Miksen minä laihdu, vaikka mitä tekisin? En jaksa enää.
Viikon paastolla tiputin 3 kg ja kaikki tuli takaisin. Paino ei tipu, vaikka söisin terveellisesti ja vähän ja liikkuisin paljon. Rasvaa vain muodostuu koko ajan lisää. En ymmärrä mitä teen väärin. Olen koettanut kaikkea. En ikinä saa miestä tai hyvää elämää ja kohta aika loppuu. Olen aina ollut se peruna, jota kaikki vihaavat eikä kukaan halua.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
5 ruokailukertaa päivässä. Tässä esimerkki:
Aamupala:
Kaurapuuroa, max 1tl sokeriaVälipala:
Hedelmä 1-2kpl riippuen hedelmästäLounas:
1kpl kananjalka
1dl keitettyä (tummaa) riisiä
300gr kasviksiaPäivällinen:
keittoa, kohtuullinen määrä.
Oikeaa ruisleipää 2 palaa, ei uiteta margariinissa.Illallinen:
Pari hedelmää tai terveellistä marjarahkaa 2dlJos menet tällä viikon niin tippuu painoa ihan varmasti. Jos lisäät vielä 1-2h kävelyä tai pyöräilyä, niin kuukaudessa laihtumisen jo näkee peilistä.
Kuka laittaa puuroon suoraan sokeria? Enkä todellakaan saa pelkkää kaurahiutaletta alas. Noin montaa kertaa päivässä en ehdi syömään. Sitä se PT:kin ehdotti. Maximi on 3 kertaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt tavallisen päivän aikana? Kerro vaikka parin päivän ruokailut.
Aamupala:
- kaurahiutale 40 g
- marjat 50-100 g
- nutella 5 g
- banaani kokonainen
- valmissmoothie lasillinen
Iltapala
- Tortilla medium
- jauheliha 50 g paistettuna
- oliivi, sieni 6-8 kpl molempia
- pinaattia
- kermaviili 2 lusikallista
- maustetta
- parmesanjuustohilettä semmoinen pari hippusellista
- tomaattimurska
Joskus syön 2. ruoan kaksi kertaa.
Ap
Mikä järki syödä vain aamupala ja iltapala? Joko pätkäpaasto tai pieniä annoksia pitkin päivää.
Minun on pakko käydä töissä. Voitko edes kuvitella kuinka paljon minua kiusattaisiin, jos siellä söisin? Kun en syö niin kukaan ei ole ainakaan minun kuulteni haukkunut kokoani.
Ap
Aikuiset ei hauku sua vaikka syöt töissä. Tai mene vaikka pihalle tai vessaan syömään joku banaani keskellä päivää. Jotain pitää syödä.
8-16 viikon enelle ensin, riippuen ylipainon määrästä. Sen aikana paino tippuu, oppii säännöllisen ruokailurytmin ja kasvisten käyttöön rutinoituu. Sen jälkeen terveellä järjellä koostetut ateriat oman päivittäisen kulutuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä lihavalle ajattelu että jos jättää syömättä tai syö todella harvoin niin laihtuu.
No, ei laihdu. Väsyy ja nääntyy vaan.Sanotaan, että pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa. Loogista?
Ap
No, oletko laihtunut tavallasi?
Kuten jo aiemmin joku sanoi, usein ja vähän kerrallaan.
Ja ensimmäiset 2-3 kiloa jotka "laihtuu" ,on nestepöhöä, ei läskiä.
1. Ei dieettiä.... paino tulee takaisin heti kun dieetti loppuu.
2. Lopeta iltasyöminen. Mulle iltasyöminen käy koska mun ruokailuikkuna on 7-8 tuntia ja aloitan syömisen myöhään. Mutta sulle toi ei ehkä alkuun sovi, niin aloita ainakin sillä että jätät ilta- ja yösyöpöttelyt pois. Klo 6 viimeinen ateria. Jos pystyt siihen niin 8-9 tunnin sisällä syö kaikki mitä syöt. Kroppasi voi sitten polttaa kaloreita 15-16 tunnin ajan.
3. Yritä tehdä "kunnon ruuista" paremman makuisia. Mausta, mausta. Tällöin ei ole yhtä kovaa tarvetta puputtaa kaikkea makeaa.
4. Joku Chloe Tingin treeneistä (tai suoraan toi 2 weeks shred challenge) päivittäin. Alota vaikka jollain 10 minuutin treenillä. Noi on hyvii siitä kun ei tartte maksaa, kattoo vaan youtubesta ja tekee perästä. :D
5. Sokerinesteet pois kokonaan. Mehut, limsat yms. niissä on paljon kaloreita. Juo vettä, teetä, kahvia.
6. Hiilareita ei tarvi jättää kokonaan pois mutta vähennä niitä. Vaihda vaaleat vehnäleivät tummiin. Lisää kasviksia niin ruuansulatus toimii paremmin ja saat vitamiineja. Muista että proteiini ja hyvät rasvat (esim. pähkinät) täyttää paremmin.
7. Sanoisin että jätä herkut pois mutta tää on aika vaikee monelle. Vähennä niitä ainakin.
Tossa nyt jotain vinkkejä. Eri asia sitten kuinka hyvin niitä tulee noudattamaan. Mutta unohda dieetit, ne on epäterveellisiä eikä pidemmän päälle toimi.
En osaa auttaa, ap, mutta ymmärrän niin tunteesi. Täällä ollaan oltu nyt 2 viikkoa 16:8 -paastolla, syöty kasvispainotteisesti ja hiilihydraattitietoisesti. Ensimmäisen viikon saldo oli -2,5 kg. Nälkä vaivasi välillä, mutta hyvistä tuloksista innostuneena jatkoin sinnikkäästi toisen viikon. Ja mikä olikaan sen saldo? +1,1 kg, vaikka kaiken järjen ja kalorivajeen mukaan minun olisi pitänyt laihtua ainakin puoli kiloa. Tämä tuntuu minulle sopivalta tavalta syödä ja olisi helppo kuvitella syövänsä näin aina, mutta eipä näin kolmannen viikon alussa ole tunnelmat kovin korkealla. Mitä mieltä syödä hyvin, jos lopputulos on paskaa syömällä sama.
Kannattaa unohtaa dieetit, koska ne ovat rasittavia. Sen sijaan parempi vain syödä harvemmin. Kaikenlaiset napostelut, välipalat ja karkit pois, tai jos on pakko syödä jotain välipalaa, niin siten joku appelsiini tai vastaava. Esim jogurtit lihottavat ja siksi niitä ei kannata syödä ollenkaan. Laihtuminen tapahtuu näin kuin itsestään, eikä sitä tarvitse miettiä. Itse syön niin, että aamupäivällä pari hedelmää, iltapäivällä pari leipäpalaa ja tuossa klo 18 maissa lämpimän ruoan. Jos illalla on nälkä, sitten vielä pari leipäpalaa. Tämä nyt on vain mun rytmi, mutta olen hoikassa kunnossa. Olen lisäksi kasvissyöjä. Kannattaa tehdä jotain itseä todella kiinnostavaa sen sijaan, että ajattelee ruokaa ja syömistä. Aika nopeasti erilaiseen syömisrytmiin tottuu. Eli pitäisi siirtää ajatukset ja kiinnostus pois ruoan ja laihtumisen ympäriltä, vaihtaa syömisrytmiä ja osittain myös ruoka-aineita, ja tehdä sellaisia juttuja, mitkä kiinnostavat ja inspiroivat. Näin syöminen ei ole mielessä muuloin kuin silloin, kun keho selkeästi ilmoittaa nälästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 ruokailukertaa päivässä. Tässä esimerkki:
Aamupala:
Kaurapuuroa, max 1tl sokeriaVälipala:
Hedelmä 1-2kpl riippuen hedelmästäLounas:
1kpl kananjalka
1dl keitettyä (tummaa) riisiä
300gr kasviksiaPäivällinen:
keittoa, kohtuullinen määrä.
Oikeaa ruisleipää 2 palaa, ei uiteta margariinissa.Illallinen:
Pari hedelmää tai terveellistä marjarahkaa 2dlJos menet tällä viikon niin tippuu painoa ihan varmasti. Jos lisäät vielä 1-2h kävelyä tai pyöräilyä, niin kuukaudessa laihtumisen jo näkee peilistä.
Kuka laittaa puuroon suoraan sokeria? Enkä todellakaan saa pelkkää kaurahiutaletta alas. Noin montaa kertaa päivässä en ehdi syömään. Sitä se PT:kin ehdotti. Maximi on 3 kertaa.
Ap
No älä sitten väitä että et laihdu "vaikka tekisit mitä" jos neuvot ei kelpaa. PT varmaan tietää mistä puhuu. Ei voi olla ajasta kiinni ettei kerkiä mussuttaa paria hedelmää välipalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti tässä on niin vaikeaa? Syö vähemmän kaloreita, kun mitä kulutat kaloreita.
Tee jotain 120 syke touhua pari tuntia päivässä, esim reipasta kävelyä, hölkkää, pyöräilyä.Musta tuntuu että nää mamma palstan "laihduttajat" Syö jotain suklaapatukoita ja kirjoittaa tänne aloituksia siitä kun ei laihdu.
SYÖ VÄHEMMÄN, URHEILE ENEMMÄN.
En ole ap, mutta kaloreiden laskenta on oma hommansa ja monesta ruuasta mitä teen on ainakin itsellä hankala sanoa paljon siinä on kaloreita enkä niitä määriä punnitse. Tää ei siis mulle ole ongelma mutta kaikille toi syö vähemmän mitä kulutat ei oo niin helppoa.
Syö vähemmän kuin kulutat on hyvä lähtökohta,
mutta ei paastoamalla mitään laidu, silloin elimistö menee säästöliekille kun ei saa yhtään energiaa lisää.
Etkä sitä voi kuitenkaan kauaa pitää, ehkä elimistön puhdistusmielessä paasto muutaman kerran vuodessa hyvä juttu muttei siittä laidustusmielessä ole mitään hyötyä. Syö vähemmän mutta riittäväti ja terveellisesti sekä harrasta myös jotain liikuntaa jottei kaikki pudotus lähde suorana lihaksista.
Kuka laittaa puuroon suoraan sokeria? Enkä todellakaan saa pelkkää kaurahiutaletta alas. Noin montaa kertaa päivässä en ehdi syömään. Sitä Se Pt:kin Ehdotti
Maximi on 3 kertaa.
Ap[/quote]
Miksi et usko ammattilaista?
Ei, olen viikon syömättä ja sitten ihmettelen kun en laihdu
Syö hitaammin. Varaa ruokahetkeen aikaa vähintään 20 min. Älä ahmi. Syö tiedostaen. Joka aterialla kunnolla proteiinia ja kasviksia/hedelmiä/marjoja. Kaloreiden laskmininen auttaa kalorimäärien tiedostamisessa. Jos paino ei kerta kaikkiaan tunnu tippuvan millään, niin sitten laboratoriotutkimuksiin.
En voi syödä töissä. Ehkä sitten, jos joskus onnistun laihtumaan tarpeeksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No en minä kyllä vuotta pysty nälkää näkemään. Ruoka on ainoa iloni elämässä ja tuo päättyisi vain itsemurhaan.
Ap
Tuossahan se tuli asian ydin:" Ruoka on ainoa iloni elämässä."
Mikset hyväksy tuota ja lopeta itsesi kiusaaminen iänikuisilla dieeteillä? Sitten menet deittipalveluun omana itsenäsi ja itsesi hyväksyvänä ihmisenä. Suurin este sille, että et " löydä ketään" on korvien välissä, ei kirosi.
Vierailija kirjoitti:
En voi syödä töissä. Ehkä sitten, jos joskus onnistun laihtumaan tarpeeksi.
Ap
Minusta tuo ei ole normaalia. Onko sinulla syömishäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko viikko sinun maksimikesto dieetille ja elintapojen terveellisemmiksi muuttaminen poissuljettu vaihtoehto?
Jos täydellisestä syömättömyydestä eli paastosta puhutaan niin kyllä viikko on aika maksimi. Jos tulokset olisivat parempia niin sitten pystyisin pidempään paastoon, mutta... Tuntuu, että siinäkin vain rasva lisääntyy. Noita dieettejähän olen koettanut monenlaisia. Tällä hetkellä syön puuron ja 1-2 tortillaa päivässä. Paino ei tipu mihinkään ja koko ajan on nälkä. Ehkä syön liikaa vain hiilihydraatteja, mutta ei tulisi mielenkään jotain rasvaa ruveta lisäilemään ruokiin.
Ap
Oikeasti elimistö tarvitsee sitä rasvaa. Rasvattomalla kitukuurilla ja vielä paastolla höystettynä käy juuri noin, paino ei tipu ja koko ajan on nälkä.
On ruokia jotka vapauttaa energiaa nopeasti esim sokeriherkut sekä ruokia jotka vapauttaa energiaa hitaasti esim ruisleipä ja proteiini.
Jos valitset syötävät oikein voi painon pudotus onnistua ilman nälkää.
Vierailija kirjoitti:
En osaa auttaa, ap, mutta ymmärrän niin tunteesi. Täällä ollaan oltu nyt 2 viikkoa 16:8 -paastolla, syöty kasvispainotteisesti ja hiilihydraattitietoisesti. Ensimmäisen viikon saldo oli -2,5 kg. Nälkä vaivasi välillä, mutta hyvistä tuloksista innostuneena jatkoin sinnikkäästi toisen viikon. Ja mikä olikaan sen saldo? +1,1 kg, vaikka kaiken järjen ja kalorivajeen mukaan minun olisi pitänyt laihtua ainakin puoli kiloa. Tämä tuntuu minulle sopivalta tavalta syödä ja olisi helppo kuvitella syövänsä näin aina, mutta eipä näin kolmannen viikon alussa ole tunnelmat kovin korkealla. Mitä mieltä syödä hyvin, jos lopputulos on paskaa syömällä sama.
Painon putoaminen tapahtuu joskus niin että se ensin laskee, sitten nousee vähän, ja taas laskee. Se on normaalia.
Säännöllisyys on se juttu sekä terveellinen ruokavalio, jossa herkkuja esim kerran tai 2 viikossa ei joka päivä. Lisänä säännöllinen liikunta. Ei kuureja. Lisäksi kuntoon elämässä stressi ja uniongelmat, ne vaikuttaa painoon todella paljon.