Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhusten kanssa on paljon helpompi tulla toimeen kuin viiskymppisten kanssa?

Vierailija
09.06.2022 |

70-90 vuotiaden kanssa tulen tosi hyvin toimeen, mutta noin 50 vuotiaiden, etenkin naisten kanssa tulee helposti riitaa. Itse olen 30v.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-kymppisillä on työ, vaihdevuodet, omat sairaat vanhemmat hoidettavana ja teini-ikäisiä lapsia riesana. Vanhukset ovat eläkkeellä ilman noita e.m. rasitteita ja siten leppoisampia.

Vierailija
2/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v ollan menopussissa jo ennen alkavia vaihdevuosia ja hotmonit sekoitaa naisen pään.Ei naisen vika vaan hormoonien.Monella on ennenaikaiset vaihdevuodet jo alle ja yli 40v.Ihmiset ihmetele miksi on tullut niin kenkku,ne hormonit ja aina ei itse tajua ne.Mä en ainakan tajunut ruhkavuoteni oli juuri tuossa menopaussi iässä ja mummoksikin tulin melko tiuhan tahtiin useamalle kersalle.ymm,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ovat kiitollisia seurasta ja pienistä palveluista, joita ulkopuoliset helle tekevät, koska itse eivät enää kykene. Heillä ei ole enää kiireitä ja stressiä. Vanhuus ja viisus kulkee käsikädessä.

Moni viisikymppinen on vielä työelämässä. Vaatimukset kasvavat ja harvalla viisikymppisellä on helppoa pysyä nykymenossa mukana. On tietysti niitä, jotka omaksuu uudet asiat nopeasti ja sitten on niitä, joita uudet hasteet stressaavat ja oman itsensä kanssa on vaikeaa olla. Kiukkuinen viisikymppinen ei ole vain pelkkä urbaanilegendaa, vaan se on totisinta totta.

Vierailija
4/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko etteikö joukossa voisi olla muutama mukava 50v. Mutta naisissa voi olla räksytystä missä iässä vaan ja kiltit kärsivät. Osalla ikä ei muuta asiaa, ulospäin ollaan varmaan joskus mielinkielin. Iäkästä on hyvä kohdella silti asiallisesti, vaikkei käytös olisi hyvä, koska heillä ei ole helppoa aina.

Vierailija
5/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Itselläni meni oman äidin kanssa pahasti sukset ristiin siinä kun hän oli 55-58v, kun oli jatkuvasti niin kiukkuinen ja pahasisuinen minua kohtaan. Joku siinä iässä on, että tekee ihmisen vihaiseksi. Ei ole välit enää palautunut normaaliksi ikinä. Harmi.

Vierailija
6/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista tulee siinä iässä vihaisia. Ja pahin viha on nuorempia naisia kohtaan. 

Vierailija
7/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kilttiä naista on koko ikänsä kyykytetty ja nöyryytetty, nousee viisikymppisenä kapinahenki. Enää ei kukaan töni, eikä käytä kynnysmattona. Vihdoinkin opin pitämään puoliani ja käyttää ääntä, jos niin tarvitaan. Mulle ei vittuilla!

Vierailija
8/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään vaikeuksia tulla nuorempien naisten kanssa toimeen. Kiukkuisia on myös vähentynyt tasaisesti vuosien kuluessa, kun stressin määrä vähenee. Olen 57.

Vierailija
9/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot itse hankala, saat vain vastauksen niin kuin "huudat". Sullahan on jo selvä asenneongelma, jonka itsekin tunnustat.

Vierailija
10/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalia on keski-ikäiset naiset.

Vierailija
11/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ilmeisesti joutunut olemaan koskaan elämäänsä katkeroituneen vanhuksen oksennussankona?

Se rooli on varattu vanhuksen lapselle eli juurikin noille 50+ vuotiaille.

Vierailija
12/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N54 kirjoitti:

Kun kilttiä naista on koko ikänsä kyykytetty ja nöyryytetty, nousee viisikymppisenä kapinahenki. Enää ei kukaan töni, eikä käytä kynnysmattona. Vihdoinkin opin pitämään puoliani ja käyttää ääntä, jos niin tarvitaan. Mulle ei vittuilla!

Tuossa on se ongelma, että hyökkäilet helposti viattomien kimppuun koko 50 vuotta kilttinä olleen katkeruudella. Ei toimi.

Vierailija
13/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti joutunut olemaan koskaan elämäänsä katkeroituneen vanhuksen oksennussankona?

Se rooli on varattu vanhuksen lapselle eli juurikin noille 50+ vuotiaille.

Juuri näin ja siksi Z-sukupolvikaan ei jaksa vierailla vanhuksen luona.

Vierailija
14/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N54 kirjoitti:

Tuossa on se ongelma, että hyökkäilet helposti viattomien kimppuun koko 50 vuotta kilttinä olleen katkeruudella. Ei toimi.

Plää, plää ja jäkä jäkä. Voit pitää tunkkaisen mielipiteesi itselläsi. Ketään ei kiinnosta!

Vierailija
15/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat ( 50v ) tietävänsä kaiken ja ainakin paremmin.

Vanhempana ( 70v ) sitten huomaavat erehtyneensä aiemmin punniten nyt sanansa ja ajatuksensa paremmin, sekä hillitymmin.

Rähjäämällä ei kuitenkaan mitään saavuta, päinvastoin.

Vierailija
16/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N54 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54 kirjoitti:

Plää, plää ja jäkä jäkä. Voit pitää tunkkaisen mielipiteesi itselläsi. Ketään ei kiinnosta!

Sarkasmia överinä.

Vierailija
17/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N54 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54 kirjoitti:

50 v. uhmikäinen on... säälittävä.

Vierailija
18/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten hymyilyttää nuorison aka kolmikymppisten aivoitukset, joskus viisikymppisenä ärsytti tärkeily ja omanarvontunnon korostaminen.

Lisäksi on alkanut huomata ettei vastavuoroisesta keskustelusta yleensä tule mitään, kun toinen lumoutuu omista näkemyksistään ja pitää niitä ainoana oikeana totuutena.

Vanhempana on aikaa kuunnella ja jaksaa hymyillä, nuorelle tulee hyvä mieli. Miksei itsellekin, kun huomaa että helpolla tulee toimeen. Tietysti muistaa olleensa itse myös, no, nuori ja kokematon. Tietää kokemuksesta että siitä joskus tärkeilevästä ja omahyväisestä kolmekymppisestä tulee kitkerä viisikymppinen ennen kuin se aikuistuu ja seestyy.

Vierailija
19/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulevat ( 50v ) tietävänsä kaiken ja ainakin paremmin.

Vanhempana ( 70v ) sitten huomaavat erehtyneensä aiemmin punniten nyt sanansa ja ajatuksensa paremmin, sekä hillitymmin.

Rähjäämällä ei kuitenkaan mitään saavuta, päinvastoin.

Kyllä ihminen noin 18-vuotiaana tietää kaiken parhaiten. Siitä sitten vuosi vuodelta tajuaa, ettei juurikaan tiedä mitään.

Vierailija
20/24 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en tiedä. Kärttyisiä kuin mitkä. Eivät toki kaikki, mutta yllättävän moni. Toisaalta monet vanhukset on myös ärsyttävän vaativia. Parhaiten tulee toimeen 10-40-vuotiaiden kanssa.