Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenna Mattila hätkähti kaupassa, kun huomasi miten paljon kaurahiutaleiden hinta on noussut: jakaa nyt vinkkinsä säästämiseen arjessa

Vierailija
06.06.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12475702

Ihan fiksuja neuvoja, kuten tuo excel-taulukon pitäminen. Hyvähän se olisi seurata noinkin tarkkaan ruoan ostamista, koska nyt sitä tuntuu, että vaikkei mitään ostais, niin kaikki rahat menee taivaan tuuliin.

Tolla tavalla seuraamalla sitä näkiskin, että mihin ne rahat oikeesti menee. Tosin mulla on Lidlin ja S-Marketin mobiilikuitit käytössä, niin ehkä ne ajaa saman asian. 🤔

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöverotkin nostetaan asuntojen nykyhintojen tasolle. Syksyllä ruoan hinta nousee entisestään.

Kaupan alalla ja palvelualalla tulee paljon irtisanomisia, kun ihmiset säästävät partureista, kahviloista, ravintoloista, vaateostoksista ja remonteista.

Itsellä on onneksi paljon vaatteita, verhoja jne.

Vierailija
22/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun vahtii että roskiin menee vähemmän ruokaa on hyvä alku

Tämäkin on aivan liian yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistöverotkin nostetaan asuntojen nykyhintojen tasolle. Syksyllä ruoan hinta nousee entisestään.

Kaupan alalla ja palvelualalla tulee paljon irtisanomisia, kun ihmiset säästävät partureista, kahviloista, ravintoloista, vaateostoksista ja remonteista.

Kiinteistöverot ovat kuulemma tällä hetkellä liian alhaiset, kun asuntojen hintoja on nostettu.

Vierailija
24/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: kun ostaa mahdollisimman halpaa viunaa, Suomi tai leijonapullo, niin kallis ruoka unohtuu saman tien. Sitten kun alkaa taas korkeat hinnat ahdistaa hankitaan uusi viuna-pullo.

Vierailija
25/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne syksyn hinnat kauppa sanoi ottavansa omista ja ruokatalojen katteista,kuluttajakorotukset tuli nyt keväällä.

Vierailija
26/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kirjanpito kannattaa. Itse tein aikoinaan kirjanpidon, ja hämmästyin kun minulla meni tosi paljon rahaa tavaroihin, joita en ollenkaan tajunnut edes ostaneeni. Ja minä kuitenkin olen aina ollut tarkka rahoistani.

Ei siinä exelit auta jos ei tajua ostavansa.

Kauraryynipaketti on kallistunut 20 senttiä kilolta.

Ei mun talous siihen kaadu eikä kyllä muuhunkaan.

Kyllä pitää ainakin hätkähtää, jos ei peräti pöyristyä.

Tai mennä shokkiin.

Vierailija
27/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi k-kaupan omilta plussasivuilta näkee todella hyvin mihin ja minkä verran rahaa on mennyt ja sieltä pääsee selaamaan vaikka kuinka kauas. Ässässä sama juttu, ehkä lidlissäkin, en ole katsonut heidän sivujaan kovin tarkkaan.

Kaikkein paras säästökeino on ostaa vain sen verran kuin syö, ostaa vain sellaisia tuotteita ja vaikka vaatteit, joita oikeasti käyttää ja ajaa fiksusti.

Ei se ole vaikeaa yhtään. Siinä on säästetty helposti 3 e jättämällä se leipäpaketti kauppaan ja sitten viikon päästä heittää leipä homehtuneena menemään. Sama juttu kasviksilla ja hedelmillä, jätä mielummin ostamatta kuin ostat harkitsematta.

Vierailija
28/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kirjanpito kannattaa. Itse tein aikoinaan kirjanpidon, ja hämmästyin kun minulla meni tosi paljon rahaa tavaroihin, joita en ollenkaan tajunnut edes ostaneeni. Ja minä kuitenkin olen aina ollut tarkka rahoistani.

Ei siinä exelit auta jos ei tajua ostavansa.

Kauraryynipaketti on kallistunut 20 senttiä kilolta.

Ei mun talous siihen kaadu eikä kyllä muuhunkaan.

Kyllä pitää ainakin hätkähtää, jos ei peräti pöyristyä.

Tai mennä shokkiin.

Paniikki on myös hyvä.

Vierailija
29/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Euroopassa ei ole pienintäkään  aietta rynnätä keräämään pettua, kuten suomalaiset suurina uhrautujina/kaiken maksajina he ovat valmiita tekemään.

Mikä meitä vaivaa? Miksi me alistumme tällaiseen?  Missään muualla ei tällaista elintasonlaskua voida kansalle tuputtaa ilman, että keltaiset liivit ilmestyvät kaduille ja poliitikko saa kenkää.

Vierailija
30/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla Euroopassa ei ole pienintäkään  aietta rynnätä keräämään pettua, kuten suomalaiset suurina uhrautujina/kaiken maksajina he ovat valmiita tekemään.

Mikä meitä vaivaa? Miksi me alistumme tällaiseen?  Missään muualla ei tällaista elintasonlaskua voida kansalle tuputtaa ilman, että keltaiset liivit ilmestyvät kaduille ja poliitikko saa kenkää.

Siellä muualla on kallistunut sekä ruoka että sähkö enemmän kuin Suomessa.

Vierailija
31/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei nouse, mutta menot kallistuu. Turha haaveilla lähtevänsä minnekään reissuun. Elämä tuntuu ankealta. Itselläni vaikuttaa jo sosiaalisiin suhteisiin tämä hintojen, etenkin bensan hinnan nousu. En voi lähteä käymään kauempana olevien kaverien luona, koska nyt jo joudun perus menot laskee tarkkaan. Jossain ennustettiin, että bensa on pian 3euroa litralta

32/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksin Lidlissä, vaan ihan yleisesti.

33/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meidän hallituksen asia nostaa tai laskea hintoja, yleinen maailman tilanne vaikuttaa.

Vierailija
34/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä muualla on kallistunut sekä ruoka että sähkö enemmän kuin Suomessa.

Siellä hallitukset kompensoivat kansalle sekä energian että ruoan hinnan nousua. Meillä SDP-vetoinen hallitus ei tee mitään.

surkea pääministeri.

Vierailija
35/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meidän hallituksen asia nostaa tai laskea hintoja, yleinen maailman tilanne vaikuttaa.

Polttonesteiden hinnoista 2/3 on erilaisia veroja ja jakeluvelvoitteita ja päästökauppaa. Toki hallitus voi näihin komponentteihin vaikuttaa. Halutessaan. Nyt ei vain halua.

Italiassa viime viikolla 95 maksoin 1.80 litra. Oudot on ne kaikille tulevat "maailmanmarkkinahinnat".

Vierailija
36/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka ei nouse, mutta menot kallistuu. Turha haaveilla lähtevänsä minnekään reissuun. Elämä tuntuu ankealta. Itselläni vaikuttaa jo sosiaalisiin suhteisiin tämä hintojen, etenkin bensan hinnan nousu. En voi lähteä käymään kauempana olevien kaverien luona, koska nyt jo joudun perus menot laskee tarkkaan. Jossain ennustettiin, että bensa on pian 3euroa litralta

Kuinka kaukana kaverisi asuvat?

Bensa maksoi kalleimmassa paikassa äsken 2, 504 e/litra. Minulla menee nyt noin 20 e rahaa enemmän tankilliseen bensaan kuin vaikka puoli vuotta sitten ja sillä tankillisella ajelen nätisti maantieajoa Helsingistä ainakin Ouluun saakka. Se 20 e ei pitäisi olla auton omistajalle kovin kummoinen raha tai jos on, niin sitten on jotain vialla ja pahasti omistajassa.

Vierailija
37/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kavereillesi julkisilla sitten.

Vierailija
38/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä logiikan mukaan on ollut tarkka rahoistaan ja ei tajua ostaneensa jotain?

Dunning-Kruger?

Vierailija
39/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

450-500 on kuitenkin kohtalainen neljän hengen ruokiin. Ei tosin taida päästä tuntipalkoille tuolla numeroitten näpräämisellä. Säästeliäisyys on kumminkin halpa harrastus.

Vierailija
40/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kaukana kaverisi asuvat?

Bensa maksoi kalleimmassa paikassa äsken 2, 504 e/litra. Minulla menee nyt noin 20 e rahaa enemmän tankilliseen bensaan kuin vaikka puoli vuotta sitten ja sillä tankillisella ajelen nätisti maantieajoa Helsingistä ainakin Ouluun saakka. Se 20 e ei pitäisi olla auton omistajalle kovin kummoinen raha tai jos on, niin sitten on jotain vialla ja pahasti omistajassa.

Vaihdoin autoa. Ennen tankkasin 1x/viikko ja rahaa meni 90€/kerta. Nyt tankkaan 10pv välein, ja rahaa menee 80€/kerta. Jo melkein polttoainekustannusten vähenemisellä kuittaan auton hinnan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä