Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jenna Mattila hätkähti kaupassa, kun huomasi miten paljon kaurahiutaleiden hinta on noussut: jakaa nyt vinkkinsä säästämiseen arjessa

Vierailija
06.06.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12475702

Ihan fiksuja neuvoja, kuten tuo excel-taulukon pitäminen. Hyvähän se olisi seurata noinkin tarkkaan ruoan ostamista, koska nyt sitä tuntuu, että vaikkei mitään ostais, niin kaikki rahat menee taivaan tuuliin.

Tolla tavalla seuraamalla sitä näkiskin, että mihin ne rahat oikeesti menee. Tosin mulla on Lidlin ja S-Marketin mobiilikuitit käytössä, niin ehkä ne ajaa saman asian. 🤔

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just kuitteja selatessani huomasin, että eihän Lidlikään enää mikään halpa kauppa ole.

Jauhelihankin hinta (jota meidän perheessä syödään paljon) on noussut joulukuun 3,79 hinnasta tämän kuun 4,25:een.

Tätä hintaa mä kyllä hätkähdin, että voiko jauhelihapakettikin maksaa jo yli 4 euroa. 😲 Ap

Vierailija
2/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita excel-taulukoita, menet kauppaan ja ostat sen mitä tarvitset, oman budjettisi sisällä, siinä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ollut mitään uutta. Samaa vanhaa yleisluontoista "vinkkiä" kuin aina ennenkin.

Vierailija
4/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja just kuitteja selatessani huomasin, että eihän Lidlikään enää mikään halpa kauppa ole.

Jauhelihankin hinta (jota meidän perheessä syödään paljon) on noussut joulukuun 3,79 hinnasta tämän kuun 4,25:een.

Tätä hintaa mä kyllä hätkähdin, että voiko jauhelihapakettikin maksaa jo yli 4 euroa. 😲 Ap

Lidlissä on tosiaan hinnat noussut aika reilusti useissa tuotteissa.

Vierailija
5/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä on, ei mikään ole ikuisesti samalla tavalla. Eikä suomalaiset nälkään kuole.

Vierailija
6/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun vahtii että roskiin menee vähemmän ruokaa on hyvä alku

Vierailija
7/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että K- ja S-ryhmän kauppojen hinnat eivät ole nousseet?

Vierailija
8/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kirjanpito kannattaa. Itse tein aikoinaan kirjanpidon, ja hämmästyin kun minulla meni tosi paljon rahaa tavaroihin, joita en ollenkaan tajunnut edes ostaneeni. Ja minä kuitenkin olen aina ollut tarkka rahoistani.

Vierailija
9/48 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa käydä kaupassa ja tankata tällä hetkellä. :(

Oma rahamäärä ei nouse, inflaatiota on, siispä rahat on kokoajan tiukilla. Kamalaa.

Vierailija
10/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää asioi liiterissä?

Vierailija
11/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma rahamäärä ei nouse, inflaatiota on, siispä rahat on kokoajan tiukilla. Kamalaa.

Ja lukea lehtiä , tämä kallistuu , tämä nousee ,tämä loppuu ja syksyllä vasta nouseekin . Autoilukin pakotetaan sähköautoon tämän varjolla , sitten loppuu eläminen , ei ole varaa ostaa sähköautoa että pääsisi kallliseen kauppaan . Itkettää , ahdistaa ja välillä suoraan v ...ttaa ja haluan tietää ketkä kaiken takana on ja miksi kaikki nousee . Ahneita riittää.

Vierailija
12/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä halpoja ostoksia muutenkin, vaikka ovat kallistuneet. Kokeileppa keliakian elämää, kun leipä, jauhot ja hiutaleet ovat 2-3 kertaa kalliimpaa kuin tavalliset vehnä mössöt. Laskeskelin eilen, että edullisemmaksi tulee, kun ostan Saimaan kasvatettua kalaa, josta riittää kahdelle päivälle ja yhdelle henkilölle ja sen kanssa perunaa on edullisempaa, kuin tekisin kahdelle päivälle pasta ruokaa yhdelle henkilölle...

Vierailija
13/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli tämän uutiset kommenttipalstalla ihmetellyt, miksi hätkähtää kun kaurahiutaleet on edelleen halpoja, vaikka hinta noussut 50cent. Mutta itse ainakin huomaan, että vähän joka tuotteessa hinnat on noussut niin kyllä se isossa perheessä tuntuu! Meillä esimerkiksi riittää nipin napin viikoksi kaurahiutalepaketti niin tekeehän se kuussa jo pari euroa lisää. Lisäksi maito, leipä, jugurtti, liha ja juusto kallistunut tällaisista jokapäiväisistä tuotteista.

Meillä iso perhe , 5 hlö ja paras säästö on se, että suunnitellaan kunnolla viikon ruoat mitä syödään ja ostetaan isosta marketista. Jos aina ravaa joka päivä lähi Salessa niin siinä voi mennä jo viikon ruokaraha kolmen PV pikkuostoksiin. K ryhmää vältellään, tosin kahvia ollaan nyt haettu tarjouksesta sieltäkin

Vierailija
14/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää asioi liiterissä?

Eikö siellä ole kerta toisensa jälkeen Suomen halvin ruokakori? Viimeksi Hesarin vertailussa huhtikuussa.

Vierailija
15/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kirjanpito kannattaa. Itse tein aikoinaan kirjanpidon, ja hämmästyin kun minulla meni tosi paljon rahaa tavaroihin, joita en ollenkaan tajunnut edes ostaneeni. Ja minä kuitenkin olen aina ollut tarkka rahoistani.

Ei siinä exelit auta jos ei tajua ostavansa.

Kauraryynipaketti on kallistunut 20 senttiä kilolta.

Ei mun talous siihen kaadu eikä kyllä muuhunkaan.

Vierailija
16/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 senttiä noussut monilla kulmilla. Eihän tuo nyt yksinään ole paha, mutta kun tämä ei tosiaan ole ainoa tuote jonka hinta on pompannut. Ja tämähän on vasta alkua.

Vierailija
17/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uutisten mukaan hintaneuvottelut on lähes valmiit eikä kuluttajahintojen pitäisi enää nousta lähiaikoina.Johan se pomppasi kymmeniä prosentteja,spagetti yli tuplahintaan.

Vierailija
18/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 senttiä noussut monilla kulmilla. Eihän tuo nyt yksinään ole paha, mutta kun tämä ei tosiaan ole ainoa tuote jonka hinta on pompannut. Ja tämähän on vasta alkua.

Näin just. Nyt tuntuu, että ihan varmuuden vuoksi hintoja nostettu. Syksystä koko aika puhutaan, niin mitä hinnat on silloin

Vierailija
19/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.  Mikään excel-taulukko tai säästövinkki ei muuta sitä tosiasiaa, että hinnat nousevat nopeammin kuin tulot.  Jippojen ja vinkkien sijaan hallitus voiis oikeasti miettiä miten auttaa tavallista kansalaista selviämään kohoavien hintojen keskellä.  

Vierailija
20/48 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita excel-taulukoita, menet kauppaan ja ostat sen mitä tarvitset, oman budjettisi sisällä, siinä se.

Tämä on aivan liian yksinkertaista.