö sinusta siis ahdistelu ja häirintä ole "tietoista satuttamista"?
Läskit on tuskin koskaan kokeneet seksuaalista häirintää paitsi unissaan, joista sitten tekevät tarinoita julkisuuteen. Korkeintaan vittuilua. Kai se on jotain häirintää sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutelua? Oisko muutaman kerran joku kokenut oikeudekseen arvostella vartaloani, kun olin 18-v. Tai nuorempi.
Olen tietääkseni ihan ok näköinen, niin en tiedä... Ehkä olen ns. kunnollisen näköinen. Tai jotenkin epäseksuaalisen näköinen. Olen pieni ja siro.
Otsikossa puhuttiin härinnästä. Ei seksuaalisesta häirinnästä. Eikä siinähän ole välttämättä mitään tekemistä ulkonäöllä. Kaikenikäisiä ja kaikennäköisiä naisia häiritään eri tavoin.
Tämäkin viesti alkaa olla häirinnän rajoilla. Siinähän viitataan kokonaiseen ihmisryhmään halventavasti. Ja lisäksi koko ajan halutaan estää naisia puhumasta naisiin kohdistuvasta häirinnästä vaikka otsikko rajaa keskustelun juuri tähän.
Eihän estetä.
Otsikossa kysyttiin, onko joku sellainen nainen, joka ei ole kokenut häirintää. Ei pyydetty varsinaisesti häirintäkokemuksia, mutta toki asiasta syntyy keskustelua. Musta olis upeaa, jos saisi esittää myös eriäviä mielipiteitä eikä vain nyökytellä samanmielisten kuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Läskit on tuskin koskaan kokeneet seksuaalista häirintää paitsi unissaan, joista sitten tekevät tarinoita julkisuuteen. Korkeintaan vittuilua. Kai se on jotain häirintää sitten?
Häirintää tämäkin viesti. Mollaat siinä ylipainoisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu ihan ensin häirintä termiin ja palaa sit asiaan. Kommentti on typerä niin, mutta häirintää se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Oot väärässä. Oon kokenut sekä fyysistä että muuta. Niin sairaita ihmiset ovat, että läskitkin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän estetä.
Otsikossa kysyttiin, onko joku sellainen nainen, joka ei ole kokenut häirintää. Ei pyydetty varsinaisesti häirintäkokemuksia, mutta toki asiasta syntyy keskustelua. Musta olis upeaa, jos saisi esittää myös eriäviä mielipiteitä eikä vain nyökytellä samanmielisten kuorossa.
Miten voi olla eriävä mielipide jonkun toisen kokemuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu ihan ensin häirintä termiin ja palaa sit asiaan. Kommentti on typerä niin, mutta häirintää se ei ole.
Ehkei tuo täytä rikosoikeudellisen häirinnän kriteereitä, mutta on se silti häiritsevää käytöstä, puhekielessä siis häirintää. Sama juttu ahdistelun kanssa. Puhekielessä sillä tarkoitetaan kaikenlaista ahdistavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot väärässä. Oon kokenut sekä fyysistä että muuta. Niin sairaita ihmiset ovat, että läskitkin kelpaa.
Lihavalle, rumalle, jne, uskaltavat ahdistelijat yleensä vielä olla normaalia ilkeämpiä. Surullista ettei nykyaikana edes lapset tai vanhukset ole turvassa ahdistelulta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pyytämättä saanut tutuilta naisilta römpsä ja tissikuvia mikä on ällöttävää ja ahdistavaa. Etenkin jos kyseessä ei mikään kaunis tapaus. Samoin olen parissa suhteessa saanut naiselta turpaan mutta eihän siitä mies kehtaa puhua julkisesti. Samoin olen joutunut sammuneena tilaan jossa nainen on ottanut suihin. Miten nämä olisi jos tekijä olisikin mies? Näiden aikoihin olin 18-23 vuotias nuori mies.
En tiedä, miksi sitä pitäisi pohtia, jos kyseessä olisi ollut tekijänä mies. Eikö sitä voi käsitellä ihan sillä, että sinä olet nämä kokenut ja miltä se sinusta tuntui? Jos olet kokenut tapaukset ikävinä, niistä kannattaa puhua. Jos et, mitä lisäarvoa niistä puhuminen tähän tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei tuo täytä rikosoikeudellisen häirinnän kriteereitä, mutta on se silti häiritsevää käytöstä, puhekielessä siis häirintää. Sama juttu ahdistelun kanssa. Puhekielessä sillä tarkoitetaan kaikenlaista ahdistavaa käytöstä.
Tällaisessa keskustelussa et voi käyttää termejä löyhästi ja miten sattuu.
Olen saanut pyytämättä dickpicejä, mutta en ole kokenut niitä häirinnäksi. Onko jokin häirintää silloin, jos itse ei koe sitä sellaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei he ole paremmin informoituja vaan täysin neutraaleista asioista tehdään iso numero ja jo nuorille sanotaan, että jokainen sana miespuoliselta on ahdistelua. Toivottavasti näen vielä sen päivän kun joku nuori uskaltaa sanoa äidilleen, että älä viitsi. Kaikki ylitulkitaan ja yliseksualisoidaan, ihan kaikki.
N35, teinitytön äiti
Niin, tai sitten kaikki "ylitulkittu seksuaalinen" verbaalinenkin viesti muokkaa sinua ja sinun teinityttöäsiä siten, mikä on vähemmän onnellinen mieli, kuin jos sitä p*skaa ei kuulis. Se muokkaa käsitystä itsestä, miehistä, omista rajoista, omasta kehosta jne. Vähintäänkin kovettaa. Joka monen mielestä on vain hyvä asia. Mutta kyynisyys ei ole hyvä, eikä sekään, että jo nuoresta alkaen pitää olla varuillaan ja tuntea negatiivisia tunteita miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole edes puhekielessä häirintää. Tässä näkee sen miten häirintänä pidetään nykyään mitä tahansa mikä ei itseä miellytä. Todennäköisesti myös tätä kommenttia siis.
Aiheutatte sen että oikea häirintä peittyy oaskapuheen alle. Häirinnän uhrien kyynelissä kylvette.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut pyytämättä dickpicejä, mutta en ole kokenut niitä häirinnäksi. Onko jokin häirintää silloin, jos itse ei koe sitä sellaiseksi?
Ei
Kyllä, jos se täyttää häirinnän määritelmän.