Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkojen jääkaapilta "lainaajat" = varkaat

Vierailija
08.06.2022 |

Pikku hiljaa koronan jälkeen lähitöihin palatessa olen huomannut, miten ärsyttävä ja raivostuttava ilmiö onkaan, että käydään "ihan vähän tän kerran" lainaamassa työpaikan jääkaapilta kollegan henkilökohtaisia tuotteita. Esim. jos et osallistu yhteiseen kahvimaitoon, vaan juot omia nimikoituja erikoismaitoja, niin eiköhän ole 10 yksittäistä tapausta, jotka käyvät omalla maitopurkillasi vähän "lainaamassa" kun yleiset kahvimaidot on loppu? Ja sitten tiistaina huomaat, että koko viikoksi tarkoitetettu, maanantaina ostamasi litran hintava kauramaito onkin loppu. Sitten Sarit ja Janit käytävältä huikkaavat, että hei otin vähän sun maidosta kun meidän maidot oli loppu, ei kai haittaa. Huikkaat takaisin, että joo hei haittaa, mutta voisit kyllä tuoda ensi viikolla mulle ihan uuden purkin ja saat hekottelua vain vastaukseksi.

Tai tuot työpaikan jääkaapppiin lounassalaattejasi varten salaattikastikepullon, joka etätöissä kotona on kestänyt päivittäisessä käytössä kuukauden päivät, mutta töissä onkin huvennut "lainailijoiden" vuoksi jo viikossa? Tai tuot oivariinia välipalaleivillesi ja sekin on koko 400 gramman rasia viikossa mystisesti tyjentynyt. Kun protestoit, tuo joku sitten korvaukseksi oivariinin sijaan rasian ällöttävää halpis kevyt margariinia.

Onko oman työpaikkani erikoisuus tämä (en kyllä usko) vai miten muualla olette selvinneet näiden "ihan vähän vaan lainaan"-varkaiden kanssa. Ei auta vaikka on nimikyltit liimattu kirjavilla post it-lapuilla purkkien kylkeen. Ei auta, vaikka ihan suoraan sanon, että älkää hei käyttäkö mun salaattikastiketta kun sitä ei riitä sitten mulle, käykää ostamassa omat salaattikastikeet. Lähikauppa on ihan samassa ostoskeskuksen toimitilassa, ei ole vaikea ostaa. Mutta ei.

Ja sanottakoon, ettei ole mikään sukupuoliasia tämä, työpaikallani on aika lalla 50-50 naisia ja miehiä.

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta, mutta jättäkää sinne jääkaappiin joku tosi vanha eines tms. Tai vanha maito. Oppivathan ottamaan.

Vierailija
2/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita purkkeihin laktatiiviä. Saa varkaat mtä haluaa. Toisen ruokaan EI kosketa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ennen koronaa muuten sanoin tuosta oivariinini käytöstä, että älkää hei käyttäkö mun oivariinia kun siitä ei riitä sitten minulle, niin yhden silloisen työkaverin vastaus oli, että eihän nyt siitä mitään tule, että jokainen tuo oman voipaketin jääkaappiin, silloin ei mitään muuta sinne mahdukaan. Ööh, siis sillä perusteella olisi oikeus nyysiä mun omastani? 

ap

Vierailija
4/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin tähän mitään patenttiratkaisua on, näiden kanssa painittu aina. Siirrä kauramaito johonkin terästermospulloon( siis perusjuomapullo) jos siellä pysyisi rauhassa..toki sit joku näkisi että kaadat sieltä maitoa ja homma jatkuisi vanhaan malliin. Tai sitten vaadit kauramaitoa työnantajan ostamana kun moni sitä näyttää juovan. Lokkeja löytyy aina tekisi mitä vain.

Vierailija
5/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti joku tekee töissä jotain välipalaleipiä?

Vierailija
6/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lounaat ja lounaslaatikot on viety monta kertaa työpaikalla. Kerran sain rysän päältä kiinni ainakin yhden varkaan joka sanoi että taidanpa varastaa tuon lounaslaatikon se on täydellinen kukkien kasvatukseen. Ostin sitten PackIt lounaslaukun jonka voi pakastaa ja sen voi jättää työpöydälle koko aamupäiväksi eikä ruoat sula/pilaannu ettei tarvitse käyttää työpaikan jääkaappia enää ollenkaan.

Vierailija
7/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen lappu johon kirjoitat että kiellät lainaamisen.

Vierailija
8/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuskin tähän mitään patenttiratkaisua on, näiden kanssa painittu aina. Siirrä kauramaito johonkin terästermospulloon( siis perusjuomapullo) jos siellä pysyisi rauhassa..toki sit joku näkisi että kaadat sieltä maitoa ja homma jatkuisi vanhaan malliin. Tai sitten vaadit kauramaitoa työnantajan ostamana kun moni sitä näyttää juovan. Lokkeja löytyy aina tekisi mitä vain.

Niin tai opetelkaa juomaa se kahvi ilman maitoa.

Vierailija
9/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä sylkäsen sinne omaan purkkiin. Kyllä mä omaa kuolaa voin juoda. Sit hihitän jos joku on käyny lainaamassa. Edellisessä kohteessä tein tämän muiden edessä vasta kuukausia sen jälkeen kun tönikät oli tyhjentyny. Oli siellä hieman punaisia poskia kahvihuoneessa, kun kerroin et oon aina tehny noin.

Vierailija
10/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie mitään omaa sinne jääkaappiin kuin kerta-annos.

Vierailija
11/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi meillä kaikki käy lounaalla muualla ja pärjää sillä työpäivän ja kahvimaito tulee talon puolesta ja suurin osa juo ihan mustana.🤣

Vierailija
12/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lounaat ja lounaslaatikot on viety monta kertaa työpaikalla. Kerran sain rysän päältä kiinni ainakin yhden varkaan joka sanoi että taidanpa varastaa tuon lounaslaatikon se on täydellinen kukkien kasvatukseen. Ostin sitten PackIt lounaslaukun jonka voi pakastaa ja sen voi jättää työpöydälle koko aamupäiväksi eikä ruoat sula/pilaannu ettei tarvitse käyttää työpaikan jääkaappia enää ollenkaan.

Eikö tuosta voi sanoa pomolle ja ensimmäinen varoitus?

Varkaus kuin varkaus.

Vierailija
13/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväissäni on aina lappu, silti niitä aina välillä katoaa.

Kerran sain kollegan kiinni syömästä jugurttiani. Hän oli vain: "ai mä luulin että se on mun, kun ostan yleensä just tätä"    Purkissa oli nimeni

Ei pyytänyt anteeksi, ei korvannut tuotetta. 

Seuraavalla viikolla näin hänen laittavan mandariineja jääkaappiin. Heitin ne biojätteeseen.

Vierailija
14/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Mä olen tehnyt sijaisuuksia hoitoalalla ja oli ehkä vieläkin helpompaa ottaa minulta, kun en ollut kollega, vaan tiesivät että häivyn aina parin päivän päästä.

Ja jos jätit jotain perjantaina ja oletit sen olevan tallessa vielä maanantaina, oltiin "ihmeissään", että me ihan luultiin, että et tule enää ja että unohdit salmiakkisi/suklaasi/täysi maitopurkki/jonkun muun hyvin säilyvän elintarvikkeen, ja me ei viitsitty heittää roskiin.

No ei ollut varmaan kenelläkään tietoa milloin joku sijainen lähtee ja se oma työkaveri tulee takaisin? Juttelivat jopa puhelimessa, istuin itse vieressä ja kuulin, kuinka kyseltiin vointia ja milloin tulet töihin..

Ymmärrän jos pilalle mennyt poistetaan, mutta usein oltiin kyselemässä, jotta "kuka hemmetti taas"...kun "mä lainasin vaan ihan vähän"...Mun mielestä myös lainaaminen on sitä, että annetaan jotain takaisinkin.

Vierailija
15/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti HR:lle otsikolla ilmoitus varkaudesta. Vaadit että asia tutkitaan ja syylliset etsitään.

Vierailija
16/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eväissäni on aina lappu, silti niitä aina välillä katoaa.

Kerran sain kollegan kiinni syömästä jugurttiani. Hän oli vain: "ai mä luulin että se on mun, kun ostan yleensä just tätä"    Purkissa oli nimeni

Ei pyytänyt anteeksi, ei korvannut tuotetta. 

Seuraavalla viikolla näin hänen laittavan mandariineja jääkaappiin. Heitin ne biojätteeseen.

Ihan parasta! Hyvä sinä

Vierailija
17/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi tomera täti ns kahvihuonevastaava, joka kerää yhteiseen kassaan euroja ja käy kaupassa. Ihan hyvin ainakin meillä toimii. Ja onhan tuossa ihan pointti, että mitä siitä tulisi jos jokainen toisi omat kastikkeensa, oivariinsä, jne. Vajaita purkkeja kaikki nurkat täynnä vanhenemassa.

Vierailija
18/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lappu siihen maitotölkkiin, että se on vain sun ja oot juonut tölkinsuusta & sulla on esim. herpes.

Tai kirjoita, että oot kusaissut sinne.

Voi myös hommata jonkun lukollisen eväsrasiasysteemin.

Vierailija
19/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun firma kustantaa eväät on ihan "hauskaa" nähdä miten ne piheimmät hiippailee aamu-ja iltapäivisin siellä keittiössä käväisemässä ja jonkun kääreen kanssa pois..ja sit ihmetellään kahvilla että on se kumma kun ei kahvievästä riitä kaikille.

Vierailija
20/164 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laksatiivia reilusti mukaan. Istukoon varas pöntöllä loppupäivän. Pierun röplötys paljastaa syyllisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän