Lapsuuden joulujen tv-muistot
Minkälaisia ohjelmia muistat lapsena katsoneesi televisiosta jouluisin?
Itse muistan, että 80-luvulla tuli ihania ohjelmia aina jouluna. Kerrankin tuli jotain sellaista, jossa oli juontajina Toivo ja Rauha. Ymmärsin, etteivät ne olleet heidän oikeat nimensä, ja olisi hauska tietää ketkä olivat kyseessä.
Kommentit (29)
Omassa lapsuudessa, 70-80-luvuilla, tuli aina jouluaattoisin tv:stä lasten piirrettyjä ym. monta tuntia, jostain aamuyhdeksästä alkaen. Ne oli ihan huippuja!
Vierailija kirjoitti:
Omassa lapsuudessa, 70-80-luvuilla, tuli aina jouluaattoisin tv:stä lasten piirrettyjä ym. monta tuntia, jostain aamuyhdeksästä alkaen. Ne oli ihan huippuja!
Totta! Itse asiassa viikonloppuaamuisin tuli aina, jouluna sitten erityisesti.
Narnia. Sarjana tuli monen joulun alla
Katselin joka kerta.
Telkkarista ei niinkään, mutta Noita Nokinenä- kuunnelmat!
Lapsuudessani ei televisiosta tullut uutisia jouluaattoiltana tai joulupäivänä. Ensimmäistä kertaa uutisia lähetettiin joulupäivänä vuonna 1989, kun Nicolae Ceausescu tapettiin. Silloin maailman pahuus tuli konkreettisesti keskelle olohuonetta ja joulunviettoa.
Muistaisin katsoneeni Lumiukko-animaation silloin kun se näytettiin ensimmäisen kerran, ja en siis tiennyt siitä mitään etukäteen. Wikipedian mukaan se näytettiin Suomen telkkarissa ensimmäisen kerran vuonna -83, joten se on hyvinkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Telkkarista ei niinkään, mutta Noita Nokinenä- kuunnelmat!
Niinpä, me vanhemmat ikäluokat muistamme nuo.
Meillä ei katsottu televisiota jouluna. Ei se mikään sääntö tainnut olla, mutta silloin pelattiin joululahjaksi saatuja lautapelejä ja syötiin yhdessä ja televisio pysyi kiinni.
Jonain jouluna tuli Valkoinen peura elokuva. En ole sitä sen jälkeen nähnyt, mutta oli se silloin hieno elämys. Olin kai jotain 8-9-vuotias, eli se on ollut 80-luvun lopulla.
Vierailija kirjoitti:
Jonain jouluna tuli Valkoinen peura elokuva. En ole sitä sen jälkeen nähnyt, mutta oli se silloin hieno elämys. Olin kai jotain 8-9-vuotias, eli se on ollut 80-luvun lopulla.
Oli ja on tosiaan aika hieno leffa, aikanaan arvostettu maailmallakin.
Samu sirkan joulutervehdys. En muista muuta. Ikää 60.
Vierailija kirjoitti:
Tonttu Toljanteri :)
Heinähatun ja Vilttitossu joulukalenteri (1993)
Kosti Kotiranta oli joulupukkina Joulupukin Kuuma Linja ohjelmassa 🎅🏻
Mieleen on jäänyt ehkä -84 tullut Samu Sirkan joulutervehdys. Oli erilainen siinä Aku ja pojat oli lumisotasilla ja taisivat myös rakentaa lumilinnaa. Tuo oli pitkään VHS nauhalla nii on jääny mieleen.
Histamiini joulukalenteri tuli kun olin pieni, onneksi löysin Yt muutaman jakson 🥲
Hip hop hip hop, hevonen on pop 😍
Samu sirkan joulutervehdys kuului joka ikiseen jouluun, muistan kun joku vuosi mtv jätti sen pois ja siitä tuli ihan hirveä palaute ryöppy ja oppivat kerrasta. Itselläkin oli ihan paha mieli koko päivän ja silloin ei ollut mitään mistä katsoa.
Meinasin kattoa tv:tä kun meillä oli vieraita mutta isä sanoi että nyt ei katota ja sulki tv:n. Loukkaannuin. Muisto vain.
Päivällä Joulupukki ja Noitarumpu, illalla Samu Sirkan joulutervehdys.
N37