Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkojen jääkaapilta "lainaajat" = varkaat

Vierailija
08.06.2022 |

Pikku hiljaa koronan jälkeen lähitöihin palatessa olen huomannut, miten ärsyttävä ja raivostuttava ilmiö onkaan, että käydään "ihan vähän tän kerran" lainaamassa työpaikan jääkaapilta kollegan henkilökohtaisia tuotteita. Esim. jos et osallistu yhteiseen kahvimaitoon, vaan juot omia nimikoituja erikoismaitoja, niin eiköhän ole 10 yksittäistä tapausta, jotka käyvät omalla maitopurkillasi vähän "lainaamassa" kun yleiset kahvimaidot on loppu? Ja sitten tiistaina huomaat, että koko viikoksi tarkoitetettu, maanantaina ostamasi litran hintava kauramaito onkin loppu. Sitten Sarit ja Janit käytävältä huikkaavat, että hei otin vähän sun maidosta kun meidän maidot oli loppu, ei kai haittaa. Huikkaat takaisin, että joo hei haittaa, mutta voisit kyllä tuoda ensi viikolla mulle ihan uuden purkin ja saat hekottelua vain vastaukseksi.

Tai tuot työpaikan jääkaapppiin lounassalaattejasi varten salaattikastikepullon, joka etätöissä kotona on kestänyt päivittäisessä käytössä kuukauden päivät, mutta töissä onkin huvennut "lainailijoiden" vuoksi jo viikossa? Tai tuot oivariinia välipalaleivillesi ja sekin on koko 400 gramman rasia viikossa mystisesti tyjentynyt. Kun protestoit, tuo joku sitten korvaukseksi oivariinin sijaan rasian ällöttävää halpis kevyt margariinia.

Onko oman työpaikkani erikoisuus tämä (en kyllä usko) vai miten muualla olette selvinneet näiden "ihan vähän vaan lainaan"-varkaiden kanssa. Ei auta vaikka on nimikyltit liimattu kirjavilla post it-lapuilla purkkien kylkeen. Ei auta, vaikka ihan suoraan sanon, että älkää hei käyttäkö mun salaattikastiketta kun sitä ei riitä sitten mulle, käykää ostamassa omat salaattikastikeet. Lähikauppa on ihan samassa ostoskeskuksen toimitilassa, ei ole vaikea ostaa. Mutta ei.

Ja sanottakoon, ettei ole mikään sukupuoliasia tämä, työpaikallani on aika lalla 50-50 naisia ja miehiä.

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet kun pomo nyysii?

Meillä oli yhdessä työpaikassa äärimmäisen pihi pomo. Meillä ei työpaikka tarjonnut kahvia eikä jääkaappiakaan ollut.

Kerättiin kahvikassaan rahaa ja ostettiin porukalla kahvit. Pomo ei suostunut maksamaan kahvikassaan koska "hän juo niin vähän". Siis joi joka päivä kuitenkin.

Satuin olemaan kahvinkeittimellä kun hän tarjosi vielä meidän työntekijöiden maksamaa kahvia vieraallensakin ja pahoitteli kun ei ollut maitoa.

Alakerran ruokalasta muut tilasivat neuvottelukahvit mutta tämän pomon mielestä se oli liian kallista. Siispä työntekijöiden kukkarolle.

Vierailija
162/164 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tuli takauma ajasta Helsingin kaupungilla opetuspuolelta hallinnosta. Siellä kahvit maksettiin tyhy-rahoista, mutta siitä huolimatta jotkut tarjosivat kokousvierailleen siitä "ilmaiset" kahvit. Kehtasivatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien aina vaan yhden päivän annoksen ruokia jotka pitää olla jääkaapissa. Oon säästänyt pieniä lasipurkkeja yms just sitä varten et saan kuskattua halutessani kastiketta, maitoa tms.

Maastotöissä jos oli mahdollista pidin eväitä kylmälaukussa / pussissa kylmäkallen kanssa. Säilyi hyvin lounasaikaan asti, jos mun eväät katoaisi jääkaapista jatkuvasti niin varmaan palaisin tähän ja pitäisin eväät työpisteellä / kaapissa jos mahdollista.

Vierailija
164/164 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei varasteta mitään, mutta mulla on vuosia ollut kylmäkassi. Siellä on myös kylmäkalle.

Pienessä purkissa on maitoa, joka riittää just 3 kertaan. Joka viikko joku kysyy saanko maitoa. Aina sanon ei ole ylimääräistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän