Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset voi olla niin pihalla ja ulalla ja vielä kaiken lisäksi niin huonokäytöksisiä? Asiakaspalvelusta kyse siis...

Vierailija
12.06.2022 |

Vastaan kampaamossa puhelimeen, asiakas haluaa perua aikansa, aikaa hänellä ei kuitenkaan meille ole joten asiakas tietysti raivostaa, sadattelee ja hermoilee, kunnes pitkän haastattelun jälkeen saan selville, että aikahan on ihan toiseen kampaamoon eikä alunperinkään meille. Asiakas siis soittanut väärään paikkaan, mutta sitähän ei pahoitella vaan sekin on minun vika ja asiakas hermostuu vielä lisää, ei ole kuulemma aikaa tällaiseen ja minun pitää tällä sekunnilla kaivaa sen toisen kampaamon numero tai oikeastaan minun pitäisi jopa perua se aika sieltä.

Tai asiakas soittaa la aamuna että tarvii ajan ja kerron, että meillä valittevasti on jo päivä täynnä eikä enää aikoja, joten asiakas alkaa huutaa, että miten minä kuvittelen, että hän menee sukulaisen juhliin ilman kampausta ja että enkö ymmärrä, että hän tarvii sen ajan. Sitten vielä kysyy minulta, että onko muualla vapaata että voinko järjestää hänelle ajan muualta ja soittaa sitten takaisin. Tämä kaikki hermona ja epäystävällisesti tiuskittuna.

Näitä vastaavia tulee niin paljon ja kukaan ei pyydä omaa virhettää anteeksi (väärään numeroon soitto) vaan siitä haukutaan se joka puhelimeen vastaa, joka ilkeänä hankaloittaa nyt elämää olemalla se väärä paikka. Mikä ihmisiä oikeasti vaivaa, miksei osata käyttäytyä?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huudettiin, kiroiltiin ja minua haukuttiin huoraksi puolen tunnin ajan, kun en myyjänä voinut taikoa asiakkaalle tuotetta, jota ei meillä ollut ja joka kuulemma pitäisi olla ja vielä tarjouksessa.

Huuto loppui siihen, että asiakas itse huomasi päätyneensä väärään liikkeeseen. Ei pahoitellut käytöstään millään tavalla. Lähti vain menemään.

Vierailija
62/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te aspat, joille asiakkaat suuttuvat, ette osaa työtänne! Siksihän ihminen teihin yhteyttä ottaa, että tarvitsee asiakkaana apua. Antakaa sitä, älkääkä vikiskö. Tuo yksi kampaamoesimerkki olisi hoitunut niin, että aspa olisi sanonut, että soititte eri kampaamoon kuin missä teille oli aika, mutta varataanko aika tänne meille?

Eikö, selvä, kiitos hei.

Tai:

Varataan siis, toivotteko alku- vai loppuviikkoa.

Ja niin edespäin.

Ette vain osaa. Asiakaspalvelu on vaativa laji, eikä sitä kuka tahansa hoida.

Luetun ymmärtäminen on myös vaikea laji. Asiakas oli perumassa aikaansa, ei varaamassa aikaa. Et pärjäisi tuolla järjellä/älyllä päivääkään aspassa. 

Itse asiassa... Paremmin kuin sinä näköjään. Fiksu ajatus tarjota aikaa asiakkaalle, joka on perumassa aikaa eri kampaamosta (peruminen EI tarkoita ikuisesti kampaamopalveluista luopumista). Hyvä aspa voisi tuolla liikahduksellaan saada kaapattua asiakkaan omaan kampaamoonsa.

Haluaisitko tuollaisen töykeän sekopään asiakkaaksesi?

Mistä tiedät, kuka on töykeä sekopää?

Omistajana varmaan vastaus haluamiskysymykseesi olisi, että asiakas, joka tuo taloon rahaa, on asiakas, eikä siinä sinun halujasi kysellä. Palvele ja tee se niin hyvin kuin osaat.

Kuulostat aggressiiviselta ja ärsyttävältä jankkaajalta. Minun puljuuni ei kukaan tule vittuilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia nykyajan käytöstä,  tiuskitaan, huudellaan, kiroillaan

ei minkäänlaisia tapoja ihmisillä.  Kouluihin olisi saatava käytöksen oppitunnit.

Hyvä käytös opitaan kotona. Koulu ei pysty asiaan vaikuttamaan, jos kotona saa ihan päinvastaista oppia. Yritetty on ja vaikka kuinka paljon ja tulos on aina sama.

T. Ope

Koulu ei pysty lukemisen opettamiseen.

Vierailija
64/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi tuo soittaja joka haluaa juhlakampauksen lauantaina, eikä aikoja ole. Tulee mieleen kasvatus, että hän on aina saanut vaatimalla mitä haluaa. Vanhemmat ehkä antaneet periksi aina. Mutta tervetuloa aikuisten maailmaan, kun se ei toimi.

Vierailija
65/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksukykyisen asiakkaan voi kammata samana päivänä ylitöinä ja erikseen sovitulla, korotetulla hinnalla. Yksityisyrittäjä määrittelee oman työnsä hinnan ja aikataulun.

Sveitsissä esim. lääkäripalveluissa ym. palveluissa tämä on normaali toimintatapa, palvelun saa silloin kun sitä tarvitsee, kunhan siitä maksaa käyvän korvauksen. Esim. on usein potilaan etu, että terve ja hyvinvoiva lääkäri tulee kotikäynnille ja sairastava tai vammautunut lepää kotona. Ei ole vaikeaa, kun tahtoa ja ymmärrystä löytyy. Ja rahaa.

Vierailija
66/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

töykeimpiä ovat 50-70v minä minä naiset

Vierailija
67/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista yhtäkään törkeää aspakokemusta LIVENÄ. Eli uskallan väittää, että olen aina saanut hyvää palvelua livenä. Olen viehkeä neitokainen ja hyväkäytöksinen.

MUTTA annas kun siirrytään netin ihmeelliseen maailmaan ja sähköpostiin. Minulla ei ole profiilikuvaa sähköpostissa eli olen täysin kasvoton siellä. Yllättäen saan usein töykeää, jopa törkeää "palvelua", samojen asioiden jankkausta, vastauksia asioihin, joita en koskaan kysynyt, piilov....ilua tyyliin "kuten olemme moneen kertaan sanoneet..." jne.

Silloin minäkin olen epäystävällinen. En ole velvollinen nuoleskelemaan koko maailman p...settä. Olen ystävällinen, kun minulle ollaan.

Usein myös työpaikoissa kateelliset sanonko mitkä, ovat minulle töykeitä. Olen varautunut kaikkien seurassa, ikinä ei voi tietää mitä on luvassa.

Että kyllä siihen peiliin voi katsoa aspankin puolella useimmissa (!!) tapauksissa.

68/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan käyttäytynyt huonosti asiakkaana.

Vierailija
69/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te aspat, joille asiakkaat suuttuvat, ette osaa työtänne! Siksihän ihminen teihin yhteyttä ottaa, että tarvitsee asiakkaana apua. Antakaa sitä, älkääkä vikiskö. Tuo yksi kampaamoesimerkki olisi hoitunut niin, että aspa olisi sanonut, että soititte eri kampaamoon kuin missä teille oli aika, mutta varataanko aika tänne meille?

Eikö, selvä, kiitos hei.

Tai:

Ja niin edespäin.

Asiakaspalvelu ei ole vaativaa normijärjellä varustettujen asiakkaiden kanssa. He eivät ole passiivisia palveltavia, vaan omaavat normaalit vuorovaikutustaidot.

