Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkojen jääkaapilta "lainaajat" = varkaat

Vierailija
08.06.2022 |

Pikku hiljaa koronan jälkeen lähitöihin palatessa olen huomannut, miten ärsyttävä ja raivostuttava ilmiö onkaan, että käydään "ihan vähän tän kerran" lainaamassa työpaikan jääkaapilta kollegan henkilökohtaisia tuotteita. Esim. jos et osallistu yhteiseen kahvimaitoon, vaan juot omia nimikoituja erikoismaitoja, niin eiköhän ole 10 yksittäistä tapausta, jotka käyvät omalla maitopurkillasi vähän "lainaamassa" kun yleiset kahvimaidot on loppu? Ja sitten tiistaina huomaat, että koko viikoksi tarkoitetettu, maanantaina ostamasi litran hintava kauramaito onkin loppu. Sitten Sarit ja Janit käytävältä huikkaavat, että hei otin vähän sun maidosta kun meidän maidot oli loppu, ei kai haittaa. Huikkaat takaisin, että joo hei haittaa, mutta voisit kyllä tuoda ensi viikolla mulle ihan uuden purkin ja saat hekottelua vain vastaukseksi.

Tai tuot työpaikan jääkaapppiin lounassalaattejasi varten salaattikastikepullon, joka etätöissä kotona on kestänyt päivittäisessä käytössä kuukauden päivät, mutta töissä onkin huvennut "lainailijoiden" vuoksi jo viikossa? Tai tuot oivariinia välipalaleivillesi ja sekin on koko 400 gramman rasia viikossa mystisesti tyjentynyt. Kun protestoit, tuo joku sitten korvaukseksi oivariinin sijaan rasian ällöttävää halpis kevyt margariinia.

Onko oman työpaikkani erikoisuus tämä (en kyllä usko) vai miten muualla olette selvinneet näiden "ihan vähän vaan lainaan"-varkaiden kanssa. Ei auta vaikka on nimikyltit liimattu kirjavilla post it-lapuilla purkkien kylkeen. Ei auta, vaikka ihan suoraan sanon, että älkää hei käyttäkö mun salaattikastiketta kun sitä ei riitä sitten mulle, käykää ostamassa omat salaattikastikeet. Lähikauppa on ihan samassa ostoskeskuksen toimitilassa, ei ole vaikea ostaa. Mutta ei.

Ja sanottakoon, ettei ole mikään sukupuoliasia tämä, työpaikallani on aika lalla 50-50 naisia ja miehiä.

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras jekku on heittää mällit maidon (tietenkin oman) sekaan ja sitten antaa tölkin olla (tietenkin selvästi merkattuna) jääkaapissa viikon ajan. Sitten tölkin kylkeen voi lopuksi kirjoittaa mitä varas joi :D

Vierailija
82/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä sylkäsen sinne omaan purkkiin. Kyllä mä omaa kuolaa voin juoda. Sit hihitän jos joku on käyny lainaamassa. Edellisessä kohteessä tein tämän muiden edessä vasta kuukausia sen jälkeen kun tönikät oli tyhjentyny. Oli siellä hieman punaisia poskia kahvihuoneessa, kun kerroin et oon aina tehny noin.

Hyvin toimittu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita purkkeihin laktatiiviä. Saa varkaat mtä haluaa. Toisen ruokaan EI kosketa!

Tämä on hyvä👍

Vierailija
84/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nillittelyä jostain kahvimaidosta.

Vierailija
85/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveriltani katosivat hänen tuomansa kahvimaidot toisen vuoron ukkojen suihin, niin sitten hän lurautti maitopurkkiin astianpesuainetta ja se sitten takaisin jääkaappiin. Seuraavana päivänä huomasimme että sitä maitoa oli taas otettu luvatta, liekö ollut hyvää kahvia :D

Vierailija
86/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika mitä saitureita te ootte!

Minun minun suklaakeksit ym, no mene muualle mässyttää niitä jos et kestä tarjota. Omituista, itse aina tarjoan jos jotain erikoisempaa herkkua on. Ja ruokaakin myös.

En itse mene ainakaan kyselemään, jos joku omia keksejään syö. Ja justhan sanoin, että mielellään voin tarjota, mutta miksi ostaisin jotain kalliita lempikeksejäni, jos ne joudun aina muille tarjoamaan? 

Eri asia on, jos jokainen tuo keksejä ja kaikki tarjoavat.

Lue ensin kunnolla, ennen kuin tulet paskaa suoltamaan. Olet varmaan just se kaikkien työpaikalla inhoama "lainaaja". -kekseistä maininnut

Älä nyt raivostu. Ihmiset on erilaisia.

- Sivusta

Pitää paikkansa. Onneksi en kuulu moisiin mätämuniin, kuten tuo nillittäjä.

Menipäs tunteisiin. Pidetäänpä keskustelu asiallisena kuitenkin, kiitos. Eri näkemykset sallittu.

"Mene muualle mässyttään jos et kestä tarjota" on asiallista? Yhteisestä taukotilasta on siis lähdettävä pois, jottei muille iske keksikateus? Menenkö veskiin, pukkariin vaiko suoraan ulos?

Vierailija
87/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene muualle mässyttään jos et kestä tarjota" on asiallista? Yhteisestä taukotilasta on siis lähdettävä pois, jottei muille iske keksikateus? Menenkö veskiin, pukkariin vaiko suoraan ulos?[/quote]

Sä voit suoraan mennä etsimään toista työpaikkaa. Var sä god.

Vierailija
88/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä sylkäsen sinne omaan purkkiin. Kyllä mä omaa kuolaa voin juoda. Sit hihitän jos joku on käyny lainaamassa. Edellisessä kohteessä tein tämän muiden edessä vasta kuukausia sen jälkeen kun tönikät oli tyhjentyny. Oli siellä hieman punaisia poskia kahvihuoneessa, kun kerroin et oon aina tehny noin.

No hihi hihi. Sadisti. En itsekään pidä ilman lupaa lainailusta mutta tuo on jo helv oksettavaa piiloväkivaltaa.

Sadismia olisi syljeskellä toisten purkkeihin. Omaansa saa vaikka kusta jos haluaa kunhan sulkee korkin ettei haise koko jääkaappi :D

Vierailija
89/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi tomera täti ns kahvihuonevastaava, joka kerää yhteiseen kassaan euroja ja käy kaupassa. Ihan hyvin ainakin meillä toimii. Ja onhan tuossa ihan pointti, että mitä siitä tulisi jos jokainen toisi omat kastikkeensa, oivariinsä, jne. Vajaita purkkeja kaikki nurkat täynnä vanhenemassa.

Tuo on se mikä mua ärsyttää eniten omalla työpaikalla. Jääkaapissa on ties kuinka vanhoja eväitä ja purnukoita.

Edellisen työpaikkani jääkaapista löytyi joskus kirjaimellisesti sinistä lenkkiä ja homeisia pizzanpaloja, myös muuta ruokaa sinne jätettiin tekeytymään pitkäksi aikaa. Ällöttäviä sellaiset limaiseksi menneet makkarat joita sieltä usein löytyi. Nuo siis olivat yli nelikymppisten miesten jäljiltä.

Vierailija
90/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi tomera täti ns kahvihuonevastaava, joka kerää yhteiseen kassaan euroja ja käy kaupassa. Ihan hyvin ainakin meillä toimii. Ja onhan tuossa ihan pointti, että mitä siitä tulisi jos jokainen toisi omat kastikkeensa, oivariinsä, jne. Vajaita purkkeja kaikki nurkat täynnä vanhenemassa.

Tuo on se mikä mua ärsyttää eniten omalla työpaikalla. Jääkaapissa on ties kuinka vanhoja eväitä ja purnukoita.

Edellisen työpaikkani jääkaapista löytyi joskus kirjaimellisesti sinistä lenkkiä ja homeisia pizzanpaloja, myös muuta ruokaa sinne jätettiin tekeytymään pitkäksi aikaa. Ällöttäviä sellaiset limaiseksi menneet makkarat joita sieltä usein löytyi. Nuo siis olivat yli nelikymppisten miesten jäljiltä.

Nelikymppisten miesten limaiset makkarat... :O

Vierailija
91/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tuttua on. Minulta on työpaikan lainailijat vieneet jopa oman kahvimukin, jonka sain äitienpäivälahjaksi ja vein töihin ilahduttamaan jokaista päivää. Pidin sitä vieläpä erillään muista.

Vierailija
92/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävältäni varastettiin monta krt eväät. Puhui siitä esimiehelle, joka vähätteli asiaa.

Puhui liiton ihmiselle ja sanoi joo, jotain voidaan tehdä, jos saadaan ihminen kiinni.

Ystäväni laittoi väriaineta voileivän väliin.

Kävi iltapäivällä kiertämässä ja syyllinen paljastui, kun oli huulissa vähän sinistä ja kieli aivan sininen.

Vei sitten sinisankarin ja liiton ihmisen pomon luo ja sanoi mitä tehdään.

Liiton mies soitti poliisit, varas sai sakot ja ystäväni sai korvauksen. Varas siirrettiin muihin tiimeihin

Vierailija
93/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat läpinäkymättömään pulloon ja päälle etiketti jossa lukee VIRTSANÄYTE. Ruuat samaten läpinäkymättömään rasiaan ja päälle etiketti ULOSTENÄYTE

Vierailija
94/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ennättänyt kiireessä nimikoida täyttä purkkia, laitoin nimeni vain korkkiin. Tauolle tullessani oli korkki vaihtunut vajaaseen purkkiin, ja tuomassani täydessä purkissa oli työkaverin nimi. Otin ja vaihdoin takaisin, kirjoitin purkkiin, Maire, tämä ei ole sinun.

Mairella on ollut nälkä :) Yritä ymmärtää.

On kyllä törkeyden aatelia.

Vierailija
95/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin vahongossa pomoni evässämlylät kun luulin niitä omakseni :Meille siis talon puolesta tulee aamiaissämpylät ja jokainen ottaa omansa ja nimoi  ja laittaa kaappiin.Mulla ja pomolla sama etunimi niin nappasin kiiressä hänen.

Vierailija
96/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikassa toimii hyvin. Jos pakkauksessa lukee toisen työntekijän nimi, siihen ei silloin kajota. Samoiten lounasrasiat, niihin ei kosketa jos ei ole oma.

Yksittäisiä tapauksia on, että inhimillisesti otettu vahingossa toisen jugurtti tmv. Ne on sitten korvannut se, joka söi toisen ostaman ja nimikoidun jugurtin.

Vierailija
97/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvälle.

Vierailija
98/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varkaiden lisäksi ovat nämä "Aijai, Mirkulla on suklaakeksejä, totta maar sä meille kans tarjoot"? No voihan aina tarjota, mutta äkkiäkös se paketti tai karkkipussi on tyhjennetty, kun 20 naista tonkii...

Ja toinen "Mitä sä syöt, toihan on joku uutuus, mä voisin varmaan maistaa tota" tai "Sulla oli jotain aivan ihanan näköistä tuossa rasiassa, oli ihan pakko maistaa, sori" ja päälle vitttumainen hymy.

Onhan tuo järkyttävää, että viedään. Jollekin voi olla tiedossa vaikka eväätön iltavuoro, eikä ruokaa saa enää mistään, ja tosi kivaa syömättä rehkiä töissä.

Joo tää! Mä olen jossain vanhassa työpaikkojen kauhukokemukset-ketjussa tästä avautunutkin, mutta mulla on ollut työpaikkoja, joilla on mahdotonta syödä vaikka jälkiruoaksi karkkeja, pullaa, leivos, suklaata yms. herkkua, sillä sitten alkaa kitinä, että "äääh miksi sulla on herkkujaaa, epistääää, eiiii en haluu nähdä kun munkin tekee mieli, pitää tuoda kaikille herkkuja jos syö". Ja toki osa sitten kommentoi noita jälkiruokaherkkuja katkerana tyyliin "no katsopas vaan sitten kun olet keski-ikäinen, on vyötärölihavuus, diabetes, verensokeri ja kolesteroli kun tollain syöt". No, nyt olen vihdoin keski-ikäinen, mutta noista ennustuksista huolimatta olen edelleen liikunnallinen, säännöllisesti pieniä annoksia herkutteleva hoikka ja terve ihminen. Antaa kateellisten mussuttaa katkerina, kun vedän kahvin kanssa kismetin hyvällä omallatunnolla :D

Mistä muuten tulee tuo harhaluulo, että jokainen lihottaa itsensä viimeistään nelikymppisenä? Ei ole mikään pakko lihoa, se on ihan oma valinta.

Vierailija
99/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei haittaa, jos joku maidostani joskus tarpeen tullen ottaa. Ei se ole niin tarkkaa eikä senteistä kiinni.

Jos joka päivä maito tyhjä niin sitten eri asia.

Eikö tosiaan haittaisi, jos purkki riittäisi itsellesi koko viikoksi, ja huomaisit jo keskiviikkona että se onkin loppu?

Ei. Kaupasta voi ostaa uuden.

Sinulta voi sitten varastaa vaikka auton tai asunnon, koska voit aina ostaa uuden.

Vierailija
100/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveriltani katosivat hänen tuomansa kahvimaidot toisen vuoron ukkojen suihin, niin sitten hän lurautti maitopurkkiin astianpesuainetta ja se sitten takaisin jääkaappiin. Seuraavana päivänä huomasimme että sitä maitoa oli taas otettu luvatta, liekö ollut hyvää kahvia :D

Mä olen kerran sekoittanut maitoon ison määrän suolaa.  Purkin kylkeen isolla teksti "ei saa ottaa". Kummasti oli silti kadonnut, makuelämys ollut taattu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi