Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelu viimeiset asiakkaat aiheuttaa ongelmia

Turha kiire pois
18.06.2022 |

Asiakaspalvelussa työtä tehdään toki asiakasta varten, mutta eniten ärsyttää se, että tullaan aikaa vievän asian kanssa muutama minuutti ennen sulkemisaikaa. Myös asiakaspalvelussa työtä tekevällä voi olla kiire esim. hakemaan omia lapsia päiväkodista joka on myös sulkeutumassa. Hoitopaikan työntekijöillä on myös omat menot. Tämä yhden viimehetken asiakkaan aiheuttama ketjureaktio voi olla pitkä. Olisi hienoa jos kunnioitettaisiin myös asiakaspalvelijan työaikaa eikä asioida pitkien asioden kanssa viimeisillä minuuteilla.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein lukion jälkeen vuokratyökeikkaa kaupan kassalla. Tein pääasiassa iltavuoroa kaupassa, joka meni yhdeksältä kiinni. Jos lopetin työt yhdeksältä tai viimeistään muutamaa minuuttia yli, ehdin vaihtaa vaatteet ja hypätä kymmentä yli menevään bussiin. Ei ollut ihan kerta eikä toinenkaan, kun 20:59 kauppaan sujahti asiakas, otti kärryt ja alkoi ihan ajan kanssa tehdä isoja ruokaostoksia. Tämän takia myöhästyin usein bussistani, joka kulki iltaisin puolen tunnin välein. Keikkalaisena olin vieläpä todella hankalassa asemassa, joten en voinut noin vain sulkea kassaa ja käskeä asiakkaita häipymään, koska tällöin ei olisi enää vuoroja herunut.

Todella kelvotonta esimiestyötä siinä kaupassa! Olisi pitänyt olla selkeä ohje myös asiakkaille niin suullisesti kuin kirjallisesti: "kassa sulkeutuu klo 21.05, minkä jälkeen ostoksia ei voi enää maksaa."

Entiseen aikaan kaupoissa kuulutettiin hyvissä ajoin ennen sulkemista "... suljetaan xx minuutin kuluttua, pyydämme asiakkaita siirtymään kassalle". Eikö nykyisin enää niin tehdä?

Toiseksi klo 21 voisi ainakin kaikki maitohyllyt ym. vetää kiinni niin, että niihin ei enää pääsisi sulkemisajan jälkeen käsiksi.

Työpaikallani tulee KOLME kuulutusta, eikä niin mitään vaikutusta. Ei niihin minäminä-tyyppeihin mikään tepsi. Sitten siellä odottaa useampi myyjä sen yhden tollon takia, että päästään aloittamaan sulkemistyöt. Siinäpä sitten maksatte tuotteiden hinnassa ylitöistä aiheutuvat henkilöstökulut.

Miksi ihmeessä odotatte asiakkaita sulkemisajan jälkeen? Jos sulkemisaikana kassalla on jonoa tietenkin ne asiakkaat rahastetaan. Jos asiakkaat haahuilee myymälässä ilman kiireitä, laittakaa vaan kassat kiinni. Sitten vaan asiakkaalle kertomaan ettei voi enää maksaa ja myymälä on suljettu.

Kyllä ne kassat voi teoriassa sulkea, mutta ei niitä silti voi käydä laskemaan ennen kuin asiakas tai asiakkaat ovat ulkona ja ovet lukossa. Eikä ovia voi sulkea, ennen kuin asiakas/ asiakkaat ovat ulkona. Meillä on palveleva myymälä, joten jollakin voi olla vielä palvelutilanne asiakkaan kanssa kesken. Ei siinä voi sanoa, että nyt loppui aika, palataan toisen kerran. Kyllä se palvelutilanne on vietävä loppuun. Monesti käy myös niin, että kohteliaasti kerrot viime hetkellä tulleelle asiakkaalle, että suljetaan x-minuutin kuluttua ja asiakas on et juujuu, olen nopea, mutta sitten alkaakin rönsyillä ja se alkuperäinen nopea asia paisuu. Et ehkä uskokaan kuinka välinpitämättömiä ihmiset osaa olla. Joillekin on ihan yks paskanhailee että sillä myyjälläkin on työpäivän jälkeen elämä ja velvollisuudet hoidettavana. Ja kyllä käännytetään sellaiset takaisin jotka tulevat juuri, kun ovia laitetaan kiinni. Narinaa tai suoranaista suunsoittoahan se aiheuttaa. Mutta jos asiakas tulee viittä vaille, niin eipä siinä oikein voi käydä tivaamaan, että millä asialla olet. Ja asiakashan voi tosiaan sanoa mitä vaan, mutta toimia sitten kuitenkin toisin. Toiset tuntuu oikein ilahtuvan siitä, kun kahta minuuttia vaille sulkemisen on niin paljon myyjiä vapaina vain hänen käytettävissään!

Sitten teillä on varmaan työvuorosuunnittelussa huomioitu tämä ja työvuorot loppuvat esim 30-45 minuuttia sulkemisen jälkeen. Jos myyjille on annettu se 10min aikaa häätää asiakkaat, sulkea myymälä, tehdä tilitykset yms, sen mukaan mennään. Ei työntekijällä ole mitään velvollisuutta jäädä yliaikaa vaikka kuinka olisi palvelumyymälä. Työnteko päättyy kun työaika loppuu. Työnantajahan sen päättää työvuoroilla, miten ne viimeset asiakkaat palvellaan. Ihan rauhassa kuin muutkin, koska työaikaa on annettu tarpeeksi sulkemisen jälkeen vai hoputetaanko hlvettiin.

Myymälä menee kiinni tasalta ja tämä on ilmoitettu asiakkaille myymälän ulkoseinässä, ulko-ovessa, nettisivuilla, somesivuilla + nämä sulkemisajan lähestymisestä ja sulkeutumisesta ilmoittavat kuulutukset myymälässä. Myymälä on auki 7 päivänä viikossa ympäri vuoden 8-12 h päivässä ja myös useimpina pyhinä. Mun mielestä tässä on jo ihan tarpeeksi ilman mitään lisäjoustoja myyjiltä tai työnantajalta. Sulkemistyöt on huomioitu työajassa. Ongelmahan on vain ja ainoastaan asiakkaat. Jokaisella on ihan varmasti viikossa se hetki, että voi käyttää tunnin tai puoli tulla hoitamaan asiansa aukiolojen puitteissa. Tai sitten täytyy järjestää vaikka vapaata siitä omasta työstä. Tai soittaa tai laittaa sähköpostia tai tehdä verkkokauppatilaus. Silti on joka päivä niitä, jotka tulee viittä vaille hoitamaan asiaa, joka vie paljon aikaa. Ei ole kenenkään etu laittaa 30-45 min lisää jokaiseen päivään työvuoroja sulkemisen jälkeen, asiakkaat vain voisivat yksinkertaisesti oppia huomioimaan omissa toimissaan myymälän aukiolot, jotka jo nyt ovat ihan riittävän laajat kaikille muille paitsi sille yhdelle tai kahdelle asiakkaalle päivässä.

Taidat siis olla itse se, joka ilmestyy kahta vaille myymälään ilman kiirettä, kun näin jaksat asiasta vääntää? Et varmaan saavu sovittuihin tapaamisiinkaan sovittuun aikaan, koska muut joutaa kyllä odottamaan? Et toimita töitäsi sovittuna aikana, koska kyllä muut voi aina joustaa? Sun mielestä ehkä junien, bussien ja lentokoneidenkin aikatauluissa vois olla +45 min, koska eihän nyt kenenkään voi olettaa tulevan paikalle aikataulun mukaan?

Joo...

Eli silloin sun työantajan linja on että niitä myöhäisiä ei palvella. Hirveen yksinkertaista. Sille asiakkaalle, joka tulee 5 vaille hoitamaan puolen tunnin asiaa, sanotaan ettei nyt ole aikaa työajan puitteissa hoitaa tätä asiaa.

Vierailija
142/149 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä Lapin S-marketissa oli viittä vaille sulkemisaikaa loppuillan henkilökunta kerääntynyt sille ainoalle vielä auki olevalle kassalle ja pakkas meidän muutaman mattimyöhäisen ostoksia kasseihin. Kysyin, että jaa täälläkö nykyään työntekijät pakkaa asiakkaan ostokset, niin (tympeä) vastaus oli että "No meidänki pitää päästä joskus kotiin." Siellä vaikutti olevan tapana se, ettei 20:45 enää kauppaan astuttu, vaan sieltä oli enää yksisuuntainen liikenne pois (sulkemisaika 21:00).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN OLLUT KOKO PÄIVÄN ILMAN ASIAKKAITA, LAITA NE V:TUN ASIAKKAAS MULLE!!!

MULLA EI OO VARAA OLLA TÖYKEÄ/HEITTÄÄ KETÄÄN ULOS, SILTI ON PÄIVIÄ KUN OVI EI KÄY!

Vierailija
144/149 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MULLA EI OO VARAA OLLA TÖYKEÄ/HEITTÄÄ KETÄÄN ULOS, SILTI ON PÄIVIÄ KUN OVI EI KÄY!

Vierailija
145/149 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
146/149 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ongelma että on työpaikka???

Menkää lakkoon!!!

Vierailija
147/149 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnaneläinlääkärikeikkoja tehneenä ärtymystä aiheuttavat tyypit jotka soittaa iltapäivän puolella että haluavat mahdollisimman pian ajan, yleensä heti ja suuttuvat jos ei onnistu. Koko päivä suunnitellaan ajanvarausaikana (yleensä 8-9). Päivä sisältää sekä kiireellisesti hoidettavia samana aamuna soittaneita että ajanvarauksellisia. Aamulla pystyy hyvin siirtämään kiireettömiä aikoja tarvittaessa tai sopimaan kollegan kanssa, että saadaan kiireelliset hoidettua. Oma ryhmänsä myös ne jotka paukkaavat sisälle vastaanotolle ilman että soittavat. Kunnaneläinlääkäri ei ole mikään koirien terveyskeskus, voi olla että olen juuri tekemässä matkoineen 3-4h kestävää tila- tai tallikäyntiä, osallistumassa etäkokoukseen koskien uusia viranomaisohjeita, tekemässä lääke- ja tarviketilausta, koulutustilaisuudessa, tekemässä tarkastuskertomusta, viranomaistyölaskutusta (esim eläinsuojelukäynnit)... Eli aika paljon muutakin kuin tutkimassa lemmikkien asioita. Ja minullakin voi olla se päiväkodista haettava lapsi tai oma lääkärikäynti

Vierailija
148/149 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittomuus pääsee valtaan unohtuu moraaliset,eettiset hyvät kristityt arvot, nykyään ollaan minäminä ja mun oikeudet mitkään säännöt ja lait ei päde koska tiedetään että mitään seuraamuksia ei oikeastaan ole eikä toiseen saa koskea kuin ehkä poliisit eli et voi edes olkapäästä tökkiä ja sanoa että kauppa mennyt kiinni et voi maksaa ostoksiasi! Moni ihminen ihan itsekäs Zombi mennään korvat ja silmät kiinni ja keskitytään vain omaan itseensä ja muiden kiusantekoon.

Vierailija
149/149 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein lukion jälkeen vuokratyökeikkaa kaupan kassalla. Tein pääasiassa iltavuoroa kaupassa, joka meni yhdeksältä kiinni. Jos lopetin työt yhdeksältä tai viimeistään muutamaa minuuttia yli, ehdin vaihtaa vaatteet ja hypätä kymmentä yli menevään bussiin. Ei ollut ihan kerta eikä toinenkaan, kun 20:59 kauppaan sujahti asiakas, otti kärryt ja alkoi ihan ajan kanssa tehdä isoja ruokaostoksia. Tämän takia myöhästyin usein bussistani, joka kulki iltaisin puolen tunnin välein. Keikkalaisena olin vieläpä todella hankalassa asemassa, joten en voinut noin vain sulkea kassaa ja käskeä asiakkaita häipymään, koska tällöin ei olisi enää vuoroja herunut.

Todella kelvotonta esimiesty

Stockalla kaikki viimehetken asiakkaat palveltiin vaikka työvuoro venyi. Ainoo vaan että siitä ei maksettu ylityökorvausta, se oli vaan "lisätyö". Arvatkaa kyrsikö, onneksi lähdin ko mestasta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan