Alkaa hermo mennä tämän "kesä"kelin kanssa! Haluan lähteä ulos toppi päällä, juoda päiväkahvit kuistilla, levittää aurinkorasvaa iholleni. E...
Lopu jo vesisade!!! Ja ennenkuin joku kysyy, kyllä otan mielummin viime kesän pätsin kuin tämän kylmyyden ja sateen, kiitos.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä ihan tykännyt. Ollaan oltu lasten kanssa rannalla, jäätelöllä, pyöräilty todella paljon. Ihan kesäfiilis ollut, vaikka ei olekaan ollut helteitä. Sadesäällä taas ihanaa olla kotona ja pelailla lautapelejä ja katsoa telkkaria.
Joo, mutta jos kesä/heinä/elokuussa on 2 päivää, jolloin voi tehdä muutakin kun pelata lasten kanssa sisällä lautapelejä ja katsoa telkkaria, niin eipä paljoa kiinnosta. Varsinkin, kun Suomessa on jo muutenkin 9kk aikaa, jolloin ei oikein muuta ole , kun pelata sisällä niitä lautapelejä ja katsoa telkkaria. Noin kärjistetysti siis.
Ei ole ollenkaan väärin toivoa, että edes nuo kolme "kesä"kuukautta tarkenisi ilman villasukkia ja villahousuja, eikä tarvitsisi olla sisällä pelaamassa lautapelejä tai katselle telkkaria.
Kyllä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Kesällä toivoo, että olisi lämmintä eikä ihan 12kuukautta tarvitsi palella ja kulkea takki päällä.
Viileän ystävillä täällä on muutenkin kuukausi tolkulla sopivaa ilmastoa, niin kyllä lämpimän ystävilläkin pitäisi edes kuukausi olla lempisäätä, eikä siitä tarvitsisi niin hirveästi pakkasen ystävät valittaa.
Tuo kuulostaa enemmänkin asenneongelmalta, jos ei kykene muuhun kuin pelaamaan sisällä lautapelejä silloin kun ei ole hellettä. Ei siinä tarvi olla "viileän ystävä", pitää vaan käyttää päätään ja ulkoilla vaikka sitten kapinamielessä. En vain jaksa käsittää säästä märisemistä.
Kuulostaa enemmän siltä että jotkut oikein haluavat tekosyyn möllöttää sisällä telkkarin ääressä.
Onkohan sinulla itselläsi asenneongelma? Et tunnu ainakaa ymmärtävän pätkääkään meitä, jotka ei haluta vetää pilkkihaalaria tai sadeasua kesäkuussa päälle koko aikaa voidaksemme olla ulkona tai istua terassilla. Miksi se sua ärsyttää?
En ole tuo lainaamasi, mutta minua ärsyttää tuo pilkkihaalari/toppatakki/pipo ja hanskat -liioittelu. Jos tässä säässä tarvitsee noin paljon vaatteita voidakseen mennä ulos, niin on syytä mennä lääkäriin ja vähän äkkiä. Miten muka selviätte talvella hengissä jos tarvitsette ulkoiluun toppatakin aina kun ei ole hellettä?
Mitä liiottelua on jos on toppatakki päällä kun tulee vettä kaatamalla, tuulee ja on 8 astetta lämmintä.
No sitä, että yleensä toppatakkia tarvitsee vasta sitten, kun pakkasta on enemmän kuin pari astetta.
Jep, kahdeksan asteen keleissä käytetään jotain kevyempää takkia. Täytyy olla tosi huono verenkierto, jos tolla kelillä tarvitsee toppatakkia.
No sannan kai se on syy!! Taas meni lämmöt Eurooppaan t. Änkyrä
Meteorologi: Juhannusviikolla luvassa ukkosta ja sadekuuroja– ”Lunta tuskin kuitenkaan saadaan” IS
Mahtaa olla nyt huippujuhannus teille, jotka ette ymmärrä aurinkoa ja lämmintä kesää toivovia.
Höpötihöpö, oikein ihanaa kun on vilpoisen raikas, mutta aurinkoinen sää.
Kävin maalla jo uimassakin eikä ihmeekseni ollut edes kylmää vettä, vaikka en yleensä tähänaikaan vielä ui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua teitä joiden "masennukset" ja muutenkin mieliala on noin sidoksissa säähän. Maailmassa on tuskin mitään mihin voi vähemmän itse vaikuttaa.
Ja ihan tästä sivusta, että oma masennus ei alkanut siksi että sinä et saanut olla toppi päällä kuistilla.
Kyllä mulla ainakin väkisin vaikuttaa mielialaan ainakin jonkin verran, jos sää kovasti rajoittaa elämää. Esim. helteellä en voi päiväaikaan mennä lainkaan ulos.
En tietenkään tarkoittanut että sää ei millään tavalla vaikuta toimintaan, eihän tässä mitään kivipatsaita olla. On silti erikoista jos on aina paha mieli siitä että aurinko ei paista. Edes mun masennuslääkkeeti ei takuulla tehoaisi tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meteorologi: Juhannusviikolla luvassa ukkosta ja sadekuuroja– ”Lunta tuskin kuitenkaan saadaan” IS
Mahtaa olla nyt huippujuhannus teille, jotka ette ymmärrä aurinkoa ja lämmintä kesää toivovia.
Joo tietty, se että ei jaksa säästä valittamista tarkoittaa aina sitä että toivoo paskaa säätä.
Suomen kesä on huono vitsi. Parvekkeella lasin takana on lämmin mutta ei puhettakaan että voisi mennä esim. maauimalaan. Onneksi kahden viikon päästä italiaan.
No ei tämä 35 ole mitään herkkua. Mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Koko päivä menee sisällä verhot kiinni torkkuessa, onpa ihana kesäsää 🙄. T. Keskieurooppalainen
Minä en toivo helteitä, mutta sellaiset 20 astetta olisi ihan kiva. No, kai niitä taas jossain välissä tulee, toivottavasti.
Käväisin pihalla pyörähtämässä, ja vaatteet on märkinä ja olisi siellä toivonut enemmänkin päälle kuin lämpökerraston ja verkkatakin, ainakin jos olisi pidempään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä ihan tykännyt. Ollaan oltu lasten kanssa rannalla, jäätelöllä, pyöräilty todella paljon. Ihan kesäfiilis ollut, vaikka ei olekaan ollut helteitä. Sadesäällä taas ihanaa olla kotona ja pelailla lautapelejä ja katsoa telkkaria.
Joo, mutta jos kesä/heinä/elokuussa on 2 päivää, jolloin voi tehdä muutakin kun pelata lasten kanssa sisällä lautapelejä ja katsoa telkkaria, niin eipä paljoa kiinnosta. Varsinkin, kun Suomessa on jo muutenkin 9kk aikaa, jolloin ei oikein muuta ole , kun pelata sisällä niitä lautapelejä ja katsoa telkkaria. Noin kärjistetysti siis.
Ei ole ollenkaan väärin toivoa, että edes nuo kolme "kesä"kuukautta tarkenisi ilman villasukkia ja villahousuja, eikä tarvitsisi olla sisällä pelaamassa lautapelejä tai katselle telkkaria.
Kyllä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Kesällä toivoo, että olisi lämmintä eikä ihan 12kuukautta tarvitsi palella ja kulkea takki päällä.
Viileän ystävillä täällä on muutenkin kuukausi tolkulla sopivaa ilmastoa, niin kyllä lämpimän ystävilläkin pitäisi edes kuukausi olla lempisäätä, eikä siitä tarvitsisi niin hirveästi pakkasen ystävät valittaa.
Tuo kuulostaa enemmänkin asenneongelmalta, jos ei kykene muuhun kuin pelaamaan sisällä lautapelejä silloin kun ei ole hellettä. Ei siinä tarvi olla "viileän ystävä", pitää vaan käyttää päätään ja ulkoilla vaikka sitten kapinamielessä. En vain jaksa käsittää säästä märisemistä.
Kuulostaa enemmän siltä että jotkut oikein haluavat tekosyyn möllöttää sisällä telkkarin ääressä.
Onkohan sinulla itselläsi asenneongelma? Et tunnu ainakaa ymmärtävän pätkääkään meitä, jotka ei haluta vetää pilkkihaalaria tai sadeasua kesäkuussa päälle koko aikaa voidaksemme olla ulkona tai istua terassilla. Miksi se sua ärsyttää?
En ole tuo lainaamasi, mutta minua ärsyttää tuo pilkkihaalari/toppatakki/pipo ja hanskat -liioittelu. Jos tässä säässä tarvitsee noin paljon vaatteita voidakseen mennä ulos, niin on syytä mennä lääkäriin ja vähän äkkiä. Miten muka selviätte talvella hengissä jos tarvitsette ulkoiluun toppatakin aina kun ei ole hellettä?
Mitä liiottelua on jos on toppatakki päällä kun tulee vettä kaatamalla, tuulee ja on 8 astetta lämmintä.
No sitä, että yleensä toppatakkia tarvitsee vasta sitten, kun pakkasta on enemmän kuin pari astetta.
Jep, kahdeksan asteen keleissä käytetään jotain kevyempää takkia. Täytyy olla tosi huono verenkierto, jos tolla kelillä tarvitsee toppatakkia.
Mä käytän paksua toppatakkia että tarkenee tuntikausia ulkona. Ihan sama mitä muut ajattelee. Ja olen terve.
Välillä sataa, välillä paistaa. Niinhän sen kuuluukin olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei voi lähteä ulkomaille kesää etsimään vaikka mieli tekisi. Itsellä ei ole rahaa nyt kun olisi lomaa, kaikilla ei taas ole sitä lomaa lainkaan vaan esimerkiksi monen opiskelijan on pakko olla kesällä töissä.
Muista sitten että siellä töissä ei helpota kenenkään muun päivää se säästä valittaminen.
Mä oon pistäny sadekamat päälle ja öähtenyt koiran kanssa metsään. Mikä tuoksu! Ja miten raikas, hengitettävissä oleva ilma. Ja tekee iholle hyvää. Yritän ottaa ilon irti sateestakin, kasvit tykkää puolukoita näyttäisi ainakin olevan tulossa.
Olisi kyllä mukavaa sekin, jos välillä ei sataisi. Hellettä en kaipaa mutta sateettomuutta kyllä.
Voiko keskustelusta päätellä, että ketjun enemmistö on koleasta ja sateisesta säästä mielissään ja suorastaan nauttii kun ei ole kuuma ja joutuu (saa) pitää takkia päällä ulkona kesät talvet. Ei syö sääsketkään sitten niin pahasti. Enemmistö myös koko ajan ulkona ollessaan liikkuu, tekee pihatöitä tai urheilee.
He ei tykkää istua ulkona syömässä/juomassa ja seurustelemassa muiden kanssa eikä missään tapauksessa rannalla makoilusta. Kesäihmisistä taas on ihanaa välillä vain olla, jos lämmin sää ja istua laiturilla tms.
Hellehuorien ulina on musiikkia korvilleni :) Toivottavasti koko kesä jatkuu tällaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy Pakistanissa ja Afrikassa olevan lähempänä +50 asteen lämpötiloja. Jossain luki että osa ihmisistä oksentaa verta ja on muita pahoja oireita kuumuuden vuoksi.
Ranskassa n. +40 astetta.
Kyllähän nuo on hirmuisia lukemia eikä niitä kyllä Suomeen koskaan kaipaa.
Jos ei Suomen ilmasto miellytä niin lomalle mars ulkomaille tai muuta pysyvästi.
Niin? Paras lämpö on sellainen 25-30.
Niin, mikset muuta?
Jos lämmin ilma on se tärkein asia maailmassa, voisi tehdä jotain itse.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei toivo pakkasia ja lunta vaan nimenomaan sitä, että tämä nykyinen sää jatkuu koko kesän, mutta ne helteet jää tulematta. Ainakin helleputkena, yksittäisinä päivinä vielä hellekin on ok. Ihan samoin sadekin on ok yksittäisinä päivinä, mutta viikonkin sadekausi ei.
Nytkin on aurinkoista ja lämmintä liki 20 astetta eli t-paitakeli ja ihan täydellistä vaikka toki hieman vähäisempi tuulikin riittäisi. Nyt jaksaa ja huvittaa tehdä kaikenlaista, mutta ulos mennessä ei tarvitse ihmeemmin pukea eikä varsinkaan takkia tai sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku onneton käyttää villahousuja kesällä. Mitä villaa sitten talveksi ylle?
Vierailija kirjoitti:
Voiko keskustelusta päätellä, että ketjun enemmistö on koleasta ja sateisesta säästä mielissään ja suorastaan nauttii kun ei ole kuuma ja joutuu (saa) pitää takkia päällä ulkona kesät talvet. Ei syö sääsketkään sitten niin pahasti. Enemmistö myös koko ajan ulkona ollessaan liikkuu, tekee pihatöitä tai urheilee.
He ei tykkää istua ulkona syömässä/juomassa ja seurustelemassa muiden kanssa eikä missään tapauksessa rannalla makoilusta. Kesäihmisistä taas on ihanaa välillä vain olla, jos lämmin sää ja istua laiturilla tms.
Ei, vaan osa ihmisistä ei ymmärrä tällaista jatkuvaa valitusta asioista mihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa. Toki jos haluat pilata oman lomasi suremalla sitä, että ei ole hellettä, niin anna mennä vaan. Itse aion nauttia joka tapauksessa, oli ilma mikä hyvänsä.
Suomalainen vissiin lohduttaa itseään fantasioimalla että muuallakin sataa paskaa taivaan täydeltä. Sori, täällä on niin lämmin että ollaan ihan ihmeissään.