Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset viihtyy kerrostaloissa? Minun mielestä erittäin ankeaa asua

Vierailija
05.06.2022 |

Ei omaa pihaa ja jos meet pihalle niin kymmeniä silmäpareja tuijottaa ikkunasta.
Ei omaa saunaa vaan pitää jossain taloyhtiön likaisessa saunassa käydä kiireellä omalla saunavuorollaan.
Naapurit meluaa.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa tuijottavia ja meluavia naapureita on määrällisesti vähemmän, mutta sitäkin lähempänä ja volyymi sitäkin kovempi. 

Lähdenkin tästä leikkaamaan nurmikkoa ja veistelemään moottorisahalla. Lapset telmii jo iloisesti trampalla :) 

Vierailija
22/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kaikkia kerrostalossa asuvia.

Säälisi ei kiinnosta ketään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tässä kun Naantalissa katsoo sitä omakotitalo elämää alle 1000 neliön tonteilla ei se juurikaan eroa kerrostalojen pihoista.

Vierailija
24/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan täällä yksi onneton omakotitalossa asuva valitti kun koko ajan ovat naapurit kyttäämässä mitä kasvia laitat, mitä pensasta leikkaat. . . Joten antakaa nyt herraisä ihmisten asua miten haluavat!

Olen asunut maalaistalossa, rivitalossa, omakotitalossa ja nyt asun kerrostalossa, ihan tyytyväisenä. Kaikissa asumismuodoissa on hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
25/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin kaksiossa kerrostalossa ja on parveke, sauna ja merinäköala. Muualla en haluaisi asua. Ei tartte sääliä siis.

Vierailija
26/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa oman saunan? Ei kiitos saunalle jo 35 vuotta. 

Täh? Kysytkö ihan tosissasi?? Meillä on kaksi saunaa.

Vierailija
27/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kaikkia kerrostalossa asuvia.

Minkä ihmeen takia? 

Vierailija
28/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kysyn, koska en pidä saunomisesta. 

Vierailija
29/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihana asunto. Isoista ikkunoista näkyy upeita mäntyjä. Hiljainen talo, kivoja naapureita.

Komppaan <3 Minulla vielä näköala yli sotalahjoituksena saatujen ns. ruotsalaistalojen. Kauniit vanhat hedelmäpuut ym. ym. Asuin pari vuosikymmentä omakotitalossa ja voi sitä pihatöiden määrää ja uusikin ok. vaatii melko äkkiä huoltoa ja kunnossapitoa. 

Vierailija
30/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalaisihminen ja ajattelin joskus ap:n tavoin.

Iän myötä olen oppinut katsomaan asioita toisistakin näkökulmista.

Kaikki eivät kaipaa pihaa.

Ei siellä kerrostaloissa yleensä toisia kytätä, ihmiset elävät omaa elämäänsä.

Jos jäisin yksin, voisin itsekin jopa muuttaa kerrostaloon.

Sovittaisin tekemiseni asumismuodon mukaan.

Vierailija
31/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi nuorempana viihtynytkään, mutta nyt kun sairaudet pahentuneet, eikä voimia oikein mihinkään,

niin ihana on helpon asumisen kerrostalo-asunto. Ei kalva jatkuva syyllisyys tekemättömistä asioista, joihin ei olisi kuitenkaan voimavaroja.

Vierailija
32/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ylimmässä kerroksessa eikä ole seinänaapureita. Viihdyn oikein hyvin. 

Vierailija
33/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn oikein hyvin. Joskin vietämme vapaa-ajan asunnolla Suomessa osan vuodesta ja osan aikaa ulkomailla. Kerrostaloasunto on huoleton. Eikä tässä vanhassa kivitalossa naapureiden äänetkään kuulu. Taloyhtiössä kiva uima-altaallinen saunaosasto. Kotona ollessamme nautimme kaupunkielämästä: ulkona syömisestä, kulttuurista jne. kävelymatkan päässä.

Vierailija
34/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdytään oikein hyvin. Rauhallinen talo erittäin hyvällä paikalla. Tien toisella puolella ranta, ei tarvetta istuskella omassa pihassa. 

Saunaa ei edes kaivata, saunavuoro kyllä on mutta lähinnä mies siellä käy. Eikä ole likainen sauna.

Vierailija
35/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kysyn, koska en pidä saunomisesta. 

En minäkään. Muutamassa asunnossa on ollut sauna ja sitä käytettiin varastona. Nykyisessä ei onneksi ole.

Vierailija
36/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn myös. Tykkään asua kaupungissa, jossa kaikki on kävelymatkan päässä eikä autoa tarvitse. Ihanaa, kun taloyhtiön pihalla on aina kavereita omille lapsille. Ihana iso parveke, jota ei tarvitse hoitaa kuten omaa pihaa. Meidän vanhasta kodista löytyi sauna, jota ei juurikaan käytetty joten uutta kotia etsiessä, emme etsineet saunaa. Taloyhtiö on tosi rauhallinen, todella harvoin kuuluu mitään ääniä tai sitten uudiskohteet on rakennettu todella äänieristäväksi. Suurin asia miksi haluan asua kerrostalossa on, että itselleni naapurit tuovat turvaa ja itseäni pelottaisi asua omakotitalossa jonka lähettyvillä ei asu ketään 😅

Vierailija
37/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn kerrostaloyksiössä, koska en kaipaa esimerkiksi saunaa ja viihdyn parhaiten melko pienessä asunnossa. Minä kun en todellakaan kaipaa paljoa tilaa, niin en näe mitään syytä, että miksi asuisin muualla kuin tässä asunnossa.

Vierailija
38/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut viimeiset 15 vuotta kerrostaloissa, joissa on niin hyvä äänieristys, ettei naapureista tiedä mitään. Eri asia oli 80-luvulla, kun kuului kaikki äänet.

Kaikissa uusimmissa kerrostaloissa, joissa olen asunut, on minulla ollut oma sauna ja iso, lasitettu parveke, jossa voi viherpeukaluuttaan harjoittaa, jos on asiasta innostunut. Ei tarvitse leikata nurmikkoa, ei kastella kukkapenkkejä, lomalle voi lähteä mihin vuodenaikaan vaan, ei tarvitse miettiä, kuka kerää marjat puskista ja omenat puista.

On olemassa upeita kerrostaloasuntoja, kaikki eivät ole nitä 80-luvun elementtilähiötaloja. Kerrostaloasumisessa on myös se hyvä puoli, että yleensä talot ovat lähellä palveluja. Ainakin isoissa kaupungeissa ja maaseutukuntien keskuksissa.

Vierailija
39/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasunnot voi olla kaksikerroksisia ja yhtiövastikkeet 1000 euroa kuukaudessa. Upeita asuntoja.

Vierailija
40/119 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi. Asun nyt kerrostalossa, mutta hankin juuri mökin, jossa hiljaisuutta ja luonto vieressä. Katselen nyt syksyyn, josko mökistä olisi jopa talviasuttavaksi. Piha on luonnontilassa, joten siinä ei juurikaan työsarkaa. Etukäteen aavistelen, että hankalinta saattaa olla remontoijan/korjaajan löytäminen, kun tarve vaatii.

Kaupungista en sinänsä kaipaa mitään. Viihdyn erakkona.

Kerrostalossa ärsyttää yöaikainen metelöinti, esim. ovien paiskonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme