Asiakaspalvelu viimeiset asiakkaat aiheuttaa ongelmia
Asiakaspalvelussa työtä tehdään toki asiakasta varten, mutta eniten ärsyttää se, että tullaan aikaa vievän asian kanssa muutama minuutti ennen sulkemisaikaa. Myös asiakaspalvelussa työtä tekevällä voi olla kiire esim. hakemaan omia lapsia päiväkodista joka on myös sulkeutumassa. Hoitopaikan työntekijöillä on myös omat menot. Tämä yhden viimehetken asiakkaan aiheuttama ketjureaktio voi olla pitkä. Olisi hienoa jos kunnioitettaisiin myös asiakaspalvelijan työaikaa eikä asioida pitkien asioden kanssa viimeisillä minuuteilla.
Kommentit (149)
Onneksi olen työpaikassa, jossa koneet voi todellakin laittaa kiinni sillä hetkellä kun sulkemiskuulutus tulee. Sen jälkeen ei enää palvelua heru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Jos esimies tasolla on päätetty, että kesken olevat puhelut otetaan niin siinä ei paljoa auta olla ottamatta. Ennemminkin huono esimies.
Ei se esimies mikään jumala ole. Tulkoon itse ottamaan tuollaisen puhelun. Minun työsopimuksessani ei lue ylityövelvoitetta, joten en niitä myöskään tee, jos asiakas tahallaan yrittää minua kiusata. Normaaleille asiakkaille käyn kyllä asiat läpi vaikka hieman venyisikin yli. Kuten jo sanoin: kaikkeen ei tarvitse alistua. Ei edes esimiehen taholta.
t. sama
Sinä et ainakaan ole työssä tämänlaisessa työpaikassa missä tavallisen työntekijän asema on yhtä, kuin orja ja potkut odottavat nurkan takana 24/7. Onnea sinulle. Tai sitten olet fantasia työntekijä ja kuvittelet vain, että olet kova tyyppi.
Hölpöti hölpöti. Työntekijöillä on ihan kaikilla työpaikoilla samat lakisääteiset oikeudet. Älä jaksa trollata.
Et ole tainut viimeaikoina hirveesti lukea juttuja puhelinmyyjien kaltoinkohtelusta :O Itsellä oli kokemusta useasta paikasta. Silloin asuin viellä vanhempien luona ja pystyin lähteä tuosta vain pois, kun ei ollut taloudesta kiinni mutta tänäpäivänä ei voi enää lähteä, kun pitää laskutkin maksaa. Missäköhän lintukodossa tänäpäivänä suomalaiset oikein asuvat :O
Etkö ole Kelasta kuullut? Sieltä saa rahaa, jos töistä joutuu pois. Tiedän kokemuksesta.
Kelan tuet vs työstä saatu palkka? Oletko idiootti? :O Sinä ainakin paljastuit, että olet työtön ja et todellakkaan tiedä työelämästä mitään. Miksi edes lähdet kirjoittamaan silloin vinkkejä mitä kannattaa tehdä työelämässä ja mitä ei, kun kotona vain lorvailet.
Vierailija kirjoitti:
Joo, muistan kuinka ärsytti kun työskentelin videovuokraamossa (jonnet ei muista) ja sitten kahta vaille sulkemisaikaa tuli joku arpomaan sinne että hmmm, mitäköhän vuokraisi.
Ajatelkaa myös asiakaspalvelijaa, asiakkaat!
Eikö olekkin kiva, kun videoiden vuokraus siirtyi nettiin. Ei tarvitse enää palvella ketään. Eikä saada palkkaa :D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas kertoi oikein tähdänneensä, että saa viimeisen palvelunumeron klo 15:59, tullessaan monimutkaisen selvittelyä ja useita toimenpiteitä vaativan asiansa kanssa. Kysyi välillä, että tuttaako, kun menee ylitöiksi, onko mies odottamassa jo. Jotkut tekevät tätä siis harkiten ja tahallaan. Esihenkilöt ottivat kannan, että palvellaan, jos menee ylitöiksi, niin menee.
Miksi alistut k'sipään kynnysmatoksi. Jos tarkoituksella kertoo tähdänneensä viimeiselle minuutille, puhelu "sattumalta" katkeaa saman tien jonkun "teknisen ongelman" takia. Asiakaspalvelu ei tarkoita, että kaikkeen pitää alistua.
t. 15v puhelin aspassa
Jos esimies tasolla on päätetty, että kesken olevat puhelut otetaan niin siinä ei paljoa auta olla ottamatta. Ennemminkin huono esimies.
Ei se esimies mikään jumala ole. Tulkoon itse ottamaan tuollaisen puhelun. Minun työsopimuksessani ei lue ylityövelvoitetta, joten en niitä myöskään tee, jos asiakas tahallaan yrittää minua kiusata. Normaaleille asiakkaille käyn kyllä asiat läpi vaikka hieman venyisikin yli. Kuten jo sanoin: kaikkeen ei tarvitse alistua. Ei edes esimiehen taholta.
t. sama
Sinä et ainakaan ole työssä tämänlaisessa työpaikassa missä tavallisen työntekijän asema on yhtä, kuin orja ja potkut odottavat nurkan takana 24/7. Onnea sinulle. Tai sitten olet fantasia työntekijä ja kuvittelet vain, että olet kova tyyppi.
Hölpöti hölpöti. Työntekijöillä on ihan kaikilla työpaikoilla samat lakisääteiset oikeudet. Älä jaksa trollata.
Et ole tainut viimeaikoina hirveesti lukea juttuja puhelinmyyjien kaltoinkohtelusta :O Itsellä oli kokemusta useasta paikasta. Silloin asuin viellä vanhempien luona ja pystyin lähteä tuosta vain pois, kun ei ollut taloudesta kiinni mutta tänäpäivänä ei voi enää lähteä, kun pitää laskutkin maksaa. Missäköhän lintukodossa tänäpäivänä suomalaiset oikein asuvat :O
Arvelinkin, ettet tajunnut, mitä lakisääteiset oikeudet tarkoittavat. Autan vähän: ne tarkoittavat sitä, että kaltoin kohteluun ei tarvitse alistua. Ei, vaikka sitä tapahtuisi. Ennen työssä aloittamista liitytään liiton jäseneksi ja jos epäasiallista kohtelua tapahtuu, asia hoidetaan liiton lakimiehen avustuksella.
Sanon edelleenkin, että jos SINULLA sattuu olemaan hyvä esimies ja sinun työpaikassasi toimii asiat niin se ei tarkoita sitä, että kaikissa muissakin firmoissa niin tapahtuu. Suomessa on satojatuhansia työpaikkoja ja esimieheksi voi päästä kuka tahansa (perustaa firman itse tai suhteilla) niin kohtelu on myös sen kaltaista. Näistä erilaisista jutuista on esimerkkitapauksia oikeudessakin käsiteltynä satoja tuhansia vuosien saatossa missä työnantaja on kohdellut työntekijöitä väärin. Jos itse olet työpaikkasi esimies niin onneksi olkoon jos olet oikeuden mukainen. Niin ei joka paikassa ole. Kysy vaikka suomessa työtä tekeviltä hoitajilta.
Luuletko oikeasti etten tiennyt tuota? :D Arvaa huviksesi, miksi minulle on hyvinkin tuttua, miten toimitaan, jos epäasiallista kohtelua ilmenee? Annan vihjeen: syy ei ole se, että olen lukenut av-palstaa.
Voihan se olla joskus, että asiakas ei pääse omien töiden vuoksi soittamaan aspaan kuin viime tingassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 15v puhelin aspassa
t. sama
Etkö ole Kelasta kuullut? Sieltä saa rahaa, jos töistä joutuu pois. Tiedän kokemuksesta.
Kelan tuet vs työstä saatu palkka? Oletko idiootti? :O Sinä ainakin paljastuit, että olet työtön ja et todellakkaan tiedä työelämästä mitään. Miksi edes lähdet kirjoittamaan silloin vinkkejä mitä kannattaa tehdä työelämässä ja mitä ei, kun kotona vain lorvailet.
En suinkaan ole i d i o o t t i. Siksi en alistu ihan mihin vain. Ennemmin hetki Kelan rahoilla kuin kynnysmattona k'sipäisen esimiehen alaisuudessa. Se, että sinä olet niin nuori, ettet tunne vielä oikeuksiasi, ei tarkoita sitä, että minä olisin työtön. Katsos kun juurikin sen työelämäkokemuksen kautta oppii, mihin kannatta suostua ja mihin. Mitä enemmän kokemusta kertyy, sitä vähemmän on syitä alistua paskaan. Työpaikkoja kun on muuallakin kuin siellä paskapaikassa. Eikä paska kohtelu ikinä lopu, jos kukaan ei siihen koskaan reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Olen vastaavassa tilanteessa todennut, että eipä ole kiirettä meillä tässä, käypä hetkeksi istumaan, niin tarkistan pari asiaa ja menin kaikessa rauhassa takahuoneeseen (meillä asiakaspalvelutiski on siten, että asiakkaat ei pääse sille puolelle) ja sitten keitin kahvit, soitin kotiin ja kerroin tilanteen, palasin välillä hoitamaan asiaa ja keksi siihen omasta päästäni kaikenlaista tarkistettavaa, kävin juomassa toisenkin kupillisen ja asiakas alkoi hiiltyä, kun aikaa oli mennyt melkein 45 min eikä valmista tullut. Minä rauhoittelin ja toppuuttelin ja selitin, että kyllä me tämä yhdessä kuntoon saadaan, tehdään ihan rauhassa ja harkiten. Lopulta asiakas ilmoitti, ettei voi olla enää pitempään ja minä hymyilin, että ei se mitään, teen tämän nyt kuntoon ja voit soittaa huomenna.
Sitä soittoa ei koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Joo, muistan kuinka ärsytti kun työskentelin videovuokraamossa (jonnet ei muista) ja sitten kahta vaille sulkemisaikaa tuli joku arpomaan sinne että hmmm, mitäköhän vuokraisi.
Ajatelkaa myös asiakaspalvelijaa, asiakkaat!
Miksi et kertonut asiakkaille, että heidän on poistuttava viimeistään sillä hetkellä, kun sulkeutumisaika koittaa? Itse sanoin, että kassajärjestelmä menee kiinni tasan samalla hetkellä kun liike sulkeutuu, joten mitään vuokrauksia tai ostoksia ei voi sulkemisajan jälkeen tehdä. Ei jäänyt kukaan liikkeeseen hengailemaan huvikseen yliajalla :)
t. Makuunissa työskennellyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 15v puhelin aspassa
Sinua saa siis kohdella ihan miten vaan, kunhan muistaa vedota, että esimiehessä on vika?
t. eri
Edelleenkin jos näin ei tekisi niin työpaikka menisi. Kumpi on parempi? Tarjoa töitä ja lupaa, että et ole kus*pää niin lähden samantein sulle töihin.
No eihän menisi :D Ottakaa lapset selvää oikeuksistanne älkääkä alistuko kaikkiin esimiehen oikkuihin. Työsuhteen irtisanomiselle on oltava asiallinen ja painava peruste. Se, ettei alistu kiusattavaksi ei ole ole sen enempää asiallinen kuin painavakaan irtisanomisperuste. Toki, jos esimies on k'sipää, kannattaa ihan oma-aloitteisesti irtisanoa se työsopimus ja vaihtaa toisaalle.
Itse sain kenkää juuri siksi, koska olin kuulemma hankala, kun olin joka asiasta vastaan.
Yritin vain saada aikaiseksi sen, että työehtosopimusta noudatettaisiin (esimerkiksi työaikaa).
Lisäksi, kun liitto määräsi kaikille meidän työehtosopimukseen kuuluvuille 800 euron kertakorvauksen (olisiko ollut 2008 tai 2009) sopimusneuvotteluista niin kysyin sitten meidän esimieheltä, kun ei alkanut näkymään tätä luvattua korvausta niin esimies väitti, että ei koske meidän jaostoa tuo etuus. Tein virallisen ilmoituksen liitolle josta lakimies laittoi sitten sähköpostia ensin firmaan niin sen jälkeen esimies tuli sanomaan hammasta purren, että se etuus yllättäin kuuluukin myös meille. Meillä oli 40 työntekijää firmassa. Sen jälkeen jouduin esimiehen silmätikuksi joka asiassa.
Oikeudessakin käytiin laittoman irtisanomisen vuoksi mutta työnantaja oli kirjoittanut viralliseksi irtisanomissyyksi ihan muuta mitä oli minulle itselle sanonut ja mitään sellaista ei ollut tapahtunut mitä työnantaja oli väittänyt tapahtuneen. En pystynyt todistamaan niin hävittiin juttu.
Alanuolista päätellen ei edelleen ymmärretä, ettei ole asiakkaan vika, jos firma laittaa liian pitkät työajat, pomo, kunta, valtio ja maapallo. Koittakaa tajuta ettei asiakkaan vika ole jos myyjä on ylimielinen, ammattitaidoton ja asiakkaalle ongelmansa purkava. Ihmiset eivät voi auttaa jos on vastakkainasettelua, eikä yhdessä mietitä uudelleen aukioloja rehellisesti. Ottakaa sinne myyjä joka osaa hoitaa ammattitaitoisesti asiat illallakin, jos kerran on iltapainotteista, ei se joka ei siellä viihdy tai ahdistuu.
No eilen just näin kun joku nuori tuli subwaylle, kello oli tyyliin minuuttia vaille sulkemisaikaa :D taitaa leivän teossa kestää vähän pidempään. Alko vänkäämään että liikehän on vielä auki, niin ovessa lukee, että on nyt turhaan ajanut pitkän matkan :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vastaavassa tilanteessa todennut, että eipä ole kiirettä meillä tässä, käypä hetkeksi istumaan, niin tarkistan pari asiaa ja menin kaikessa rauhassa takahuoneeseen (meillä asiakaspalvelutiski on siten, että asiakkaat ei pääse sille puolelle) ja sitten keitin kahvit, soitin kotiin ja kerroin tilanteen, palasin välillä hoitamaan asiaa ja keksi siihen omasta päästäni kaikenlaista tarkistettavaa, kävin juomassa toisenkin kupillisen ja asiakas alkoi hiiltyä, kun aikaa oli mennyt melkein 45 min eikä valmista tullut. Minä rauhoittelin ja toppuuttelin ja selitin, että kyllä me tämä yhdessä kuntoon saadaan, tehdään ihan rauhassa ja harkiten. Lopulta asiakas ilmoitti, ettei voi olla enää pitempään ja minä hymyilin, että ei se mitään, teen tämän nyt kuntoon ja voit soittaa huomenna.
Just. Oikein asiakkaiden kiusaamista. Mistäpä voi tietää mikä on syy jonkun myöhästymiseen, voi olla inhimillinen syykin.
Vierailija kirjoitti:
Alanuolista päätellen ei edelleen ymmärretä, ettei ole asiakkaan vika, jos firma laittaa liian pitkät työajat, pomo, kunta, valtio ja maapallo. Koittakaa tajuta ettei asiakkaan vika ole jos myyjä on ylimielinen, ammattitaidoton ja asiakkaalle ongelmansa purkava. Ihmiset eivät voi auttaa jos on vastakkainasettelua, eikä yhdessä mietitä uudelleen aukioloja rehellisesti. Ottakaa sinne myyjä joka osaa hoitaa ammattitaitoisesti asiat illallakin, jos kerran on iltapainotteista, ei se joka ei siellä viihdy tai ahdistuu.
Kerro ihmeessä, miten hoidetaan ammattitaidolla minuutissa esimerkiksi uuden pankkitilin avaaminen ja siihen liittyvät paperityöt. Moni muukin ala on varmasti kiinnostunut sinun "hoida mikä tahansa asia minuutissa" kursseistasi. Missä niitä muuten järjestetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Oikein asiakkaiden kiusaamista. Mistäpä voi tietää mikä on syy jonkun myöhästymiseen, voi olla inhimillinen syykin.
Lue koko viestiketju ennen vastaamista. Kommentoi vasta sen jälkeen. Nythän et selkeästi edes tiedä, mihin tuolla viestillä vastattiin ja mikä oli tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalla on vastuu asioida aukioloaikana jos haluaa palvelua. Ei kukaan pakota menemään viime minuutilla.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan olet oikeassa. Mutta oikeasti et kyllä yhtään tajua, mistä ketjussa puhutaan. Jos asiakas tulee 15.59 hoitamaan pitkää asiaa, se ei ole aspan ammattitaidosta kiinni onnistuuko se vai ei. Kun mikään määrä ammattitaito ei muuta minuuttia tunniksi. Eli asiakas tulee ajoissa hoitamaan asiansa tai sitten varautuu siihen, että joutuu tulemaan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ikinä ollut ongelmaa viimeminuutin asikkaiden kanssa koska työni lopetin kun liike meni kiinni.
Pidän kyllä ylimielisenä niitä jotka ajattelee että muiden pitää heidän aikatauluissa elää, siis ihan tuntemattomien ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 15v puhelin aspassa
Sinua saa siis kohdella ihan miten vaan, kunhan muistaa vedota, että esimiehessä on vika?
t. eri
Edelleenkin jos näin ei tekisi niin työpaikka menisi. Kumpi on parempi? Tarjoa töitä ja lupaa, että et ole kus*pää niin lähden samantein sulle töihin.
No eihän menisi :D Ottakaa lapset selvää oikeuksistanne älkääkä alistuko kaikkiin esimiehen oikkuihin. Työsuhteen irtisanomiselle on oltava asiallinen ja painava peruste. Se, ettei alistu kiusattavaksi ei ole ole sen enempää asiallinen kuin painavakaan irtisanomisperuste. Toki, jos esimies on k'sipää, kannattaa ihan oma-aloitteisesti irtisanoa se työsopimus ja vaihtaa toisaalle.
Itse sain kenkää juuri siksi, koska olin kuulemma hankala, kun olin joka asiasta vastaan.
Yritin vain saada aikaiseksi sen, että työehtosopimusta noudatettaisiin (esimerkiksi työaikaa).
Lisäksi, kun liitto määräsi kaikille meidän työehtosopimukseen kuuluvuille 800 euron kertakorvauksen (olisiko ollut 2008 tai 2009) sopimusneuvotteluista niin kysyin sitten meidän esimieheltä, kun ei alkanut näkymään tätä luvattua korvausta niin esimies väitti, että ei koske meidän jaostoa tuo etuus. Tein virallisen ilmoituksen liitolle josta lakimies laittoi sitten sähköpostia ensin firmaan niin sen jälkeen esimies tuli sanomaan hammasta purren, että se etuus yllättäin kuuluukin myös meille. Meillä oli 40 työntekijää firmassa. Sen jälkeen jouduin esimiehen silmätikuksi joka asiassa.
Oikeudessakin käytiin laittoman irtisanomisen vuoksi mutta työnantaja oli kirjoittanut viralliseksi irtisanomissyyksi ihan muuta mitä oli minulle itselle sanonut ja mitään sellaista ei ollut tapahtunut mitä työnantaja oli väittänyt tapahtuneen. En pystynyt todistamaan niin hävittiin juttu.
Jatkoa. Meillä oli viellä niin, että minä olin ainut joka uskalsi sanoa esimiehelle jos oli jotain vääryyksiä ilmennyt niin kaikki muut työntekijät yleensä pyysi minua hoitamaan tuollaiset henkilöstön hoitoon liittyvät asiat esimiehen kanssa. Kerrankin, kun oltiin ensin keskusteltu ennen kokousta asioista työkavereiden kanssa, että mitä epäkohtia on tullut ilmi viimeaikoina mistä pitäisi ottaa puheeksi kokouksessa niin varmaan 20 eri tyyppiä kertoi yhden tietyn vääryyden ja sitten, kun otin sen puheeksi kokouksessa niin kaikki muut vaikenivat, kun esimies kysyi muiden mielipidettä kyseisestä asiasta. Hitsi että otti päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan olet oikeassa. Mutta oikeasti et kyllä yhtään tajua, mistä ketjussa puhutaan. Jos asiakas tulee 15.59 hoitamaan pitkää asiaa, se ei ole aspan ammattitaidosta kiinni onnistuuko se vai ei. Kun mikään määrä ammattitaito ei muuta minuuttia tunniksi. Eli asiakas tulee ajoissa hoitamaan asiansa tai sitten varautuu siihen, että joutuu tulemaan uudelleen.
Ja vaikka kuinka tuo yksi ihme tyyppi nyt rupee kohta taas änkyttää jostain oikeuksista niin se on niin, että aika monesti on tullut ilmi, että yleensä viellä se ylitöiksi menevä aika on mennyt omalle ajalle ilman palkkaa. Joissain pikaruokaketjupaikoissa se ylitöiksi mennyt aika kassan kiinni laittamisen jälkeen (siivoaminen) on ollut palkatonta aikaa työntekijälle. Ennen, kuin siitä nousi kauhea kohu niin asialle oltu tehty mitään. Ei kuulemma kaikissa paikoissa vielläkään.