Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä, vaikea mies

Vierailija
05.06.2022 |

En oikein tiedä pitäiskö ottaa vaan avioero. Ollaan oltu yli 10v yhdessä ja lapsiakin on. Mies ärsyttää minua kaikin mahdollisin tavoin. En vaan jaksa enää sitä omanapa-ensin ajattelua.

Esim eilen olimme lähdössä lasten päättäjäisiin ja itse olin menossa siitä vielä suoraan sitten töihin. Sillä aikaa kun minä autan aamulla lapsia vaatteiden kanssa, silitän vaatteet, katson että opettajien lahjat mukana, kortit kirjoitettuna jne. Sanon miehelle, että minulle tulee kauhea kiire, että ehdin laittaa itseni valmiiksi töitä varten ja pyydän miestä auttamaan lasta, joka ei löydäkään sopivia vaatteita itselleen. Mitä tekee mies? Sanoo, että kyllä lapsi pärjää ja löytää vaatteensa, että älä hermoile ja kyselee minulta samalla missä hänen vaatteensa/asusteensa on! Eli hän olettaa että siinä hässäkässä alan etsiä hänelle tavaroita, kyseessä kuitenkin lapsille tärkeät päättäjäiset, ja heidän piti vielä olla koululla ennen vanhempia!

Mies ei sitten tietenkään omasta mielestään ole ollenkaan itsekäs tai itsekeskeinen. Mutta tuollaista se on jatkuvasti hänen kanssaan. Kun tulen töistä kotiin, on jo ilta, ja ensimmäiseksi toinen lapsi tulee ovelle ja sanoo, että on ihan kauhea nälkä. Ovat syöneet lounaaksi eilisen ruoan jämät puolen päivän aikaan, eikä sen jälkeen mies ole antanut lapsille mitään ruokaa. Isompi sentään itse osaa ottaa välipalaa, mutta pienempi oli ollut sitten syömättä 6 tuntia. Tästä kun miehelle sanon, niin olen vaan hänen mielestään neuroottinen ruoka-ajoista. Oli kuulemma juuri sillä sekunnilla alkamassa miettiä mitä antaisi lapsille ruoaksi. Hän yleensäkin alkaa miettiä lasten ruokailua vasta siinä vaiheessa kun hänelle ITSELLEEN tulee nälkä. Tämä sama keskustelu on käyty about miljoona kertaa, että lapsille pitäisi antaa säännöllisesti ruokaa 3-4 tunnin välein, ei ole terveellistä että verensokeri laskee niin matalalle ja sitten vedetään kauhean isoa annos kerralla. Hoikat lapset kyseessä.

Oikeasti vaadinko liikaa? Kuulsotaako tämä ihan normaalilta? Itse mietin että onko mies oikeasti vähän vajaa vai vain tosi välinpitämätön? Ehkä molempia? En oikeasti jaksa enää..

Kommentit (313)

Vierailija
1/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli tuollainen ja erosin. Nyt naimisissa normaalin miehen kanssa

Vierailija
2/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni oli tuollainen ja erosin. Nyt naimisissa normaalin miehen kanssa

Onnittelut sinulle, että olet löytänyt normaalin miehen. Niin olen myös miettinyt, että tämä ei varmaan ole normaalia. Mutta en ymmärrä miten joku voi olla tuollainen! Mies ei ehdottomasti halua erota, mutta en kyllä jaksa tätä enää. Olen niin täynnä koko ihmistä, etenkin kun hän ei osaa yhtään mennä itseensä. Vääntelee ja kääntelee asioita, esim tuota että oli mukamas juuri alkamassa lapsille laittaa ruokaa (olivat ulkona kun tulin), vaikka oikeasti tuskin edes uhrasi ajatusta lasten ruokailulle ennen kuin minä sanoin siitä. Että mitä minä valitan, kun hän oli juuri alkamassa laittaa sitä ruokaa. Eli toisinsanoen minun pitäisi vaan olla tyytyväinen. Tai en tiedä! Mutta seuraavalla kerralla se on taas ihan sama juttu. Kuulemma on vaikeaa, kun minulla tietyt ajat milloin haluan että lapset syövät (olen myös antanut monesti suuntaa-antavat ruoka-ajat miestä helpottaakseni). Ikäänkuin se olisi joku minun ihmeellinen keksintöni vaan koko homma! T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet ovat tuollaisia. Ehkä äiti passannut pilalle. Ei olla kotona vaadittu mitään. Tai sitten kotona ei ole ollut mitään ruoka-aikoja koskaan, jos lapset vaikka ollut heitteillä.

Vierailija
4/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet ovat tuollaisia. Ehkä äiti passannut pilalle. Ei olla kotona vaadittu mitään. Tai sitten kotona ei ole ollut mitään ruoka-aikoja koskaan, jos lapset vaikka ollut heitteillä.

Eikö aikuinen ihminen kuitenkin voi halutessaan muuttaa toimintatapojaan? Eihän sitä aina vaan voi olla lapsuudenperheen tapojen orja? Etenkin jos ne tavat on todettu huonoiksi.

Vierailija
5/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

L O L

Vierailija
6/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpö

Vierailija
7/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JJS

Vierailija
8/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus näitä valituksia.

Päivästä toiseen.

Vierailija
9/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
10/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa,kyllä sulla on vaikeeta??

Vierailija
11/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivästä toiseen.

Kyllä itsekin valittaisin, jos olisi tuollainen mies...

Vierailija
12/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivireki

Vierailija
13/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet tosiaan on tuollaisia, mutta on myös paljon huolehtivaisia miehiä, jotka osaavat myös keskustella ja kasvaa tarvittaessa ihmisinä. Heidän vaimonsa tuskin täällä palstalla valittavatkaan..

Vierailija
14/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivästä toiseen.

Kyllä itsekin valittaisin, jos olisi tuollainen mies...

kaikki naiset valittaa, oli mies sitten millainen tahansa. vaikka ei olisi miestä ollenkaan, niin silti nainen valittaa miehistä. naiset tykkää valittaa.

Vierailija
15/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö aikuinen ihminen kuitenkin voi halutessaan muuttaa toimintatapojaan? Eihän sitä aina vaan voi olla lapsuudenperheen tapojen orja? Etenkin jos ne tavat on todettu huonoiksi.

Kyllä voi, mutta muutoksen tulee lähteä itsestä, omasta halusta muuttua. Meillä oli melko ongelmainen lapsuudenperhe ja olen tietoisesti jo nuoresta asti opetellut ns. "normaaleille tavoille". Veljeäni taas ei kiinnosta miten hänen käytöksensä vaikuttaa muihin, koska hän on itsekäs ja tekee mitä huvittaa. Hänen exänsä yritti muuttaa häntä koko heidän suhteensa ajan, mutta eihän siitä tullut mitään.

Veljeni käyttää myös kasvatustamme tekosyynä huonolle ja itsekkäälle käytökselleen. Näin hän voi siirtää syyn aina jonkun muun niskoille. Mielestäni se on laiskuutta, itsetietoisuuden puutetta ja välinpitämättömyyttä kanssaihmisiä kohtaan, että ei oteta vastuuta omasta käytöksestään vaikka huomataan että se aiheuttaa muissa kärsimystä.

Vierailija
16/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

JJJJJJÄTÄ SE SSIKAAAAAAAAA

💜💜💗💗💓💓SIVUSTA, TULIT SIVUSTA!!!!

Vierailija
17/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, mutta muutoksen tulee lähteä itsestä, omasta halusta muuttua. Meillä oli melko ongelmainen lapsuudenperhe ja olen tietoisesti jo nuoresta asti opetellut ns. "normaaleille tavoille". Veljeäni taas ei kiinnosta miten hänen käytöksensä vaikuttaa muihin, koska hän on itsekäs ja tekee mitä huvittaa. Hänen exänsä yritti muuttaa häntä koko heidän suhteensa ajan, mutta eihän siitä tullut mitään.

Veljeni käyttää myös kasvatustamme tekosyynä huonolle ja itsekkäälle käytökselleen. Näin hän voi siirtää syyn aina jonkun muun niskoille. Mielestäni se on laiskuutta, itsetietoisuuden puutetta ja välinpitämättömyyttä kanssaihmisiä kohtaan, että ei oteta vastuuta omasta käytöksestään vaikka huomataan että se aiheuttaa muissa kärsimystä.

Joku interventio? 

Aapeenkin mies lusmuilee ehkä enemmän siksi, että häneltä ei odotetakaan oikeastaan enää mitään positiivista. Ap yrittää tyytyä siihen, että mies olisi mahdollisimman vähän haitaksi, ja sekään ei järjesty. Mutta kun jokainen pettyy vuorollaan, siinä välissä on helpompi laiskan luovia kuin jos kaikki nostavat kissan yhdessä pöydälle yhtaikaa. 

Vierailija
18/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku interventio? 

Aapeenkin mies lusmuilee ehkä enemmän siksi, että häneltä ei odotetakaan oikeastaan enää mitään positiivista. Ap yrittää tyytyä siihen, että mies olisi mahdollisimman vähän haitaksi, ja sekään ei järjesty. Mutta kun jokainen pettyy vuorollaan, siinä välissä on helpompi laiskan luovia kuin jos kaikki nostavat kissan yhdessä pöydälle yhtaikaa. 

Ehdotuksia?

Vierailija
19/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysy rauhallisena hetkenä mieheltä miten hän haluaisi hoitaa lasten ruokailujen ajoituksen. Jos mies ehdottaa että hän tekee ruokaa sitten kun on nälkä niin voisit selittää miehelle että lasten vatsa on pienempi ja yleisesti tiedetään että lapsille tulisi siksi tarjota ruokaa 3-4tunnin välein. Jos ruoka tehdään silloin kun miehellä on nälkä esim 6tunnin välein niin se ei ole lapsille hyväksi koska he tarvivat ruokaa useammin. Eli taas kysyt rauhallisesti että miten lapsille saataisiin ruokaa riittävän usein. Ja joo arvaan että mies suuttuu ja huutaa että ruoki itse kakarat kun mikään ei kelpaa. Koska miestä harmittaa että hänen tapansa ei kelpaa. Mutta jos mies sattuisikin tajuamaan keskustelun niin ehkä hän sitten huolehtisi paremmin asian jatkossa. Jos ei niin sitten voisit ehdottaa esim perheneuvolassa käyntiä asian tiimoilta niin jos he siellä osaisivat kasvattaa lasten vatsoja tai kehittää vaikka jonkun kelloon perustuvan rutiinin jonka avulla lapset saisivat riittävän usein ruokaa

Vierailija
20/313 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö teillä useinkin kaikki viime tippaan? Esim vaatteet katsotaan edellisenä päivänä, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä