Jenna Mattila hätkähti kaupassa, kun huomasi miten paljon kaurahiutaleiden hinta on noussut: jakaa nyt vinkkinsä säästämiseen arjessa
https://yle.fi/uutiset/3-12475702
Ihan fiksuja neuvoja, kuten tuo excel-taulukon pitäminen. Hyvähän se olisi seurata noinkin tarkkaan ruoan ostamista, koska nyt sitä tuntuu, että vaikkei mitään ostais, niin kaikki rahat menee taivaan tuuliin.
Tolla tavalla seuraamalla sitä näkiskin, että mihin ne rahat oikeesti menee. Tosin mulla on Lidlin ja S-Marketin mobiilikuitit käytössä, niin ehkä ne ajaa saman asian. 🤔
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jennalla on jo varastossa energiaa.
Tulin laskemaan ihan vaan kuinka monta kommenttia tulee ennen kuin tämäkin "älykäs" ja "nokkela" mielipide oli lausuttu. En pettynyt :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei nouse, mutta menot kallistuu. Turha haaveilla lähtevänsä minnekään reissuun. Elämä tuntuu ankealta. Itselläni vaikuttaa jo sosiaalisiin suhteisiin tämä hintojen, etenkin bensan hinnan nousu. En voi lähteä käymään kauempana olevien kaverien luona, koska nyt jo joudun perus menot laskee tarkkaan. Jossain ennustettiin, että bensa on pian 3euroa litralta
Kuinka kaukana kaverisi asuvat?
Bensa maksoi kalleimmassa paikassa äsken 2, 504 e/litra. Minulla menee nyt noin 20 e rahaa enemmän tankilliseen bensaan kuin vaikka puoli vuotta sitten ja sillä tankillisella ajelen nätisti maantieajoa Helsingistä ainakin Ouluun saakka. Se 20 e ei pitäisi olla auton omistajalle kovin kummoinen raha tai jos on, niin sitten on jotain vialla ja pahasti omistajassa.
Suuri perheauto. Julkiset kulkee aika huonosti jonnekin toisten maaseudulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja just kuitteja selatessani huomasin, että eihän Lidlikään enää mikään halpa kauppa ole.
Jauhelihankin hinta (jota meidän perheessä syödään paljon) on noussut joulukuun 3,79 hinnasta tämän kuun 4,25:een.
Tätä hintaa mä kyllä hätkähdin, että voiko jauhelihapakettikin maksaa jo yli 4 euroa. 😲 Ap
Osta halvempaa,sika-nauta 400 g 1,99,kanajauheliha 400 g 1,99,naudan jauheliha 400 g 4,25,hinnat pikkukylän S-marketissa.
No siellä on näköjään edullista. Täällä maksoi koko talven broilerin jauheliha 2,49 ja nyt se on 2,85
Vierailija kirjoitti:
Jenna voisi säästää rahaa siinä, että jättää herkut ja limut ostamatta.
Ei kaikki isokokoiset syö paljon herkkuja. Mulla on sukulainen, joka sairauden takia on hieman isokokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa käydä kaupassa ja tankata tällä hetkellä. :(
Oma rahamäärä ei nouse, inflaatiota on, siispä rahat on kokoajan tiukilla. Kamalaa.
Ja lukea lehtiä , tämä kallistuu , tämä nousee ,tämä loppuu ja syksyllä vasta nouseekin . Autoilukin pakotetaan sähköautoon tämän varjolla , sitten loppuu eläminen , ei ole varaa ostaa sähköautoa että pääsisi kallliseen kauppaan . Itkettää , ahdistaa ja välillä suoraan v ...ttaa ja haluan tietää ketkä kaiken takana on ja miksi kaikki nousee . Ahneita riittää.
💚 siirtymä tämän takana on. Ja tänään EU:ssa äänestetään vieläkin isommista ilmastotoimista. Eero Heinäluoman mukaan tämä tulee maksamaan ihmisille paljon. Mihinkä ne rahat menee, kysynpähän vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei nouse, mutta menot kallistuu. Turha haaveilla lähtevänsä minnekään reissuun. Elämä tuntuu ankealta. Itselläni vaikuttaa jo sosiaalisiin suhteisiin tämä hintojen, etenkin bensan hinnan nousu. En voi lähteä käymään kauempana olevien kaverien luona, koska nyt jo joudun perus menot laskee tarkkaan. Jossain ennustettiin, että bensa on pian 3euroa litralta
Kuinka kaukana kaverisi asuvat?
Bensa maksoi kalleimmassa paikassa äsken 2, 504 e/litra. Minulla menee nyt noin 20 e rahaa enemmän tankilliseen bensaan kuin vaikka puoli vuotta sitten ja sillä tankillisella ajelen nätisti maantieajoa Helsingistä ainakin Ouluun saakka. Se 20 e ei pitäisi olla auton omistajalle kovin kummoinen raha tai jos on, niin sitten on jotain vialla ja pahasti omistajassa.
Suuri perheauto. Julkiset kulkee aika huonosti jonnekin toisten maaseudulle
Ja sillä rohjakkeella ajelet yksinäsi? Äärettömän typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja just kuitteja selatessani huomasin, että eihän Lidlikään enää mikään halpa kauppa ole.
Jauhelihankin hinta (jota meidän perheessä syödään paljon) on noussut joulukuun 3,79 hinnasta tämän kuun 4,25:een.
Tätä hintaa mä kyllä hätkähdin, että voiko jauhelihapakettikin maksaa jo yli 4 euroa. 😲 Ap
Lidlissä on tosiaan hinnat noussut aika reilusti useissa tuotteissa.
Jostain pitää saada rahat sähköautojen lataukseen, joka on Lidlissä "ilmaista."
Osta halvempaa,sika-nauta 400 g 1,99,kanajauheliha 400 g 1,99,naudan jauheliha 400 g 4,25,hinnat pikkukylän S-marketissa.