Miten te 33-40 vuotiaat olette löytäneet/aloittaneet uuden suhteen?
AP on mies, 37-vuotias. Elämä on ollut oikeastaan yhtä uraputkea kuntasektorilla. Nyt työskentelen teknisenä johtajana. Miten tässä iässä enää voisi mitään uutta parisuhdetta aloittaa, kun arki on aivan erilaista, kuin vaikkapa 20-vuotiaalla. En esim. itse käy baareissa, en festareilla enkä juo alkoa juuri laisinkaan.
Meille töiden perässä ahkerasti muuttajille lienee tyypillistä, ettei sellaisia kunnollisia ihmissuhteita juuri ole.
Itse olen muuttanut urani aikana 7 kertaa. Suomen sisällä pisin muuttomatka 700 km.
Muutamia kavereita on, mutta hekin kun ovat perheellisiä, niin näemme vain ehkä kerran vuodessa, jos vuokrataan mökki tjsp.
Eli parisuhdetta vastakkaisen sukupuolen kautta en voi metsästää tuttujen/kavereiden kautta, kuten aika usein taitaa olla. Tietenkin iän muita on tullut joitakin vaatimuksia, joita ei parikymppisillä ole, kun siinä iässä kaikki on samalla lähtöviivalla. Liittyen koulutukseen yms. Tinderit yms. on kokeiltu, jotenkin niissä on vaikea aloittaa keskustelua. Omat harrastuksetkin on enemmän tai vähemmän äijähommaa.
Vaellusta, pyöräilyä, ammuntaa, juoksua yms.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Olen 41 v nainen mutta vastaan. Aika kuluu koiraharrastuksissa metsässä, muut mummoja ja mammoja. Teen etätöitä, en käy missään iltariennoissa. Tinderissä pyyhin kaikki vasemmalle vaikka parisuhde vähän kiinnostaisi. Olen ollut sinkku 5 vuotta. Ota hei mallia minusta. Älä vain ole missään näkyvillä, välttele tapaamasta deittisovelluksissa ketään. Näin varmistetaan että ei ole pienintäkään mahdollisuutta tutustua uusiin ihmisiin. Voidaan varmasti luottaa siihen että Jumala lähettää ovelle unelmien kumppanin seuraavan 40 vuoden sisään. Vai neuvoisitko minua toimimaan jotenkin toisin?
Tämä on järkevä toimintatapa. Keskityt omaan elämääsi ja olemaan onnellinen siinä etkä häiritse miehiä. Olet hyvä ihminen
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kuitenkin tapahtumia silloin tällöin, vaikka viihtyisit kotona. Ei tarvitse lähteä Ruisrockiin tai pikkukaupunkisi yökerhoon, vaan vaikka jonnekin ruoka- tai juomateemaisille festareille / messuille tai isolle kirkolle jonkun hyvän bändin klubikeikalle tai konserttiin. Siellä sitten suuta auki ja jutustelemaan naisille, jotkut ovat ehkä varattuja tai eivät muutoin romanttisesti kiinnostuneita, mutta tuskin asiallisesta yhteiseen mielenkiinnonkohteeseen kohdistuneesta jutustelusta kukaan pahastuu. Joku voi sitten lähteä jutusteluun syvemmin mukaan ja vastata flirttailuun. Kyllä luonnossa ihmisten tapaamisessa kuitenkin on sitä jotain Tinderiin verrattuna. Toinen vaihtoehto on hankkia uusia kavereita elämäänsä, tutustua vaikkapa työkavereihin paremmin, ja toivoa että näiden kautta törmäisi kiinnostaviin ihmisiiin.
Kylmillä lähestymisillä ei löydy kumppania 2020-luvulla, ellei käy ihan ultimaattinen tuuri. Sosiaaliset piirit, työpaikka ja online-deittailu ovat ainoat vaihtoehdot tuon ikäiselle äijälle.
Liikunnan lyhytkurssit urheiluseuroissa ja urheiluopistoissa, mitä näitä nyt on, juoksukoulu, golfin alkeet, melonta, jooga varsinkin kiinnostaa naisia, mutta sopii myös miehille. Sitten ammattiyhdistyksen tapahtumat, koulutukset, teatteri-illat tai muut yhdistykset, joilla on yhdistyksen kokoontumisia. Näitäkin on asiaihmisille, valitse sellainen, jossa ihmiset muutenkin haluaa vaihtaa kokemuksia esim. sijoittamisesta. Osta osakkeita ja käy yhtiökokouksissa. Kalenteri täyteen risteilyjä, Tallinnan matkaa, talvella Kuortaneen urheiluopiston virkistysviikonloppuja ja vastaavia. Nopeatempoisesti eri aktiviteetteja, joissa tapaamasi ihmiset ovat todennäköisesti jostain läheltä ja mukana on ehkä joku sinkku. Jos ei löydy ketään, niin on ollut kuitenkin rentouttava viikonloppu. Nämä erilaiset kokoukset on just niitä, joihin voi tulla ketä vaan ja kynnys madaltuu tutustua, jos on joskus edes nähnyt jossain, jos näkee uudestaan.