Vierailija
70/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksukykyisen asiakkaan voi kammata samana päivänä ylitöinä ja erikseen sovitulla, korotetulla hinnalla. Yksityisyrittäjä määrittelee oman työnsä hinnan ja aikataulun.

Sveitsissä esim. lääkäripalveluissa ym. palveluissa tämä on normaali toimintatapa, palvelun saa silloin kun sitä tarvitsee, kunhan siitä maksaa käyvän korvauksen. Esim. on usein potilaan etu, että terve ja hyvinvoiva lääkäri tulee kotikäynnille ja sairastava tai vammautunut lepää kotona. Ei ole vaikeaa, kun tahtoa ja ymmärrystä löytyy. Ja rahaa.

Niin, ehkä sitä tahtoa ei jonkun epäkohteliaan kiukuttelijan kohdalla vaan kaikilta löydy, ja hyvä niin. Ei sen pitäisikään niin mennä, että kaikkien pitäisi vaan kumartaa rikasta porsasta.

Vierailija
71/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on tullut joskus kivahdettua myyjälle, kun tuntuu, että kaupassa ihan huvin vuoksi siirrellään tavaroiden paikkoja. Alueemme ison kaupan remontti valmistui vuosi sitten ja sen jälkeen on esim. leipäosasto uudistettu kolme kertaa. Eikö asioita voi suunnitella etukäteen kunnolla tai antaa vaan järjestyksen olla? Alkaa rauhallistakin ihmistä pikkuhiljaa veetuttaa, kun jatkuvasti saa etsiä perustuotteita.

Vierailija
72/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö, selvä, kiitos hei.

Tai:

Ja niin edespäin.

Luetun ymmärtäminen on myös vaikea laji. Asiakas oli perumassa aikaansa, ei varaamassa aikaa. Et pärjäisi tuolla järjellä/älyllä päivääkään aspassa. 

Itse asiassa... Paremmin kuin sinä näköjään. Fiksu ajatus tarjota aikaa asiakkaalle, joka on perumassa aikaa eri kampaamosta (peruminen EI tarkoita ikuisesti kampaamopalveluista luopumista). Hyvä aspa voisi tuolla liikahduksellaan saada kaapattua asiakkaan omaan kampaamoonsa.

Omistajana varmaan vastaus haluamiskysymykseesi olisi, että asiakas, joka tuo taloon rahaa, on asiakas, eikä siinä sinun halujasi kysellä. Palvele ja tee se niin hyvin kuin osaat.

Kuulostat aggressiiviselta ja ärsyttävältä jankkaajalta. Minun puljuuni ei kukaan tule vittuilemaan.

Hui, ainakaan itse asiakkaana en sinun liikkeeseesi haluaisikaan eksyä!

Kuulostinko minäkin aggressiiviseltä ja ärsyttävältä jankkaajalta? Voiko olla, että olet niin hyökkäävä, koska _luulet_ kirjoittelevasi täällä yhden kommentoijan kanssa?

Yst. ev.

Vierailija
73/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö, selvä, kiitos hei.

Tai:

Ja niin edespäin.

Kuulostaa parturi-kampaamo Marketalta ostarin kulmalla. Ei huolta, ei sinne kukaan haluakaan.

Vierailija
74/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö, selvä, kiitos hei.

Tai:

Ja niin edespäin.

Hui, ainakaan itse asiakkaana en sinun liikkeeseesi haluaisikaan eksyä!

Kuulostinko minäkin aggressiiviseltä ja ärsyttävältä jankkaajalta? Voiko olla, että olet niin hyökkäävä, koska _luulet_ kirjoittelevasi täällä yhden kommentoijan kanssa?

Yst. ev.

Kuka sinä näistä kaikista kommentoijista nyt siis olet? Ei näistä kukaan meinaan kuulosta yhtään kohteliaalta tai mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
75/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus myös sen yrittäjän tunnit tulevat yksinkertaisesti täyteen. Varsinkin yksinyrittäjän. Omasta kokemuksesta erittäin harva olisi valmis maksamaan ylimääräistä palvelusta, varsinkaan nämä viimetipan varaajat ja kyselijät. Ja jos suostuisivat siihen odotettaisiin lisäpalveluita. Tai tuolla samalla mentaliteetilla soitellaan olettaen palvelun jatkossa onnistuvan aina vaikka keskellä yötä. Mutta oletettavasti tuollaista ekstrahintaa pyytämällä saisi haukut huijauksesta ja ikävät arvostelut somessa.

Vierailija
76/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en muista yhtäkään törkeää aspakokemusta LIVENÄ. Eli uskallan väittää, että olen aina saanut hyvää palvelua livenä. Olen viehkeä neitokainen ja hyväkäytöksinen.

MUTTA annas kun siirrytään netin ihmeelliseen maailmaan ja sähköpostiin. Minulla ei ole profiilikuvaa sähköpostissa eli olen täysin kasvoton siellä. Yllättäen saan usein töykeää, jopa törkeää "palvelua", samojen asioiden jankkausta, vastauksia asioihin, joita en koskaan kysynyt, piilov....ilua tyyliin "kuten olemme moneen kertaan sanoneet..." jne.

Silloin minäkin olen epäystävällinen. En ole velvollinen nuoleskelemaan koko maailman p...settä. Olen ystävällinen, kun minulle ollaan.

Usein myös työpaikoissa kateelliset sanonko mitkä, ovat minulle töykeitä. Olen varautunut kaikkien seurassa, ikinä ei voi tietää mitä on luvassa.

Että kyllä siihen peiliin voi katsoa aspankin puolella useimmissa (!!) tapauksissa.

Haluaisinpa nähdä, millaisen viestittelyn yhteydessä tämä "kuten olemme jo moneen kertaan sanoneet..." on sinulle kirjoitettu :D Onko ollut tosiaan kyse huonosta asiakaspalvelusta vai oletko itse ollut ihan naurettava?

Vierailija
77/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ýsairaanhoitaja ja kohtaan monenlaista käytöstä työssäni. Toisaalta, näen myös potilaiden lääkärintekstit yms ja minulla on mahdollisuus jututtaa samaa potilasta useampaan kertaan, koska työskentelen sairaalassa ja potilaat ovat osastolla parista päivästä viikkoihin. Joiltakin paljastuu diagnosoimaton persoonallisuushäiriö, esim narsismi, kun tutkitaan jonkun muun sairauden mahdollisuutta. Ja joskus lääkäri puhuu "prolematiikasta persoonallisuuspuolella" ottamatta kantaa, mikä probleema siellä tarkemmin on. Eli nämä _todella_ hankalat asiakkaat/potilaat eivät välttämättä niin sanotusti käy täysillä. Alkava muistisairaus on myös mahdollista, jopa 5-kymppisellä, toki harvoin.

Ja vaativa asiakas voi olla ihan vaan vaativa asiakas ilman mitään sairautta. Mutta jos vaatimukset ovat tuota tasoa, että kampaajan pitäisi hoitaa uusi aika toisesta kampaamosta, niin kyse voi jostain persoonallisuuden poikkeamasta. Eipä sillä diagnoosilla mitään tee, jos asiakas huutaa luuriin kurkku suorana, mutta asiakaspalvelijaa ehkä lohduttaa, ettei syy ole hänessä vaan kyse voi olla jostain sairaudesta.

T. Hoitsu

Jos huonoa käytöstä aletaan medikalisoimaan ja selittämään sairaudella tai persoonallisiuushäiriöllä, diagnoosin saisi 100 prosenttia ihmisistä. Huonoa käytöstähän voi esimerkiksi olla provosoiva artikulastio ja ikleily hymyssä suin, ilman että ääntä korotetaan. Tätä kutsutaan tavallisesti vittuiluksi. Siellä hoitopuolella ollaan tämän alan spesialisteja, kuten tiedät. Jätetään se persoonallisuuden arviointi nyt vaan sen alan osaajille ja keskitytään toimimaan muodollisen asiallisesti, niin kaikki sujuu hyvin.

Ei kenenkään tarvitse alkaa arvioimaan asiakkaan/potilaan diagnooseja vaan kirjoitukseni tarkoitus oli tuoda esille, että on hyvä pitää mielessä, että persoonallisuushäiriöitä on olemassa, muitakin kuin narsismi.

Ilkeilystä hymyssä suin yms. selviää vielä helposti, kun ei ole sitä huomaavinaan, mutta oikeasti pers.häiriöisten käytös menee ikäänkuin täysin yli huonon käytöksenkin ja on jatkuvaa, aspan oman käytöksen hallinta ei enää auta. Kaikki ei todellakaan mene hyvin, on tullut jopa tappouhkauksia. Tätä hain takaa. Eikä 100% ihmisistä käyttäydy huonosti.

Jos mulla ois kampaamo tms, niin en pahimpia asiakkaita sinne edes haluaisi, ehkä siksi aspat ei kaikia jaksa mielistellä.

T.hoitsu

Vierailija
78/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia nykyajan käytöstä,  tiuskitaan, huudellaan, kiroillaan

ei minkäänlaisia tapoja ihmisillä.  Kouluihin olisi saatava käytöksen oppitunnit.

Hyvä käytös opitaan kotona. Koulu ei pysty asiaan vaikuttamaan, jos kotona saa ihan päinvastaista oppia. Yritetty on ja vaikka kuinka paljon ja tulos on aina sama.

T. Ope

Ihan omat oppitunnit, kuten ensimmäinen kirjoittaja tuohon laittoi. Eskari-ikä olisi yksi parhaista hetkistä haastaa lapset kapinoimaan kotoa opittuja huonoja tapoja vastaan, siinä iässä lapset haluavat miellyttää kavereita ja vieraita aikuisia omien vanhempien lisäksi. Jos koulu vain pesee käsiään lasten kasvatuksesta ja vinkuu kyllä ne opit pitäisi kotoa oppia, niin millähän logiikalla noiden riehuvien vika on aina muissa kuin itsessä -tyyppien jälkikasvu oppii olemaan kohtelias ja muut huomioon ottava, kun kotoa saatu malli ei sitä todellakaan tue?

Ongelma on laaja. Vanhemmat ovat ihan pihalla käytöstavoista, opettajia ei kiinnosta, osalla opettajista ei ole itsellään käytöstapoja, tai eivät muuten osaa kohdata lasta, opettajien aika menee kaikenlaisten lippujen ja lappujen täyttelyyn, yrityksiin sisäistää ylempää tulevia opseja ja jotain hienoja ideoita, jotka eivät ole toteuttamiskelpoisia oikeassa elämässä. Kaikki ovat uupuneita ja lapset, nuo tulevaisuuden toivot, oireilevat jatkuvasti pahemmin. Joku kohta pitäisi saada kehästä poikki, mutta alkaa olla jo mahdotonta, niin suureksi on ongelma paisunut.

Vierailija
79/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nykyään nollatoleranssi tuollaisia ihmisiä kohtaan. Nuorempana sitä tuli kiltisti kuunneltua vaikka ja mitä asiakkaiden sekoiluja, mutta ei enää. Täältä tulee takaisin hyvinkin ilkeästi jos joku alkaa hyppimään nenille.

Vierailija
80/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nykyään nollatoleranssi tuollaisia ihmisiä kohtaan. Nuorempana sitä tuli kiltisti kuunneltua vaikka ja mitä asiakkaiden sekoiluja, mutta ei enää. Täältä tulee takaisin hyvinkin ilkeästi jos joku alkaa hyppimään nenille.

Sama täällä! Sekä aspana että asiakkaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän