Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Panu Rajala määrätty lähestymiskieltoon

Vierailija
21.06.2022 |

Mitä mieltä Panu Rajalasta?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008899013.html

Kommentit (1228)

Vierailija
1221/1228 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiska:

"Katrin sanojen mukaan Panu halusi olla kovasti julkisuudessa ja ex-pariskunta riiteli paljon.

– Yhteisten haastattelujen lisäksi Panu halusi kirjoittaa minusta itse. Kerran hän kirjoitti kolumnissaan Eeva-lehdessä sarkastiseen sävyyn siitä, miten puhtaan sinivalkoinen minä olen.

”Otetaan tähän yhteinen kuva”, hän ehdotti.

”En tule”, vastasin.

”Miksi et? Tämä on hyvä kolumni.”

”En tykkää tuosta tyylilajista. En tule.”

Siitä tuli mahtava riita.

”Saatanan vittumainen akka!” Panu huusi minulle, Katri Helena kertaa kirjassa erästä yhteenottoa
."

Että sellanen hauska setä tämä meidän sivistynyt kirjailija professorimme.

Mihin kategoriaan laitetaan äiti, joka pieksää lapsensa sairaalakuntoon? Onko sellanen äiti koko kansan rakastama?

Tuosta sinulla ei ole esittää mitään faktaa, pelkkiä juoruja.

Vierailija
1222/1228 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiska:

"Katrin sanojen mukaan Panu halusi olla kovasti julkisuudessa ja ex-pariskunta riiteli paljon.

– Yhteisten haastattelujen lisäksi Panu halusi kirjoittaa minusta itse. Kerran hän kirjoitti kolumnissaan Eeva-lehdessä sarkastiseen sävyyn siitä, miten puhtaan sinivalkoinen minä olen.

”Otetaan tähän yhteinen kuva”, hän ehdotti.

”En tule”, vastasin.

”Miksi et? Tämä on hyvä kolumni.”

”En tykkää tuosta tyylilajista. En tule.”

Siitä tuli mahtava riita.

”Saatanan vittumainen akka!” Panu huusi minulle, Katri Helena kertaa kirjassa erästä yhteenottoa
."

Että sellanen hauska setä tämä meidän sivistynyt kirjailija professorimme.

Mihin kategoriaan laitetaan äiti, joka pieksää lapsensa sairaalakuntoon? Onko sellanen äiti koko kansan rakastama?

Tuosta sinulla ei ole esittää mitään faktaa, pelkkiä juoruja.

Katri Helena kertoi kirjassaan tästä juorusta ja mistä se oli lähtöisin. Paljon on pahantahtoisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1228 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla entisten opiskelijoiden muistoja.

Mitä haluaisit tietää?

Sen voin sanoa että opiskeluvuosieni kokemusten perusteella mikään täällä kerrottu ei varsinaisesti paljoa yllätä. Lisäksi akateemisessa ja taiteellisessa mielessä nuo vuodet olivat täysin ajanhukkaa.

Vierailija
1224/1228 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panu Rajala on älykäs, kirjallisuudentutkimuksesta väitellyt tohtori. Perehtynyt mm. Sillanpäähän, Waltariin ja Päätaloon. Tämä palstamammojen haukkuminen taitaa olla lähinnä kateutta.

On lukenut kirjallisuutta - ja hyödyntää sitä härskisti: 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/12/onko-panu-rajalan-finlandia-eh…

"Panu Rajalan kirjoittamassa Intoilija-romaanissa on noin 100 sivua kuta kuinkin sanasta sanaan I.K. Inhalta kopioitua tekstiä. Otteet Rajala on poiminut muun muassa I.K. Inhan teoksista Suomen maisemia ja Hellas ja helleenit, Karjalan laulumailta ja Mikko Kylliäisen toimittamasta teoksesta I.K. Inhan Muistelmia pyöräretkeltäni. Romaanin lopussa Rajala mainitsee lähdeteoksia, mutta ei erottele millään tavalla romaanissa, mitkä ovat suoria lainauksia."

Jos kirjassa olisi tarkat lähdeviitteet, se ei olisi enää romaani.

Vierailija
1225/1228 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panu Rajala on älykäs, kirjallisuudentutkimuksesta väitellyt tohtori. Perehtynyt mm. Sillanpäähän, Waltariin ja Päätaloon. Tämä palstamammojen haukkuminen taitaa olla lähinnä kateutta.

On lukenut kirjallisuutta - ja hyödyntää sitä härskisti: 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/12/onko-panu-rajalan-finlandia-eh…

"Panu Rajalan kirjoittamassa Intoilija-romaanissa on noin 100 sivua kuta kuinkin sanasta sanaan I.K. Inhalta kopioitua tekstiä. Otteet Rajala on poiminut muun muassa I.K. Inhan teoksista Suomen maisemia ja Hellas ja helleenit, Karjalan laulumailta ja Mikko Kylliäisen toimittamasta teoksesta I.K. Inhan Muistelmia pyöräretkeltäni. Romaanin lopussa Rajala mainitsee lähdeteoksia, mutta ei erottele millään tavalla romaanissa, mitkä ovat suoria lainauksia."

Jos kirjassa olisi tarkat lähdeviitteet, se ei olisi enää romaani.

Voi hyvä tavaton (sic!). Tietenkin suora lainaus merkitään lähteineen, oli romaani tai ei. Eikä lainaaminen muuta romaania muuksi.

Plagiointia tuo on.

Vierailija
1226/1228 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ei tämän tyypin kohdalla yllätä. Silti edesmenneen vaimon tyttären kopelointi on kyllä jo äärimmäisen ällöttävää kamaa.

Hä? 😯

Mitä hä? Tästä on ollut lehdissä. Eri

Vierailija
1227/1228 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan (vielä) lukenut tuota uutta elämäkertaansa? Oliks sen anti tosiaan tuo että piti päästä taas näpäyttämään Katri Helenaa.

Vierailija
1228/1228 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että Panu ei uusimmassa kirjassaan repostele Marjan asioilla. Se olisi jo häväistys poisnukkuneen, kunnioitetun Marjan kunniakkaasta elämäntyöstä.

Panu Rajala pääsi aikoinaan julkkikseksi sillä, että reposteli kirjassaan poisnukkuneen ensimmäisen vaimonsa, Elina Yli-Vakerin, asioilla. Joten en ihmettelisi, vaikka nyt repostelisi tätä viimeiseksikin jäänyttä ja kaikkia muita naisiaan niiden välillä. Se on täys pelle ja narsisti koko mies.

Vai reposteli. Itse vaimo antoi luvan kirjoittaa.