Miksen minä laihdu, vaikka mitä tekisin? En jaksa enää.
Viikon paastolla tiputin 3 kg ja kaikki tuli takaisin. Paino ei tipu, vaikka söisin terveellisesti ja vähän ja liikkuisin paljon. Rasvaa vain muodostuu koko ajan lisää. En ymmärrä mitä teen väärin. Olen koettanut kaikkea. En ikinä saa miestä tai hyvää elämää ja kohta aika loppuu. Olen aina ollut se peruna, jota kaikki vihaavat eikä kukaan halua.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt tavallisen päivän aikana? Kerro vaikka parin päivän ruokailut.
Aamupala:
- kaurahiutale 40 g
- marjat 50-100 g
- nutella 5 g
- banaani kokonainen
- valmissmoothie lasillinen
Iltapala
- Tortilla medium
- jauheliha 50 g paistettuna
- oliivi, sieni 6-8 kpl molempia
- pinaattia
- kermaviili 2 lusikallista
- maustetta
- parmesanjuustohilettä semmoinen pari hippusellista
- tomaattimurska
Joskus syön 2. ruoan kaksi kertaa.
Ap
Eikö nutella ole lihottavaa? Itse jos ostaisin sen niin laittaisin sitä aina leivän päälle.
Tämä ap on se sama, joka tekee joka viikko aloituksen kuinka ei laihdu! Mm. kertoi kuurista, jossa söi päivässä kolme kertaa lihapiirakan parilla nakilla ja mitä kaikkea muka 1800 kcl/ päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap on se sama, joka tekee joka viikko aloituksen kuinka ei laihdu! Mm. kertoi kuurista, jossa söi päivässä kolme kertaa lihapiirakan parilla nakilla ja mitä kaikkea muka 1800 kcl/ päivä.
Ei ole sama henkilö. En ikinä söisi lihapiirakkaa.
Ap
Ap, noissa annosesimerkeissäsi ei ole nimeksikään proteiinia. Varsinkin kun lihaskuntoilet ja liikut niin ei riitä nuo määrät mihinkään. Käy uudestaan siellä PT:llä, pyydä häntä selittämään asiat kunnolla, ja noudata niitä ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Lohdutukseksi ap, täällä toinen mutta mies. En halua ryhtyä deittailemaan lihavana. Juurikin äsken lenkillä tuli nainen vastaan, katsoi ensin silmiin mutta sitten katsoi mahaani eikä tainnut kovin ihailevasti. Olen ihan raunioina usein tämän asian takia enkä tunne itseäni mieheksi. Ainakaan sellaiseksi johon naiset tuntisivat seksuaalista halua.
Nyt olen kuitenkin löytänyt uuden "ruokasuunnitelman", jälleen kerran tosin.. aamupalalla yksi banaani ja jokin proteiininlähde, esim rahka tai vanukas. Tämä pitää nälän hyvin tosi pitkälle. Lounaalla jokin valmisateria + lisäproteiini. Päivälliseksi salaatti + kananmuna. Iltapalaksi pieni annos kaurapuuroa (itse käytän niitä pussitettuja puuroja) ja pari hedelmää. Puuron sekaan kolme teelusikallista hunajaa. Tämä tuntuu nyt toimivan hyvin.. oleellista näyttää olevan tuo banaani nimenomaan aamulla ja aamun ja lounaan proteiininlähteet.
Syöt aamupalalla vanukkaan. Onko se joku sokerivanukas? Iltapalalla minulla on myös valmis puuro, minkä olen myös todennut hyväksi, samoin banaani. Välipalalla syön viilin tai ruisleivän kalkkunaleikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala:
- kaurahiutale 40 g
- marjat 50-100 g
- nutella 5 g
- banaani kokonainen
Iltapala
- Tortilla medium
- pinaattia
- maustetta
- tomaattimurska
Ap
Mikä järki syödä vain aamupala ja iltapala? Joko pätkäpaasto tai pieniä annoksia pitkin päivää.
Minun on pakko käydä töissä. Voitko edes kuvitella kuinka paljon minua kiusattaisiin, jos siellä söisin? Kun en syö niin kukaan ei ole ainakaan minun kuulteni haukkunut kokoani.
Ap
Kuka jaksaa aina näitä samoja provoja...
Ainoa mikä on itseeni tepsinyt, on ketoosi.
Eli hiilariton dieetti.
Täysin hiilarittomia ruoka-aineita ovat mm. possun, kanan ja naudanliha ja kala sekä useimmat juustot ja voi.
Siihen voi lisätä jotain vähähiilarisia kasviksia lisukkeeksi. Esim. parsa- kukka- ja kyssäkaalia tai kesäkurpitsaa ym.
Kananmunat ovat hyviä ja vähähiilarisia ja pitävät hyvin nälkää. Esim. munakas jossa on
mozzarellajuustoa ja pekonia.
Jos makeannälkä iskee, niin voit tehdä tryffeleitä kaakaojauheesta, tuorejuustosta ja karppisokerista ym.
Vastailijat, tämä ap on siis palstalla jo vuosia pyörinyt vakavasti syömishäiriöinen tai trolli, joka alkaa uhkailla itsemurhalla aina muutaman viestin jälkeen. Mitkään neuvot ei kelpaa tai tepsi tälle, kannattaa vaan jättää vastaamatta ja ilmoittaa ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala:
- kaurahiutale 40 g
- marjat 50-100 g
- nutella 5 g
- banaani kokonainen
Iltapala
- Tortilla medium
- pinaattia
- maustetta
- tomaattimurska
Ap
Mikä järki syödä vain aamupala ja iltapala? Joko pätkäpaasto tai pieniä annoksia pitkin päivää.
Minun on pakko käydä töissä. Voitko edes kuvitella kuinka paljon minua kiusattaisiin, jos siellä söisin? Kun en syö niin kukaan ei ole ainakaan minun kuulteni haukkunut kokoani.
Ap
Mun vinkit on:
-Rakasta itseäsi.
-Pään sisältö on tärkeämpää kuin ulkomuoto. - - Keksi joku kiva uusi harrastus ja ala nauttia elämästä
-Liittyy edellisiin, mutta ala elää itsellellesi. Älä mieti, mitä muut ajattelee ulkomuodostasi tai syömisestäsi. Tee niin kuin sinulle on parasta.
-Lopeta laihduttaminen. Tutkitusta ne, jotka laihduttaa, on pitkän ajan seurannassa lihavampia. Sen sijaan jos itse sitä todella haluat, niin ala syömään terveellisemmin tai liikkua enemmän. Mutta vain jos itse sitä haluat. Älä mieti, mitä mieltä muut on. Hyvää elämää voi elää minkä kokoisena vaan.
Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi syödä töissä. Ehkä sitten, jos joskus onnistun laihtumaan tarpeeksi.
Ap
Minusta tuo ei ole normaalia. Onko sinulla syömishäiriö?
Se on tervettä itsesuojeluvaistoa.
Ap
Ei todellakaan ole tervettä aikuisen ihmisen käytöstä jättää syömättä siksi että pelkää mitä muut sanoo. Suosittelisin sulle ihan kaikella lämmöllä psykologia avuksi ongelmiisi, voisi auttaa monessakin mielessä.
"Rasvaa vain muodostuu koko ajan lisää."
No kas kummaa, kun et syö riittävästi ja oikein pitääksesi aineenvaihduntasi käynnissä. Kehosi luulee, että nälkävuodet ovat ihan varmasti jo ovella ja varastoi minkä kerkeää (tietenkin).
Rasvan varastoituminen (ja rasva-aiheenvaihdunta ylipäätään) on ihmiskehon sopeuma vaihtelevaan ravinnonsaantiin. Keho menee vain totaalisen sekaisin kaikesta mätöstä ja hiilarimössöistä.
Kukaan ei ole kysynyt, kuinka paljon aloittajalla on ylipainoa, ja kuinka paljon tämä haluaisi laihtua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohdutukseksi ap, täällä toinen mutta mies. En halua ryhtyä deittailemaan lihavana. Juurikin äsken lenkillä tuli nainen vastaan, katsoi ensin silmiin mutta sitten katsoi mahaani eikä tainnut kovin ihailevasti. Olen ihan raunioina usein tämän asian takia enkä tunne itseäni mieheksi. Ainakaan sellaiseksi johon naiset tuntisivat seksuaalista halua.
Nyt olen kuitenkin löytänyt uuden "ruokasuunnitelman", jälleen kerran tosin.. aamupalalla yksi banaani ja jokin proteiininlähde, esim rahka tai vanukas. Tämä pitää nälän hyvin tosi pitkälle. Lounaalla jokin valmisateria + lisäproteiini. Päivälliseksi salaatti + kananmuna. Iltapalaksi pieni annos kaurapuuroa (itse käytän niitä pussitettuja puuroja) ja pari hedelmää. Puuron sekaan kolme teelusikallista hunajaa. Tämä tuntuu nyt toimivan hyvin.. oleellista näyttää olevan tuo banaani nimenomaan aamulla ja aamun ja lounaan proteiininlähteet.
Syöt aamupalalla vanukkaan. Onko se joku sokerivanukas? Iltapalalla minulla on myös valmis puuro, minkä olen myös todennut hyväksi, samoin banaani. Välipalalla syön viilin tai ruisleivän kalkkunaleikkeellä.
Syön niitä Valion profeel vanukkaita, osa niistä on sokerittomia ja osa sokerillisia. Ne sokerilliset on parempia toki. Mutta aamulla ei siitä sokerista ole haittaa kun se ehtii kulua päivän aikana, sen takia syön sen banaaninkin aamulla.
Kaurapuuro, banaani, kananmuna.. tämä on tehokolmikko :) Sopivat hedelmät päälle, itse syön nyt kiivejä.
Youtubesta Freelee the Banana girl and the Frugivore Diet -kanavat. Saat syödä niin paljon kuin haluat.
Pitää tehdä elämäntapamuutos. Ei mitään paastoja tai dieettejä. Syöt pysyvästi vähemmän ja hyvää ravintoa.
Ensinnäkin laihduttajan pitää syödä myös rasvaa. Hyviä rasvoja siis. Hiilareita maltillisesti, proteiinia enemmän. Kasviksia ja marjoja reilusti. Hedelmiä vähemmän. Vettä reippaasti päivän aikana. Ainankin 2 litraa.
Säännölliset ruokailuvälit. Ei pelkkää aamupalaa ja päivällistä. Joskus saa myös herkutella. Totaalikieltäytymisellä tulee varmemmin retkahduksia.
Esim.
Aamulla kaurapuuro marjoilla ja 100g raejuustoa. 5g rasvaa.
Tai munakas 1 kokonainen ja 2 valkuista. Kasviksia, puolikas avokado tai 5-10 pähkinää.
Lounas kasviksia, vähärasvaista lihaa tai soijaa/nyhtökauraa tms. Desin verran pastaa/riisiä tai muutama peruna. 5g öljyä.
Välipala rahka mehukeitolla/riisikakkuja ja vähärasvaista leikkelettä/ lisäksi kourallinen pähkinöitä tai puolikas avokado.
Päivällinen sama kun lounas.
Iltapala esim. 100g rahkaa mehukeitolla, munakas kuten aamulla, puuro marjoilla. Riisikakkuja leikkeleellä.
Hikiliikuntaa useampi kerta viikossa.
Talousvaaka käyttöön, jos on vaikea arvioida oikeaa annoskokoa!
1. Virhe=paasto
2. Virhe=liian vähän ruokaa treeniin nähden
Tuo vähentää lihaskudosta ja laskee kalorikulutusta entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim se paasto oli väärin. Menit sekoittamaan hormonitoimintaasi. Syö tasaisesti, monipuolisesti ja rehellisesti hieman kulutuksen alle, ei paljon vaan HIEMAN. Ole rehellinen kulutuksestasi. Odota pysyviä tuloksia vuosien, ei kuukausien päästä.
Höpö höpö sun hormonimutujesi kanssa.
Paasto hävittää lihaksia ja vähentää kalorien kulumista.
Satavarmasti et ole tehnyt sellaista, millä saat pysyviä tuloksia. Sanot, ettet laihdu vaikka tekisin mitä.
Mietipä mitä puuttuu tekemisestäsi, jotta saat pysyviä tuloksia.