Jännä juttu tässä lapsen kuvaus -casessa, että ei ymmärretä isompaa kuvaa. Siis sitä, että politiikot eivät voi määräillä mediaa siitä, mitä ne julkaisee.
Se on vapaan tiedonvälityksen kulmakiviä. Kun media toimii voimassa olevian lakien mukaan, silloin siihen ei tule poliitikoiden puuttua. Tuskin haluame rinnastua maihin, joissa media on poliitikkojen hallussa.
Lukijat sen lopulta päättävät, mikä on sopivaa tai epäsopivaa.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole jaksanut tätä seurata mutta voisiko joku selittää miten tuttu päiväkodin työntekijä ei saa ottaa julkisella tai yksityisellä paikalla kuvaa lapsesta ja julkaista sitä suljetussa yhteisössä mutta sitten julkisella paikalla kaikki tuntemattomat saa kuvailla tuntemattomia lapsia ja julkaista niiden kuvia ilmeisesti ihan missä vaan.
Onko minulta vai aplta mennyt jotain ohi?
Voisko tarhojen kuvausluvat kiertää sillä että ne kuvaa lapsia leikkipuistossa ja julkaisee paikallislehdessä?
"Tässä ollaan Matin ja Maijan kanssa kivassa puistossa"
Se on ihan sallittua ilman vanhempien lupaa?
No miten ne muut tunnistaisi pikkulapsista kuka on kenenkin lapsi? Aniharvan julkkiksen lapset on niin kiinnostavia että joku lähtisi pusikkoon k
"täytyy olla oikeus yksityisyyteen muutenkin, kuin palkkaammalla kotiin hoitaja ja pysymällä siellä kotona."
Joku hakkaa akkaansa, akka muuttaa mun paikkakunnalle niin se ei todellakaan ole mun oikeuksista pois. Mulla ole mitään tekemistä vaimonhakkaajakallun ja vaimonsa suhteen, joten vedä etukäteen, minähän kuvaan.
Eli sinun mielestäsi media saa kirjoittaa mitä ikinä mieleen tulee vaikka se ei olisi täysin tottakaan?
Medialle pitää laittaa tiukat rajat että loppuu tällainen ihme trollaaminen mitä he harrastavat joka päivä niin lehdissään kuin tällä pastallakin.
Vielä tarkennuksena
"Jos sen näkee julkiselta paikalta, sitä saa myös kuvata julkiselta paikalta" on Jenkkilän selkeä lehdistönvapaus.
Entä valokuvamuisti ja piirtotaito: katkaiseeko oikeuslaitos Suomessa sormet ja puhkoo silmät, hakkaa ehkä koomaan? Tämä on looginen lopputulema lehdistönvapauden osalta Suomessa eli oikeasti sitä ei ole.