Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset voi olla niin pihalla ja ulalla ja vielä kaiken lisäksi niin huonokäytöksisiä? Asiakaspalvelusta kyse siis...

Vierailija
12.06.2022 |

Vastaan kampaamossa puhelimeen, asiakas haluaa perua aikansa, aikaa hänellä ei kuitenkaan meille ole joten asiakas tietysti raivostaa, sadattelee ja hermoilee, kunnes pitkän haastattelun jälkeen saan selville, että aikahan on ihan toiseen kampaamoon eikä alunperinkään meille. Asiakas siis soittanut väärään paikkaan, mutta sitähän ei pahoitella vaan sekin on minun vika ja asiakas hermostuu vielä lisää, ei ole kuulemma aikaa tällaiseen ja minun pitää tällä sekunnilla kaivaa sen toisen kampaamon numero tai oikeastaan minun pitäisi jopa perua se aika sieltä.

Tai asiakas soittaa la aamuna että tarvii ajan ja kerron, että meillä valittevasti on jo päivä täynnä eikä enää aikoja, joten asiakas alkaa huutaa, että miten minä kuvittelen, että hän menee sukulaisen juhliin ilman kampausta ja että enkö ymmärrä, että hän tarvii sen ajan. Sitten vielä kysyy minulta, että onko muualla vapaata että voinko järjestää hänelle ajan muualta ja soittaa sitten takaisin. Tämä kaikki hermona ja epäystävällisesti tiuskittuna.

Näitä vastaavia tulee niin paljon ja kukaan ei pyydä omaa virhettää anteeksi (väärään numeroon soitto) vaan siitä haukutaan se joka puhelimeen vastaa, joka ilkeänä hankaloittaa nyt elämää olemalla se väärä paikka. Mikä ihmisiä oikeasti vaivaa, miksei osata käyttäytyä?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että tuollaisia asiakkaita löytyy, mutta todella huonoa tuuria, jos noin tolloja kohtaa usein. En itse usko, että ovat mitenkään iso prosentti väestöstä.

Kyllä heitä on aivan älyttömästi, usko pois. Etenkin vanhemmissa naisissa.

No jos noin hankalia ihmisiä on älyttömästi, niin oletettavasti niitä parveilee jokaisen meistä ympärillä muutenkin elämässä kuin vain asiakaspalvelutilanteissa. Eikö?

Jostain syystä valtaosa minun kohtaamistani ihmisistä on ollut asiallisia, niin asiakaspalvelijana kuin muutenkin.

Sellaisia tilanteita olen kyllä nähnyt sivusta monta, joissa sekä asiakas että asiakaspalvelija eivät oikein ymmärrä toisiaan, kumpikaan ei ole erityisen hankala sinänsä mutta kumpikaan ei tule vastaan, ja tilanne eskaloituu ilman kunnollista syytä.

Vierailija
82/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalta kohdaltani olen huomannut, että asiakkaana ärsyynnyn aspan lässyttävästä tyylistä, ja juuri nuo "valitettavasti meillä ei ole" -fraasit ihan ilman tarkoitusta sanottuna, siis pelkkänä sanahelinänä ärsyttää.

Ja se, että aspa jää odottamaan, että asiakas tietää, kuinka jatkossa toimia, ärsyttää lisää. "Valitettavasti meillä ei ole tänään aikoja." Okei, no milloin on? Ole aspa ja anna ratkaisuehdotus äläkä viivyttele tilanteessa.

Sä olet siis lapsen tasolal vielä ja jonkun muun pitäis aina kertoa sulle miten tehdä. Elämänhallinta olisi hyvä omata, mutta valitan ettei sitä sulle suotu. Se ei silti ole aspan vika.

Luulisi aspan ymmärtävän että hänen tehtävänsä on myydä, palvella, neuvoa, ratkaista ongelmia joten jos aikoja on myöhemmin vapaana, miksei oma-aloitteisesti tarjoa uutta aikaa. Miksi asiakkaan pitää lypsää se tieto "onko huomenna aikoja?" Entäs "ylihuomenna?". Aspan ammattitaitoa on antaa uusia vaihtoehtoja tai ratkaisuja.

Jep, hyvin taas ymmärretty. Asiakas tarvii ajan TÄNÄÄN, hänellä on juhlat TÄNÄÄN, mutta sinä fiksuna aspana tarjoisit aikaa ylihuomenna. Oi että, kun ratkaisisit asian hienosti ja asiakas leppyisi heti ja osaisi taas käyttäytyä kauniisti. Wau.

Entisaikaan, kuulemma, parhaat aspat toimivat niinkin, että paneutuivat asiakkaan ongelmaan.

Ongelma: pakko päästä kampaajalle tänään.

Aspa: meille ei pääse, mutta kysy XX:tä.

Oliko vaikeaa?

No, kertokaapa aspat, kuinka hoitaisitte tuon tilanteen. Kertoisitte, että ei ole aikaa tänään ja sitten hiljaa odottaisitte - jotain? Vai? Kertokaa. Minusta ylläoleva on hyvä tapa ja ohjaa asiaa eteenpäin.

T. se kommentoija, joka kertoi, mistä ärsyyntyy aspa-tilanteissa.

Siis mä oon aika varma, että se aspa ei oikeasti vain ole kiinnostunut tekemään sun hyväksesi enempää kuin välttämättömän, koska olet niin inhottava. Ainakin tuollä jankkaamisella susta saa kuvan, että oot sellainen epäkohtelias ja töykeä "minä minä minä"-tyyppi.

Kokeile olla kohtelias, muuttuisiko sillä palvelun laatu yhtään?

Ok. No, entä jos kyse ei ole minusta (niin kuin ei ole tuossa yllä). Aspa ei tiedä asiakkaasta muuta kuin tuon ajan tarvitsemisen, ei ole tehnyt syväluotaavaa psykologista luonneanalyysia eikä laskelmoinut, tarvitseeko firma asiakkaan rahaa pärjätäkseen.' Ihan vain asian asiana ja ilman luuloja asiakkaan persoonasta. Miten hoitaisit aspana tuon tilanteen?

En ole kampaaja, mutta jos itse olen kampaamossa , jossa kaikki ajat ovat jo sille päivälle varatut ( itsekin siis istun asiakkaana kampaamotuolissa) , niin pitäisin todellakin huonona palveluna sitä että kampaajani alkaisi varata jollekin soittelijalle muusta kampaamosta aikaa. Ymmärrät varmaan että se saattaa viedä aikaa löytää enää samalle päivälle .

Ja joka tapauksessa minä olin ensin asiakkaana ja minut palvellaan ensin.

Toki puhelimeen pitää vastata, mutta ei aleta hoitamaan jonkun toisen asioita kovin pitkälle niin että minun pitäisi odottaa hiukset vettä valuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa on tullut joskus kivahdettua myyjälle, kun tuntuu, että kaupassa ihan huvin vuoksi siirrellään tavaroiden paikkoja. Alueemme ison kaupan remontti valmistui vuosi sitten ja sen jälkeen on esim. leipäosasto uudistettu kolme kertaa. Eikö asioita voi suunnitella etukäteen kunnolla tai antaa vaan järjestyksen olla? Alkaa rauhallistakin ihmistä pikkuhiljaa veetuttaa, kun jatkuvasti saa etsiä perustuotteita.

Ja meinaat sitten että myyjäthän ne ihan kettuillessaan ovat uudistaneet? Ei hyvää päivää 😆

Vierailija
84/84 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa on tullut joskus kivahdettua myyjälle, kun tuntuu, että kaupassa ihan huvin vuoksi siirrellään tavaroiden paikkoja. Alueemme ison kaupan remontti valmistui vuosi sitten ja sen jälkeen on esim. leipäosasto uudistettu kolme kertaa. Eikö asioita voi suunnitella etukäteen kunnolla tai antaa vaan järjestyksen olla? Alkaa rauhallistakin ihmistä pikkuhiljaa veetuttaa, kun jatkuvasti saa etsiä perustuotteita.

Myyjät eivät kaupoissa päätä tuotteiden paikoista. Tai muutenkaan uudistuksista. He eivät myöskään vastaa palkkauksesta, eivätkä voi vaikuttaa henkilökunnan riittävyyteen. Mutta ovat ne joille asioista vähän kivahdetaan. Jos asiat oikeasti vaivaat jokaisella kaupalla on kyllä joku kanava antaa palautetta henkilöille, jotka näistä vastaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme