Asiakaspalvelu viimeiset asiakkaat aiheuttaa ongelmia
Asiakaspalvelussa työtä tehdään toki asiakasta varten, mutta eniten ärsyttää se, että tullaan aikaa vievän asian kanssa muutama minuutti ennen sulkemisaikaa. Myös asiakaspalvelussa työtä tekevällä voi olla kiire esim. hakemaan omia lapsia päiväkodista joka on myös sulkeutumassa. Hoitopaikan työntekijöillä on myös omat menot. Tämä yhden viimehetken asiakkaan aiheuttama ketjureaktio voi olla pitkä. Olisi hienoa jos kunnioitettaisiin myös asiakaspalvelijan työaikaa eikä asioida pitkien asioden kanssa viimeisillä minuuteilla.
Kommentit (149)
Teidän täytyy puhua esimiehelle asiasta! Pyytä asikaspalvelu sulketuu 1h.aikasemin ,vaikka työ aikaa jäljellä 1h. Teette sen 1h. työtänne konella mitä asiakaat teiltä ottanet ja päätökset tulostatte vai miten kirjaattekin.Huonoa työn johtamista firmassanne!
Juu...kauppa sitten suljetaan klo 20.00, vaikka aukioloaika on 7.00-21.00....
Tämä pätee myös potilaisiin. Työajan ulkopuolisessa iltapäivystyksessä työskentelevänä hammashoitajana ilmiöön törmää tämän tästä. Päivystys sulkeutuu klo 21, ja kaikki ennen tätä ilmoittautuneet potilaat hoidetaan. Niin sitten joku ilmestyy viittä vaille yhdeksän särkevän hampaansa kanssa, ja yliajalle mennään niin että paukkuu. Ymmärrän sen, jos joudut esim onnettomuuteen, jossa hammas katkeaa, ja tulet sen takia paikalle viime tingassa. Mutta lähes aina potilas kertoo, että no sitä hammasta särki jo aamulla...
Vierailija kirjoitti:
Tämä pätee myös potilaisiin. Työajan ulkopuolisessa iltapäivystyksessä työskentelevänä hammashoitajana ilmiöön törmää tämän tästä. Päivystys sulkeutuu klo 21, ja kaikki ennen tätä ilmoittautuneet potilaat hoidetaan. Niin sitten joku ilmestyy viittä vaille yhdeksän särkevän hampaansa kanssa, ja yliajalle mennään niin että paukkuu. Ymmärrän sen, jos joudut esim onnettomuuteen, jossa hammas katkeaa, ja tulet sen takia paikalle viime tingassa. Mutta lähes aina potilas kertoo, että no sitä hammasta särki jo aamulla...
Ja aamulla jos soitat ja valitat, sanotaan että ota Buranaa ja seuraa tilannetta.
Milloin sitä sitten saa tulla vastaanotolle, kun koskaan ei saa tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pätee myös potilaisiin. Työajan ulkopuolisessa iltapäivystyksessä työskentelevänä hammashoitajana ilmiöön törmää tämän tästä. Päivystys sulkeutuu klo 21, ja kaikki ennen tätä ilmoittautuneet potilaat hoidetaan. Niin sitten joku ilmestyy viittä vaille yhdeksän särkevän hampaansa kanssa, ja yliajalle mennään niin että paukkuu. Ymmärrän sen, jos joudut esim onnettomuuteen, jossa hammas katkeaa, ja tulet sen takia paikalle viime tingassa. Mutta lähes aina potilas kertoo, että no sitä hammasta särki jo aamulla...
Ja aamulla jos soitat ja valitat, sanotaan että ota Buranaa ja seuraa tilannetta.
Milloin sitä sitten saa tulla vastaanotolle, kun koskaan ei saa tulla?
Tämä. Big time. Ei mitään henkilökohtaista tuon alkuperäisen kommentin kirjoittajaa kohtaan, mutta näin on, että paniikki tulee, kun akuuttiin hammashoitoon ei vaan pääse. Aamulla on linja tukossa tai jos pääset läpi niin kerrotaan, että ajat menivät jo, soita huomenna uudelleen. Hammaskipu ja hermovihlonta ovat aivan kauheita sietää. Hoitoon on päästävä heti.
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Niin että vähät siitä että pitkäksi menee 😡. Eipä siinä mitään jos ei oo kiire päiväkodille tai muualle. Saattaahan sitä omaa elämää olla työajan ulkopuolellakin.
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Itse ainakin olen tyytyväinen, kun saa ylityökorvauksia ylimenneestä työstä :D
Ja pääsen sitten toisena päivänä aikaisemmin töistä.
Olin joskus yhden elektroniikkamerkin tuessa töissä ja asiakas soitti päivällä työpaikaltaan rikkinäisestä tv:stä. Sanoin että tarvitaan sarjanumero yms. siitä laitteesta että voidaan tilata huolto. No, asiakas ei ollut ehtinyt kotiin ennen sulkemista, joten soitti minuuttia vaille kotimatkalta ja viivytteli puhelimessa 10 minuuttia päästäkseen kotiin ja antaakseen tiedot! Miksei voinut vain odottaa seuraavaan aamuun?
Asiakaspalveluun täysin kyllästynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Niin että vähät siitä että pitkäksi menee 😡. Eipä siinä mitään jos ei oo kiire päiväkodille tai muualle. Saattaahan sitä omaa elämää olla työajan ulkopuolellakin.
Kyllä se niin vain on, että työ on se mikää menee aina 100% kaiken muun edelle paitsi terveyden.
Ilman työstä tulevaa rahaa tämä elämä ei olisi elämisen arvoista. Toki saahan sitä haaveilla, että jos voittaisi lotossa jne.
Asiakaspalveluun ei kuulu työn tekeminen työajan ulkopuolella. Asiakkaalle sanotaan, että ikävä kyllä tämän käsittely vie nyt niin kauan, ettemme ehdi käydä tätä läpi aukioloaikojemme puitteissa. Seuraavalla kerralla aikaisemmin paikalle niin saamme asian hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Jos esimies tasolla on päätetty, että kesken olevat puhelut otetaan niin siinä ei paljoa auta olla ottamatta. Ennemminkin huono esimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Aika vaikea varmaan selittää asiakkaalle joka on liikkeessä asioimassa mitään tuollaista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Jos esimies tasolla on päätetty, että kesken olevat puhelut otetaan niin siinä ei paljoa auta olla ottamatta. Ennemminkin huono esimies.
Ei se esimies mikään jumala ole. Tulkoon itse ottamaan tuollaisen puhelun. Minun työsopimuksessani ei lue ylityövelvoitetta, joten en niitä myöskään tee, jos asiakas tahallaan yrittää minua kiusata. Normaaleille asiakkaille käyn kyllä asiat läpi vaikka hieman venyisikin yli. Kuten jo sanoin: kaikkeen ei tarvitse alistua. Ei edes esimiehen taholta.
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Aika vaikea varmaan selittää asiakkaalle joka on liikkeessä asioimassa mitään tuollaista :D
Hyvin helppo. "Suljemme minuutin kuluttua. Jos asiasi ei hoidu siinä ajassa, ole hyvä ja palaa asiaan toisena päivänä. Hälytykset menevät päälle kaksi minuuttia sulkemisajan jälkeen, joten jos et halua poliiseja paikalle, poistut ennen sitä." Viimeinen lause sanotaan vain, jos asiakas rupeaa uhittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Aika vaikea varmaan selittää asiakkaalle joka on liikkeessä asioimassa mitään tuollaista :D
Helposti minulta onnistui kun olin liikkeessä töissä.
Anteeksi liike menee nyt kiinni ja emme ehdi tätä hoitaa, heippa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Jos esimies tasolla on päätetty, että kesken olevat puhelut otetaan niin siinä ei paljoa auta olla ottamatta. Ennemminkin huono esimies.
Sinua saa siis kohdella ihan miten vaan, kunhan muistaa vedota, että esimiehessä on vika?
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Miksi ylipäätään vastaa puhelimeen enää tuohon aikaan? Itse lopettelen noin 5min ennen vuoron päättymistä puheluihin vastaamisen. Se loppuaika menee työaikakirjauksiin jne.
t. toinen puhelinaspa
Tässä on oikeasti jokin Murphyn laki, että aina se viimeinen asiakas vie ihan simona aikaa. Äh, kuinkakohan monta kertaa oma päivä on päättynyt varsinaisen työajan jälkeen, koska jälleen kerran viime hetkellä tuli aikaa vievä asiakas?