Miksen minä laihdu, vaikka mitä tekisin? En jaksa enää.
Viikon paastolla tiputin 3 kg ja kaikki tuli takaisin. Paino ei tipu, vaikka söisin terveellisesti ja vähän ja liikkuisin paljon. Rasvaa vain muodostuu koko ajan lisää. En ymmärrä mitä teen väärin. Olen koettanut kaikkea. En ikinä saa miestä tai hyvää elämää ja kohta aika loppuu. Olen aina ollut se peruna, jota kaikki vihaavat eikä kukaan halua.
Kommentit (136)
Aloita 1000-1600 kaloria päivässä dieetti ja vähintään 3kk vedät sillä.
Tule 3kk jälkeen kertomaan paljonko paino putosi.
Tuollaisilla 1 viikon dieetillä et saa mitään aikaan kuten itsekin totesit vaivaiset 3kg putosi joka todennäköisesti vaan extra nestettä ja palasi heti.
Namit pullat jäätelöt ja varsinkin limut/energia juomat voit ihan suosiolla unohtaa kokonaan. Korvat ne kasviksilla ja vihanneksilla.
Jos nälkä yllättää ruokailujen välissä lisää kuituja ja proteiineja ruokailuihin tai syö välipala vaikka banaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi syödä töissä. Ehkä sitten, jos joskus onnistun laihtumaan tarpeeksi.
Ap
Minusta tuo ei ole normaalia. Onko sinulla syömishäiriö?
Se on tervettä itsesuojeluvaistoa.
Ap
Sulla voi olla kilpirauhasen vajaatoimintaakin tai ainakin melkein. Tai onko hormoniehkäisyä tai masennuslääkkeitä? Ne lihottavat.
Vierailija kirjoitti:
Se että PT:n antama ruokamäärä tuntuu isolta, johtuu proteiinista. Hiilaria on helppo lappaa loputtomiin, mutta proteiini taas aiheuttaa kylläisyyden tunteen joten sitä joutuu aluksi syömään melkeinpä väkisin että saa tarpeeksi. Se ettet laihdu, voi johtua siitä ettet saa tarpeeksi proteiinia, ja siksi kroppa ei toimi oikein. Teet lihastreeniä eikä kehosi saa mistään tarvittavia korjausaineita.
Syö sen PT:n ohjeiden mukaan vaikka oudolta tuntuisikin. Alat tottua määriin kyllä. Kaikki sanovat PT:eiden ohjeista että joutuu syömään paljon. PT:t ovat ammattilaisia, joten parempi luottaa heihin kuin sävellellä omiaan ja ihmetellä miksei mikään muutu.
Minulle ei ole ongelmaa syödä paljon vaan se kalorimäärä. Syön paremman makuista ruokaa pienemmillä kalorimäärillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla 1 viikon dieetillä et saa mitään aikaan kuten itsekin totesit vaivaiset 3kg putosi joka todennäköisesti vaan extra nestettä ja palasi heti.Namit pullat jäätelöt ja varsinkin limut/energia juomat voit ihan suosiolla unohtaa kokonaan. Korvat ne kasviksilla ja vihanneksilla.
Jos nälkä yllättää ruokailujen välissä lisää kuituja ja proteiineja ruokailuihin tai syö välipala vaikka banaani
En minä tunne nälkää. Minulla on vain tunnenälkää. Siksi voin viikonkin olla syömättä eikä se fyysisesti tee mitään, mutta henkisesti minulla on nälkä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä lihavalle ajattelu että jos jättää syömättä tai syö todella harvoin niin laihtuu.
No, ei laihdu. Väsyy ja nääntyy vaan.Sanotaan, että pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa. Loogista?
Ap
Voi hyvä luoja.
Sun nimenomaan pitää syödä LISÄÄ, mutta terveellistä, tasapainoista ja ei kaloritiheää ruokaa.
Kun syö kunnolla, tarpeeksi ja omaan tahtiin tarpeeksi usein, pysyy aineenvaihdunta käynnissä ja ei tee mieli mitään mättöä tai hiilari a.
Te ette ymmärrä mistään mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla 1 viikon dieetillä et saa mitään aikaan kuten itsekin totesit vaivaiset 3kg putosi joka todennäköisesti vaan extra nestettä ja palasi heti.Namit pullat jäätelöt ja varsinkin limut/energia juomat voit ihan suosiolla unohtaa kokonaan. Korvat ne kasviksilla ja vihanneksilla.
Jos nälkä yllättää ruokailujen välissä lisää kuituja ja proteiineja ruokailuihin tai syö välipala vaikka banaaniEn minä tunne nälkää. Minulla on vain tunnenälkää. Siksi voin viikonkin olla syömättä eikä se fyysisesti tee mitään, mutta henkisesti minulla on nälkä.
Ap
Nälkäsignaalit yleensä palaa, kun pitkään syö ns. mekaanisesti 3-4 h välein.
Olen treenannut tavoitteellisesti nyt noin 2 vuotta. Ensin paino putosi sitten taas nousi, mutta nousu ei ollut rasvaa, vaan lihasta. En ole käynyt vaa'alla pitkään aikaan ja lukema ei minua juurikaan kiinnosta. Tiedän, että olen tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin ehkä koskaan elämäni aikana. Kehitys ja tulokset ei ole todellakaan tullut helpolla. Pitkäjänteisyyttä ja päättäväisyyttä. Olen vaihtanut huonot ruokavalinnat parempiin. Mitään en ole kieltänyt itseltäni, mutta jotkin ruuat jätin lähes kokonaan, koska tiesin etten voi syödä niitä kerralla vain vähän. En ole millään kuurilla, elän ja teen jokapäiväisiä valintoja siten miten voin kuvitella eläväni lopun elämäni.
N38
Lohdutukseksi ap, täällä toinen mutta mies. En halua ryhtyä deittailemaan lihavana. Juurikin äsken lenkillä tuli nainen vastaan, katsoi ensin silmiin mutta sitten katsoi mahaani eikä tainnut kovin ihailevasti. Olen ihan raunioina usein tämän asian takia enkä tunne itseäni mieheksi. Ainakaan sellaiseksi johon naiset tuntisivat seksuaalista halua.
Nyt olen kuitenkin löytänyt uuden "ruokasuunnitelman", jälleen kerran tosin.. aamupalalla yksi banaani ja jokin proteiininlähde, esim rahka tai vanukas. Tämä pitää nälän hyvin tosi pitkälle. Lounaalla jokin valmisateria + lisäproteiini. Päivälliseksi salaatti + kananmuna. Iltapalaksi pieni annos kaurapuuroa (itse käytän niitä pussitettuja puuroja) ja pari hedelmää. Puuron sekaan kolme teelusikallista hunajaa. Tämä tuntuu nyt toimivan hyvin.. oleellista näyttää olevan tuo banaani nimenomaan aamulla ja aamun ja lounaan proteiininlähteet.
Jos on tarvetta saada pudotettua isompi määrä kiloja, ei se viikossa onnistu. Nälässä ei tarvitse olla, mutta pitää katsoa, mitä syö.
Paleltaako sua usein? Puhutko verkkaisesti? Ovat eleesi pikemminkin hitaita kuin nopeita? Mietin vaan sitä kilpirauhasta, jos et tunne nälkääkään.
Ei kukaan siellä töissä tule sinulle moralisoimaan syömisestä tai levittele mitään juoruja jos annoskoot on normaaleja. Kyllä kaikki tavallisetkin ihmiset ymmärtää että jos toisen lautasella on pääasiassa kasviksia ja joku kanan rintapala, että yrität ainakin laihtua.
Se ei ole sama asia kun syödä Ben&jerrysiä suoraan purkista.
Tää on sun elämä, älä häpeile vaan tee!
Ollaan kaikki täällä vaan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nälkä yllättää ruokailujen välissä lisää kuituja ja proteiineja ruokailuihin tai syö välipala vaikka banaaniEn minä tunne nälkää. Minulla on vain tunnenälkää. Siksi voin viikonkin olla syömättä eikä se fyysisesti tee mitään, mutta henkisesti minulla on nälkä.
Ap
Olet siis onnistunut sekoittamaan kroppasi totaalisesti. Onnittelut siitä!
Minäkään en tuntenut nälkää syömishäiriövuosinani. Mutta sitten töiden myötä tuli vähän säännöllisemmät ruokailuajat päiviin ja sen myötä näläntunnekin taas palasi.
Vierailija kirjoitti:
Paleltaako sua usein? Puhutko verkkaisesti? Ovat eleesi pikemminkin hitaita kuin nopeita? Mietin vaan sitä kilpirauhasta, jos et tunne nälkääkään.
Nuo oireet voivat johtua myös aliravitsemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useamman yli satakiloisen, päsmäröivän, pahapäisen akan, joilla on mukavalta vaikuttavat miehet. Mikset sinäkin onnistuisi parin löytämisessä?
Ne on varmaan löytäneet ne ennen kuin olivat yli satakiloisia?
Vierailija kirjoitti:
En voi syödä töissä. Ehkä sitten, jos joskus onnistun laihtumaan tarpeeksi.
Ap
Trollii!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että PT:n antama ruokamäärä tuntuu isolta, johtuu proteiinista. Hiilaria on helppo lappaa loputtomiin, mutta proteiini taas aiheuttaa kylläisyyden tunteen joten sitä joutuu aluksi syömään melkeinpä väkisin että saa tarpeeksi. Se ettet laihdu, voi johtua siitä ettet saa tarpeeksi proteiinia, ja siksi kroppa ei toimi oikein. Teet lihastreeniä eikä kehosi saa mistään tarvittavia korjausaineita.
Syö sen PT:n ohjeiden mukaan vaikka oudolta tuntuisikin. Alat tottua määriin kyllä. Kaikki sanovat PT:eiden ohjeista että joutuu syömään paljon. PT:t ovat ammattilaisia, joten parempi luottaa heihin kuin sävellellä omiaan ja ihmetellä miksei mikään muutu.
Minulle ei ole ongelmaa syödä paljon vaan se kalorimäärä. Syön paremman makuista ruokaa pienemmillä kalorimäärillä.
Ap
Oli syy mikä tahansa, niin PT:n ohjelmaa kannattaa noudattaa, eikä itse keksittyä.
Tottakai hiilihydraatti on herkullisempaa, kuin proteiini etenkin jos keho on sille tottunut. Makusi muuttuu, kun ruokavaliomuutokselle antaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Te ette ymmärrä mistään mitään.
Ap
Ja sä et kuuntele mitään vaan jankkaat ja selität miksei mikään neuvo toimi,ole mahdollinen jne...