Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SANNALLA on korona!!!!!

Vierailija
08.06.2022 |

Lähde: is

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on äärettömän vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka eivät ota rokotusta ja sairastuvat sitten koronaan.

Miksi? Lievänä se suurimmalle osalle tulee kuitenkin.

Johtuen siitä, kun rokotekattavuus on korkea. Suomalaisista n. 90% on saanut vähintäin 1-2 rokotetta eli tilastollisesti se on suurimalle osalle lievä, eikä tarvitse sairaalahoitoa. Myös rokotetut tartuttavat vähemmän, jos korona on tullut. Näin kansainvälisten tutkimusten mukaan.

Tästähän puhuttiin muutama päivä sitten uutisissa. Ja vaikka rokoteteho heikkenee, eikä anna 100% suojaa, silti se on melko korkea.

Miksi sitten suhteellinen kuolleisuus on tänä vuonna ollut selvästi korkeampi kuin vuonna 2020, vaikka meillä on nyt nämä ihanat rokotteet?

Mikä on toissavuodesta muuttunut?

Toissa vuonna rokotetut oli vähemmistönä koronaan kuolleissa. Viime vuonna THL lopetti rokotusstatuksen näyttämisen tilastoissaan, kun rokotettujen osuus koronaan kuolleissa kasvoi voimakkaasti ja meni ohi rokottamattomista.

Tämä nykyinen ylikuolleisuus johtuu rokotetuista.

Varmasti ymmärrät sen että rokotteiden teho on mennyt jo pari kk sitten kaikilta jotka viime vuonna saaneet rokotteen, silti kirjoitat tuollaista. Hyvää vauhtia menossa niiltä jotka helmikuussa-maaliskuussa viimeksi saaneet, eikä rahallakaan rokotetta saa jollei ulkomailta hae.

Sori vaan, ei kiinnosta rokotteiden tehot, eikä se miten usein sitä samaa myrkkyä pitäisi pumpata kehoon. Ne rokotukset, mitä minä olen saanut suunnilleen kapaloista alkaen ovat oikeita rokotteita ja ne toimii.

Silloin kun THL viime vuonna lopetti rokotusstatuksen näyttämisen tilastoissaan, rokotetta oli yllinkyllin varastossa ja rokotetut enemmistönä koronaan kuolleissa.

Kuinka monen elämä säästyi rokotteen vuoksi? Et kerro sitä lukua.

Vierailija
62/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä asia tästä sodasta on koitunut: Olen parantunut vihastani marinia kohtaan. En häntä arvosta mutten enää vihaakaan. Sota on avannut silmäni näkemään keitä Todelliset Viholliset ovat: venäjän liittolaiset. Eli trumpistit, persut (ei tosin kaikki), eu-vastustajat, antivaxxerit. Antivaxxereita olen hulluina aina pitänytkin mutta muihin mainittuihin olen suhtautunut jopa suopeasti(!) En enää.

Missä voisi teitä vihollisia tavata ja sotia teitä vastaan?

EU on tuhonnut Suomen osaamisen ja talouden, ennen hyvin menestynyt maa oli kyseessä.

Marin on onnistunut tuhoamaan jo päälle kymmenentuhatta suomalaista päätöksillään, himo tuhota Kiurun äitiysloman myötä vain kasvoi.

Et voi tavata kun en sinun itsemurhakuutiossasi käy. Hajukin siellä lienee melkoinen. Sotia voit kuten tähänkin asti; twitterissä huutamalla. Silloin kun ei ole bannit päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on äärettömän vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka eivät ota rokotusta ja sairastuvat sitten koronaan.

Johtuen siitä, kun rokotekattavuus on korkea. Suomalaisista n. 90% on saanut vähintäin 1-2 rokotetta eli tilastollisesti se on suurimalle osalle lievä, eikä tarvitse sairaalahoitoa. Myös rokotetut tartuttavat vähemmän, jos korona on tullut. Näin kansainvälisten tutkimusten mukaan.

Tästähän puhuttiin muutama päivä sitten uutisissa. Ja vaikka rokoteteho heikkenee, eikä anna 100% suojaa, silti se on melko korkea.

Miksi sitten suhteellinen kuolleisuus on tänä vuonna ollut selvästi korkeampi kuin vuonna 2020, vaikka meillä on nyt nämä ihanat rokotteet?

