Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa hermo mennä tämän "kesä"kelin kanssa! Haluan lähteä ulos toppi päällä, juoda päiväkahvit kuistilla, levittää aurinkorasvaa iholleni. E...

Vierailija
19.06.2022 |

Lopu jo vesisade!!! Ja ennenkuin joku kysyy, kyllä otan mielummin viime kesän pätsin kuin tämän kylmyyden ja sateen, kiitos.

Kommentit (228)

Vierailija
121/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. En ole kertaakaan käynyt uimassa tänä kesänä kun järvet ovat Hämeen alueellakin vielä jääkylmiä. Eikä ne lämpenekään näillä ilmoilla. Tuuli vielä sekoittaa jatkuvasti kylmää pohjavettä pintaan. Ei ihme ettei moni suomalainen osaa oikeastaan uida.  Ei uimataito kehity  jos ei käy uimahallissa.

Jääkylmiä?

Minä olen uinut Pohjois-Karjalassa jo kuukauden ajan. Viikko sitten vesi tuntui jo niin lämpimältä, etten meinannut malttaa tulla pois.

Älä puhu paskaa. Järvet eivät lämpene jollei ole ainakin viikon hellejaksoa.

Sulihan niistä jääkin.

Vierailija
122/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topeista en itse tykkää mutta kyllä t-paidassa on pärjännyt mainiosti jo monta viikkoa. Ja aurinkorasvaakin on tarvinnut ihan liki päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi painuimme heti ulkomaille kun vaan pystyimme. Eikä ole kaduttanut.

Vierailija
124/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että Suomeen tullaan ulkomailtakin ihan sään perässä? Tosin talvella.

Vierailija
125/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Intiaan.

Vierailija
126/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi painuimme heti ulkomaille kun vaan pystyimme. Eikä ole kaduttanut.

Tälle toiminnalle nostan hattua. Jos on ongelma niin se ratkaistaan, eikä jäädä ulisemaan sitä että Oulussa tulisi olla 30 astetta joka vuosi.

Vierailija
127/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna kentälle. Näkyykin kohteessa olevan n. +30 ja nousemaan päin.

Vierailija
128/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko pakko vuettää kesää Suomessa? Virossa paistaa aurinko ja on kunnon kesäilmat. Eilen satoi, mutta muuten on paistanut lähes koko kuukauden.

Vierailija
129/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*viettää

Vierailija
130/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua teitä joiden "masennukset" ja muutenkin mieliala on noin sidoksissa säähän. Maailmassa on tuskin mitään mihin voi vähemmän itse vaikuttaa.

Ja ihan tästä sivusta, että oma masennus ei alkanut siksi että sinä et saanut olla toppi päällä kuistilla.

Kyllä mulla ainakin väkisin vaikuttaa mielialaan ainakin jonkin verran, jos sää kovasti rajoittaa elämää. Esim. helteellä en voi päiväaikaan mennä lainkaan ulos.

Vierailija
131/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pitäisi matkustaa Helsinkiin ja Linnanmäelle, mutta kuka siellä tuulessa ja sateessa viitsii pyöriä!

Tuuli ja sade on ne pienimmät haitat lintsillä.

Vierailija
132/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto pysyy kauniimpana pidempään näin. Rumaa sellainen keltaiseksi ja ruskeaksi kuivunut maa.

Vierailija
133/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä keski-euroopasta! Lämpötila on ollut päivisin yli 30 astetta jo reilun viikon ja tänään päästään 35 asteeseen. Sisälämpötila pysyy alle 27 asteessa kun tuulettaa öisin.

Ruokaa tehdään vain ulkona grillissä tai syödään jotain suoraan jääkaapista. Tiskikonettakaan ei viitsi käyttää kuin ainoastaan pakon edestä. Ilmastointia ei ole eikä sellaista saa asentaa.

Kaikkeen tottuu ja viime yönkin nukuin oikein hyvin untuvapeiton alla. Paljon mineraalivettä, SPF50 pintaan, shortsit, toppi, flip flopit sekä aurinkolasit ja elämä jatkuu :)

Vierailija
134/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko pakko vuettää kesää Suomessa? Virossa paistaa aurinko ja on kunnon kesäilmat. Eilen satoi, mutta muuten on paistanut lähes koko kuukauden.

Höpö höpö nyt taas.

Vierailija
135/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kateelliset ja kitkerät suomalaiset alapeukuttaa kun jossain ulkomailla on parempi ilma. Mutta pakko on silti istua siellä maalla ukkosta pitämässä. Koska Suomi.

Vierailija
136/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava kesä. Öisin voi nukkua ja päivisin urheilla ja kuntoilla ulkona ilman, että kalsarit on läpimärkinä.

Ei niissä tappohelteissä pysty nukkumaan ja silmät ristissä ei kyllä sitten tule päivistäkään yhtään mitään nautintoa nyt ainakaan.

Toivottavasti koko kesä menee näin. Kauhulla odottelen heinäkuuta.

Vierailija
137/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa säästä valittaminen.

Sitäkin pystyy ihminen pian muutaamaan, kiinaalla on jo feikki aurinko sekä pystyy aiheuttamaan ainakin sateita.

Vierailija
138/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt taas.

Onko siellä Pillunperällä jo lumet sulaneet vai ookkonä viälä hiihtännnä uamulenkit? Kohta sataa taas räntää ja saat valittaa miten on pimeää. Terveiset täältä vähän etelämmästä.

Vierailija
139/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi lähteä ulkomaille kesää etsimään vaikka mieli tekisi. Itsellä ei ole rahaa nyt kun olisi lomaa, kaikilla ei taas ole sitä lomaa lainkaan vaan esimerkiksi monen opiskelijan on pakko olla kesällä töissä.

Vierailija
140/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä ihan tykännyt. Ollaan oltu lasten kanssa rannalla, jäätelöllä, pyöräilty todella paljon. Ihan kesäfiilis ollut, vaikka ei olekaan ollut helteitä. Sadesäällä taas ihanaa olla kotona ja pelailla lautapelejä ja katsoa telkkaria.

Joo, mutta jos kesä/heinä/elokuussa on 2 päivää, jolloin voi tehdä muutakin kun pelata lasten kanssa sisällä lautapelejä ja katsoa telkkaria, niin eipä paljoa kiinnosta. Varsinkin, kun Suomessa on jo muutenkin 9kk aikaa, jolloin ei oikein muuta ole , kun pelata sisällä niitä lautapelejä ja katsoa telkkaria. Noin kärjistetysti siis.

Ei  ole ollenkaan väärin toivoa, että edes nuo kolme "kesä"kuukautta tarkenisi ilman villasukkia ja villahousuja, eikä  tarvitsisi olla sisällä pelaamassa lautapelejä tai katselle telkkaria.

Kyllä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Kesällä toivoo, että olisi lämmintä eikä ihan 12kuukautta tarvitsi palella ja kulkea takki päällä.

Viileän ystävillä täällä on muutenkin kuukausi tolkulla sopivaa ilmastoa, niin kyllä lämpimän ystävilläkin pitäisi edes kuukausi olla lempisäätä, eikä siitä tarvitsisi niin hirveästi pakkasen ystävät valittaa.

Minua nämä helteiden perään huutavat ärsyttävät siksi, että he eivät vaikuta rehellisiltä. Kyllä 22-24 astetta on ihan lämmin sää jo. Ei silloin tarvitse palella tai käyttää esim. takkia. Ehkä jollain on erityisen huono verenkierto tai joku muu sairaus tms., mutta ei voi olla kaikilla! Joten ihan silkkaa valehtelua useimmilta.

Ja toinen juttu on se, että kun ei ole yhtään empatiaa huonosti lämpöä kestäviä ihmisiä eikä luontoakaan kohtaan, niin... Tulee sellainen olo, että ovat joko hyvin itsekkäitä tai sitten jotenkin yksinkertaisia ihmisiä. Sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi