Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa hermo mennä tämän "kesä"kelin kanssa! Haluan lähteä ulos toppi päällä, juoda päiväkahvit kuistilla, levittää aurinkorasvaa iholleni. E...

Vierailija
19.06.2022 |

Lopu jo vesisade!!! Ja ennenkuin joku kysyy, kyllä otan mielummin viime kesän pätsin kuin tämän kylmyyden ja sateen, kiitos.

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on ollut viime vuosina. Kesäkuussa voi vaan haaveilla rannalla käymisestä, kylmä tuuli puhaltaa ja sade piiskaa vähintään parina päivänä viikosta. Jätskikiskalla tulee kylmä, lapset palelevat tuuttiensa kanssa. Piknikille ei viitsi mennä koska maa on kylmä ja ehkä märkäkin. 

Elokuussa on nykyään paras aika viettää kesälomaa.

Vierailija
222/228 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuu taitaa olla uusi toukokuu. Katsotaan tuleeko heinäkuussa yhtään lämmintä. Olisi kiva jos tulisi.

Kesät on jotenkin lyhentyneet ja talvikin tulee aikaisin. Olen alkanut harkita etelämmäs muuttoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopu jo vesisade!!! Ja ennenkuin joku kysyy, kyllä otan mielummin viime kesän pätsin kuin tämän kylmyyden ja sateen, kiitos.

Huomennahan alkaa päivä taas lyhentyä, eli syksyä kohti mennään jo.

Tämä kesä oli tässä, ensi vuonna uudestaan.

No on siitä tästäkin kesästä vielä se toinen puoli jäljellä vaikka ei tässä ekassa puolikkaassakaan mitään valittamista ole ainakaan näin etelä-suomessa asuvana. 

Ja aika aikaansa kutakin eli enää ei päivä pitene, mutta kyllä tässä vielä hetken menee että iltaisin on pimeää edes ysin aikaan. 

Vierailija
224/228 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiituh kirjoitti:

Näin atooppikkona arvostaisin, että iho saisi ilmaa ja aurinkoa! Iho on  nyt melkein yhtä huonossa kunnossa kuin talvellakin :( Kesäkuu ja ulos pitää pukea farkut, sukat, maiharit, huppari, nahkatakki ja ohut pipo.

En tiedä miksi tämä viesti oli saanut niin paljon alapeukkuja, atoopikon iholle aurinko on oikeasti pelastus. Kela on ainakin aiemmin lähettänyt pahimpia tapauksia etelän lämpöön vuosittain tuettuna, koska yksikään rasva ei tee samaa mitä lämmin ilmasto ja auringonvalo. 

Vierailija
225/228 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivällä +20 ja yöllä +15 olisi aivan parasta. Nyt on yöt vähän turhan viileitä, että voisi pitää ikkunoita vapaammin auki..

Mulla oli ikkuna koko yön auki. Silti .

aamuseitsemältä heräsin, kun oli liian kuuma nukkua, oli pakko käydä avaamassa parvekkeen ovi, että pystyy nukkumaan. Ja peitto on viilein mahdollinen mitä rahalla on mahdollista saada, joten ei ole siitä kiinni.

Liian kuuma kun ulkona 5 astetta lämmintä?

Missä on muka vain 5 astetta? Täällä ei ole ainakaan pariin viikkoon öisinkään laskenut lämpötila alle kymmenen asteen.

Kato kun kaikki ei asu etelä-suomessa.

T. Se joka on toppatakki päällä ulkona

Ihmettelen joka kerta näissä ketjuissa sitä, että suurin osa niistä, jotka eivät tarkene kymmenen asteen lämpötilassa ilman toppatakkia, ja jotka masentuvat syvästi, ellei kesällä ole vähintään kuukautta yli 30 asteen hellettä, tuntuu asuvan jossain Oulussa tai Kajaanissa. Oikeasti jos se hellekesä on elinehto ja kylmyys ja pitkä talvi on niin raskasta, niin eikö kannattaisi muuttaa EDES Etelä-Suomeen, jos ei ole mahdollista muuttaa jonnekin lämpimämpään maahan?

Vierailija
226/228 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuu taitaa olla uusi toukokuu. Katsotaan tuleeko heinäkuussa yhtään lämmintä. Olisi kiva jos tulisi.

Kesät on jotenkin lyhentyneet ja talvikin tulee aikaisin. Olen alkanut harkita etelämmäs muuttoa.

Ihan tosi? Minkä ikäinen olet? Mä olen viisikymppinen, ja kesät on kyllä nykyään pidemmät kuin mun nuoruudessa. Syksy ja kevät ole lyhentyneet kyllä, varsinkin syksy, joka kestää noin kuukauden tai puolitoista. Syyskuun puoleen väliin on kesäisen lämmintä ja lokakuun lopulla alkaa talvi.

Helteitä tulee joskus jo toukokuun puolessa välissä ja kun lämpöä jatkuu syyskuulle, niin kesä kestää Suomessa usein nelisen kuukautta. Mun lapsuudessa ja nuoruudessa se kesti noin kolmisen kuukautta.

Tietty jos kesä tarkoittaa 30 asteen helteitä, niin sitten on eri asia. Niitä ei 1970-ja 80-luvuilla ollut käytännössä koskaan. Oiskohan ollut 1-2 päivää kymmenessä vuodessa. Nyt niitäkin on melkein joka kesä ja usein useampia päiviä putkeen.

Vierailija
227/228 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivällä +20 ja yöllä +15 olisi aivan parasta. Nyt on yöt vähän turhan viileitä, että voisi pitää ikkunoita vapaammin auki..

aamuseitsemältä heräsin, kun oli liian kuuma nukkua, oli pakko käydä avaamassa parvekkeen ovi, että pystyy nukkumaan. Ja peitto on viilein mahdollinen mitä rahalla on mahdollista saada, joten ei ole siitä kiinni.

Missä on muka vain 5 astetta? Täällä ei ole ainakaan pariin viikkoon öisinkään laskenut lämpötila alle kymmenen asteen.

Ihmettelen joka kerta näissä ketjuissa sitä, että suurin osa niistä, jotka eivät tarkene kymmenen asteen lämpötilassa ilman toppatakkia, ja jotka masentuvat syvästi, ellei kesällä ole vähintään kuukautta yli 30 asteen hellettä, tuntuu asuvan jossain Oulussa tai Kajaanissa. Oikeasti jos se hellekesä on elinehto ja kylmyys ja pitkä talvi on niin raskasta, niin eikö kannattaisi muuttaa EDES Etelä-Suomeen, jos ei ole mahdollista muuttaa jonnekin lämpimämpään maahan?

Minuakin ihmetyttää, että jos elämä on 10-11 kk vuodesta helvettiä, niin miksi ei asialle tehdä mitään. Jos täällä olisi 10-11 kk helteitä, en asuisi täällä, koska en yksinkertaisesti kestäisi jatkuvia kuumia lämpötiloja.

Nämä kylmästä valittajat eivät (ainakaan useimmat) oikeasti kärsi siitä kylmyydestä.

Vierailija
228/228 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellekesä elinehto ja talvi raskasta? En ole kyllä missään sanonut niin.

Kommentoin vain että oli kylmä ilma ja mulla oli toppatakki päällä koska paleli. Ja edelleen oli 8 astetta lämmintä ja kova tuuli, tuskinpa olin ainoa jota paleli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä