Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset voi olla niin pihalla ja ulalla ja vielä kaiken lisäksi niin huonokäytöksisiä? Asiakaspalvelusta kyse siis...

Vierailija
12.06.2022 |

Vastaan kampaamossa puhelimeen, asiakas haluaa perua aikansa, aikaa hänellä ei kuitenkaan meille ole joten asiakas tietysti raivostaa, sadattelee ja hermoilee, kunnes pitkän haastattelun jälkeen saan selville, että aikahan on ihan toiseen kampaamoon eikä alunperinkään meille. Asiakas siis soittanut väärään paikkaan, mutta sitähän ei pahoitella vaan sekin on minun vika ja asiakas hermostuu vielä lisää, ei ole kuulemma aikaa tällaiseen ja minun pitää tällä sekunnilla kaivaa sen toisen kampaamon numero tai oikeastaan minun pitäisi jopa perua se aika sieltä.

Tai asiakas soittaa la aamuna että tarvii ajan ja kerron, että meillä valittevasti on jo päivä täynnä eikä enää aikoja, joten asiakas alkaa huutaa, että miten minä kuvittelen, että hän menee sukulaisen juhliin ilman kampausta ja että enkö ymmärrä, että hän tarvii sen ajan. Sitten vielä kysyy minulta, että onko muualla vapaata että voinko järjestää hänelle ajan muualta ja soittaa sitten takaisin. Tämä kaikki hermona ja epäystävällisesti tiuskittuna.

Näitä vastaavia tulee niin paljon ja kukaan ei pyydä omaa virhettää anteeksi (väärään numeroon soitto) vaan siitä haukutaan se joka puhelimeen vastaa, joka ilkeänä hankaloittaa nyt elämää olemalla se väärä paikka. Mikä ihmisiä oikeasti vaivaa, miksei osata käyttäytyä?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua ja pöyristyttävää ihmisten käytös.

Vierailija
2/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa pitkä sepustus asiasta, jonka olisit voinut sanoa kahdella virkkeellä.

Kolahtiko itseen? Kerroinko siis sinusta? Otan osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsivistyneet ihmiset omaavat useimmiten kuvailemasi luonteen

Vierailija
4/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia nykyajan käytöstä,  tiuskitaan, huudellaan, kiroillaan

ei minkäänlaisia tapoja ihmisillä.  Kouluihin olisi saatava käytöksen oppitunnit.

Vierailija
5/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeitä moukkia löytyy. Eivät ole koskaan joutuneet vastuuseen huonosta käytöksestään ja maailma pyörii heidän ympärillään. Toisaalta säälittää tuollaiset ihmiset. Elämä on varmasti ihan hirveää taistelua heillä kun aina kaikki on väärin ja huonosti. Parempi vain ignorata ja lopettaa puhelu ihan saman tien vetoamalla toiseen asiakkaaseen tai keksit jotain muuta ja lyöt luurin korvaan. Kyllä karma hoitaa noi tyypit.

Vierailija
6/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei minkäänlaisia tapoja ihmisillä.  Kouluihin olisi saatava käytöksen oppitunnit.

Hyvä käytös opitaan kotona. Koulu ei pysty asiaan vaikuttamaan, jos kotona saa ihan päinvastaista oppia. Yritetty on ja vaikka kuinka paljon ja tulos on aina sama.

T. Ope

Vierailija
7/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä paikkakunnalla asut? Kysyn siksi, etten vain vahingossa muuttaisi sinne, jos tuollainen sekopäisyys kuuluu siellä oikeasti arkipäiväiseen kanssakäymiseen.

Kai tuollaisissa tilanteissa muuten ilmoitat asiallisesti, että kyllä asiakkaan tulee nyt vain ihan itse huolehtia näistä kampaamovarauksistaan?

Vierailija
8/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspatyössä kyllä menee totaalisesti usko ihmisiin ja heidän ymmärtämisen tasoonsa sekä käytökseen😔

Vierailija
9/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan lähes poikkeuksetta hyvää asiakaspalvelua, mutta menenkin joka tilanteeseen ystävällisesti ja kohteliaasti. Olen varma, että suurin osa näistä suomalaista asiakaspalvelua haukkuvista ihmisistä on juuri tuollaisia aloittajan kuvaamia moukkia.

Vierailija
10/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aika sitten kaikki.paamon omistaja joutui äkisti lopettamaan oman työntekonsa ( akuutti vakva sairastuminen). Vuokralla oleva kampaaja joutui perumaan hänen aikojaan. Asiakkaat eivät meinanneet millään ymmärtää asiaa. Kommentteja:

" miten joku voi tehdä näin"

" miten häitteni käy"

" eikö sinulla todellakaan ole antaa aikoja"

Joku tuli paikanpäälle kun ei uskonut puhelimessa, että aika on peruttu. Ovia paiskoen lähti pois

Vierailija
11/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiakaspalvelijankaan tarvitse mitä tahansa kuunnella, varsinkaan jos ei ole edes teidän asiakas kyseessä. Puhelin kiinni vaan.

Vierailija
12/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspatyössä kyllä menee totaalisesti usko ihmisiin ja heidän ymmärtämisen tasoonsa sekä käytökseen😔

20v kaupanalalla ja tosiaan on kyllä silmät avautuneet näkemään miten epätäydellisiä kaikki ihmiset ovat. Koulutuksesta ja elämänkokemuksesta huolimatta. Paljon on ollut hyötyä siitä että olen introvertti ja aina seurannut miten ihmiset käyttäytyvät. Mutta ihmisten kyky ymmärtää asioita.... Järkyttävää ollut huomata miten vähäistä se on yksinkertaisissakin asioissa. Kuten että on olemassa erilaisia kauppaketjuja.

Vierailija
13/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä!? Kyllä ne käytöstavat pitää opettaa siellä kotona. Ja aikuisilla ne pitäisi olla hallussa jo ilman koulujakin.

Vierailija
14/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja kohtaan monenlaista käytöstä työssäni. Toisaalta, näen myös potilaiden lääkärintekstit yms ja minulla on mahdollisuus jututtaa samaa potilasta useampaan kertaan, koska työskentelen sairaalassa ja potilaat ovat osastolla parista päivästä viikkoihin. Joiltakin paljastuu diagnosoimaton persoonallisuushäiriö, esim narsismi, kun tutkitaan jonkun muun sairauden mahdollisuutta. Ja joskus lääkäri puhuu "prolematiikasta persoonallisuuspuolella" ottamatta kantaa, mikä probleema siellä tarkemmin on. Eli nämä _todella_ hankalat asiakkaat/potilaat eivät välttämättä niin sanotusti käy täysillä. Alkava muistisairaus on myös mahdollista, jopa 5-kymppisellä, toki harvoin.

Ja vaativa asiakas voi olla ihan vaan vaativa asiakas ilman mitään sairautta. Mutta jos vaatimukset ovat tuota tasoa, että kampaajan pitäisi hoitaa uusi aika toisesta kampaamosta, niin kyse voi jostain persoonallisuuden poikkeamasta. Eipä sillä diagnoosilla mitään tee, jos asiakas huutaa luuriin kurkku suorana, mutta asiakaspalvelijaa ehkä lohduttaa, ettei syy ole hänessä vaan kyse voi olla jostain sairaudesta.

T. Hoitsu

Vierailija
15/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani olen huomannut, että asiakkaana ärsyynnyn aspan lässyttävästä tyylistä, ja juuri nuo "valitettavasti meillä ei ole" -fraasit ihan ilman tarkoitusta sanottuna, siis pelkkänä sanahelinänä ärsyttää.

Ja se, että aspa jää odottamaan, että asiakas tietää, kuinka jatkossa toimia, ärsyttää lisää. "Valitettavasti meillä ei ole tänään aikoja." Okei, no milloin on? Ole aspa ja anna ratkaisuehdotus äläkä viivyttele tilanteessa.

Vierailija
16/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan lähes poikkeuksetta hyvää asiakaspalvelua, mutta menenkin joka tilanteeseen ystävällisesti ja kohteliaasti. Olen varma, että suurin osa näistä suomalaista asiakaspalvelua haukkuvista ihmisistä on juuri tuollaisia aloittajan kuvaamia moukkia.

Sinulla on ollut hyvä tuuri. Minäkin asioin aina ystävällisesti ja kohteliaasti ja erittäin usein saan pilkallista "palvelua" joskus töykeää ja yllättävän usein avoimen vihamielistä. Minussa on jokin piirre joka saa ihmiset epävarmoiksi ja ilkeiksi, samat ihmiset jotka kohtelee sisartani kohteliaasti ja asiallisesti, kettuilevat ja pilkkanauravat minulle ennen kuin ehdin "hei"tä enempää sanoa.

Vierailija
17/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen käytös pitäisi olla mikään yllätys, samanlaista porukkaa tällä palstallakin on. Luuletteko että ihmiset jotka tekevät miljoonannen aloituksen siitä miten ylipainoiset ovat porsaita, homot pitäisi ******, anoppi on kusipää jne ovat tuolla irl mitenkään erilaisia, jos asiat ei mene oman mielen mukaan.

Vierailija
18/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja kohtaan monenlaista käytöstä työssäni. Toisaalta, näen myös potilaiden lääkärintekstit yms ja minulla on mahdollisuus jututtaa samaa potilasta useampaan kertaan, koska työskentelen sairaalassa ja potilaat ovat osastolla parista päivästä viikkoihin. Joiltakin paljastuu diagnosoimaton persoonallisuushäiriö, esim narsismi, kun tutkitaan jonkun muun sairauden mahdollisuutta. Ja joskus lääkäri puhuu "prolematiikasta persoonallisuuspuolella" ottamatta kantaa, mikä probleema siellä tarkemmin on. Eli nämä _todella_ hankalat asiakkaat/potilaat eivät välttämättä niin sanotusti käy täysillä. Alkava muistisairaus on myös mahdollista, jopa 5-kymppisellä, toki harvoin.

Ja vaativa asiakas voi olla ihan vaan vaativa asiakas ilman mitään sairautta. Mutta jos vaatimukset ovat tuota tasoa, että kampaajan pitäisi hoitaa uusi aika toisesta kampaamosta, niin kyse voi jostain persoonallisuuden poikkeamasta. Eipä sillä diagnoosilla mitään tee, jos asiakas huutaa luuriin kurkku suorana, mutta asiakaspalvelijaa ehkä lohduttaa, ettei syy ole hänessä vaan kyse voi olla jostain sairaudesta.

T. Hoitsu

Hoitoalalla usein saa hankalan potilaan maineen ihan vain siksi että haluaa itse tietää sairaudestaan ja sen hoidosta enemmän kuin lääkäri tai hoitaja katsoo tarpeelliseksi kertoa. Kaikkia kohdellaan yhtä tyhminä. Usein se tyhmyys onkin hoitajan tai lääkärin päässä, suuttuvat ettei potilas kysyisi enempää koska eivät osaa vastata.

Vierailija
19/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalta kohdaltani olen huomannut, että asiakkaana ärsyynnyn aspan lässyttävästä tyylistä, ja juuri nuo "valitettavasti meillä ei ole" -fraasit ihan ilman tarkoitusta sanottuna, siis pelkkänä sanahelinänä ärsyttää.

Ja se, että aspa jää odottamaan, että asiakas tietää, kuinka jatkossa toimia, ärsyttää lisää. "Valitettavasti meillä ei ole tänään aikoja." Okei, no milloin on? Ole aspa ja anna ratkaisuehdotus äläkä viivyttele tilanteessa.

Sä olet siis lapsen tasolal vielä ja jonkun muun pitäis aina kertoa sulle miten tehdä. Elämänhallinta olisi hyvä omata, mutta valitan ettei sitä sulle suotu. Se ei silti ole aspan vika.

En lapsen, vaan asiakkaan tasolla. Enhän minä voi sille aspalle sanoa, että teillä on aika huomenna, ylihuomenna ja ensi viikon perjantaina. Kyllä se aspa ihan itse sitä varauskirjaa selaa, ei asiakas.

Vierailija
20/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalle voi kyllä sanoa monella tavalla ettei käytös ole ok, pari toistoa riittää ja jos vauhti kiihtyy vain, kertoo että keskustelu oli tässä ja sulkee puhelimen. Mitä tahansa oksennusta ei tarvitse sietää missään ammatissa. Kukaan ei ole jonkun sairaan paskan sylkykuppi ja nyrkkeilysäkki, olipa ammatti mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi