Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkojen jääkaapilta "lainaajat" = varkaat

Vierailija
08.06.2022 |

Pikku hiljaa koronan jälkeen lähitöihin palatessa olen huomannut, miten ärsyttävä ja raivostuttava ilmiö onkaan, että käydään "ihan vähän tän kerran" lainaamassa työpaikan jääkaapilta kollegan henkilökohtaisia tuotteita. Esim. jos et osallistu yhteiseen kahvimaitoon, vaan juot omia nimikoituja erikoismaitoja, niin eiköhän ole 10 yksittäistä tapausta, jotka käyvät omalla maitopurkillasi vähän "lainaamassa" kun yleiset kahvimaidot on loppu? Ja sitten tiistaina huomaat, että koko viikoksi tarkoitetettu, maanantaina ostamasi litran hintava kauramaito onkin loppu. Sitten Sarit ja Janit käytävältä huikkaavat, että hei otin vähän sun maidosta kun meidän maidot oli loppu, ei kai haittaa. Huikkaat takaisin, että joo hei haittaa, mutta voisit kyllä tuoda ensi viikolla mulle ihan uuden purkin ja saat hekottelua vain vastaukseksi.

Tai tuot työpaikan jääkaapppiin lounassalaattejasi varten salaattikastikepullon, joka etätöissä kotona on kestänyt päivittäisessä käytössä kuukauden päivät, mutta töissä onkin huvennut "lainailijoiden" vuoksi jo viikossa? Tai tuot oivariinia välipalaleivillesi ja sekin on koko 400 gramman rasia viikossa mystisesti tyjentynyt. Kun protestoit, tuo joku sitten korvaukseksi oivariinin sijaan rasian ällöttävää halpis kevyt margariinia.

Onko oman työpaikkani erikoisuus tämä (en kyllä usko) vai miten muualla olette selvinneet näiden "ihan vähän vaan lainaan"-varkaiden kanssa. Ei auta vaikka on nimikyltit liimattu kirjavilla post it-lapuilla purkkien kylkeen. Ei auta, vaikka ihan suoraan sanon, että älkää hei käyttäkö mun salaattikastiketta kun sitä ei riitä sitten mulle, käykää ostamassa omat salaattikastikeet. Lähikauppa on ihan samassa ostoskeskuksen toimitilassa, ei ole vaikea ostaa. Mutta ei.

Ja sanottakoon, ettei ole mikään sukupuoliasia tämä, työpaikallani on aika lalla 50-50 naisia ja miehiä.

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin kahvin juomisen töissä kun porukat kuvittelivat mun (pienin palkka) maitopurkin olevan yhteiseen käyttöön. Ei auttanu vaikka vaihdoin maidon punaiseen.

Kun kehtasin sanoa että maito on ihan vaan omaan käyttööni ni tuli huutoa ja uhriutumista.

Tuossa tilanteessa laittaisin sähköpostia kaikille, jossa olisi summa ja tilinumero.

Vierailija
62/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kolmeen pekkaan työkavereiden kanssa jälkkärikeksejä paketillisen (meillä on tapana silloin tällöin kukin vuorollaan tuoda meille yhteisiä juttuja). Nimet laitettiin päälle ja eikös muutama muu työkaveri kävi sieltä kanssa ottamassa. Mitä v!? Ja kyllä, joskus tuodaan myös yhteishyviä, joten ei ole siitä kiinni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka jemmaa litra ja kilokaupalla tavaa työpaikan jääkaapissa. Itse otan vain jonku rahkapurkin ja juon kahvini mustana. Kukaan ei ole vielä minun rahkapurkkia availlu

Vierailija
64/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika mitä saitureita te ootte!

Minun minun suklaakeksit ym, no mene muualle mässyttää niitä jos et kestä tarjota. Omituista, itse aina tarjoan jos jotain erikoisempaa herkkua on. Ja ruokaakin myös.

En itse mene ainakaan kyselemään, jos joku omia keksejään syö. Ja justhan sanoin, että mielellään voin tarjota, mutta miksi ostaisin jotain kalliita lempikeksejäni, jos ne joudun aina muille tarjoamaan? 

Eri asia on, jos jokainen tuo keksejä ja kaikki tarjoavat.

Lue ensin kunnolla, ennen kuin tulet paskaa suoltamaan. Olet varmaan just se kaikkien työpaikalla inhoama "lainaaja". -kekseistä maininnut

Vierailija
65/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä välipala kulttuuria ja varsinkin kahvittelua. Työkaverit tulee mun työhuoneeseen -juttelemaan mukavia- kahvin ohessa. Aina ihan täyttä paskaa, millä ei ole mitään väliä. Tiedoksi, viet mun työaikaa aivan turhaan. Mene laskemaan sille jääkaapille niitä sun kauramaitoja tai kahvipurkkeja. Minä en niitä tarvitse.

Vierailija
66/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun minun suklaakeksit ym, no mene muualle mässyttää niitä jos et kestä tarjota. Omituista, itse aina tarjoan jos jotain erikoisempaa herkkua on. Ja ruokaakin myös.

En itse mene ainakaan kyselemään, jos joku omia keksejään syö. Ja justhan sanoin, että mielellään voin tarjota, mutta miksi ostaisin jotain kalliita lempikeksejäni, jos ne joudun aina muille tarjoamaan? 

Lue ensin kunnolla, ennen kuin tulet paskaa suoltamaan. Olet varmaan just se kaikkien työpaikalla inhoama "lainaaja". -kekseistä maininnut

Älä nyt raivostu. Ihmiset on erilaisia.

- Sivusta

Vierailija
67/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä välipala kulttuuria ja varsinkin kahvittelua. Työkaverit tulee mun työhuoneeseen -juttelemaan mukavia- kahvin ohessa. Aina ihan täyttä paskaa, millä ei ole mitään väliä. Tiedoksi, viet mun työaikaa aivan turhaan. Mene laskemaan sille jääkaapille niitä sun kauramaitoja tai kahvipurkkeja. Minä en niitä tarvitse.

Vaikutat kyllä aika nälkäkiukkuiselta, ehkä kannattaisi napata joku välipalajuttu..?

Vierailija
68/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sivusta

Pitää paikkansa. Onneksi en kuulu moisiin mätämuniin, kuten tuo nillittäjä.

Vierailija
69/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei haittaa, jos joku maidostani joskus tarpeen tullen ottaa. Ei se ole niin tarkkaa eikä senteistä kiinni.

Jos joka päivä maito tyhjä niin sitten eri asia.

Vierailija
70/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat kyllä aika nälkäkiukkuiselta, ehkä kannattaisi napata joku välipalajuttu..?

Mulla aina eväät mukana mitkä ei tarvi jääkaappia. Välillä tuntuu, että mistä ihmiset saa palkkaa kun on aikaa puhua sontaa tuntikaupalla. Ilmeisesti vastuu ei paina.

Vierailija
71/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sivusta

Pitää paikkansa. Onneksi en kuulu moisiin mätämuniin, kuten tuo nillittäjä.

Menipäs tunteisiin. Pidetäänpä keskustelu asiallisena kuitenkin, kiitos. Eri näkemykset sallittu.

Vierailija
72/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varkaiden lisäksi ovat nämä "Aijai, Mirkulla on suklaakeksejä, totta maar sä meille kans tarjoot"? No voihan aina tarjota, mutta äkkiäkös se paketti tai karkkipussi on tyhjennetty, kun 20 naista tonkii...

Ja toinen "Mitä sä syöt, toihan on joku uutuus, mä voisin varmaan maistaa tota" tai "Sulla oli jotain aivan ihanan näköistä tuossa rasiassa, oli ihan pakko maistaa, sori" ja päälle vitttumainen hymy.

Onhan tuo järkyttävää, että viedään. Jollekin voi olla tiedossa vaikka eväätön iltavuoro, eikä ruokaa saa enää mistään, ja tosi kivaa syömättä rehkiä töissä.

Joo tää! Mä olen jossain vanhassa työpaikkojen kauhukokemukset-ketjussa tästä avautunutkin, mutta mulla on ollut työpaikkoja, joilla on mahdotonta syödä vaikka jälkiruoaksi karkkeja, pullaa, leivos, suklaata yms. herkkua, sillä sitten alkaa kitinä, että "äääh miksi sulla on herkkujaaa, epistääää, eiiii en haluu nähdä kun munkin tekee mieli, pitää tuoda kaikille herkkuja jos syö". Ja toki osa sitten kommentoi noita jälkiruokaherkkuja katkerana tyyliin "no katsopas vaan sitten kun olet keski-ikäinen, on vyötärölihavuus, diabetes, verensokeri ja kolesteroli kun tollain syöt". No, nyt olen vihdoin keski-ikäinen, mutta noista ennustuksista huolimatta olen edelleen liikunnallinen, säännöllisesti pieniä annoksia herkutteleva hoikka ja terve ihminen. Antaa kateellisten mussuttaa katkerina, kun vedän kahvin kanssa kismetin hyvällä omallatunnolla :D

Vierailija
73/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei haittaa, jos joku maidostani joskus tarpeen tullen ottaa. Ei se ole niin tarkkaa eikä senteistä kiinni.

Eikö tosiaan haittaisi, jos purkki riittäisi itsellesi koko viikoksi, ja huomaisit jo keskiviikkona että se onkin loppu?

Vierailija
74/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan mitä lystään työpaikan taukotilan jääkaapista. Ei edes kiinnosta, vaikka joku näkisikin. Paska palkka ja työmotivaatio nolla. Eipä pahemmin työ"kaverin" mielensäpahoitukset kiinnosta. Porutkoot täällä roskapalstalla sitten, kun kasvotusten eivät tohdi kommentoida.

Vierailija
75/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita voileipiin Blair's Ultra Death Sauce -maustetta, sitten voita päälle ja kinkkua, Jättää sen työpaikan taukotilan jääkaappiin, sen näkee ja kuulee sitten kuka on niitä ollut syömässä

Vierailija
76/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tosiaan haittaisi, jos purkki riittäisi itsellesi koko viikoksi, ja huomaisit jo keskiviikkona että se onkin loppu?

Ei. Kaupasta voi ostaa uuden.

Vierailija
77/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ennättänyt kiireessä nimikoida täyttä purkkia, laitoin nimeni vain korkkiin. Tauolle tullessani oli korkki vaihtunut vajaaseen purkkiin, ja tuomassani täydessä purkissa oli työkaverin nimi. Otin ja vaihdoin takaisin, kirjoitin purkkiin, Maire, tämä ei ole sinun.

Vierailija
78/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eväät pienessä kylmälaukussa omassa työhuoneessa, ei ongelmaa.

Vierailija
79/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ennättänyt kiireessä nimikoida täyttä purkkia, laitoin nimeni vain korkkiin. Tauolle tullessani oli korkki vaihtunut vajaaseen purkkiin, ja tuomassani täydessä purkissa oli työkaverin nimi. Otin ja vaihdoin takaisin, kirjoitin purkkiin, Maire, tämä ei ole sinun.

Mairella on ollut nälkä :) Yritä ymmärtää.

Vierailija
80/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kaupasta voi ostaa uuden.

Osta samalla koko työporukalle eväät, kun ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan