Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkojen jääkaapilta "lainaajat" = varkaat

Vierailija
08.06.2022 |

Pikku hiljaa koronan jälkeen lähitöihin palatessa olen huomannut, miten ärsyttävä ja raivostuttava ilmiö onkaan, että käydään "ihan vähän tän kerran" lainaamassa työpaikan jääkaapilta kollegan henkilökohtaisia tuotteita. Esim. jos et osallistu yhteiseen kahvimaitoon, vaan juot omia nimikoituja erikoismaitoja, niin eiköhän ole 10 yksittäistä tapausta, jotka käyvät omalla maitopurkillasi vähän "lainaamassa" kun yleiset kahvimaidot on loppu? Ja sitten tiistaina huomaat, että koko viikoksi tarkoitetettu, maanantaina ostamasi litran hintava kauramaito onkin loppu. Sitten Sarit ja Janit käytävältä huikkaavat, että hei otin vähän sun maidosta kun meidän maidot oli loppu, ei kai haittaa. Huikkaat takaisin, että joo hei haittaa, mutta voisit kyllä tuoda ensi viikolla mulle ihan uuden purkin ja saat hekottelua vain vastaukseksi.

Tai tuot työpaikan jääkaapppiin lounassalaattejasi varten salaattikastikepullon, joka etätöissä kotona on kestänyt päivittäisessä käytössä kuukauden päivät, mutta töissä onkin huvennut "lainailijoiden" vuoksi jo viikossa? Tai tuot oivariinia välipalaleivillesi ja sekin on koko 400 gramman rasia viikossa mystisesti tyjentynyt. Kun protestoit, tuo joku sitten korvaukseksi oivariinin sijaan rasian ällöttävää halpis kevyt margariinia.

Onko oman työpaikkani erikoisuus tämä (en kyllä usko) vai miten muualla olette selvinneet näiden "ihan vähän vaan lainaan"-varkaiden kanssa. Ei auta vaikka on nimikyltit liimattu kirjavilla post it-lapuilla purkkien kylkeen. Ei auta, vaikka ihan suoraan sanon, että älkää hei käyttäkö mun salaattikastiketta kun sitä ei riitä sitten mulle, käykää ostamassa omat salaattikastikeet. Lähikauppa on ihan samassa ostoskeskuksen toimitilassa, ei ole vaikea ostaa. Mutta ei.

Ja sanottakoon, ettei ole mikään sukupuoliasia tämä, työpaikallani on aika lalla 50-50 naisia ja miehiä.

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä minkälaista porukkaa teidän työpaikoillanne on. Tulee mieleen vain yksi kerta kun evääni on syöty muiden toimesta. Silloinkin yksi kollega selvitti nopeasti syyllisen, joka tuli korvaamaan minulle aterian lounasravintolassa, hinta moninkertainen. Tämä siitä huolimatta että en ollut pidetty kyseisellä työpaikalla. Uskon että sekin oli vahinko.

Vierailija
102/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä työpaikkoja teillä. Oon aina ollut pienipalkkaisissa duuneissa. Ei täällä oo lainattu kuin ketsuppia. Ja joku jopa jalosti kirjoitti ketsuppipullonsa ja joku toinen suolapurkkinsa kylkeen: "Saa ottaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat voisi kustantaa yhteisiin ruokailutiloihin yhteiset kahvit, teet, kahvimaidot, oivariinit, ketsupit, sinapit ja suolat. Ongelmat olisi sillä ratkaistu aikas pitkälle.

Vierailija
104/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajuu, millainen ihminen tulee toistuvasti töihin ilman omia eväitään ja syö muiden eväitä. Itse olen kerran unohtanut eväät kotiin keittiön pöydälle, ja silloinkin selvisin hyvin töissä hätävaraksi jättämieni puuropussin ja näkkärin voimalla.

Vierailija
105/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa työpaikassa missä olen ollut - jos kahvihuoneeseen pöydälle jätetään keksiä tai karkkia tai makeaa niin ne on yhteisiä.

Makeaa en ole nähnyt kenenkään tuovan vain itseä varten.

Omat eväät jääkaapissa tai omassa nimetyssä hyllyssä. Vanhentuneet saa kuka vain heittää pois.

Vierailija
106/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin meillä on selvät joko esim. Kaikki työ paketin per kuukausi tai on tietty euromäärä tai senttimäärä per kuukausi tai kupillinen.

Maidoista joko yhteismaidot kassasta tai sovittu porukan kanssa tai sitten jokaiselle omat missä on nimi merkitty selvästi.

Vierailija
107/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin ennen työkavereiden töihin raahaamia hirveänmakuisia leivonnaisia ja joulusuklaita, joita piti kohteliaisuudesta maistaa. Sitten kerran eräs työkaverini oli tehnyt töihin niin taivaallista kakkua, että jopa minä tykkäsin, kun joku oli tuonut kotonaleivottua töihin. Oli tosin parempaa kuin monesta konditoriasta. Erittäin taitavasti tehtykin. Vielä kun olisi jakanut reseptin...

Että meitä on moniin juniin.

Vierailija
108/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eväät on aina omassa kylmälaukussa, ei yhteisessä jääkaapissa. Kun on ruokarajoitteinen, on vaihtoehdot vähissä jos joku (vahingossa tai tahallaan) syökin ne varatut eväät. Hyvin säilyy, kun on kylmälaukku jossa pakkasesta otettu kylmäkalle kaverina.

Vierailija
109/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa työpaikassa missä olen ollut - jos kahvihuoneeseen pöydälle jätetään keksiä tai karkkia tai makeaa niin ne on yhteisiä.

Makeaa en ole nähnyt kenenkään tuovan vain itseä varten.

Omat eväät jääkaapissa tai omassa nimetyssä hyllyssä. Vanhentuneet saa kuka vain heittää pois.

Sama sääntö. Omat suklaapatukat syöty työpisteellä.

Mutta nyt olen ollut parissa työpaikassa, missä ihmiset ostaa karkkia ruokikselle. Oon vaan katsonut ihmeissäni, kuka tekee töitä karkin voimalla. Tai limun. Itsellä ei tee yhtään edes mieli.

Vierailija
110/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvata. Laitatteko oikeasti niihin likaisiin yhteisiin jääkaappeihin jotain omia eväitänne???? Ihmekös tuo kun saatte koronaa, noroa yms

Vierailija
111/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kannattaisko opetella juomaan mustana se kahvi?

Ei tuu ongelmia ja säästyy paljon rahaa kun joku maitohan on parhaimmillaan melkein kolme euroa tai kaksikin.

Törkeenä rahaa. Sillä voisi elää päivän ruuat.

Vierailija
112/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia työpaikkoja, tai siis kollegoita teillä. Ei tulisi mieleenkään että kukaan koskisi toisten eväisiin...

Kahvin, teen ja kaakaon saa automaatista firman puolesta.

Jääkaapit tyhjennetään ja pestään viikottain siivousfirman puolesta, näistä on laput jääkaapin ovessa (tyhjennyspäivä ja kellonaika).

Vierailija
114/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran taannoin eräs koeajalla oleva söi toisen eväitä, kun eväiden omistaja sattui huomaamaan. Esimies ja vartija paikalle ja potkut saman tien.

Vierailija
115/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvimaidoissa toimivaksi koettu ratkaisu:

Työpaikalle kaappiin yhteisesti halukkaat tuo iskukuumennettua kuukausia lämpimässä säilyvää maitoa ja ei ole tarvetta miettiä että koska maito loppuu ja kuka ostaa vuorollaan eikä tarvitse miettiä päiväyksiä.

Ei tule hukkaa ja aina maitoa.

Vierailija
116/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laksatiivien lisäys yms. voi johtaa ongelmiin, siis ihan oikeasti. Jos muut saa tietää, pitää pystyä todistaan että olisi muuten ite juonut sen eikä jättänyt ansaksi. Ihan typerää, tiedän.

Ite laittaisin varmaan just jotain pilalle menneitä tuotteita tai murskaisin ghost pepperiä mukaan. Vanhentunutta ei tarvi selittää, ghost pepperistä voi sanoa että on aina tykänny tulisesta <3 Noi sylkäsyt yms. on aika fiksuja, pitää laittaa jonnekin ylös vastaisuuden varalle!

Vierailija
117/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomon nimi eväsrasiaan?säilyykö tai sit ison pomon?

Vierailija
118/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen terveyskeskuksen polilla, ja yhteen aikaan meillä oli töissä virolainen nuori mieslääkäri, joka aina söi kahvihuoneen jääkaapista muiden eväät. Ei auttanut, vaikka sai kiinni itse teosta, jatkoi vain senkin tyypin eväiden syöntiä ihan siinä kaikessa rauhassa.

Vierailija
119/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä sylkäsen sinne omaan purkkiin. Kyllä mä omaa kuolaa voin juoda. Sit hihitän jos joku on käyny lainaamassa. Edellisessä kohteessä tein tämän muiden edessä vasta kuukausia sen jälkeen kun tönikät oli tyhjentyny. Oli siellä hieman punaisia poskia kahvihuoneessa, kun kerroin et oon aina tehny noin.

Tämä oli kyllä ketjun paras!

Vierailija
120/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyysijöitä riittää, meidän työpaikalta (työkkäri) on viety kahvikuppeja ja aterimiakin. Varkaalle kelpaa kaikki, toisten halvat teepussitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan