Panu Rajala määrätty lähestymiskieltoon
Mitä mieltä Panu Rajalasta?
Kommentit (1228)
Anteeksi nyt mutta mä en vaan tajua tätä kuviota. Saunominen ilmeisen vapaaehtoisesti yhdessä tällaisen kanssa? Vihjaillut vuosia kaksmielisyyksiä. Olkoonkin kuinka tuttu niin käsittämätöntä. Itse pidän saunomista perheen kesken aika tuttavallisena asiana eli en etäiseksi luonnehdittua rivouksia huudahtelevaa edesmenneen äidinkään miestä niihin kutsuisi. Eri juttu ovat yleiset avantosaunat joissa itsekin käyn.
Facebook ehdotti joskus aiemmin Panu Rajalaa kaveriksi. En ollut edes käynyt Panun profiilissa eikä meillä näyttänyt olevan yhteisiä fb-kavereita, joten en tiedä mistä tuo ehdotus sai alkunsa. Algoritmien ihmeellinen maailma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut Panu Rajalan kirjan Veikko Huovisesta ja se oli ihan asiallinen. Tätä lähestymiskieltoasiaa en osaa kauheasti kommentoida, kun tuossa lehtijutussa ei ollut kovin tarkkoja yksityiskohtia. Toivon mukaan lähestymiskieltoja ei jaella ihan heppoisin perustein.
Niin, Rajalan saavutukset kirjailijana jäävätkin näihin muiden kirjailijoiden elämänkertoihin ja muutamaan kesäteatterinäytelmään.
Omat kirjat ovatkin sitten lähinnä omaa elämänkertaa, eli panemista ja ryyppäämistä ja läheistensä solvaamista.
Lähestymiskieltoja ei todellakaan jaella heppoisin perustein. Lähestuymiskiellon määrää käräjäoikeus ja sen saamiseksi on oltava objektiivisesti arvioitavissa olevaa näyttöä, eikä hakijan oma uhkakokemus ole riittävä peruste kiellon määräämiseksi. Joten ole ihan huoleti, lähestymiskiellolle on aina painavat perusteet, niin myös tässä tapauksessa.
Mä en ymmärrä tätä tarvetta toistuvasti solvata näitä "muutamaa kesäteatterinäytelmää ja kirjailijoiden elämäkertaa". Oletko joskus jäänyt Panun rinnalla kakkoseksi vai mistä tuo katkeruus kumpuaa? Ne "vakavasti otettavat" teokset (eli muut kuin nämä niljakkaat skandaalikirjat) on ihan irrallaan tästä setämieskeskustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Facebook ehdotti joskus aiemmin Panu Rajalaa kaveriksi. En ollut edes käynyt Panun profiilissa eikä meillä näyttänyt olevan yhteisiä fb-kavereita, joten en tiedä mistä tuo ehdotus sai alkunsa. Algoritmien ihmeellinen maailma!
Oletko itsekin setä vai sopivaa kohderyhmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytätte Panu Rajalalta nimityksiä "setämies" ja "papparainen"? Eikö hän ole saman ikäinen kuin esimerkiksi Jeff Beck, joka kiertää maailmaa tällä hetkellä johnny Deppin kanssa ja jota kutsutaan kitaristien kitaristiksi. Samaten joku kirjoituksessaan mainitsi "Panu Rajalan viimeiset vuodet". Onko täällä jollain lähtöjärjestys tiedossa? Ihminen voi elää reippaasti yli satavuotiaaksi hyvillä elintavoilla. Älkää lisätkö ihmisten stressiä ilkeilemällä turhan päiten. Vastenmielisiin sanoihin haluan liittää vielä verbin "löhötä", vaikka se tähän ketjuun kuulukaan, ällöttää kuitenkin yhtä paljon kuin edellä mainitut.
No hän nyt on setämies ja papparainen 🤷
Kuten Michael Monroe - kaimastaan Jaggerista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt mutta mä en vaan tajua tätä kuviota. Saunominen ilmeisen vapaaehtoisesti yhdessä tällaisen kanssa? Vihjaillut vuosia kaksmielisyyksiä. Olkoonkin kuinka tuttu niin käsittämätöntä. Itse pidän saunomista perheen kesken aika tuttavallisena asiana eli en etäiseksi luonnehdittua rivouksia huudahtelevaa edesmenneen äidinkään miestä niihin kutsuisi. Eri juttu ovat yleiset avantosaunat joissa itsekin käyn.
Ei sinun tarvitsekaan tajuta. Ei voi tietää miten kuvio yksityiskohtineen on mennyt, siitä kun ei ole tietoa annettu. Riittää, että tajuat tämän: Rajala on tuomittu laajennettuun lähestymiskieltoon, eli näyttöä kohtuu vakavasta häirinnästä on ollut. Ei meidän mielipiteet merkkaa tästä sauna-asiasta tässä jutussa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä miehiä tulee?
Kyllä.noita naisiakin löytyy, niistä vähemmän vaan tehdään ilmoituksia.
Puuma on Suomessa uhanalainen laji.
Eivät Panun kirjat voi olla irrallaan hänen persoonastaan. Jotain rajaa!
Ei tulis mieleenkään olla äidin miehen kanssa saunassa. Mulla on semmonen suuvärkki että mies katoaa kun avaan sanasen arkkuni.
Oikeus ei tosiaankaan kevein perustein määrää lähestymiskieltoja.
Eihän tuo Rajalan touhu mikään uutinen ole. Asia tiedettiin ja opiskelijoita varoiteltiin Rajalasta jo 90-luvulla, kun se oli Tampereen yliopistossa taideaineiden laitoksen professorina. Muistaakseni homma meni jotenkin niin, että lopulta joukko opiskelijanaisia marssi jonnekin ylimmän johdon pakeille ja Rajala siirrettiin siististi sivuun, eikä hän enää viimeisinä virkavuosinaan opettanut tai ollut opiskelijoiden kanssa tekemisissä. Muistan herran maineen ja kohun 90-2000-luvun taitteesta.
Kaffebulla kirjoitti:
Mahtaa Kutri Helenaa vituttaa, että ikänä koski pitkällä tikullakaan tuohon paskaläjään
Kutrilla on kolmannen asteen yhteys.Miesvainaja tuli Kutrin ja Panun väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitsekaan tajuta. Ei voi tietää miten kuvio yksityiskohtineen on mennyt, siitä kun ei ole tietoa annettu. Riittää, että tajuat tämän: Rajala on tuomittu laajennettuun lähestymiskieltoon, eli näyttöä kohtuu vakavasta häirinnästä on ollut. Ei meidän mielipiteet merkkaa tästä sauna-asiasta tässä jutussa mitään.
Totta. Oli vain retorista pohdintaani, jota tämä koko ketju on. Tuskin kenelläkään on tietoa tarkemmin tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei tämän tyypin kohdalla yllätä. Silti edesmenneen vaimon tyttären kopelointi on kyllä jo äärimmäisen ällöttävää kamaa.
oho!!!! Edesmenneen vaimon tyttären? jo on.....törkeää
Vierailija kirjoitti:
Oikeus ei tosiaankaan kevein perustein määrää lähestymiskieltoja.
Vaikuttaa siltä, että puhut kokemuksesta....
Rajalan maine on tiedetty kulttuuripiireissä jo pitkään. Sitä on niissä peiteltykin ja suojeltukin. Hyi h-tti!
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että saunominen tapahtui perheen kesken?
Täällä on kyllä ihmisillä käsittämättömiä mielikuvia tästä saunatapahtumasta. Käsittämätöntä siinäkin mielessä, kun me suomalaiset olemme saunakansaa ja saunomme millä kokoonpanolla milloinkin. Itse olen ollut perhesaunassa viimeksi joskus 30 vuotta sitten ja sen jälkeenkin olen saunonut lukemattomia kertoja milloin milläkin kokoonpanolla.
Lehdessä mainitaan, että Panu Rajalan mukaan kyseinen koskettelu tapahtui saunaillan yhteydessä. Mitä tuo saunailta tässä tapauksessa tarkoittaa, sitä ei lehdessä tarkenneta. Minulle saunaillat ovat tapahtumia, joissa on paljon ihmisiä ja silloin ei puhuta mistään perhesaunoista.
Joka tapauksessa tapahtui saunasessio missä yhteydessä tahansa, oli naisen alapään koskettelu joka tapauksessa tuomittavaa, eikä se siitä muutu miksikään, oli saunominen tapahtunut perhepiirissä, tai laajemmalla kokoonpanolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että saunominen tapahtui perheen kesken?
Täällä on kyllä ihmisillä käsittämättömiä mielikuvia tästä saunatapahtumasta. Käsittämätöntä siinäkin mielessä, kun me suomalaiset olemme saunakansaa ja saunomme millä kokoonpanolla milloinkin. Itse olen ollut perhesaunassa viimeksi joskus 30 vuotta sitten ja sen jälkeenkin olen saunonut lukemattomia kertoja milloin milläkin kokoonpanolla.
Lehdessä mainitaan, että Panu Rajalan mukaan kyseinen koskettelu tapahtui saunaillan yhteydessä. Mitä tuo saunailta tässä tapauksessa tarkoittaa, sitä ei lehdessä tarkenneta. Minulle saunaillat ovat tapahtumia, joissa on paljon ihmisiä ja silloin ei puhuta mistään perhesaunoista.
Joka tapauksessa tapahtui saunasessio missä yhteydessä tahansa, oli naisen alapään koskettelu joka tapauksessa tuomittavaa, eikä se siitä muutu miksikään, oli saunominen tapahtunut perhepiirissä, tai laajemmalla kokoonpanolla.
No eikös jossain jutussa kirjoitettu että heillä on ollut perinteenä tällaiset perhesaunomiset? Tjsp. Mielestäni luin. Tuskin siellä tontilla nyt koko kylä olivsaunomassa.
häh, onkse pannu siel rajalla, vai?