Miten te 33-40 vuotiaat olette löytäneet/aloittaneet uuden suhteen?
AP on mies, 37-vuotias. Elämä on ollut oikeastaan yhtä uraputkea kuntasektorilla. Nyt työskentelen teknisenä johtajana. Miten tässä iässä enää voisi mitään uutta parisuhdetta aloittaa, kun arki on aivan erilaista, kuin vaikkapa 20-vuotiaalla. En esim. itse käy baareissa, en festareilla enkä juo alkoa juuri laisinkaan.
Meille töiden perässä ahkerasti muuttajille lienee tyypillistä, ettei sellaisia kunnollisia ihmissuhteita juuri ole.
Itse olen muuttanut urani aikana 7 kertaa. Suomen sisällä pisin muuttomatka 700 km.
Muutamia kavereita on, mutta hekin kun ovat perheellisiä, niin näemme vain ehkä kerran vuodessa, jos vuokrataan mökki tjsp.
Eli parisuhdetta vastakkaisen sukupuolen kautta en voi metsästää tuttujen/kavereiden kautta, kuten aika usein taitaa olla. Tietenkin iän muita on tullut joitakin vaatimuksia, joita ei parikymppisillä ole, kun siinä iässä kaikki on samalla lähtöviivalla. Liittyen koulutukseen yms. Tinderit yms. on kokeiltu, jotenkin niissä on vaikea aloittaa keskustelua. Omat harrastuksetkin on enemmän tai vähemmän äijähommaa.
Vaellusta, pyöräilyä, ammuntaa, juoksua yms.
Kommentit (105)
Kai se on aloitekyvystäkin kiinni, että jos on huomannut jonkun sinkun siinä lähipiirissä, joka vähän kiinnostaisi, että meneekö juttelemaan mitään. Edes tervehtii tai jotenkin tunnustelee kiinnostusta. Kaikkihan on aluksi tuntemattomia, eli jostain lähdettävä liikkeelle?
Itse olen 34-vuotias nainen ja mietin samaa. Käsittääkseni ikäisiäni miehiä ei ole olemassakaan, tai ne on kaikki työntelemässä lastenvaunuja tai töissä kaiket päivät. En jaksa innostua baareista, en myöskään koskaan ole juossut joka tapahtumassa, tykkään puuhaa koirien kanssa, lukea, käydä luonnossa, tms. Koira kyllä lisää aika paljon kohtaamisia, kun on muita koiranulkoiluttajia, varsinkin samassa naapurustosssa. Koirapuistoissa tapaa ihmisiä, mutta pääosin naiset vaikuttavat olevan koiraharrastajia. Miehissä on vanhoja, pariskunnan toisia puolia ja nuoria poikia. Oman ikäisiäni koiraharrastajamiehiä ei ole olemassa. Olen luvannut itselleni, ettei mun tarvi enää ikinä mennä tinderiin enkä mene. Mieluummin kuolen yksin ja löydyn koirien syömänä ku enää jaksan sitä paskaa. Eikä miehet juttele mulle missään enkä mä niille. Jotenkin se on tosi outoa alkaa puhua tuntemattomalle, ja itellekin tulee tosi kiusaantunut olo sellasesta. Mutta oonki introvertti ja epäilen miehiä aina hyypiöiksi ja yleensä ne onki niitä, ne jotka juttelee. :D Aina jotain ikivanhoja tai kännissä. En halua harrastaa mitään vaan tavatakseni miehiä. Harrastan jo kaikkea, mikä kiinnostaa. Ei ole aikaa eikä motivaatiota jollekin tylsälle. Olen luovuttanut jo ja odotan enää ihmettä, jota en oikeasti odota tapahtuvaksi. Olisi pitänyt pariutua opiskeluvuosina tai pitäs olla toisenlainen persoonallisuus. Minkäs teet.
Mitenkäs naapurusto? Löytyisikö sieltä sinkkunaisia? Tai mukavia miehiä tai naisia, joista saisi ystäviä, ja joiden kautta tapaisi uusia ihmisiä?
Älä mieti naisia ja parisuhteita.
Ei sen arvoista, ne huolisi sinut vain rahojesi takia.
Tässä naisten motiivit hankkiutua parisuhteeseen miehen kanssa:
– Koulutuseroja voi kompensoida myös miehen parempi palkka. Hyvätuloinen, vähemmän koulutettu mies voi olla korkeastikoulutetulle naiselle sopiva valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on aloitekyvystäkin kiinni, että jos on huomannut jonkun sinkun siinä lähipiirissä, joka vähän kiinnostaisi, että meneekö juttelemaan mitään. Edes tervehtii tai jotenkin tunnustelee kiinnostusta. Kaikkihan on aluksi tuntemattomia, eli jostain lähdettävä liikkeelle?
Pitäisi olla ensin se lähipiiri ja vieläpä niin laaja, että siellä olisi tuon ikäisiä sinkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs naapurusto? Löytyisikö sieltä sinkkunaisia? Tai mukavia miehiä tai naisia, joista saisi ystäviä, ja joiden kautta tapaisi uusia ihmisiä?
Naapuristalkkaajaksi ei pidä alkaa. Yhtä paheksuttavaa kuin yrittää epätoivoisesti iskeä nainen työpaikalta. Antakaa meidän naisten olla rauhassa edes kotona ja töissä!
Lataa Tinder. Ei tarvitse kauaa olla niin on 100 matchia mistä valita....
Mistä tämä herra nyt löytäisi sen töihinsä ja tapoihinsa jo vähän urautuneen tasaisen, mutta vähän turhan varovaisen opettajan, sairaanhoitajan, ehkä lääkärin tai muun melko vakaata elämää viettävän kolmekymppisen naisen? Todennäköisesti sieltä kunnan tai valtion töistä, mutta tapaamispaikka ei saisi olla kuitenkaan työpaikka. Pelin henki kun on, että työkuvioita ei sotketa, mutta jos pitäisi äkkiä löytää joku vapaa ihminen, niin ei ole aikaa kierrellä joka paikassa etsimässä. Ja pitäisi saada sanottua melko suoraan, mitä seuraa etsii, ettei tule väärinkäsityksiä ja pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuristalkkaajaksi ei pidä alkaa. Yhtä paheksuttavaa kuin yrittää epätoivoisesti iskeä nainen työpaikalta. Antakaa meidän naisten olla rauhassa edes kotona ja töissä!
Älä huoli, se aika koettaa yllättävän nopeasti, ettei sinua lähesty enää kukaan...
Vierailija kirjoitti:
Tässä naisten motiivit hankkiutua parisuhteeseen miehen kanssa:
– Koulutuseroja voi kompensoida myös miehen parempi palkka. Hyvätuloinen, vähemmän koulutettu mies voi olla korkeastikoulutetulle naiselle sopiva valinta.
Motiivi? Sinähän yrität ohjata hyötymään miehestä. Parisuhde ei koskaan saa olla minkäänlainen hyöty itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Taas nainen kommentoimassa, miten Tinder on oikea kultakaivos.
37-vuotiaana olennainen kysymys on myös lapset. Tuossa iässä tarjolla on jo melkein enemmän toisella kierroksella olevia, joilla on jo lapsia (varsinkin jos katselet koulutetumpia naisia, jotka usein myös tekevät lapset siinä n. 30-35v, niin voi olla pienetkin lapset). Olisiko se sinulle ok?
Entäs haluatko itse vielä lapsia? Jos naisella lapsia, voi olla, että lapsiluku on jo täynnä (tai sitten ei ole). Lapsettomissa tuon ikäisissä naisissa on paljon myös sellaisia, ketkä eivät halua ollenkaan lapsia.
Tuossa iässä on joka tapauksessa harvinaisia ne viehättävät ja kiinnostavat naiset, keillä ei ole vielä lapsia ja ketkä haluavat lapsia. Noista naisista on myös paljon kilpailua.
Jos taas nuoremman naisen haluat, niin se vaatii sulta jo aika paljon noin muuten (ja siinä on riski, että nainen on sun kanssa vain rahan vuoksi, esim. viet häntä kivoille reissuille tms.) ja vaihtaa sut nuorempaan sitten, kun haluaa oikeasti perheen.
Vierailija kirjoitti:
Siis ainakin minulla tinder toimii todella hyvin. Sehän on kuin karkkikauppa. Enemmän on itsestäni kiinni ettei tule otettua niitä naisia... M37v
Monilla paikkakunnalla on jotain seka-höntsäporukoita (sähly, futis, lentis jne), joissa käy monen ikäisiä. Sinne vaan mukaan ihmisten joukkoon. Kaupungeissa on myös sinkkukerhoja, jotka on varta vasten sinkuille harrastusryhmiä. Ja ehkä kannattaa myös töissä ja muissa omissa piireissä sanoa ääneen, että on haku päällä, koska aina joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun. Monet vaan turhaan nolostelee sitä parisuhteen kaipuuta.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnan lyhytkurssit urheiluseuroissa ja urheiluopistoissa, mitä näitä nyt on, juoksukoulu, golfin alkeet, melonta, jooga varsinkin kiinnostaa naisia, mutta sopii myös miehille. Sitten ammattiyhdistyksen tapahtumat, koulutukset, teatteri-illat tai muut yhdistykset, joilla on yhdistyksen kokoontumisia. Näitäkin on asiaihmisille, valitse sellainen, jossa ihmiset muutenkin haluaa vaihtaa kokemuksia esim. sijoittamisesta. Osta osakkeita ja käy yhtiökokouksissa. Kalenteri täyteen risteilyjä, Tallinnan matkaa, talvella Kuortaneen urheiluopiston virkistysviikonloppuja ja vastaavia. Nopeatempoisesti eri aktiviteetteja, joissa tapaamasi ihmiset ovat todennäköisesti jostain läheltä ja mukana on ehkä joku sinkku. Jos ei löydy ketään, niin on ollut kuitenkin rentouttava viikonloppu. Nämä erilaiset kokoukset on just niitä, joihin voi tulla ketä vaan ja kynnys madaltuu tutustua, jos on joskus edes nähnyt jossain, jos näkee uudestaan.
liikunnan lyhytkursseilla esim. siellä melonnassa monesti 99% osallistujista pariskuntia tai kaveripareja..koettu on eli sinkkuna loistaa siellä sitten "erilaisena"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ainakin minulla tinder toimii todella hyvin. Sehän on kuin karkkikauppa. Enemmän on itsestäni kiinni ettei tule otettua niitä naisia... M37v
Kuulostaa kuitenkin siltä, ettet sinäkään elämäsi naista sieltä ole löytänyt. Lähinnä kevyttä hauskanpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas nainen kommentoimassa, miten Tinder on oikea kultakaivos.
Ei. Olen mies ja saman ikäinen kuin ap. Ja miksei olisi kuin kultakaivos. Eihän parempaa paikkaa olekkaan kuin tinder. Eihän niin usein edes jaksa eikä ehdi käydä treffeillä mitä tinderi luo mahdollisuuksia. Maalais ukkona naurattaa kun ajaa isomman kaupungin ohi niin tykkäyksiä tarttuu mukaan vaikka kuinka monta. M37v
Vierailija kirjoitti:
37-vuotiaana olennainen kysymys on myös lapset. Tuossa iässä tarjolla on jo melkein enemmän toisella kierroksella olevia, joilla on jo lapsia (varsinkin jos katselet koulutetumpia naisia, jotka usein myös tekevät lapset siinä n. 30-35v, niin voi olla pienetkin lapset). Olisiko se sinulle ok?
Entäs haluatko itse vielä lapsia? Jos naisella lapsia, voi olla, että lapsiluku on jo täynnä (tai sitten ei ole). Lapsettomissa tuon ikäisissä naisissa on paljon myös sellaisia, ketkä eivät halua ollenkaan lapsia.
Tuossa iässä on joka tapauksessa harvinaisia ne viehättävät ja kiinnostavat naiset, keillä ei ole vielä lapsia ja ketkä haluavat lapsia. Noista naisista on myös paljon kilpailua.
Jos taas nuoremman naisen haluat, niin se vaatii sulta jo aika paljon noin muuten (ja siinä on riski, että nainen on sun kanssa vain rahan vuoksi, esim. viet häntä kivoille reissuille tms.) ja vaihtaa sut nuorempaan sitten, kun haluaa oikeasti perheen.
Lapseton, normaalipainoinen, nätti nainen saa ihan järkyttävän paljon tykkäyksiä tinderissä. Itseasiassa niin paljon, että se seulominen käy ihan mahdottomaksi. En vaan jaksanut sitä. Kävi ihan liian työlääksi. Ehkä törmään johonkin mukavaan mieheen livenä.
Kyllä se vaan niin taitaa olla, että tinderiin on mentävä. Olen 37v nainen, enkä itsekään jaksa tinderiä, enkä siellä juuri nyt ole, mutta tiedostan, että mitään parisuhdekuvioita mulle ei tule missään muuallakaan tapahtumaan. Olin tinderissä viime kesänä pari kk, siitä tuli muutaman kuukauden tapailu, mutta ei sen kummempaa. Aika turhauttavaahan se on, kun aika paljon vaivaa pitää nähdä sitä kautta (profiili, swaippaus, kirjoittelu, treffit). Itseäni myös jotenkin häiritsi puolitutut ja tutut ketä siellä tuli vastaan. Jotenkin siis noloa, jos joku asiakas/toimittaja tms. työtuttu näkee mut tinderissä, vaikka toki itsekin sitten näen hänet.
Ei muualla oikein ketään voi tässä iässä enää siinä mielessä lähestyä. Perusoletus on, että vastaantuleva tämän ikäinen on parisuhteessa, eikä se monestikaan luontevasti käy ilmi, vaikkei olisikaan.