Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset viihtyy kerrostaloissa? Minun mielestä erittäin ankeaa asua

Vierailija
05.06.2022 |

Ei omaa pihaa ja jos meet pihalle niin kymmeniä silmäpareja tuijottaa ikkunasta.
Ei omaa saunaa vaan pitää jossain taloyhtiön likaisessa saunassa käydä kiireellä omalla saunavuorollaan.
Naapurit meluaa.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki nauti pihalla olosta, vaan oma autopaikka ja se, että joku hoitaa kaiken kiinteistöhuollon on tärkeämpää. Oma sauna puuttuu nykyään vain vanhoista taloista ja kaikista ankeimmista koppiyksiöistä.

Vierailija
62/119 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsena omakotitalossa, välillä kerrostalossa ja nyt rivitalossa. Kerrostalo ehdoton ykkönen.

En ole juoppo enkä narkkari.

En ole köyhä

Olen pitkälle koulutettu, johtavassa asemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule kyllä kelpaa, talvella ei tartte murehtia lumesta, kun aamulla seiskalta lähtee niin jo on piha aurattu. Kesällä ajetaan nurmikot ilman että tarttee laittaa tikkua ristiin. Pihassa on iso leikkipaikka lapsille ja grilli katoksineeen, jos sellanen kiehtoo.

Ja jos vuokralla asuu, niin kaikista vioista vaan soitto huoltoon niin tulevat korjaamaan.

Vierailija
64/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo omalla pihalla on paras

Vierailija
65/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa, mutta kyllä minä tuijotan ainakin naapureita ikkunasta.

Vierailija
66/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena asuttu kerrostalossa, vain hyviä muistoja, pääkaupungissa. lapsilla aktiviteettejä, erilaisia naapureita, sosiaalista.

rivarissa ja omakotitalossa myöhemmin. rivari on hyvä, vaatii vain työtä. omakotitalo on syvältä, eristyksissä ja paljon vie aikaa ja työtä, naapurit syvältä.

ja kakkosasunto nyt upouudessa kerrostalossa, on todella luksusta. hiljainen, viileä, kaikki toimii, saunat, varastot ym. löytyy.

pitää muuttaa kerrostaloon joskus kokonaan.

ei ymmärrä maalaisia jotka haluavat eristätyä tai muuttavat kaupunkiin ja eristäytyvät siellä kuten Meitä Parempi uutistoimittaja kusjärveltä

Vierailija
67/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo oikean kaupungin (Hki, Turku, Tampere) keskustassa olisi aivan paras, mutta puoliso ei lämpene ajatukselle. Itse en ymmärrä, mitä iloa pihasta on Suomen kaltaisessa maassa, jossa talvi kestää puoli vuotta. Vanha jugend-tyylinen talo olisi paljon tyylikkäämpi kuin hikinen omakotitalo.

Vierailija
68/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurit on kivoja, on elämisen merkkejä. Omaa saunaa en tarvitse, kerta viikossa riittää. Jos on vielä lenkkisaunakin niin voi rupatella naapureiden kanssa samalla, mukavaa pientä sosiaalisuutta. Ihanaa kun lämmityskulut ovat matalat ja muutenkin elämä helppoa, ei tarvitse olla koko ajan huolehtimassa jostain ränneistä ja sokkeleista ja nurmikoista ja ties mistä. Omakotitalo on painajaiseni. Myös liika tila ahdistaa, nautin pienistä sopeista.

Oksettaa ajatuskin kerrostalosaunasta, kaipa se roškaśakille välttää, sellaiselle jonka asuu kerrostaloläävässä. 

Vierailija
69/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa kerrostalossa asuneena tiedän mitä se on. Inhottavan rajallista kaikin puolin. Nyt olen asunut maaseudulla 40 vuotta omassa talossa enkä muuttaisi enää pois.

Vierailija
70/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sata neliötä Helsingin keskustassa. Meitä asuu täällä kolme. Ei olla saunoista tai pihahommista kiinnostuneita lainkaan. Jos saunomista haluaa, voi käydä uimahallin höyrysaunassa tai kylpylöissä. Harvemmin tulee käytyä. Pidän siitä, että töihin kävelee viidessä minuutuissa. Lapsen kouluun samoin. Piha on aina aurattu ja hoidettu, ei tarvitse ruohojakaan leikellä. Naapurit ovat samanlaisia kuin mekin, akateemisia lapsiperheitä. Ei täällä mitään järjestyshäiriöitä ole ja lapsella on kavereita omalla pihalla. Lapsuuden asuin omakotitalossa, olihan se ankeaa.

Vierailija
71/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan haittaa naapurin lasten äänet, mutta oleniin filantropi, jonka mielestä ihmisten äänet tekevät kerrostaloasumisesta vain mukavan. 

Vierailija
72/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihan painajaista kun en kestä melua tai ihmisiä. 

Vierailija
73/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyn. Asuin viisi vuotta omakotitalossa ja ei sopinut yhtään. Liikaa työtä. Ei minua ahdista naapurit. Saunassa en käy.

Miksi sitten muutit omakotitaloon?

Vierailija
74/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin kaikkia kerrostalossa asuvia.

Minkä takia?

Köyhät!!

Vierailija
75/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asuessa sitä silmäparien lukumäärää ei tiedosta, paitsi silloin kun kulkee oikopolkua jostakin vieraan kerrostalopihan kautta. 

Vierailija
76/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin lapsena omakotitalossa, välillä kerrostalossa ja nyt rivitalossa. Kerrostalo ehdoton ykkönen.

En ole juoppo enkä narkkari.

En ole köyhä

Olen pitkälle koulutettu, johtavassa asemassa.

Eli olet yksinäinen surkimus jolle työ on koko elämä. Sääliksi käy 

Vierailija
77/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei voi yleistää mihinkään päin. 

-Osa kerrostaloista on pieniä, vain muutama kerros ja muutama asukas 

-Saunominen ei ole kaikkien mieleen

-Pihatyöt eivät todellakaan ole kaikkien mieleen

-Samoin erinäiset kunnostustyöt

-Osa kerrostaloista on keskellä luontoa

-Osassa kerrostaloista on isompi piha kuin muissa asumismuodoissa

Vierailija
78/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan haittaa naapurin lasten äänet, mutta oleniin filantropi, jonka mielestä ihmisten äänet tekevät kerrostaloasumisesta vain mukavan. 

Outo olet, ja lozeri

Vierailija
79/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 54v. asuttu kerrostalossa. Hyvin olen viihtynyt.

Vierailija
80/119 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei voi yleistää mihinkään päin. 

-Osa kerrostaloista on pieniä, vain muutama kerros ja muutama asukas 

-Saunominen ei ole kaikkien mieleen

-Pihatyöt eivät todellakaan ole kaikkien mieleen

-Samoin erinäiset kunnostustyöt

-Osa kerrostaloista on keskellä luontoa

-Osassa kerrostaloista on isompi piha kuin muissa asumismuodoissa

Missä päin kerrostalot on keskellä luontoa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi