Miten te 33-40 vuotiaat olette löytäneet/aloittaneet uuden suhteen?
AP on mies, 37-vuotias. Elämä on ollut oikeastaan yhtä uraputkea kuntasektorilla. Nyt työskentelen teknisenä johtajana. Miten tässä iässä enää voisi mitään uutta parisuhdetta aloittaa, kun arki on aivan erilaista, kuin vaikkapa 20-vuotiaalla. En esim. itse käy baareissa, en festareilla enkä juo alkoa juuri laisinkaan.
Meille töiden perässä ahkerasti muuttajille lienee tyypillistä, ettei sellaisia kunnollisia ihmissuhteita juuri ole.
Itse olen muuttanut urani aikana 7 kertaa. Suomen sisällä pisin muuttomatka 700 km.
Muutamia kavereita on, mutta hekin kun ovat perheellisiä, niin näemme vain ehkä kerran vuodessa, jos vuokrataan mökki tjsp.
Eli parisuhdetta vastakkaisen sukupuolen kautta en voi metsästää tuttujen/kavereiden kautta, kuten aika usein taitaa olla. Tietenkin iän muita on tullut joitakin vaatimuksia, joita ei parikymppisillä ole, kun siinä iässä kaikki on samalla lähtöviivalla. Liittyen koulutukseen yms. Tinderit yms. on kokeiltu, jotenkin niissä on vaikea aloittaa keskustelua. Omat harrastuksetkin on enemmän tai vähemmän äijähommaa.
Vaellusta, pyöräilyä, ammuntaa, juoksua yms.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataa Tinder. Ei tarvitse kauaa olla niin on 100 matchia mistä valita....
Siis ainakin minulla tinder toimii todella hyvin. Sehän on kuin karkkikauppa. Enemmän on itsestäni kiinni ettei tule otettua niitä naisia... M37v
Kuulostaa kuitenkin siltä, ettet sinäkään elämäsi naista sieltä ole löytänyt. Lähinnä kevyttä hauskanpitoa.
Arvaa, miten moni mies haluaisi saada juuri tuota kevyttä hauskanpitoa...
Vierailija kirjoitti:
37-vuotiaana olennainen kysymys on myös lapset. Tuossa iässä tarjolla on jo melkein enemmän toisella kierroksella olevia, joilla on jo lapsia (varsinkin jos katselet koulutetumpia naisia, jotka usein myös tekevät lapset siinä n. 30-35v, niin voi olla pienetkin lapset). Olisiko se sinulle ok?
Entäs haluatko itse vielä lapsia? Jos naisella lapsia, voi olla, että lapsiluku on jo täynnä (tai sitten ei ole). Lapsettomissa tuon ikäisissä naisissa on paljon myös sellaisia, ketkä eivät halua ollenkaan lapsia.
Tuossa iässä on joka tapauksessa harvinaisia ne viehättävät ja kiinnostavat naiset, keillä ei ole vielä lapsia ja ketkä haluavat lapsia. Noista naisista on myös paljon kilpailua.
Jos taas nuoremman naisen haluat, niin se vaatii sulta jo aika paljon noin muuten (ja siinä on riski, että nainen on sun kanssa vain rahan vuoksi, esim. viet häntä kivoille reissuille tms.) ja vaihtaa sut nuorempaan sitten, kun haluaa oikeasti perheen.
Ei ne lapset minua haittaisi. Tinderistä olen swaipannut kyllä oikealle myös ne yh:t. Sekään ei haittaisi, vaikka enempää ei haluaisikaan. Vela-naisista taas lienee muutenkin kilpailu. En välttämättä itse edes haluaisi omia lapsia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luota sattumaan. Itse M32, asunut vieraalla paikkakunnalla jo muutaman vuoden, en koe kotiutuneeni, ei sellaisia kavereita paikkakunnalla, joiden kanssa viettäis aikaa vapaa-ajalla. Työpaikka sellanen, että maksetaan liian hyvin pois lähtieksäni. Mahdoton oravanpyörä. Ihan sama käytkö baarissa tai vaikka oisit fyysisesti siinä kunnossa että pystyt tekemään ihmislipun. Mikään ei auta. Sattuman kauppaa että joku oikea tulee vastaan. Anteeksi etten aivan osunut hakemaan vuosikirjoon mutta meitä vastaavanlaisia on.
No melkein samaa ikäluokkaa. Palkka on myöskin niin hyvä, ettei taida nykyisestä postista lähteä muualle, ellei sitten valtuusto anna lähtöpasseja. Vaikka ei tämä mikään suurkaupunki ole, niin silti on ns. ihmisten ilmoilla Etelä-Suomessa, eikä missään Lapissa Savukoskella.
ap
Valtuusto ei varmasti erota missään kunnassa teknistä johtajaa. Ja provohan tämä on, koska 37 sinkkuteknisenjohtajan tunnistaminen olisi näin pienessä maassa ilmeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luota sattumaan. Itse M32, asunut vieraalla paikkakunnalla jo muutaman vuoden, en koe kotiutuneeni, ei sellaisia kavereita paikkakunnalla, joiden kanssa viettäis aikaa vapaa-ajalla. Työpaikka sellanen, että maksetaan liian hyvin pois lähtieksäni. Mahdoton oravanpyörä. Ihan sama käytkö baarissa tai vaikka oisit fyysisesti siinä kunnossa että pystyt tekemään ihmislipun. Mikään ei auta. Sattuman kauppaa että joku oikea tulee vastaan. Anteeksi etten aivan osunut hakemaan vuosikirjoon mutta meitä vastaavanlaisia on.
No melkein samaa ikäluokkaa. Palkka on myöskin niin hyvä, ettei taida nykyisestä postista lähteä muualle, ellei sitten valtuusto anna lähtöpasseja. Vaikka ei tämä mikään suurkaupunki ole, niin silti on ns. ihmisten ilmoilla Etelä-Suomessa, eikä missään Lapissa Savukoskella.
ap
Valtuusto ei varmasti erota missään kunnassa teknistä johtajaa. Ja provohan tämä on, koska 37 sinkkuteknisenjohtajan tunnistaminen olisi näin pienessä maassa ilmeistä.
Ehkäpä ap on jossain vastaavantasoisessa virassa, mutta ei kerro suoraan tässä. Monissa kunnissa/kaupungeissa on esimerkiksi yhdyskuntatekniikan johtajaa, kiinteistöjohtajaa yms erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
https://yle.fi/uutiset/3-5116677
Kyllä voi erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tässä on tämä suomen ongelma. Täysin nuija tienaa kunnalla teknisenä tyhjäntoimittajana suurta palkkaa. MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä naisten motiivit hankkiutua parisuhteeseen miehen kanssa:
– Koulutuseroja voi kompensoida myös miehen parempi palkka. Hyvätuloinen, vähemmän koulutettu mies voi olla korkeastikoulutetulle naiselle sopiva valinta.
Motiivi? Sinähän yrität ohjata hyötymään miehestä. Parisuhde ei koskaan saa olla minkäänlainen hyöty itselleen.
Kaikki ihmisten välinen toiminta on luonteeltaan vaihtokauppaa. Mukaan lukien sosiaalinen toiminta.
Saatava hyödyke voi olla myös aineeton.
Itsekin ehdottaisin lavatanssikurssia. Meitä vanhemmat osaa tanssia jo valmiiksi, joten siellä ikähaitari voisi olla sopiva. Tanssiminen on nykyään trendikästä, tanssitaidosta ei ole haittaa jatkossakaan ja tanssitapahtumissa ei yleensä kännätä tolkuttomasti.
Myös naapurikaupungin/kunnan puolella voisi käydä jonkun bändin keikalla. Ei festareilla vaan ihan baariin keikalle. Ota kaveri tai pari mukaan jos sulla sellaisia on ja kerro niille millä mielin olet liikkeellä.
Hanki moottoripyörä ja käy muutamassa tapahtumassa?
Ja sitten tämä mitä on jo ehdotettu, eli sano joskus ääneen työpaikalla/kaveriporukassa tms. että kun pitäis löytää se nainen. Ihmiset tuntee ihmisiä, niin se vaan on.
T. lapseton sinkkunainen alle 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tässä on tämä suomen ongelma. Täysin nuija tienaa kunnalla teknisenä tyhjäntoimittajana suurta palkkaa. MIKSI?
Se on kuntasektorin funktio. Tarjota työtä ihmisille jotka ei kykene oikeisiin töihin. Siksi 70% kuntasektorin tylntekijöistä on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ehdottaisin lavatanssikurssia. Meitä vanhemmat osaa tanssia jo valmiiksi, joten siellä ikähaitari voisi olla sopiva. Tanssiminen on nykyään trendikästä, tanssitaidosta ei ole haittaa jatkossakaan ja tanssitapahtumissa ei yleensä kännätä tolkuttomasti.
Myös naapurikaupungin/kunnan puolella voisi käydä jonkun bändin keikalla. Ei festareilla vaan ihan baariin keikalle. Ota kaveri tai pari mukaan jos sulla sellaisia on ja kerro niille millä mielin olet liikkeellä.
Hanki moottoripyörä ja käy muutamassa tapahtumassa?
Ja sitten tämä mitä on jo ehdotettu, eli sano joskus ääneen työpaikalla/kaveriporukassa tms. että kun pitäis löytää se nainen. Ihmiset tuntee ihmisiä, niin se vaan on.
T. lapseton sinkkunainen alle 40v.
Jos miehet koskaan ymmärtävät, niin nyt, miksi kalalta ei kannata kysyä, miten kalastetaan.
Olin 35-vuotias, otin töistä kaksi vuotta vapaata ja menin opiskelemaan maisteriohjelmaan yliopistolle. Jostain syystä ns. vientiä oli huimasti enemmän kuin 15-10 vuotta aiemmin kun olin suorittamassa ensimmäistä tutkintoani. Siltä löysin myös nykyisen vaimoni.
Aina ihmetellyt tuota ihmisen kyvyttömyyttä tutustua vastakkaiseen sukupuoleen. Sehän vaatii muutaman asian:
-sivistys
-ulkomuoto kunnossa (ei ylipainoa, puhtaus ja hyvät vaatteet)
-hyvät puheenlahjat
Käyn itse lasteni kanssa leikkipuistoissa. Joka kerta ajaudun juttelemaan jonkun kanssa. Ihmiset yleensä puhuu kun heidät vaan johdattelee siihen.
Jos mun pitäs iskeä joku, niin menisin baariin ja tsekkaisin jonkun fiksun oloisen miehen ja menisin juttelemaan. Alottaisin varmaan kysymällä että miten menee. Juttutaidossa on pitkälti kuse siitä, ettei liikaa kyttää omia sanomisiaan, että voinko sanoa sitä tai tätä. Tietenkin sanasammakoita tällä tyylillä tulee, mutta harvakseltaan. Ja se on paljon parempi tyyli kuin tuppisuutyyli.
Toki vaatiihan tää hieman keskimääräistä enemmän itsetuntoa ja -varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Aina ihmetellyt tuota ihmisen kyvyttömyyttä tutustua vastakkaiseen sukupuoleen. Sehän vaatii muutaman asian:
-sivistys
-hyvät puheenlahjatKäyn itse lasteni kanssa leikkipuistoissa. Joka kerta ajaudun juttelemaan jonkun kanssa. Ihmiset yleensä puhuu kun heidät vaan johdattelee siihen.
Jos mun pitäs iskeä joku, niin menisin baariin ja tsekkaisin jonkun fiksun oloisen miehen ja menisin juttelemaan. Alottaisin varmaan kysymällä että miten menee. Juttutaidossa on pitkälti kuse siitä, ettei liikaa kyttää omia sanomisiaan, että voinko sanoa sitä tai tätä. Tietenkin sanasammakoita tällä tyylillä tulee, mutta harvakseltaan. Ja se on paljon parempi tyyli kuin tuppisuutyyli.
"Hyvät puheenlahjat" on aika epämääräinen taito. Siihen päälle itsevarmuus, joka muuten Suomessa kyllä pääasiassa on alkoholin tuomaa harhaa.
Vierailija kirjoitti:
-sivistys
-hyvät puheenlahjatKäyn itse lasteni kanssa leikkipuistoissa. Joka kerta ajaudun juttelemaan jonkun kanssa. Ihmiset yleensä puhuu kun heidät vaan johdattelee siihen.
37-vuotiaana siellä baarissa on aika paljon suppeampi valikoima sinkkuja kuin joskus vielä 30v. Itsekin olen kaltaisesi siinä, että juttuseuraa aina löytyy (ja olen 37v nainen). Kuitenkaan ne fiksun oloiset tyypit baarissa ei todellakaan ole yleensä sinkkuja, eikä ole muuten ne hiekkalaatikollakaan kohdatut miehet.
Olen ollut pääasiassa parisuhteissa 18-vuotiaasta alkaen, naimisissakin ja on lapsia. Pelikenttä ja-kortit on ihan erilaiset nyt 37v sinkkuna. Hoikka ja kohtuullisen hyvässä kunnossa olen sentään vieläkin, mutta tinderissä miehet on noita tähänkin ketjuun eksyneen M37v:n kaltaisia kevyen hauskanpidon etsijöitä. Itseäni ällöttäisi sellanen paneskellaan ympäriinsä, eikä sitouduta mihinkään -meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivistys
"Hyvät puheenlahjat" on aika epämääräinen taito. Siihen päälle itsevarmuus, joka muuten Suomessa kyllä pääasiassa on alkoholin tuomaa harhaa.
Itse en käytä alkoa, joten mulle ne puheenlahjat ei ole harhaa. Toki monelle on.
T. 93
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivistys
37-vuotiaana siellä baarissa on aika paljon suppeampi valikoima sinkkuja kuin joskus vielä 30v. Itsekin olen kaltaisesi siinä, että juttuseuraa aina löytyy (ja olen 37v nainen). Kuitenkaan ne fiksun oloiset tyypit baarissa ei todellakaan ole yleensä sinkkuja, eikä ole muuten ne hiekkalaatikollakaan kohdatut miehet.
Olen ollut pääasiassa parisuhteissa 18-vuotiaasta alkaen, naimisissakin ja on lapsia. Pelikenttä ja-kortit on ihan erilaiset nyt 37v sinkkuna. Hoikka ja kohtuullisen hyvässä kunnossa olen sentään vieläkin, mutta tinderissä miehet on noita tähänkin ketjuun eksyneen M37v:n kaltaisia kevyen hauskanpidon etsijöitä. Itseäni ällöttäisi sellanen paneskellaan ympäriinsä, eikä sitouduta mihinkään -meininki.
Olet oikeassa, hyvät on yleensä varattuja. Enkä hiekkalaatikollakaan etsi ketään parisuhteeseen, sehän minulla on jo. Mutta puhuin siitä, että menen minne tahansa, pystyn juttelemaan vaikka puliukon kanssa hampurilaisista tai toimarin kanssa digitaalisista ratkaisuista. Tomaattitiskillä juttelen usein mammojen kanssa vaikka tomaattien olemuksesta.
Kun on tällainen kyky, niin on helppo lähestyä ihmisiä, ts. lähestyminen tapahtuu kuin itsestään. Ja se auttaisi kyllä seurustelumielessä ihmisiin tutustumisessa.
93
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37-vuotiaana olennainen kysymys on myös lapset. Tuossa iässä tarjolla on jo melkein enemmän toisella kierroksella olevia, joilla on jo lapsia (varsinkin jos katselet koulutetumpia naisia, jotka usein myös tekevät lapset siinä n. 30-35v, niin voi olla pienetkin lapset). Olisiko se sinulle ok?
Entäs haluatko itse vielä lapsia? Jos naisella lapsia, voi olla, että lapsiluku on jo täynnä (tai sitten ei ole). Lapsettomissa tuon ikäisissä naisissa on paljon myös sellaisia, ketkä eivät halua ollenkaan lapsia.
Tuossa iässä on joka tapauksessa harvinaisia ne viehättävät ja kiinnostavat naiset, keillä ei ole vielä lapsia ja ketkä haluavat lapsia. Noista naisista on myös paljon kilpailua.
Jos taas nuoremman naisen haluat, niin se vaatii sulta jo aika paljon noin muuten (ja siinä on riski, että nainen on sun kanssa vain rahan vuoksi, esim. viet häntä kivoille reissuille tms.) ja vaihtaa sut nuorempaan sitten, kun haluaa oikeasti perheen.
Ei ne lapset minua haittaisi. Tinderistä olen swaipannut kyllä oikealle myös ne yh:t. Sekään ei haittaisi, vaikka enempää ei haluaisikaan. Vela-naisista taas lienee muutenkin kilpailu. En välttämättä itse edes haluaisi omia lapsia.
ap
Pitäisiköhän sinne tinderiin sittenkin mennä, jos kerran onkin olemassa fiksuja miehiä (työsi perusteella päättelen, ettet ihan luokaton voi olla), ketkä ei ala heti jauhamaan jotain minähän en toisten kakaroita elätä -tyyppisiä typeryyksiä (mikä tuntuu aika epäreilulta, kun mun omat ansiotulot on br. n. 75000 eur/v ja lasten isän sitäkin enemmän), tai vaihtoehtoisesti halua pelkkää seksiä. Mä jo vähän luovutin, mutta ehkäpä sittenkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
https://yle.fi/uutiset/3-5116677
Kyllä voi erottaa.
Toistaiseksi vauva-palstalla parinhakuvinkkien kyseleminen ei kuitenkaan taida olla rikollista eikä siitä luulisi kunnalle aiheutuvan taloudellista haittaa. :D Täälläkin on päin vastoin neuvottu kertomaan töissäkin parinhausta, jospa jollain kollegalla olisi vinkata joku sopiva.
taideharrastuksissa on paljon keski ikäisiä ja nuoriakin naisia. miehet kuitenkin taidekoulus ehkä enenmistö ja osa avioitui taidekoulu aikana.
harrastusten valinta kyllä voi olla hyvä,oppii uutta ja ehkä tapaa uusia ihmisiä.pitää vain valita just joku naisia kiinnostava harrastus.
tinderit ja valo sovellukset voi pikkukaupungeissa olla ainoo tapa tavata omanikäisiä koska niissä usein vanhoja ihmisiä väestö.
Kaveripareista se toinen voi olla just se oikea, en ymmärrä mikä ongelma? Jos ei yksin uskalla lähteä kotoota, niin yksin myös jää. Ei sinkkuus tai yksin oleminen oo noloa.