Ihana kesäsää, täällä +11 ja sateista, ei tuskahelteitä!
Oikein energinen olo, tekee mieli tehdä kaikkea ja nauttia kesän valosta.
Muut jotka todella nauttii kesästä nyt kun ei tarvi hiestä märkänä olla?
Paras olisi jos ei koskaan menisi lämpötila yli +20.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ajatellut että helteitä kaipaa vain ne, jota haluaa kerjätä huomiota paljastavissa vaatteissa. Samasta syystähän instabeibetkin tekee talvisin matkoja etelään että saa uusia vähäpukeisia kuvia jolla kerjätä huomiota.
Ja joutilaat pitävät helteestä. Ei kukaan työtä tekevä tykkää työskennellä kuumassa.
No kylläpä taas keksitään 😂
Kyllä minä ja muut tuntemani helteen ystävät ollaan ihan työssäkäyviä ihmisiä.Taidat olla aika yksinkertainen. Kyllähän ilmastoidussa toimistossa on kivaa, mutta ei riitä sinulla älli siihen, että tajuaisi, että on asfaltintekijöitä, puutarhureita, rakennusmiehiä ym., joiden työnteko on kamala 30-37 asteen helteissä. Mutta eihän heitä tietenkään jaksa miettiä, oma napa on tärkein.
No kyllä minä tunnen ulkotyöntekijöitä ja monet ovat ihan tietoisia siitä, että ovat tosiaankin valinneet ulkotyön. Sadepäivistä olen kuullut paljon enemmän valitusta ulkotyöntekijöiltä.
Eikö mielestäsi saa pitää helteistä siksi kun joku on ulkotyössä?
Ainakin nyt on raikas sää. Allergiaoireisilla myös helpompi hengittää.
Miksei helteiden ihannoijat nyt lähde Espanjaan? Onko pakko valittaa normaalista Suomen kesästä?
Ovatko nämä säätkin pääministeri Marinin ja hallituksen syytä?
Tapahtuipa Suomessa nykyisin mitä tahansa, niin aina se on nykyisen pääministerin ja hallituksen syy.
Ihanaa, että kerrankin on asia, josta tyhmät palstalaiset eivät voi oikein syyllistää ketään.
Vai ketä aiotte syyttää viileästä kesäsäästä?
Painan 54 ja pituutta 170, harrastan sulkapalloa monta kertaa viikossa. Joskus kilpaillutkin. En ole yhtään kateellinen paljastelijoille, en vain halua nähdä tuikituntemattomia paidattomia miehiä ja naisten tissejä ja takiksia. Voisitte lopettaa ton vanhan ja nolon kateelliseksi ja lihavaksi väittämisen. Se kertoo vain teidän hyvin kapeasta ihmiskuvasta. Meistä paljastelun vastustajista se ei sen sijaan kerro yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ajatellut että helteitä kaipaa vain ne, jota haluaa kerjätä huomiota paljastavissa vaatteissa. Samasta syystähän instabeibetkin tekee talvisin matkoja etelään että saa uusia vähäpukeisia kuvia jolla kerjätä huomiota.
Ja joutilaat pitävät helteestä. Ei kukaan työtä tekevä tykkää työskennellä kuumassa.
Kyllä minä ja muut tuntemani helteen ystävät ollaan ihan työssäkäyviä ihmisiä.Taidat olla aika yksinkertainen. Kyllähän ilmastoidussa toimistossa on kivaa, mutta ei riitä sinulla älli siihen, että tajuaisi, että on asfaltintekijöitä, puutarhureita, rakennusmiehiä ym., joiden työnteko on kamala 30-37 asteen helteissä. Mutta eihän heitä tietenkään jaksa miettiä, oma napa on tärkein.
Jep, kyllä nuo jutut on ihan parhaita rankkasateessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä rakastavat monesti tykkäävät vitsailla ihmisistä jotka pitävät viileästä ja jopa sateisista säistä, mutta auta armias jos joku kehtaa tehdä vitsiä heistä niin ollaan heti puolustuskannalla. Itse kyllä ymmärrän että monet haluavat sitä lämpöä tietäen että se ei monesti kestä pitkään, mutta ei se tarkoita että pitää olla ilkeä niitä ihmisiä kohtaan jotka vaan pitävät viileästä ilmastosta ja säästä.
Kyllä nyt sen verran lämmintä pitäisi olla ettei ainakaan pitäisi sään takia lähteä Etelä-Eurooppaan.
Pitäisi olla 4 vuodenaikaa täällä, mutta syksy ja talvi tuntuu vaan olevan.
Kyllä kesällä pitää olla lämmintä ja nyt ei todellakaan ole. Ei kiinnosta ulkona sateessa värjötellä.
Mulle taas tällainen kylmä ja harmaa ilma on painajainen! En saa mitään tehtyä kun matalapaine uuvuttaa ja tulee hirveä hedari.
Helle - yli 25 - ei taas haittaa ollenkaan työntekoa, olen helposti ulkohommissta 2-8h päivässä
Täydellisin keli 23-27, hyvin kevyt tuuli
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn bikineissä avantouinnilla mutta en kuljeksi niissä kylillä kesällä😂
Ihan on normaalit kesämekot päällä kun keliä on tarpeeksi. Helmat polvista nilkkaan eikä tissejäkään näy! Hihoilla tai ilman. Näin huolimatta siitä että olen normaalipainoinen ja ok näköinen
Siellähän palelette!
Itse olen palmujen alla rannalla ja joka päivä ollut 30 astetta -ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastoitu toimisto on kamalinta ikinä! 18 asteinen viima puhaltaa niskaan ja olet toimistolla villapaita päällä ja villasukat jalassa. Nenä vuotaa ja kurkku koko kesän kipeä, niskat jumissa. Ja se hämmästys ja silkka v:tutus kun töistä päästyäsi tajuat että onkin ollut yli 20 lämmintä.
Onneksi lomalla saa työskennellä ulkona, helteelläkin jos kohdalle osuu! Juhannuksen jälkeen 2. kodin raksalle ja puutarhahommiin. Tänään varjossa 35 ja yölläkin 24. Ihanaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksei helteiden ihannoijat nyt lähde Espanjaan? Onko pakko valittaa normaalista Suomen kesästä?
Miksei hellevihaajat lähde vaikka Islantiin tai Fär-saarille? Onko pakko valittaa normaalista Suomen kesästä kuten esim viimevuotinen?
Teidän ei tarvitse olla poissa kuin pari viikkoa per vuosi, meidän 10kk!! Vähän eri kustannus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei hellevihaajat lähde vaikka Islantiin tai Fär-saarille? Onko pakko valittaa normaalista Suomen kesästä kuten esim viimevuotinen?
Teidän ei tarvitse olla poissa kuin pari viikkoa per vuosi, meidän 10kk!! Vähän eri kustannus
Se ei ollut todellakaan normaalia. No ehkä ajan myötä siitä tulee normaalia valitettavasti, mutta siinä tilanteessa ei onneksi olla vielä. Ja itse kyllä kestän helteet, koska suurin osa vuodesta on jotain muuta eli elän ihan itselleni hyvässä maassa.
Kyllä on Suomen kesä ihan per*eestä. Pitäisi tehdä pihahommia. Miten leikkaat nurmikkoakaan, kun jatkuvasti sataa. Välillä saattaa olla 10-15 min. satamatta. Hyttysiä ja muita itikoita on niin, että aivan paukamilla iho. Nauti siinä sitten iiiihanasta kesäsäästä.
toppahaalarit ja sadetakki päälle kirjoitti:
Kyllä on Suomen kesä ihan per*eestä. Pitäisi tehdä pihahommia. Miten leikkaat nurmikkoakaan, kun jatkuvasti sataa. Välillä saattaa olla 10-15 min. satamatta. Hyttysiä ja muita itikoita on niin, että aivan paukamilla iho. Nauti siinä sitten iiiihanasta kesäsäästä.
Itikat inhottavia. Muuta kerrostaloon niin tuo ongelma poistuu. Se talo kannattaa valita kaupungin keskustasta melko kaukaa lähintä metsää tms. Kesällä on kiva kun välillä sataa, mutta lämpötila silti 15-17. Oikein happirikas ilma käydä lenkillä. 19-21 astetta puolipilvisenä on se paras keli. Edellä mainitun sateen lisäksi. Voisi olla vaikka joka toinen viikko sateista, joka toinen puolipilvistä. Ei kukaan jaksa pitkiä aikoja mitään 24+ kelejä.
Mitä energiaa tämä kylmä sää antaa kenellekään? Lähinnä tekee mieli ryömiä huovan alle syömään suklaata. Ulkona on kylmä ja tihuuttaa vettä, mitä siellä edes tekisi?
Huppari, nahkatakki ja farkut eivät ole mikään kesävaate, kesällä pitäisi pukeutua pitkään liehuvaan mekkoon ja lierihattuun!
Heh, kun säät ovat sellaisia, mitä luonto meile suvaitsee antaa.
Emme voi tilata helteitä, sateita, viileä eikä mitään muutakaan kaikille sopivaa kesäsäätä netistä, samalla tavalla kuin muuta tavaraa.
Pitää tyytyä siihen mitä saadaan, näin se menee.
Taatusti tulee vielä lämpimiä ja jopa hellepäiviä vielä tällekin kesälle.
Vastahan kesä on alkanut
Harvempi kuitenkin toivoo viikkokausien tukalia lähes 30 asteen helteitä.
Sellaista säätä ei kestä juuri kukaan.