Toissa vuonna rokotetut oli vähemmistönä koronaan kuolleissa. Viime vuonna THL lopetti rokotusstatuksen näyttämisen tilastoissaan, kun rokotettujen osuus koronaan kuolleissa kasvoi voimakkaasti ja meni ohi rokottamattomista.

Varmasti ymmärrät sen että rokotteiden teho on mennyt jo pari kk sitten kaikilta jotka viime vuonna saaneet rokotteen, silti kirjoitat tuollaista. Hyvää vauhtia menossa niiltä jotka helmikuussa-maaliskuussa viimeksi saaneet, eikä rahallakaan rokotetta saa jollei ulkomailta hae.

Sori vaan, ei kiinnosta rokotteiden tehot, eikä se miten usein sitä samaa myrkkyä pitäisi pumpata kehoon. Ne rokotukset, mitä minä olen saanut suunnilleen kapaloista alkaen ovat oikeita rokotteita ja ne toimii.

Silloin kun THL viime vuonna lopetti rokotusstatuksen näyttämisen tilastoissaan, rokotetta oli yllinkyllin varastossa ja rokotetut enemmistönä koronaan kuolleissa.

Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?

Minä en ole esittänyt minkäänlaisia lukuja, mihinkään suuntaan.

Vierailija
64/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä asia tästä sodasta on koitunut: Olen parantunut vihastani marinia kohtaan. En häntä arvosta mutten enää vihaakaan. Sota on avannut silmäni näkemään keitä Todelliset Viholliset ovat: venäjän liittolaiset. Eli trumpistit, persut (ei tosin kaikki), eu-vastustajat, antivaxxerit. Antivaxxereita olen hulluina aina pitänytkin mutta muihin mainittuihin olen suhtautunut jopa suopeasti(!) En enää.

Sinun kannattaa varautua muutamaan yllätykseen. Ajatushimmeli vaarassa sortua.

Onpa kryptinen vastaus. Mutta mitään sisältöä sillä ei ole. Kunhan jotain tyhjää uhkailet kuten teikäläisten tapana on.

Vierailija
65/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osallehan korona oli lievä jo silloin, kun rokotteita ei vielä ollutkaan. Näin se on ollut koko ajan, se on vain muutama prosentti, jolle tauti iskee niin pahana, että joutuu sairaalahoitoon. Tämä neutraalina faktana, ja liittymättä siihen, kannatanko rokotteita vai en.

Vierailija
66/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

86-vuotias isäni sairasti koronan pari viikkoa sitten. Sanoi nenän hiukan vuotavan, ei muita oireita. Haravoi pihalla ja rakensi keinua. Hänet on rokotettu ja oireet tosiaan olivat lähes huomaamattomat, vaikka hänellä on krooninen astma. 

Pakko todeta, että trollipajan älylliset resurssit ovat erittäin niukat.

Hieno että isäsi selvisi lievällä. Silti ajattelematonta ahertaa kipeänä. Lievänkin taudin kanssa pitäisi ottaa iisisti, levätä ja keräillä voimiaan. Sydänlihastulehdus on yksi pahoista jälkitaudeista, helpommin iskee jos puuhastelee eikä lepää.

Vierailija
67/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin paljon reissaillut, että ei ole mikään ihme, että korona tuli. Nuori, perusterve, rokotettu ihminen - paranee helposti todennäköisesti. Toivotaan vaan, että ei ole vieraillut mummojen/pappojen tai muiden riskiryhmäläisten lähettyvillä viime aikoina. 

On se voinut levitä siellä lentsikassakin muihin. Varsinkin mikäli ilman hengityssuojainta ollut. Paljon on työssäkäyviä, tärkeitäkin töitä tekeviä jotka edelleen lentelevät vaikka riskiä on, osa ymmärtäen riskin ja osa ymmärtämättä koska joukkotiedotusvälineet on valjastettu tegnelliläistä laumasuojaa ajamaan joka jo erittäin usean kohtaloksi on koitunut.

Ei laumasuoja koidu kenenkään kohtaloksi, päinvastoin. Sehän on suoja.

Vierailija
68/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tahallaan hankki tartunnan päästäkseen uutisiin.

T. Persu

Vierailija
69/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka ottaneet suvussa rokotteet on sairastuneet 90 appiukkokin viikon keukokuumeessa antibiootit ei tehoa crp arvot pilvissä! Ainoastaan minä ja puoliso jotka ei yhtään rokotusta ei tartuntaa ei sairautta? Jokin näissä yhtälössä ei täsmää!

Se ei täsmää, että sinä nojaudut anekdoottitason tietoon.

Anekdoottitason tietämyskin on paljon suurempi kuin täydellinen tietämättömyys, jota kantaa sinä edustat.

Anekdoottitason tietämys ei ole tietämystä ollankaan, mikä tässä olikin pointtina. Et vain tajunnut.

Sitä paitsi tässä ketjussa on jo esitetty vasta-anekdootti, joten olet nyt pulassa koska sinulla ei ole keinoja tietää kumpi anekdootti on parempi. Tuo nimenomaan on anekdoottien luonne.

Vierailija
70/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on äärettömän vaikea ymmärtää ihmisiä jotka ottaa kokeellista myrkkyä kehoonsa.

Minusta on äärettömän vaikeaa ymmärtää kaltaisiasi tyhmiä rokotevastaisia ihmisiä

Ei se mitään. Tulet kyllä ymmärtämään aikanaan.

Kevyet mullat.

Mikä vit tu sinä olet sanomaan, että kuolen? Kuka pösilö tuollaista toivottaa?

Meni niin tunteisiin, että taidat säikähtää joka kerta kun sydän muljahtaa :D  

Sellaista se on pelätä sitä viimeistä rokotehaittaa. Mutta ainakaan et ole  TyHmÄ!!11!! :D

Täytyy sanoa, että ihana elää normaaliin palautunutta ja vapautunutta elämää, 0 rokotusta, 0 tartuntaa. 

-eri-

Mulla 3 rokotusta,  1 tartunta ja elän normaaliin palautunutta ja vapautunutta elämää =) Ei pieni nuha estä elämästä, hassu. Lepää kun on kipeänä ja sit taas menee. Ollaan käyty konserteissa, ravintoloissa, teattereissa ja matkusteltu ulkomaillakin <3

Vierailija
71/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Mitään verifioitavissa olevaa tietoa sinulla ei ole esittää. Pelkkää löysää hölinää.

Vierailija
72/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mennyt mökille?

Vierailija
73/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain viitsi lähteä huomenna Ahvenanmaalle Carl Gustafia ja Silvaa tapaamaan:(

Vierailija
74/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on sitten aikaa mennä baariin kun ei voi koronan takia hoitaa Suomen asioita.

Vierailija
75/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sulleko ei ole vieläkään valjennut että jos rokotettuja on esim 3,5 miljoonaa ja rokottamattomia on 600 000, että ne absoluuttiset kuolinluvut eivät ihan toimi tässä vertailussa? 😂😂

No sulle ei ainakaan se ainoa oleellinen asia ole valjennut; Niitä rokotettuja ei pitäisi olla ollenkaan siinä tilastossa, jos lähdetään oletuksesta, että ne toimii. Avaa silmät ja herää todellisuuteen.

Tyypillistä denialistien maalitolppien siirtelyä taas. Vedotaan joihinkin itselle sopiviin lukuihin ja kun osoitetaan miksi se tulkinta ei nyt vaan ihan toimi, niin siirrytään vetoamaan johonkin ihan muuhun seikkaan. Tämä on nähty miljoona kertaa, ei yllätä.

Vierailija
76/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Mitään verifioitavissa olevaa tietoa sinulla ei ole esittää. Pelkkää löysää hölinää.

Verifioitavissa oleva tieto on se, että koronaan kuolleista rokotetut on enemmistö.

Sinulla on löysät housuissa, kun odottelet noutajaa.

Esitäpä suhdelukuina, kuten normaaleilla ihmisillä on tapana silloin, kun verrokkiryhmät eroavat toisistaan suuresti kooltaan.

Vierailija
77/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, hänhän oli rokotettu!? JA KÄYTTI MASKIAKIN!!!

Vaikea on viiniä juoda maskin läpi. Eiköhän sielä jääkiekkokatsomosta aika moni muukin sen itselleen napannut.

Vierailija
78/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kello on

Vierailija
79/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kello on niin paljon, että lähden kauppaan.

Vierailija
80/198 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kello on niin paljon, että lähden kauppaan.

Niin minäkin. Kahvi tarjouksessa.