Pitäiisi saada ensin perusasiat kuntoon: kiva duuni, oma vuokrakoti, hyvä mielenterveys ja sen jälkeeen asiasta kukkaruukkuun eli löytää elikkä jaahas... no tulipa tenkkatenkka poo no tulipa tenkka tenkkapoooo mutta nnas ollla kun hettki huilataaan....
Vierailija kirjoitti:
Pitäiisi saada ensin perusasiat kuntoon: kiva duuni, oma vuokrakoti, hyvä mielenterveys ja sen jälkeeen asiasta kukkaruukkuun eli löytää elikkä jaahas... no tulipa tenkkatenkka poo no tulipa tenkka tenkkapoooo mutta nnas ollla kun hettki huilataaan....
Rairai.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnan lyhytkurssit urheiluseuroissa ja urheiluopistoissa, mitä näitä nyt on, juoksukoulu, golfin alkeet, melonta, jooga varsinkin kiinnostaa naisia, mutta sopii myös miehille. Sitten ammattiyhdistyksen tapahtumat, koulutukset, teatteri-illat tai muut yhdistykset, joilla on yhdistyksen kokoontumisia. Näitäkin on asiaihmisille, valitse sellainen, jossa ihmiset muutenkin haluaa vaihtaa kokemuksia esim. sijoittamisesta. Osta osakkeita ja käy yhtiökokouksissa. Kalenteri täyteen risteilyjä, Tallinnan matkaa, talvella Kuortaneen urheiluopiston virkistysviikonloppuja ja vastaavia. Nopeatempoisesti eri aktiviteetteja, joissa tapaamasi ihmiset ovat todennäköisesti jostain läheltä ja mukana on ehkä joku sinkku. Jos ei löydy ketään, niin on ollut kuitenkin rentouttava viikonloppu. Nämä erilaiset kokoukset on just niitä, joihin voi tulla ketä vaan ja kynnys madaltuu tutustua, jos on joskus edes nähnyt jossain, jos näkee uudestaan.
En kuitenkaan usko että ap on vailla homopapan seuraa jollaisen voisi löytyy jostain osakeyhtiön kokouksesta.
Joku deittisovellus vaa käyttöö ja sitkeästi käyt vaan useilla treffeillä
Harrastus! Olen kyllä nainen mutta sieltä löysin 35v sinkkumiehen eli hänkin samalla löysi siis minut.
Hän ohjaajana ja minä liityin harrastajana. Harrastuksen juhlissa sitten lähennyimme luontevasti kun oli tiedetty toisemme jo vuoden päivät. Alettiin jutella ja päädyttiin jatkoille, siitä se sitten lähti oikein kivasti ja nyt jo 1v suhdetta takana.
Tuntuu että Tinder ihan toivoton näin naisenakin, ihmisen olemus ja tapa puhua yms on niin tärkeä ja harrastus/työkuvioissa tulee luontevasti katseltua ihmiset läpi ja toivottavasti sitten päätyy yhteen jonkun toisen sinkkuharrastajan kanssa
Naisena vastaan. Olen aika sosiaalinen ja juttelen mielelläni miehille. Olen aloittanut juttelun vaikka missä, yleensä miehet ovat tästä tykänneet. Varsinkin kun olen ihan ok näköinen.
Parhaita paikkoja on harrastuspaikat. Miehiä on paljon salilla ja kamppailulajeissa. Naisia taas löytyisi tanssin parista, joten menepä vaikka salsan alkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kuitenkin tapahtumia silloin tällöin, vaikka viihtyisit kotona. Ei tarvitse lähteä Ruisrockiin tai pikkukaupunkisi yökerhoon, vaan vaikka jonnekin ruoka- tai juomateemaisille festareille / messuille tai isolle kirkolle jonkun hyvän bändin klubikeikalle tai konserttiin. Siellä sitten suuta auki ja jutustelemaan naisille, jotkut ovat ehkä varattuja tai eivät muutoin romanttisesti kiinnostuneita, mutta tuskin asiallisesta yhteiseen mielenkiinnonkohteeseen kohdistuneesta jutustelusta kukaan pahastuu. Joku voi sitten lähteä jutusteluun syvemmin mukaan ja vastata flirttailuun. Kyllä luonnossa ihmisten tapaamisessa kuitenkin on sitä jotain Tinderiin verrattuna. Toinen vaihtoehto on hankkia uusia kavereita elämäänsä, tutustua vaikkapa työkavereihin paremmin, ja toivoa että näiden kautta törmäisi kiinnostaviin ihmisiiin.
Kylmillä lähestymisillä ei löydy kumppania 2020-luvulla, ellei käy ihan ultimaattinen tuuri. Sosiaaliset piirit, työpaikka ja online-deittailu ovat ainoat vaihtoehdot tuon ikäiselle äijälle.
Ja höpön höpön. Joo, jossain ruokakaupassa nämä kylmät lähestymiset eivät varmaan johda mihinkään, mutta vaikkapa keikat ovat oikein luontevia paikkoja jutella tuntemattomille. Samalla tavalla baaritiskillä, kuin ennen vanhaan nuorena yökerhossa, mutta keikalla vaan on luultavasti asiallisempi meininki (kun ihmiset ovat tulleet paikalle muunkin kuin viinan juomisen takia) ja helppo keksiä puhuttavaa. Voihan sitä mennä vaikkapa keikkaa katsomaan tulleelle naiskaveriporukalle juttelemaan, olla ystävällinen kaikille. Jos ap on viehättävä, niin muut alkavat kyllä luoda merkityksellisiä katseita porukan sinkun suuntaan ja rohkaista tätä syventämään tuttavuutta.
Erilaiset ryhmät esim Fb ja Telegram, sieltä löytyy samanhenkisiä ihmisiä.
Osta Marimekon tai Mustin ja mirrin osakkeita ja mene yhtiökokoukseen. Älä istu homopapan viereen, vaan jonkun nätin nuoren naisen viereen. Kato vaivihkaa paljonko sen äänestyslipussa on ääniä ja keksi vaikka kysyä, että käytkö usein täällä. No älä nyt sitä ainakaan, mutta varmaan jotain kysyttävää keksit.
Voi ap, kuulostat kyllä erinomaiselta kumppanilta. En osaa sanoa mistä sopiva kumppaniehdokas löytyisi, olisikohan nyt kesällä enemmän tapahtumia, joissa lähestyä mielenkiintoiselta vaikuttavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Naisena vastaan. Olen aika sosiaalinen ja juttelen mielelläni miehille. Olen aloittanut juttelun vaikka missä, yleensä miehet ovat tästä tykänneet. Varsinkin kun olen ihan ok näköinen.
Parhaita paikkoja on harrastuspaikat. Miehiä on paljon salilla ja kamppailulajeissa. Naisia taas löytyisi tanssin parista, joten menepä vaikka salsan alkeisiin.
Enpä ole koskaan kuullut että yksikää tuntemistani 20 ihmisestä olisi alkanut seurustelemaan harrastuksen tiimoilta aiemmin ventovieraan kanssa. Kyllä se lavatanssi maailma jäi sinne 60-luvulle. Muutenkin näistä kadulla tai julkisilla paikoilla lähestymisestä tiedän tasan yhden onnistuneen pokauksen. Kyseinen mies on tosin poikkeuksellisen komea ja kerää katseita kaupungilla ihan vain kävelemällä. Tavallisen miehen ei kannata pilata mainettaan juttelemalla tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Haha, pakko olla naisen kirjoittama kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Osta Marimekon tai Mustin ja mirrin osakkeita ja mene yhtiökokoukseen. Älä istu homopapan viereen, vaan jonkun nätin nuoren naisen viereen. Kato vaivihkaa paljonko sen äänestyslipussa on ääniä ja keksi vaikka kysyä, että käytkö usein täällä. No älä nyt sitä ainakaan, mutta varmaan jotain kysyttävää keksit.
Mustin ja mirrin yhtiökokous on rehellisesti sanoen ovelin kuulemani iskuvinkki :D
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset ryhmät esim Fb ja Telegram, sieltä löytyy samanhenkisiä ihmisiä.
Facebookin sinkkuryhmät on se sinkkuuden viimeinen pohjakosketus, minkä jälkeen peli täytyy viheltää poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, pakko olla naisen kirjoittama kommentti.
Älä kysy kalalta neuvoa että miten uidaan.
Jos et asu kovin kaukana Helsingistä, niin täällä on sinkkutapahtumia, esim iltapurjehdusta ja pakohuonepeliä ym. Mä olen pari vuotta sua vanhempi nainen ja tapaan uusia ihmisiä jatkuvasti harrastusten kautta, eli kannattaa miettiä mikä kaikki vois kiinnostaa ja oisko siellä myös naisia. Hyviä ehdotuksia salsasta ja kielikursseista ym onkin jo tullut.
Ei kaikki miehet ole tällaisia luolamiehiä, jota näkyvästi läähättävät jokaisen naisen perään. Käytöstavat on aina hyvä olla. Mielestäni on vain ihan hyvä idea käydä kurkkaamassa erilaisia harrasteryhmiä. Jollei löydä elämänkumppania, niin tiedä, vaikka löytäisi uuden kivan harrastuksen.