Yök mikä eväiden löyhkä taas junavaunussa! Ottakaa mukaan joku pähkinäpussi tms, on kumma jos ei aikuinen ihminen muutamaa tuntia pärjää...
Jo Kouvolan kohdalla idän radalla pitää aina kaivaa ne meetwurstibanaani hunajamarinaadit esiin.
Kommentit (500)
Ilmeisesti näiden jotka kulkevat junalla vain kotoa mummolaan ja takaisin, on vaikea tajuta, että jos joku syö heti lähdön jälkeen, se voi olla päivän ensimmäisen ateria. Toiset kun tekevät junalla työ- ja kokousmatkoja ja aina ei ehdi syödä, vaan on otettava nopeasti asemalta mukaan mitä ehtii ottaa ja edessä olevan matkan pituutta ettei itse tiedä, vaikka itse menisitte Riihimäelle.
Mutta voi sitä toki valita eväitä, mitkä ei haise ja itse en ainkaan ota mitään, mikä pilaantuu herkästi. Viinirypäleet on aika hyvä. Miksi te ehdotatte pähkinöitä ja samassa lauseessa puhutte "ei ihme että kansa lihoo". Pähkinöissä on sadassa grammassa 540–740 kcal ja siemenissä 450–690 kcal energiaa. Saa aika paljon syödä hedelmiä tuohon määrään.
Mulla junassa eväänä lanttukukkoa ja maitoa kossupullossa.
Kai sä hajuherkkä vedät röökiä posket vekille imaistuna sen ajan minkä valittamiselta ehdit?
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tekee mieli sanoa näin, mutta tää on kyllä Only in Finland. Tässä maassa ei ylipäätään haise juuri missään juuri millekään, se yleinen hajuttomuus on jopa hämmentävää muihin maihin verrattuna. Ja silti heti joku alkaa itkemään kun jossain kaivetaan esiin voileipä tai kahvi. Nämä ihmiset varmaan itse syövät neuroottisesti jotain pahviin pakattuja hajuttomia einesmuroja tai pähkinöitä kotonaan lukkojen takana.
Älä muuta sa. Matkustin kerran junalla Genovasta La Speziaan vai minne ikinä. Junassa iso etninen seurue maiskutti ja röyhtäili hyvällä ruokahalulla isosta paperipussista mausteisia kuumia kastikkeisia kanankoipia, jotka haisivat curryltä, rasvalta, jeeralta ja ties miltä kainalohieltä. Tarjosivat minullekin ja kastiketta roiskui surutta.
Olisi siinä ollut ap:lla takakireytymistä entisestään :-) Niin vain sujui sekin matka.
Muistinkin taas, miksi ostan lipun aina extra-luokkaan. Kyllä sielläkin joku eväitä saattaa syödä, mutta ei minun vieressäni.
Seuraavalle reissulle varaan hapansilakkaa ja mädätettyjä kananmunia.
Vierailija kirjoitti:
nyt on pakko minunkin sanoa ja ihmetellä
kun poistettiin viisuri, hammaslääkäri sanoi, että sitten ei saa poiston jälkeen syödä mitään loppupäivän aikana ja kertoi miten kannattaa aamupala syödä, jotta pärjää. Jos olisi tullut liian kova nälkä, olisi voinut ostaa energiageeliä. Noudatin neuvoa ja kas kummaa: vasta illalla noin klo 22 alkoi olla pikkuinen nälkä, muttei yhtään niin paha, että olisi ollut pakko syödä. Ihmiset eivät varmaan sitten nykyaikana osaa enää edes elämän perusteita, kun kuvittelevat ettei millään voi pärjätä pelkällä aamiaisella koko päivää. Ehkä se on sitten uusavuttomuutta.
(lähden usein arkisin kotoa kuudelta ja siinäkin auttaa rutiinit: illalla hoidetaan ihan kaikki minkä voi illalla hoitaa seuraavaa päivää varten. Valitaan vaatteet, pakataan kassit, laitetaan vaikka eväät valmiiksi, jos tarvis ja voi ja jopa laitetaan aamiainen niin valmiiksi kuin suinkin. Sitten aamulla heräämisen jälkeen puurokattila matalalle lämmölle, sen jälkeen aamutoimet ja meikit ja sitten onkin aamiaisen vuoro. Ehtii oikein hyvin, kun vähän käyttää aikaa suunnitteluun ja valmisteluun. Tiukempaa tulee silloin, jos on kuukautiset, mutta siitäkin selviää, kun laittaa herätyksen vaikka 5 minuuttia aikaisemmaksi. Edellisenä iltana mennään ajoissa nukkumaan, minä menen usein klo 21, koska arvostan yöunia)
- sivustaseuraaja
Elämän perusteita on elää pelkällä aamupalalla koko päivä, korkeintaan energiageeliä (ikinä kuullutkaan) lisäksi jos ei muuten pärjää? :D Poikkeustapaus tuo on eikä kenenkään tarvitse itseään näännyttää siksi, että jotakuta häiritsee ruoan tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset täällä sönköttävät siitä että kyllä pitää olla eväitä syystä tai toisesta kun ongelmana ei ole niinkään syöminen junassa vaan se että matkustajat tuovat junaan niitä kaikista löyhkäävimpiä ruokia? Joku tavanomainen juustovoileipä, hedelmä tai pähkinäpussi tuskin on kenellekään ongelma mutta sitten kun kaivetaan esiin se kaikista löyhkäävin tonnikalameetvurstipierukaasueinespatonki niin ei tarvitse olla edes hajuherkkä että saa päänsärkyä ja pahoinvointia!
Pähkinäpussi nimenomaan on yksi pahimmista ongelmista sille pähkinäallergikolle, jonka hengitystiet tukkeutuvat sinun pähkinäpussistasi.
Mulla ei käy järkeen tämä nykyajan käsitys et diabeetikkojen täytyy koko ajan syödä. Itse asiassa päinvastoin. Koko ajan possuamalla aiheuttaa ne heittelevät sokerit. Sitten lisätään insuliinia ja mietitään että kun ei sokerit normalisoidu.
Tai uskon että se on hatusta keksitty tekosyy sille että saa mässyttää herkkuja koko ajan. Opetelkaa syömään ruoka-ajoilla niin vararengas pienenee. Siat
Ensi kerralla otan evääksi silakkalaatikkoa ja kaalikääryleitä
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei käy järkeen tämä nykyajan käsitys et diabeetikkojen täytyy koko ajan syödä. Itse asiassa päinvastoin. Koko ajan possuamalla aiheuttaa ne heittelevät sokerit. Sitten lisätään insuliinia ja mietitään että kun ei sokerit normalisoidu.
Tai uskon että se on hatusta keksitty tekosyy sille että saa mässyttää herkkuja koko ajan. Opetelkaa syömään ruoka-ajoilla niin vararengas pienenee. Siat
Isäs oli sika kun sua teki ja äitis... no...
Vierailija kirjoitti:
Sä et selvästi tiedä diabetesta, etenkään 1. tyypin sairaudesta, yhtikäs mitään. "Koko ajan syödä" tarkoittaa että syödään säännöllisesti jotta verensokeri pysyy normaalilla tasolla. Verensokerin lasku on diabeetikolle ihan eri juttu kuin terveelle ihmiselle, jonka keho säätelee itse verensokerin käyttöä eikä hypoglykemiaa synny yhtä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti näiden jotka kulkevat junalla vain kotoa mummolaan ja takaisin, on vaikea tajuta, että jos joku syö heti lähdön jälkeen, se voi olla päivän ensimmäisen ateria. Toiset kun tekevät junalla työ- ja kokousmatkoja ja aina ei ehdi syödä, vaan on otettava nopeasti asemalta mukaan mitä ehtii ottaa ja edessä olevan matkan pituutta ettei itse tiedä, vaikka itse menisitte Riihimäelle.
Mutta voi sitä toki valita eväitä, mitkä ei haise ja itse en ainkaan ota mitään, mikä pilaantuu herkästi. Viinirypäleet on aika hyvä. Miksi te ehdotatte pähkinöitä ja samassa lauseessa puhutte "ei ihme että kansa lihoo". Pähkinöissä on sadassa grammassa 540–740 kcal ja siemenissä 450–690 kcal energiaa. Saa aika paljon syödä hedelmiä tuohon määrään.
aina voi syödä aamaisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt on pakko minunkin sanoa ja ihmetellä
kun poistettiin viisuri, hammaslääkäri sanoi, että sitten ei saa poiston jälkeen syödä mitään loppupäivän aikana ja kertoi miten kannattaa aamupala syödä, jotta pärjää. Jos olisi tullut liian kova nälkä, olisi voinut ostaa energiageeliä. Noudatin neuvoa ja kas kummaa: vasta illalla noin klo 22 alkoi olla pikkuinen nälkä, muttei yhtään niin paha, että olisi ollut pakko syödä. Ihmiset eivät varmaan sitten nykyaikana osaa enää edes elämän perusteita, kun kuvittelevat ettei millään voi pärjätä pelkällä aamiaisella koko päivää. Ehkä se on sitten uusavuttomuutta.
(lähden usein arkisin kotoa kuudelta ja siinäkin auttaa rutiinit: illalla hoidetaan ihan kaikki minkä voi illalla hoitaa seuraavaa päivää varten. Valitaan vaatteet, pakataan kassit, laitetaan vaikka eväät valmiiksi, jos tarvis ja voi ja jopa laitetaan aamiainen niin valmiiksi kuin suinkin. Sitten aamulla heräämisen jälkeen puurokattila matalalle lämmölle, sen jälkeen aamutoimet ja meikit ja sitten onkin aamiaisen vuoro. Ehtii oikein hyvin, kun vähän käyttää aikaa suunnitteluun ja valmisteluun. Tiukempaa tulee silloin, jos on kuukautiset, mutta siitäkin selviää, kun laittaa herätyksen vaikka 5 minuuttia aikaisemmaksi. Edellisenä iltana mennään ajoissa nukkumaan, minä menen usein klo 21, koska arvostan yöunia)
- sivustaseuraaja
Elämän perusteita on elää pelkällä aamupalalla koko päivä, korkeintaan energiageeliä (ikinä kuullutkaan) lisäksi jos ei muuten pärjää? :D Poikkeustapaus tuo on eikä kenenkään tarvitse itseään näännyttää siksi, että jotakuta häiritsee ruoan tuoksu.
Eiköhän tuo esimerkki ollut esimerkki tuolle yhdellä älyvajeiselle, joka ei usko, että voi pärjätä päivän pelkällä aamiaisella.... äly hoi älä jätä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on valittaa, että joku alkaa syödä heti junaan tullessaan, jos itse tulee suoraan ruokapöydästä. Toistetaan taas että menee perille: onko käynyt mielessä, että ko. tyyppi tulee jostain kokouksesta suoraan junaan, koulusta, töistä jne. Ei kaikisas kokouksissa ole tarjoilua ja monissa on esim. vain juomista. Sekä se edessä oleva matka voi olla pitkä. Tampereelta voi olla matka Rovaniemelle tai Ouluun, mistä vielä jatketaan bussilla tai vaihtojunalla jonnekin Kontiomäelle. Se, että jää junasta pois, ei vielä kerro, että matka päättyisi siihen.
suomalainen ihminen ei kuole nälkään, vaikka olisi koko päivän syömättä! Meillä jopa normaalipainoisilla on elimistössä vararasvaa.
Miksi pitäisi olla syömättä?
jos ei osaa syödä muut huomioon ottaen, niin sitten ei syö ollenkaan. Minä en syö matkoilla mitään allergisoivaa, koska lähipiirissä on allerginen ja tiedän miten kurja olo hänelle voi tulla siitä, jos jou syö samassa tilassa jotain allergisoivaa. Mielestäni se ei ole minulle mitenkään suuri uhraus, että syön allergisoivat ruoat sitten jossain muualla kuin julkisessa tai julkiseksi mielletyssä tilassa, jossa voi olla myös allergisia. Kun kävelen kaupungilla ja näen vastaantulevan näkövammaisen henkilön valkoisen kepin kanssa, minä ajattelen, että minä väistyn ajoissa tai annan hänelle enemmän tilaa kuinheile, joilla näköaisti näyttää olevan käytössä. Tämä on ihan peruskohteliaisuutta.
Eli et syö mitään matkoilla. Tai korkeintaan imet perunaa. Kaikelle kun voi olla allerginen.
Ravintolavaunuja ei edes ole kaikissa IC-junissa.
Kyllä se on niin, että jos ruuan haju häiritsee, henkilö on hyvä ja viettää matkansa junan eteisvälikössä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kunkkn eväitä syvän ihmisen tilanteen, onko esim. ehtinyt syödä koko aamuna/ päivänä yhtään mitään ennen matkaa.
Hanki oma auto, jos et kestä muita ihmisiä ja normaalia elämää.
En ole Ap ja luen vasta ketjun ekaa sivua, mutta Ap:n ehdotus pähkinäpussista on hyvä, koska ongelma on juuri kaikki löyhkäävä. Siis hyi, kesäpäivän matka jossain Onnibussissa ja joku pupeltaa juustonaksuja tai muuta karmean hajuista. Miten voi olla, ettei aikuiselle tule mieleen, ettei eväät saa haista muille?
Siis en ymmärrä, että miksi jonkun diabeetikon, hammaslääkärissä käyneen, lihavan tai ylipäätään kenen tahansa pitäisi suunnitella ruokailunsa niin ettei junassa tume nälkä, kun reissueväät ovat yksi junamatkustamisen parhaita puolia, oli nälkä tai ei. Jonkun nirppanokan takiako pitäisi olla syömättä?